۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

راهنمای تحصیل در رشته ژنتیک در انگلستان

راهنمای تحصیل در رشته ژنتیک در انگلستان

تحصیل در رشته ژنتیک در انگلستان یکی از بهترین گزینه‌ها برای دریافت مدرک تحصیلی معتبر است؛ اگر تمایل به تحصیل در این رشته را دارید، حتما این مطلب را مطالعه کنید. ژنتیک شامل مطالعه ساختار و عملکرد ژن‌ها و چگونگی استفاده از این دانش برای بهبود جامعه است. متخصصان ژنتیک در زمینه‌های پیشگامانه مانند تحقیقات سرطان، طراحی آنتی‌بیوتیک‌های جدید، بیماری‌های ارثی، مهندسی ژنتیک برای بهبود محصولات کشاورزی و درک چگونگی در معرض خطر انقراض گونه‌های جانوری کار می‌کنند.  در طول تحصیل در این رشته، شما بیوشیمی، زیست شناسی مولکولی و علوم زیست پزشکی را با تمرکز بر روی کار آزمایشگاهی (جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها)، برای  آمادگی در مشاغل تحقیقاتی یا نقش‌های مبتنی بر آزمایشگاه پزشکی یا فنی مطالعه خواهید کرد.

در این مقاله به معرفی دقیق‌تر تحصیل رشته ژنتیک در انگلستان در کنار دروس ارائه شده در مقطع کارشناسی، آینده شغلی و دانشگاه‌های برتر آن در انگلیس نگاهی انداخته‌ایم؛  اگر قصد ادامه تحصیل در رشته ژنتیک در انگلیس را دارید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

راهنمای تحصیل در رشته ژنتیک در انگلستان

معرفی آنچه باید از تحصیل رشته ژنتیک در انگلستان بدانید

با دیدن عکس‌های قدیمی خانواده خود حتماً از شباهت عجیبی که با خانواده خود دارید شگفت زده شده‌اید. شباهت شما با خانواده‌تان تصادفی نیست، بلکه به دلیل ژنتیک یکسانی است که از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود. ژنتیک یکی از شاخه‌های پیشرو و نوظهور زیست شناسی است که مطالعه عمیقی در مورد فرآیندهای وراثت و ژن‌های موجودات زنده انجام می‌دهد.  اگر علاقه مند به دانستن علم عملکرد مکانیسم‌های بیولوژیکی اجسام زنده هستید، باید مدرک کارشناسی ژنتیک را دریافت کنید. هدف ما از این مقاله، ارائه راهنمای جامعی در مورد معرفی کارشناسی رشته ژنتیک در انگلستان و دانشگاه‌های برتر ارائه‌دهنده این دوره و همچنین دامنه شغلی آن پس از فارغ التحصیلی است.

نام دورهکارشناسی ژنتیک (B.Sc Genetics)
نام کامللیسانس ژنتیک (Bachelor of Science in Genetics )
سطح مدرککارشناسی
مدت زمان۳ سال
نمره قبولینمره مناسب در دروس فیزیک، شیمی و زیست شناسی
فرآیند پذیرشداشتن نمره قبولی در دروس یا آزمون ورودی
آزمون‌های ورودیGSAT، DUET
شغل‌های آیندهپرورش دهنده حیوانات، تکنسین زیستی، تکنسین آزمایشگاه ژنتیک، محقق بالینی، متخصص ژنتیک و غیره.
مراکزی که می توان مشغول به کار شدمراکز مراقبت‌های بهداشتی، مشاوره، بخش‌های پزشکی قانونی، آزمایشگاه‌های آزمایش، بیمارستان ها، صنعت داروسازی

کارشناسی رشته ژنتیک در انگلستان

لیسانس علوم رشته ژنتیک در انگلستان یک رشته کارشناسی است که بر مطالعه تغییرات بیولوژیکی، مکانیسم اجسام زنده، وراثت و نحوه انتقال ژن‌ها در طول نسل‌ها تمرکز دارد. این رشته با رشته‌های مختلفی همانند بیوشیمی، زیست شناسی مولکولی، میکروبیولوژی، جانورشناسی و غیره مرتبط است. معمولاً طول دوره کارشناسی ژنتیک ۳ سال است که در طی آن شما می توانید جنبه‌های مولکولی و سلولی ژنتیک، پیشرفت بیماری ها، تجزیه و تحلیل ژنتیکی، نظریه کروموزوم و همچنین مسائل مربوط به جمعیت و تکامل را یاد بگیرید. از آنجایی که یکی از دوره‌های اصلی علوم زیستی است، بسیاری از دانشگاه‌ها نیز برنامه درسی این مدرک را با ارائه تخصص‌هایی در موضوعات مختلف مانند بیوتکنولوژی، زیست‌شناسی سلولی، بیوشیمی، زیست‌شناسی تکاملی، بازسازی و غیره طراحی می‌کنند.

لیست رشته‌های انتخابی ارائه شده در کارشناسی ژنتیک

به غیر از واحدهای اصلی، شما همچنین باید برخی از دروسی را مطالعه کنید که افق دید شما را گسترش می‌دهند و به شما کمک می‌کنند تا دانش پیشرفته‌ای در این حوزه به دست آورید. برخی از دروس انتخابی که می‌توانید در دوره کارشناسی ژنتیک دنبال کنید در زیر فهرست شده است:

  • ایمونولوژی و عفونت
  • غذا و سوخت
  • زیست شناسی حفاظتی
  • زیست شناسی سلولی
  • آنزیم‌ها و پروتئین ها
  • پیری و پزشکی بازساختی
  • تشخیص مولکولی
  • بیوشیمی
  • ژنومیک و بیوانفورماتیک
  • میکروبیولوژی مولکولی

دانشگاه‌های محبوب برای تحصیل در مقطع کارشناسی ژنتیک در انگلستان

موسسات آکادمیک متعددی در سراسر جهان و هند وجود دارد که کارشناسی ژنتیک را ارائه می دهند. لیست زیر شامل بزرگترین دانشگاه‌هایی است که این رشته را ارائه می کنند.

بهترین دانشگاه‌های انگلستان برای تحصیل در رشته ژنتیک

از میان کشورهای جهان که در رشته ژنتیک پیشرفته، معتبر و شناخته شده هستند مثل انگلستان، آمریکا و استرالیا، بیشترین تعداد دانشگاه‌ معتبر در انگلستان قرار دارد. لیست زیر بهترین دانشگاه‌های انگلیس برای تحصیل رشته ژنتیک و تبدیل شدن به یک متخصص در این رشته هستند.

نام دانشگاهمکانرتبه جهانی
دانشگاه بیرمنگامانگلستان۹۰
دانشگاه کوئین مری لندنانگلستان۱۱۷
دانشگاه کالج دوبلینایرلند۱۷۳
دانشگاه اسکسانگلستان۴۳۹
دانشگاه آبریستویثانگلستان۵۴۱-۵۵۰
دانشگاه ساسکسانگلستان۲۲۶
دانشگاه منچسترانگلستان۲۷
دانشگاه یورکانگلستان۱۵۱

شرایط ورود به دانشگاه

برای دانشجویانی که می خواهند برای مدرک کارشناسی رشته ژنتیک در انگلستان درخواست دهند، پیش نیازهای خاصی وجود دارد که برای داشتن شرایط ورود به آنها نیاز دارند. لازم است داوطلبان درس زیست شناسی را به عنوان درس اصلی در کلاس یازدهم و دوازدهم گذرانده و نمره خوب دریافت کرده باشند. برای کسانی که قصد دارند با این مدرک در خارج از کشور تحصیل کنند، داشتن هر یک از آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی مانند آیلتس، تافل و غیره الزامی است. اگرچه اینها شرایط عمومی هستند و پس از انتخاب دانشگاه، باید شرایط پذیرش هر دانشگاه را به دقت بررسی کنید؛ حتی برخی دانشگاه‌ها ممکن است آزمون ورودی خاص داشته باشند.

راهنمای تحصیل در رشته ژنتیک در انگلستان

هزینه تحصیل در رشته ژنتیک در انگلیس

هزینه تحصیل در رشته ژنتیک بیش از هر چیز به دانشگاه انتخابی شما بستگی دارد. به طور متوسط هزینه تحصیل در این رشته بین ۲۵ تا ۳۰ هزار پوند در سال خواهد بود. این رقم شهریه‌ای است که باید به صورت سالانه به دانشگاه خود پرداخت کنید. در بررسی هزینه‌ها باید هزینه زندگی را هم اضافه کنید که در صورت اقامت در خوابگاه دانشجویی و زندگی به سبک دانشجویی ماهانه حداقل ۱۰۰۰ پوند خواهد بود و حداکثر آن به سبک زندگی انتخابی شما بستگی دارد.

 

ادامه تحصیل در رشته کارشناسی ژنتیک

گزینه‌های زیادی برای ادامه تحصیل پس از فارغ التحصیلی در کارشناسی ژنتیک وجود دارد. دانشجویان می‌توانند مستقیماً در رشته ژنتیک، فوق لیسانس یا دکترا را انتخاب کنند. دریافت فوق لیسانس و دکترا در این رشته نه تنها باعث بالا رفتن سطح رزومه و وضعیت مدارک تحصیلی شما خواهند بود، بلکه ارزش و تجربه زیادی به زندگی اضافه می کنند. برخی از دوره‌های تحصیلات تکمیلی بعد از کارشناسی ژنتیک در زیر ذکر شده است:

  • کارشناسی ارشد ژنتیک
  • کارشناسی ارشد ژنتیک انسانی
  • کارشناسی ارشد () ژنتیک
  • Phil در ژنتیک
  • دکتری ژنتیک
  • دکتری ژنتیک انسانی

چشم انداز فرصت‌های شغلی رشته ژنتیک

رشته ژنتیک دائماً در حال تحول است که باعث ایجاد فرصت‌های زیادی می‌شود و می‌توان پس از اتمام لیسانس ژنتیک، مشغول به کار شد. علاوه بر این، اگر به رشته فنی مهندسی علاقه مند هستید و می‌خواهید آن را با حوزه پزشکی ژنتیک ترکیب کنید، با تحصیل در رشته ژنتیک در انگلستان می‌توانید مشاغل مهندسی زیست پزشکی را نیز انتخاب کنید. از مراکز مراقبت‌های بهداشتی گرفته تا بیوتکنولوژی، می توان به مجموعه‌ای از فرصت‌های شغلی در طیف متنوعی از مراکز پیوست.

تنها چند صد نفر هر سال دوره‌های ژنتیک را می‌گذرانند و فارغ التحصیلان این دوره‌ها از جمله افرادی هستند که پس از فارغ التحصیلی به احتمال زیاد در مقطع دکترا ادامه تحصیل می دهند، چراکه برای فعالیت در تحقیقاتی باید دکترا داشته باشید. مشاغل آزمایشگاهی محبوب‌ترین نتیجه برای فارغ التحصیلان ژنتیک هستند.

درآمد فارغ التحصیلان رشته ژنتیک

یک متخصص ژنتیک در ابتدای کار خود  با کمتر از یک سال تجربه می‌تواند انتظار داشته باشد حدود  ۲۵۰۰۰پوند دریافت کند. یک متخصص ژنتیک با ۵ تا ۹ سال تجربه، به طور متوسط ​​​​۳۵۰۰۰ پوند دریافت می‌کند. با افزایش تجربه و مدرک تحصیلی این اعداد هم تغییر پیدا خواهند کرد.

راهنمای تحصیل در رشته ژنتیک در انگلستان

 

سوالات متداول

کارشناسی ژنتیک چیست؟

این رشته در زمینه اصلاح موجودات برای پیشرفت مراقبت‌های بهداشتی، پزشکی و کشاورزی تمرکز دارد. همچنین در مورد فرآیند وارد کردن DNA خارجی به موجودات تحقیق می کند.

مدت زمان این دوره چقدر است؟

مدت زمان این دوره 3 سال است.

آیا BSc ژنتیک دوره خوبی برای دنبال کردن یک حرفه است؟

بله، رشته ژنتیک به دلیل پیشرفت‌ها و رویکردهای جدید در این بخش در بین دانشجویان تقاضای زیادی دارد. علاوه بر این، پس از اتمام موفقیت آمیز این دوره، فرصت‌های کاری جذاب و فرصت‌های شغلی بسیاری در انتظار شما خواهد بود.

داوطلبان چگونه می توانند برای پذیرش کارشناسی ژنتیک اقدام کنند؟

داوطلبان می توانند برای امتحانات ورودی که توسط چند کالج برگزار می‌شود شرکت کنند یا می توانند بر اساس لیست نمرات مورد قبول اعلام شده، درخواست دهند.

 

 

 

 

 

 

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا : 0

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *