۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

تحصیل رشته حقوق در کانادا

تحصیل رشته حقوق در کانادا

تحصیل در رشته حقوق در کانادا یکی از روش‌های مناسب برای ورود به بازار کار این رشته در کشور کانادا است اما چالش‌های خودش را هم دارد. رشته حقوق یک رشته معتبر است و با توجه به امکانات کشور کانادا، مسیر مناسبی برای آینده کاری و تحصیلی است. در این مقاله همراه ما باشید تا همه چیز را درباره تحصیل حقوق در کانادا توضیح دهیم. دانشجویان حقوق در کانادا از یک تجربه زندگی آکادمیک بهره‌مند می‌شوند که مزیت‌های زیادی دارد. برای آغاز، شهریه حدود یک سوم تا نیمی از هزینه تحصیل در آمریکا است. همچنین دانشجویان بودجه بیشتری از دولت نسبت به ایالت خود دریافت می‌کنند. توصیه می‌کنیم تا پیش از هر چیز، راهنمای جامع تحصیل در کانادا را مطالعه کنید.

دوره‌های حقوق در کانادا به دلیل دیدگاه منحصربه‌فردی که  قانون و سیستم‌های حقوقی در کانادا ایجاد کرده‌اند در سطح بین‌المللی شناخته‌شده هستند. دلایل زیادی وجود دارد که چرا کانادا بهترین مکان برای تحصیل در رشته حقوق است. برنامه درسی دانشکده‌های حقوق در کانادا نیز کیفیت مناسبی دارند. دانشجویان برای بازارکار بین‌المللی آماده شده و می‌توانند در هر نقطه‌ای از آمریکای شمالی یا جهان کار کنند. دلیل دیگر آن است که هزینه تحصیل در کانادا پایین است و برای افراد شایسته کمک‌های مالی دولتی در دسترس است. در نهایت، کانادا به شما ویزای دانشجویی ارائه می‌کند که برای پیدا کردن شغل مناسب است. در ادامه مقاله، جزئیات بیشتری برای ادامه تحصیل در رشته حقوق در کانادا را بررسی می‌کنیم:

تحصیل رشته حقوق در کانادا

مزایای تحصیل رشته حقوق در کانادا

۱- درآمد بالا

اگر دنبال یک زندگی خوب بعد از دانش‌آموختگی و شغلی هستید که هم ثبات داشته باشد و هم معتبر باشد، بهترین گزینه دانشکده حقوق در کانادا است. متوسط حقوق ۷۵ هزار دلار در سال است و موقعیت‌های زیادی وجود دارد که باعث شده میانگین دریافتی نسبت به بسیاری از مساغل دیگر بیشتر باشد. یکی از دلایلی که افراد دانشکده حقوق در کانادا را انتخاب می‌کنند این است که تحصیلات آن‌ها در همه جای دنیا معتبر است. علاوه بر این، درخواست کمتری برای این شغل وجود دارد و در آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و استرالیا دعوت به مصاحبه می‌شوند.

۲- مدرک با اعتبار جهانی

دانشکده حقوق در کانادا برای افرادی که دوست دارند هم یک مدرک بین‌المللی شناخته‌شده به دست آورند و هم زبان جدید آموزش ببینند یک گزینه عالی است. دانشجویان باید تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند مدرک JD (مدرک تخصص در حقوق) به دست آورند یا در آزمون وکالت کشور خود شرکت کنند. برخی دانشجویان برای تجربه تحصیل در یک کشور خارجی به کانادا می‌روند و دنبال فرصتی برای تمرین بیشتر در سطح بین‌الملل هستند. برخی دیگر نیز این کشور را انتخاب می‌کنند زیرا کیفیت زندگی بالاتر و شهریه کمتر در مقایسه با کشور خود می‌خواهند.

۳- کیفیت آموزشی در رشته حقوق

شما در یک دانشکده حقوق کانادا برای تبدیل شدن به یک متخصص آموزش می‌بینید و می‌توانید در مسیر شغلی خود میلیون‌ها دلار به دست آورید. با توجه به اینکه سیستم کانادا بیشتر از گذشته نسبت به کارآفرینی تمایل پیدا کرده می‌توانید کسب‌وکار و برند شخصی خودتان را راه‌اندازی کنید.

اگر به دنبال شغلی در رشته حقوق هستید یک دانشکده حقوق در کانادا می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد که چهار دلیل برای این انتخاب وجود دارد. مهارت‌های تخصصی موردنیاز کارفرما را کسب خواهید کرد. مانند دانش زبانی حقوق، آموزش بین فرهنگی و تجربه یک شرکت کانادایی. مجموعه‌ای از مهارت‌های موردنیاز بازارکار به دست می‌آورید که باعث می‌شود پیدا کردن یک شغل هیجان‌انگیز پس از دانش‌آموختگی ساده‌تر باشد.

۴- یافتن شغل بعد از دانش‌آموختگی

شروع کردن کار، یکی از بزرگ‌ترین موانع برای تحصیل در رشته حقوق در کانادا است. چند دلیل وجود دارد که چرا انتخاب این مسیر برای آینده کاری شما عالی است. می‌توانید بلافاصله پس از دانش‌آموختگی کار خود را آغاز کنید.  اگر به دنبال شغل هستید، همیشه افرادی وجود دارند که با استاد شما تماس می‌گیرند و فرصت کاری دارند.

شهریه تحصیل در دانشکده حقوق در کانادا بسیار کمتر از کشورهای دیگر مانند آمریکا یا انگلستان است. نه‌تنها شهریه در این کشور نسبت به آمریکا کمتر است، بلکه نرخ بیکاری نیز به مقدار قابل‌توجهی پایین‌تر است. اگر پس از دانش‌آموختگی از دانشکده حقوق دنبال شغل یا حتی یک تجربه جدید باشید، کانادا گزینه مناسبی است.

شرایط عمومی تحصیل در رشته حقوق در کانادا

تحصیل در رشته حقوق برای دانشجویانی که قصد تحصیل در کانادا در یک رشته پردرآمد دارند گزینه خوبی است. شرایط عمومی تحصیل در این رشته در دانشگاه‌های برتر کانادا تقریبا یکسان است اما تفاوت‌هایی در مدرک زبان موردنیاز دانشگاه و شرایط کارآموزی وجود دارد. به طور کلی، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه شرط مهم تحصیل در این کشور است.

متوسط هزینه آموزش در رشته حقوق در کانادا از ۱۰ هزار تا ۴۲ هزار دلار کانادا است. امکان کار دانشجویی در کانادا وجود دارد و بیشتر بورسیه‌های تحصیلی کانادا توسط دانشگاه‌های این کشور ارائه می‌شود که در نتیجه شرایط تحصیل و زندگی در این کشور برای دانشجو ساده‌تر می‌شود. فردی که در زمینه حقوق در کانادا کار می‌کند معمولا حدود ۱۴۴۰۰ دلار کانادا در سال درآمد دارد.

آزمون ورود به رشته  حقوق در کانادا

برای آموزش در رشته حقوق در مقطع کارشناسی، متقاضی باید مدرک دیپلم دبیرستان داشته باشد. برای ورود به دانشگاه‌های کانادا در رشته حقوق باید در آزمون LSAT پذیرفته شوید که نمره قبولی معمولا ۱۵۰ به بالا است. بر اساس نتیجه این آزمون و درس‌هایی که در دوره کارشناسی ارائه می‌شود می‌توانید در یکی از دانشگاه‌های ارائه‌دهنده حقوق در کانادا تحصیل کرده و وارد گام بعدی شوید.

به دلیل اینکه کانادا یک سیستم حقوقی دوگانه (فرهنگ دوگانه فرانسوی-کانادایی و انگلیسی-کانادایی) دارد، کالج‌های حقوق در این کشور دانشجویان را برای هر دو سطح آماده می‌کنند. در میان ۷۰ دانشگاه و کالج کشور کانادا، ۲۴۰ درس گوناگون ارائه می‌شود. برخی از آن‌ها شامل حقوق فضای مجازی، حقوق مدنی، حقوق سنت‌های بومی، عدالت و جامعه، مطالعات اجتماعی و حقوقی و … است.

تحصیل رشته حقوق در کانادا

 مدارک مورد نیاز برای تحصیل حقوق در کانادا

مدارک لازم برای ورود به دانشگاه‌های حقوق در کانادا بر اساس دانشگاه و نوع مدرک متفاوت است اما به طور کلی شامل موارد زیر است:

  • ارائه گواهی تحصیلات پیشین (حداقل ۱۴ برای کارشناسی و ۱۶ برای کارشناسی ارشد)
  • پذیرش در آزمون ورودی دانشکده حقوق یا LSAT
  • ارائه مدرک زبان موردنیاز دانشگاه (نمره آزمون IELTS بین ۶.۵ تا ۷.۵)
  • ریزنمرات
  • توصیه‌نامه
  • انگیزه‌نامه
  • رزومه برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا
  • رزومه دوره‌های تکمیلی مانند کارشناسی یا دکترا
  • گرفتن ویزای تحصیلی کانادا

آزمون ورودی حقوق در کانادا

آزمون‌های ورودی برای تحصیل رشته حقوق در کانادا شامل آزمون مهارت زبان و آزمون LSAT است.

آزمون زبان برای تحصیل حقوق در کانادا

اگر نتوانید مدرک آیلتس یا تافل به دست آورید یا دانشگاه موردنظر شما نیاز به مدرک زبان فرانسوی دارد (مانند برخی دانشگاه‌های استان کبک که تنها دانشجویان مسلط به زبان فرانسه را پذیرش می‌کنند) باید در آزمون ورودی زبان شرکت کنید. این آزمون شامل موارد زیر است:

  • آزمون برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادا (CELPIP).
  • برای مهارت زبان فرانسه، آزمون TCF، آزمون TEF و دیپلم زبان فرانسه (DILF یا DELF یا DALF)

آزمون پیش‌نیاز ورودی رشته حقوق در کانادا

برای ورود به دانشگاه‌های کانادا و آموزش در رشته حقوق باید در آزمون LSAT (آزمون ورودی دانشکده حقوق) پذیرفته شوید.

نکاتی درباره آزمون LSAT:

محتوای آزمون LSAT ربطی به سطح دانش فرد متقاضی در زمینه حقوق ندارد. بخشی از این آزمون شامل پرسش‌های چندگزینه‌ای است. در این بخش مهارت‌های خواندن، تحلیل و منطق متقاضی بررسی می‌شود. قسمت دیگر آزمون مانند بخش نوشتاری آزمون زبان، به روش دیگری است و متقاضی باید متن درخواستی در آزمون را کامل کند. شرکت در این آزمون محدودیت ندارد و متقاضی می‌تواند بارها در آن شرکت کند.

روند درخواست برای تحصیل حقوق در کانادا

روند درخواست برای تحصیل در رشته حقوق در کانادا تقریبا با روشی که دانشجویان برای رشته‌های دیگر دنبال می‌کنند مشابه است. مراحلی که برای درخواست یا پذیرش رشته حقوق در کانادا باید دنبال کنید شامل موارد زیر است:

  • دانشگاه مناسب را انتخاب کنید.
  • شرایط ورود به این دانشگاه را بررسی کنید.
  • مدارک مورد نیاز را به صورت دقیق بررسی کنید.
  • بررسی کنید که آیا توانایی مالی برای تامین هزینه‌های تحصیل خود را دارید یا خیر.
  • تمامی مدارک تکمیلی را آماده کنید.
  • شهر موردنظر برای زندگی را بررسی کنید.
  • قبل از بسته شدن پورتال و پایان زمان نام‌نویسی درخواست خود را ارسال کنید.
این مطلب را مطالعه کنید: هزینه تحصیل در کانادا

لیسانس حقوق در کانادا

مدت زمان لازم برای لیسانس حقوق در کانادا (L.L.B) یا JD معمولا ۳ تا ۴ سال است. از ۷۰ دانشگاهی که در کانادا مدرک لیسانس حقوق ارائه می‌کنند، ۶ مورد در استان انتاریو هستند. نمره بالای دیپلم و پیش‌دانشگاهی و نمرات آزمون LSAT تاثیر زیادی در پذیرش در این مقطع دارد.

دانشجویان حقوق در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های کانادا موضوعات زیادی را آموزش می‌بینند که بر رابطه حقوق و جامعه تمرکز دارد. این مورد همچنین باعث ایجاد سیاست‌های جدیدی می‌شود که زندگی شهروندان را بهبود می‌دهد. دانشکده‌های حقوق کانادا دامنه گسترده‌ای از تخصص‌های گوناگون مانند تجارت بین الملل، جنسیت و قانون، حقوق بین الملل، حاکمیت شرکتی، حقوق محیط زیست، قانون تجارت و موارد دیگر ارائه می‌دهند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته حقوق در کانادا

مدت تحصیل در این مرحله یک تا دو سال است. کارشناسی ارشد حقوق (مدرک LL.M) فرصت‌هایی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد تا تخصص خود را در این حرفه بیشتر کنند. این مهارت‌ها شامل آشنایی با قوانین عمومی اروپا، حقوق زیستگاه (محیط زیست)، حقوق شرکت‌ها، مالیات، حقوق بشر و عدالت کیفری است. دانش‌آموخته‌های این رشته می‌توانند در سِمت وکیل، استاد حقوق، قاضی، دیپلمات، سیاستمدار، مشاور حقوقی و … مشغول کار شوند.

تحصیل در مقطع دکترا در رشته حقوق

کانادا از دید فرصت‌های پژوهشی در جایگاه چهارم جهان قرار دارد و به همین دلیل دانشجویان خارجی بیشتر این کشور را برای مقطع دکترا انتخاب می‌کنند. کانادا تعدادی از بهترین دانشکده‌های حقوقی را در مقطع دکترا دارد.

دکترای حقوق در کشور کانادا یک فرصت کاری سودآور و معتبر است و دامنه کاری گسترده‌ای دارد. درآمد سالانه وکیل‌ها در این کشور از ۳۷۵۰۰ دلار آغاز شده و در برخی موارد به ۲۹۵۰۰۰ دلار نیز می‌رسد.

 

تحصیل رشته حقوق در کانادا

درآمد فارغ التحصیل رشته حقوق در کانادا چقدر است؟

درآمد یک وکیل در برخی از شهرهای کانادا مانند مونترال باید چقدر باشد؟ این افراد از سیستم حقوقی برای کمک به موکل‌های خود استفاده می‌کنند تا گام‌های ضروری را بر اساس مسئولیت‌ها و حقوق قانونی در شرایط خاص بردارند. بسیاری از وکیل‌ها در زمینه کسب‌وکار فعالیت دارند. این افراد به مشتریان خود که  در واقع یک شرکت هستند درمورد امور تجاری مشاوره می‌دهند. برخی دیگر نیز با یک شخص در سیستم حقوقی همکاری می‌کنند تا از سوی آن‌ها وکالت و دفاع در دادگاه انجام دهند.

مهارت‌های یک وکیل در بازار همیشه در حال تغییر است زیرا زمانی که یک وکیل بتواند بهترین مهارت‌ها را به دست آورد بهترین مشتریان را هم جذب کرده و حقوق بسیار خوب دریافت می‌کند.

در اینجا لیستی از حقوق یک وکیل بر اساس شهرهای مختلف نوشته شده است:

  • وکیل در اتاوا – ۹۶۹۹۹ دلار در سال
  • وکیل در کلگری – ۱۱۵,۱۵۹ دلار در سال
  • وکیل در ونکوور – ۱۱۰۶۸۵ دلار در سال
  • وکیل در تورنتو – ۱۰۴۸۷۸ دلار در سال
  • وکیل در میسیساگا – ۶۹۰۹۳ دلار در سال

در اینجا نیز لیستی از حقوق وکیل‌ها در کانادا بر اساس زمینه کاری آن‌ها آمده است:

  • مشاور حقوقی – ۹۸,۹۹۹ دلار کانادا
  • وکیل در شرکت های حقوقی – ۷۴۹۰۸ دلار کانادا
  • مشاور عمومی – ۱۴۸۶۷۷ دلار کانادا

مهارت‌های مورد نیاز برای حقوق بهتر به عنوان وکیل

وکیل‌ها در شهرهای مختلف کانادا مانند ادمونتون، اگر مهارت، شایستگی و مدرک دانشگاهی داشته باشند نسبت به کسی که مدرک ندارد درآمد بیشتری به دست می‌آورند. اگر می‌خواهید مشاور یا وکیل باشید نیاز به مدرک دانشگاهی دارید. با وجود این، کسانی که برای رسیدن به مهارت‌های مختلف و مدرک تحصیلات تکمیلی تلاش می‌کنند، با کار در شرکت‌های حقوقی درآمد بیشتری دریافت می‌کنند. در مصاحبه شغلی باید نشان دهید که در کار قبلی خود مهارت دارید. برای داشتن حقوق به عنوان وکیل بهتر باید موارد زیر را داشته باشید.

اعتماد به نفس و انعطاف‌پذیری

از کارهای آموزشی یا تمرینی دوری نکنید زیرا تجربه شما را بیشتر می‌کنند. این موارد به شما اعتمادبه‌نفس داده و می‌توانید تعهدکاری به شغل خود را نشان دهید. همچنین بر روی کارفرمای شما نیز اثر دارد.

پتانسیل تحصیلی

بخش استخدام در شرکت‌های حقوقی به دنبال افرادی هستند که آن‌ها را به یک نتیجه مناسب برساند و اطلاعات پیچیده حقوقی نیز داشته باشند. ممکن است حتی داوطلبان در طول مصاحبه آزمایش شوند که نباید در این صورت تعجب کنید. کارفرماهایی مانند وکیل‌ها دامنه گسترده‌ای فعالیت و استعداد دارند و نه‌تنها در کار متخصص هستند، بلکه مشتریان را هم تحت تاثیر قرار می‌دهند.

مدیریت زمان

وکیل‌های دادگستری یکی از پرمشغله‌ترین افراد هستند زیرا همزمان با وظایف، پرونده‌ها و مشتریان زیادی روبرو هستند. این افراد باید به مشتریان خود نشان دهند که تمام تلاش خود را می‌کنند. کارایی و اخلاق کاری مستحکم برای موفقیت و افزایش مداوم حقوق در هر سال ضروری است.

مهارت ارتباطی

توانایی برقراری ارتباط خوب با مشتریان برای دفاع از آن‌ها در دادگاه ضروری است. گوش دادن به نگرانی‌ها و نیازهای مشتری به شما کمک می‌کند یک پیوند بر مبنای اعتماد بسازید و دستمزد بیشتری دریافت کرده و در مسیر کاری خود نیز پیشرفت کنید.

توانایی سخن گفتن در جمع بدون اینکه احساس خجالت داشته باشید ضروری است. این مهارت با تلاش و کار سخت به دست می‌آید و می‌توانید از آن برای مصاحبه‌های کاری و تضمین حقوق بالا استفاده کنید.

لیست مهارت‌های برای فارغ التحصیلان رشته حقوق

مهارت‌های زیر برای زندگی به عنوان یک وکیل و در کارهای غیرسنتی مناسب هستند یعنی به عنوان مهارت‌های جدید یک وکیل شناخته می‌شوند:

  • ترکیب اطلاعات
  • کار گروهی
  • مدیریت زمان
  • عیب‌یابی
  • نگارش درست
  • نظارت
  • مدیریت استرس
  • راهبری کردن
  • پادرمیانی
  • مدیریت
  • یادگیری
  • تفسیر اسناد
  • فروش
  • پژوهش
  • شناسایی مشکلات
  • تحلیل واقعیات
  • توانایی کار مستقل
  • چند وظیفه‌ای بودن
  • مذاکره
  • سخنرانی عمومی
  • کارآفرینی
  • مدیریت پروژه
  • انتشار اطلاعات
  • حرفه‌ای‌گری
  • تصمیم‌گیری
  • حل مسئله
  • خلاقیت
  • اولویت‌بندی
  • مشاوره
  • مهارت ارائه
  • ارتباط
  • مهارت‌های سازمانی
  • بودجه‌‌بندی
  • آگاهی از ریسک و مسئولیت
  • تفکر تحلیلی
  • طوفان فکری
  • خودهدایتی
  • توجه به جزئیات

حوزه‌های کاری جایگزین برای فارغ التحصیل رشته حقوق در کانادا

داشتن مدرک حقوق در شهرهایی از کانادا مانند کلگری به شما کمک می‌کند شغل جدیدی داشته باشید. یک شغل پژوهشی حقوقی، وکیل‌های قراردادی، موقعیت‌های شغلی مشاوره درون خانه، مدرس دوره حقوقی، مشاوره شرکت، تحلیل‌گر خط مشی، افسر انطباق، سخنرانی نویس، مدیر مزایای کارمندان یا مشاور مهاجرت برای فردی که حقوق خوانده در دسترس است.

موارد زیر نمونه‌های دیگری از مشاغلی است که با داشتن مدرک حقوق درکنار وکیل بودن می‌توان انتخاب کرد.

مشاور حقوقی و روزنامه‌نگار حقوقی

مهارت‌هایی مانند تجزیه‌وتحلیل، نوشتن و پژوهش که از رشته حقوق به دست می‌آورید، می‌تواند شما را برای شما را برای رسیدن به حرفه نویسندگی و حتی تبدیل شدن به یک مشاور آماده کند. می‌توانید از روحیه کارآفرینی خود استفاده کرده و از وبلاگ‌نویسی در حوزه مسائل حقوقی مانند سرمایه‌گذاری و امور مالی، قانون شرکت یا مراقبت‌های بهداشتی و قانون ثبت اختراع استفاده کرده تا دیگران شما را بشناسند. چندین شرکت، مشاور حقوقی استخدام می‌کنند تا از آن‌ها برای قانون‌گذاری درست یا نگارش اساسنامه استفاده کنند.

شرایط تحصیل در خارج از کشور

دولت و سیاست

دانش شما از سیستم حقوقی شما را به یک نیروی ارزشمند برای نظارت بر سیاست یا اتاق فکر تبدیل می‌کند. وکیل‌ها و لابی‌گرها سعی می‌کنند با نظارت دقیق بر فعالیت‌های کنگره و دادگاه در حوزه‌های سیاست‌گذاری، بر مسائل یا سیاست‌های حقوقی یک سازمان تأثیر بگذارند. برخی از افرادی که مدرک حقوق دارند نیز برای هیئت‌مدیره مدارس، دفاتر سیاسی، سناتورها، شهردار یا مدیران شهری کاندید می‌شوند. این افراد ممکن است حتی کمپین‌های سیاسی یک حزب را مدیریت کنند.

حل اختلاف

با استفاده از مهارت مذاکره، ارتباطات، فعالیت‌ها و دانش حقوقی که در زمان تحصیل به دست می‌آورید می‌توانید برای مشاغل حل اختلاف یا وکالت اقدام کنید. افرادی که مدرک حقوق دارند می‌توانند بر روی موضوعاتی مانند خط مشی عمومی، بیماری روانی، محیط زیست و رفاه کودک فعالیت داشته باشند. شرکت‌ها و دادگاه‌ها از افرادی استفاده می‌کنند که در بحث‌های قانونی مهم و الزام‌آور تصمیم‌گیری می‌کنند.

منابع انسانی

شرکت‌ها و کارفرمایان برای استخدام و نظارت بر نیروهای خود به افراد ماهر و بااستعداد نیاز دارند. می‌توانید به عنوان مدیر آموزشی، مدیر منابع انسانی، هماهنگ‌کننده استخدام، مدیر شرکت حقوقی، مدیر توسعه حرفه‌ای، مدیر بازاریابی و مدیر استخدام فعالیت کنید. حتی با داشتن مدرک حقوق می‌توانید در یک شغل غیر وکالت نیز کار کرده و از دانش حقوقی خود استفاده کنید و گزینه مناسبی برای این پیشه (شغل) باشید.

بانکداری و مالی

اگر در قانون بانکداری، مالیات، املاک و امانات و اوراق بهادار تجربه دارید، می‌توانید در حوزه بانکداری و مالی نیز مشغول کار شوید. مدیر صندوق مشترک، مسئول وام تجاری، مدیر ریسک، برنامه‌ریز مالی، مشاور برنامه‌ریزی املاک یا مسئول امانات برخی از این مشاغل هستند.

درآمد رشته حقوق

آموزش و مدیر یا مدرس دانشگاه

برخی از دانشجویانی که در سیستم حقوقی هستند، در زمان تحصیل خودشان را برای حرفه آموزش آماده می‌کنند و برخی دیگر نیز به دانشگاه برمی‌گردند و به عنوان مدرس یا استاد مشغول کار می‌شوند. می‌توانید به عنوان مدیر دانشگاه یا آموزش در حوزه حقوق نیز شغل داشته باشید. این مورد فرصتی برای تدریس در آموزشگاه حقوقی یا دانشگاه است بدون اینکه مدرک کارشناسی ارشد حقوق داشته باشید.

دانش حقوقی در مشاغل غیرآموزشی دانشگاه مانند مدیر امور دانشجویی، هماهنگ‌کننده خدمات معلولین یا مسئول رسیدگی به شکایات دانشجویی نیز مناسب است. دانشکده‌های حقوق از افرادی که آموزش حقوقی دیده باشند برای کار در کتابخانه حقوقی، خدمات شغلی، ارتباط با دانش‌آموختگان و پذیرش نیز استقبال می‌کند.

بازار کار رشته حقوق در کانادا

اگر به پیشه وکالت در کانادا علاقه دارید مسیر شغلی شما مزایا و چشم‌اندازهای زیادی دارد. حتی اگر تحصیل در مقطع لیسانس رشته حقوق سخت باشد، یک مسیر شغلی هیجان‌انگیز برای بیشتر دانشجویان است. مزیت‌های این شغل بسیار بیشتر از معایب است و وکیل بودن در کانادا ممکن است یکی از بهترین تصمیم‌ها شما باشد.

دلیل این است که به عنوان یک وکیل پایه می‌توانید در سال ۱۰۰ هزار دلار درآمد داشته باشید که مبلغ بسیار زیادی است. به عنوان یک وکیل نباید نگران جنبه مالی کار خود باشید و انتخاب این شغل به ویژه در کانادا اصلا اشتباه نیست.

عوامل موثر بر حقوق وکیل در کانادا

دستمزد یک وکیل بر اساس فاکتورهایی مانند زمینه کاری، تجربه و شایستگی‌ها متفاوت است که باید همه آن‌ها را بررسی کنیم.

۱- تجربه و سال‌های کاری

یکی از فاکتورهایی که دستمزد شما را مشخص می‌کند سال‌هایی است که کار کرده‌اید. بر این اساس، حقوق می‌تواند از ۱۰۰ هزار تا بیش از ۱۶۰ هزار دلار در سال متفاوت باشد. جزئیات حقوق و دستمزد بر اساس سال‌های کاری ذکر شده است:

  • سطح پایه با یک تا ۳ سال سابقه: یک وکیل در این سطح به طور متوسط ۱۰۲۵۰۰ دلار در سال درآمد دارد که رقم دقیق آن تا حد زیادی به دانشگاهی که در آن آموزش دیده‌اید بستگی دارد. شرکت‌های بزرگ افرادی را برای استخدام ترجیح می‌دهند که از دانشگاه‌های مطرح دانش‌آموخته شده باشند.
  • سطح کاردانی با ۳ تا ۶ سال سابقه: متوسط حقوق این افراد در کانادا ۱۳۱۲۷۸ دلار در سال است.
  • سطح ارشد با بیش از ۶ سال سابقه: متوسط حقوق این افراد در کانادا بیش از ۱۶۵ هزار دلار در سال است.

توجه داشته باشید که دستمزد هر کدام از این سطح‌ها در هر سال می‌تواند افزایش داشته باشد.

۲- محل کار

محدوده حقوق وکیل بر اساس محلی که در آن کار می‌کند نیز متفاوت است. اینکه چقدر دریافت می‌کنید به حوزه کاری شما نیز بستگی دارد. در ادامه چند مورد از زمینه‌های کاری به عنوان یک وکیل حقوقی بررسی شده است:

  • وکیل پزشکی: متوسط حقوق این افراد ۱۵۱۳۵۹ دلار در سال است که اگرچه بالاترین و پایین‌ترین مقدار آن به ترتیب ۱۰۵۹۲۷ و ۱۶۰۰۰۰ دلار در سال است.
  • وکیل خانواده: متوسط حقوق این افراد ۱۲۸۰۲۸ دلار در سال است که اگرچه بالاترین و پایین‌ترین مقدار آن به ترتیب ۱۰۲۹۲۶ و ۱۴۰۰۰۰ دلار در سال است.
  • وکیل شرکتی: متوسط حقوق این افراد ۱۳۱۲۸۴ دلار در سال است که اگرچه بالاترین و پایین‌ترین مقدار آن به ترتیب ۱۱۳۶۳۰ و ۱۷۰۰۰۰ دلار در سال است.
  • وکیل آسیب‌های شخصی: متوسط حقوق این افراد ۱۲۹۰۲۷ دلار در سال است که اگرچه بالاترین و پایین‌ترین مقدار آن به ترتیب ۷۸۹۲۸ و ۱۵۰۰۰۰ دلار در سال است.

۳- اندازه موسسه حقوقی

اندازه شرکت حقوقی که در آن کار می‌کنید نیز بر میزان درآمد شما اثر دارد. شرکت‌های برجسته نسبت به شرکت‌های کوچک حقوق بیشتری پرداخت می‌کنند.

۴- موقعیت مکانی

استان‌های مختلف در کانادا محدوده حقوقی متفاوتی دارند که برخی از آن‌ها در زیر توضیح داده شده است.

  • آلبرتا: محدوده حقوق وکلا در آلبرتا از از ۵۶۰۰۰ تا بیش از ۴۴۳۰۰۰ دلار است.
  • نوا اسکوشیا: محدوده حقوق وکلا در نوا اسکوشیا از از ۴۴۰۰۰ تا بیش از ۱۷۸۰۰۰ دلار است.
  • انتاریو: محدوده حقوق وکلا در انتاریو از از ۵۸۰۰۹ تا بیش از ۳۶۵۰۰۰ دلار است.
  • مانیبوتا: محدوده حقوق وکلا در مانیبوتا از از ۵۳۰۰۰ تا بیش از ۲۲۱۰۰۰ دلار است.
  • نیوبرانزویک: محدوده حقوق وکلا در مانیبوتا از از ۴۰۰۰۰ تا ۱۵۵۰۰۰ دلار است
  • کبک: محدوده حقوق وکلا در مانیبوتا از از ۳۹۰۰۰ تا ۲۱۹۰۰۰ دلار است

 

بورسیه تحصیلی در کانادا

نتیجه‌گیری

اکنون که با رشته حقوق و مسیر شغلی که به عنوان وکیل یا هر شغل دیگری آشنا شدید، بهتر است برای آینده خود تصمیم‌گیری کنید. تحصیل در رشته حقوق در کانادا چالش‌ها و مزیت‌های خودش را دارد که در این مقاله به صورت کامل درباره همه آن‌ها توضیح داده شد. ورود به دانشگاه مدارک و شرایطی دارد که بهتر است قبل ازهر درخواست با آن‌ها آشنایی داشته باشید. در صورتی که هر پرسشی برای تحصیل در رشته حقوق در کانادا دارید، می‌توانید با کارشناسان موسسه بلو اسکای تماس بگیرید.

whizstorm.com unicanimmigration.com superprof.ca

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا : 0

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *