۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

مهاجرت تحصیلی به انگلستان با قوانین جدید

مهاجرت تحصیلی به انگلستان با قوانین جدید

در ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۹، دولت انگلستان قوانین جدید مهاجرت تحصیلی به انگلستان را معرفی کرد. قوانینی که شامل دو سال حق کارکردن برای دانشجویان خارجی بعد از تحصیل بود. برای اینکه بدانید داستان از چه قرار است و با قواعد تازه مهاجرت چه چیزهایی در انتظارتان خواهد بود، از ریزه‌کاری‌های این تغییر در مقاله پیش رو برایتان گفته‌ایم. با ما همراه باشید.

 مهاجرت تحصیلی به انگلستان - برنامه مهاجرت تحصیلی جدید

برنامه مهاجرت تحصیلی جدید از چه زمانی آغاز می‌شود؟

این برنامه مهاجرتی از تابستان ۲۰۲۱ اجرا شده است. یعنی افرادی که از تابستان سال ۲۰۲۱ به بعد فارغ‌التحصیل می‌شوند، امکان استفاده از طرح تازه مهاجرت تحصیلی را دارند. البته دانش‌آموزانی که قبلا تحصیل‌شان را آغاز کرده‌اند، فارغ از اینکه تاریخ شروع تحصیل‌شان کِی بوده است هم می‌توانند از طرح جدید تحصیل در انگلستان بهره ببرند. یعنی با شروع تابستان ۲۰۲۱، کسانی که از آن تاریخ به بعد فارغ‌التحصیل خواهند شد، امکان استفاده از امکانات جدید را خواهند داشت.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید:
آنچه قبل از تحصیل و مهاجرت به انگلستان باید بدانید

آیا محدودیتی از نظر تعداد دانش‌آموزان مشمول این طرح وجود دارد؟

خیر. هیچ محدودیتی درباره تعداد دانش‌آموزانی وجود ندارد که از این طرح بهره‌مند خواهند شد. پس قوانین جدید مهاجرت تحصیلی به انگلستان برای طیف وسیعی از افراد قابل استفاده هستند.

چه کسانی مشمول دریافت دو سال حق کار بعد از اتمام تحصیل هستند؟

دانش‌آموزان خارجی که در مقاطع تحصیلی قبل از تحصیلات تکمیلی درس خوانده‌اند (RQF6) یا در سازمان دانش‌آموزی انگلستان (OFS)  ثبت‌نام کرده‌اند و سوابق تحصیلی‌شان در آنجا مشخص شده و به ثبت رسیده است، مشمول دریافت امکانات قوانین تازه تحصیلی انگلستان خواهند بود. البته شایان ذکر است که دانش‌آموزان باید دارای ویزای معتبر تی‌یر۴ (TIER4) دانش‌آموزی هم باشند.

آیا برای دریافت خدمات تازه تحصیلی نیاز به اپلای‌کردن و ارائه درخواست وجود دارد؟

پاسخ مثبت است. یعنی دانش‌آموزانی که خواهان بهره‌مندی از دو سال کار بعد از تحصیل هستند باید درخواستی جداگانه مخصوص این کار ارائه دهند. هزینه ویزا و خدمات سلامت مهاجران هم برای هر اپلیکیشن یا درخواستی باید پرداخت شود.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید:
رکورد بالای پذیرش از مدارس و دانشگاههای انگلیس در سال ۲۰۱۷
.

خدمات و مزایای طرح جدید مهاجرت تحصیلی انگلستان چیست؟

 مهاجرت تحصیلی به انگلستان - خدمات و مزایای طرح جدید مهاجرت تحصیلی انگلستان
به واسطه طرح جدیدی که انگلستان برای دانش‌آموزان مهاجر در نظر گرفته است، هر شخص بعد از اتمام تحصیل می‌تواند با هر سطح از مهارت به مدت دو سال در این کشور بماند و به کار مشغول شود یا به دنبال کار بگردد. بعد از اتمام ویزای کاری دوساله، اگر شخصی توانسته باشد در این مدت در شرکت یا مکانی در انگلستان مشغول به کار شود باید ویزای خود را به ویزای کاری تی‌یر ۲ (TIER2) تغییر بدهد.

برای دریافت ویزای کاری تی‌یر۲ (TIER2) باید کاری متناسب با رشته تحصیلی داشت؟

خیر. لزوما به چنین چیزی نیاز نیست.

آیا دانشگاه‌ها می‌توانند در نقش حامی دانش‌آموزانی قرار بگیرند که خواهان دریافت ویزای دوساله کاری هستند؟

دانش‌آموزان برای دریافت ویزای کاری و ادامه زندگی در انگلستان در این دو سال نیاز به پشتیبانی ندارند. حمایت‌های دانشگاهی و آموزشی فقط مختص کسانی است که مشغول به تحصیل هستند. بنابراین قوانین جدید مهاجرت تحصیلی به انگلستان نیازی به پشتیبانی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ندارند.

 

 مهاجرت تحصیلی به انگلستان - دریافت ویزای دوساله کاری

این برنامه کمکی به دریافت اقامت انگلستان می‌کند؟

واقعیت این است که داشتن ویزای دوساله کاری بعد از تحصیل لزوما نمی‌تواند تضمینی برای ماندگاری در انگلستان و دریافت اقامت باشد. اما در صورتی که فردی بتواند در این دو سال در جایی معتبر مشغول به کار شود و با کسب تخصص بعد از دو سال هم به کارش در انگلستان ادامه بدهد، امکان دریافت اقامت برایش پررنگ‌تر خواهد شد.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید:
چگونه پس از تحصیل در انگلستان اقامت این کشور را بگیریم؟

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا : 1

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

  1. مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس در مقطع دبیرستان برای مدارس شبانه روزی انگلیس چیا هست ؟



    0



    • سلام. وقت بخیر،

      معمولا مدارک مورد نیاز ترجمه آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات ۲ سال آخر تحصیل و اسکن پاسپورت و عکس است که برای اپلای اولیه نیاز است. مدارک دیگر در حین انجام کار از شما درخواست می‌شود.
      برای اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی با مشاورین مجموعه در ارتباط باشید.



      0



  2. سلام.وقت بخیر .
    در مورد مهاجرت تحصیلی میشه راهنمایی بفرمایید؟



    0



    • سلام
      چنانچه پاسخ سوال خود را در این مقاله پیدا نکردید، میتوانید با کارشناسان بلواسکای تماس بگیرید.



      0



  3. سلام وقت بخیر خسته نباشید من ۱۵ سالمه و در سطح B2 زبان انگلیسی قرار دارم و معدلم ۲۰ هست و در مدرسه شاهد تحصیل کردم و به زبان برنامه نویسی پایتون تا حدودی مسلط هستم و برای امسال نمونه دولتی میخونم میخواستم بدونم میتونم بورس تحصیلی بگیرم ؟



    0



    • سلام
      بورسیه مدارس معمولا حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد از هزینه های تحصیلی را شامل می شود و شامل هزینه های اقامت نیست. برای اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان بلواسکای تماس بگیرید.



      0



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *