۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

دوره IGCSE چیست؟ چه تفاوتی با GCSE و A-Level دارد؟

بررسی تفاوت‌های دوره igcse با دوره gcse انگلستان و a level

آموزش و پرورش دانش‌آموزان برای مواجهه با چالش‌های جهانی آینده اهمیت بسیاری دارد؛ ازاین‌رو در کشورهای مختلف دوره‌های آموزشی متعدد و متفاوتی به‌ وجود آمده است. دوره‌های IGCSE ،GCSE و A-Level به‌عنوان پله‌های تعیین‌کننده در مسیر آموزشی دانش‌آموزان، نقش کلیدی در آماده‌سازی آن‌ها برای دستیابی به موفقیت‌های آکادمیک و حرفه‌ای در آینده ایفا می‌کنند.

با‌توجه‌به گستردگی این دوره‌ها و اهمیت آن‌ها در سیستم آموزشی جهانی، درک تفاوت‌های بنیادین و مزایای هریک از این برنامه‌های آموزشی برای والدین، مشاوران و دانش‌آموزان حیاتی است. در این مقاله به‌طور‌دقیق به سوال «igcse چیست» پاسخ می‌دهیم و آن را با GCSE و A-Level مقایسه می‌کند تا درک جامعی از هر برنامه و تصمیم‌گیری آگاهانه برای آینده تحصیلی فراهم آورد.

دوره IGCSE؛ صلاحیت آموزشی بین‌المللی برای دانش‌آموزان

دوره IGCSE مخفف International General Certificate of Secondary Education، یک صلاحیت آموزشی بین‌المللی برای دانش‌آموزان ۱۴ تا ۱۶ ساله است که توسط Cambridge Assessment International Education توسعه یافته است. این دوره، که بیش از ۳۰ سال پیش ایجاد شد، امروزه به‌عنوان محبوب‌ترین صلاحیت بین‌المللی در جهان برای این گروه سنی شناخته می‌شود و از نظر تعداد موضوعات قابل انتخاب، روش‌های یادگیری و فرصت‌های موفقیت، نسبت به هر صلاحیت بین‌المللی دیگری گزینه‌های بیشتری به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد​​. با شرکت در دوره igcse و قبولی در امتحانات آن می‌توان برای تحصیل در مدارس انگلیس اقدام کرد.

دوره igcse؛ صلاحیت آموزشی بین‌المللی برای دانش‌آموزان

بررسی تفاوت‌های IGCSE و GCSE و A-Level

IGCSE و GCSE هر دو به‌عنوان صلاحیت آموزشی برای دانش‌آموزان در انگلستان محسوب می‌شوند و اصلی‌ترین تفاوت‌ بین این دو دوره در نظام ارزیابی و محتوای دوره آن‌ها است. همچنین سیستم نمره‌دهی GCSE‌ به‌صورت عددی است که در آن ۹ بالاترین نمره و ۱ پایین‌ترین نمره است. از طرف دیگر سیستم نمره‌دهی IGCSE‌ مبتنی بر حروف بوده و A* بالاترین و G پایین‌ترین درجه است. علاوه‌بر این، محتوای دوره GCSE و IGCSE‌ به دلیل حذف محتوای مخصوص به بریتانیا از برنامه درسی IGCSE، که در برخی دروس مانند جغرافیا، تاریخ و ادبیات انگلیسی بسیار بارز است​​، باهم متفاوت خواهد بود.

زمان‌بندی امتحانات IGCSE انعطاف‌پذیرتر است و امتحانات این دوره در نوامبر و ژانویه و برخی دروس دیگر در ماه‌های مه/ژوئن برگزار می‌شوند. امتحانات دوره جی سی اس ای به‌طورسنتی فقط در ماه‌های مه و ژوئن برگزار می‌شوند. دوره A-Level با دو دوره IGCSE و GCSE کاملا متفاوت بوده و مرحله آموزشی بعدی به‌منظور آماده‌سازی دانش‌آموزان برای تحصیلات دانشگاهی است؛ البته اگر قصد ورود به دانشگاه‌ کشورهای ایالات متحده و کانادا وجود داشته باشد، دانش‌آموز باید آزمون GRE بدهد. اگر قصد دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این آزمون را دارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «مدرک gre چیست» را مطالعه کنید.

دروس IGCSE؛ طیف وسیعی از دروس و انتخاب براساس علایق دانش‌آموز

برای بسیاری از دانش آموزان این سوال پیش می‌آید که دروس IGCSE چیست. دوره IGCSE ارائه‌دهنده یک برنامه درسی انعطاف‌پذیر است. این دوره طیف وسیعی از دروس را در بر می‌گیرد که دانش‌آموزان را برای موفقیت در دنیای مدرن و فرصت‌های آموزشی آتی آماده می‌کند​​. دروس IGCSE شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ریاضیات: این درس به توسعه توانایی‌هایی مانند حل مسئله، شناسایی الگو، استدلال و تفکر تحلیلی می‌پردازد و به‌عنوان یک مهارت کلیدی زندگی برای یادگیری بیشتر در علوم اجتماعی، علوم کامپیوتر، مالی، پزشکی، مهندسی و موارد دیگر است​​.
  • علوم: شامل طیف گسترده‌ای از علوم مانند بیولوژی، شیمی و فیزیک. دروس اضافی در این گروه شامل کشاورزی، علوم دریایی و مدیریت محیط زیست می‌شوند​​.
  • علوم انسانی و علوم اجتماعی: این گروه دروسی مانند اقتصاد، جغرافیا و تاریخ را در بر می‌گیرد. همچنین دروس اضافی متنوعی از لاتین و سانسکریت گرفته تا دیدگاه‌های جهانی و مطالعات دینی را شامل می‌شود​​.
  • زبان‌ها: این دوره دانش آموزان را به یادگیری و توسعه زبان‌های فراتر از زبان مادری خود تشویق می‌کند. این دروس شامل فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی و چینی می‌شوند​​.
  • هنری و حرفه‌ای: این گروه دروس شامل هنر و طراحی، موسیقی، حسابداری و مطالعات تجارت می‌شود.

این دوره به زبان انگلیسی بوده و باید حتما مهارت‌های زبانی دانش‌آموزان از سطح بالایی برخوردار باشند. اغلب افرادی که دوره زبان در انگلستان را گذرانده‌اند، مشکلی بابت زبان انگلیسی نخواهند داشت و به‌راحتی می‌توانند دوره IGCSE را گذرانده و همچنین نمره قبولی را در امتحانات آن به‌دست آورند.

دروس igcse؛ امکان انتخاب طیف وسیعی از دروس و انتخاب براساس علایق دانش‌آموز

بررسی نمرات IGCSE؛ سیستم درجه‌بندی مبتنی بر حروف

نمرات IGCSE با استفاده از یک سیستم درجه‌بندی مبتنی بر حروف ارزیابی می‌شوند. در این سیستم، A* نشان‌دهنده بالاترین سطح عملکرد است و G پایین‌ترین سطح قابل قبول را نشان می‌دهد. این سیستم درجه‌بندی متفاوتی با سیستم نمره‌بندی جدید آزمون GCSE در انگلستان دارد که از اعداد ۹ تا ۱ استفاده می‌کند.

درجه‌بندی IGCSE به‌گونه‌ای طراحی شده است تا تفاوت‌های دقیق در عملکرد دانش‌آموزان را در سطوح مختلف مهارت نشان دهد. این سیستم به دانش‌آموزان امکان می‌دهد تا توانایی‌ها و دستاوردهای خود را در سطوح مختلف بیان کنند. همچنین برای ورود به دانشگاه و همچنین بازار کار نمره‌های IGCSE به دانشگاه‌ها و کارفرمایان اطلاعات مفیدی در مورد سطح مهارت دانش‌آموزان ارائه می‌دهد.

بررسی نمرات igcse؛ سیستم درجه‌بندی مبتنی بر حروف

بررسی شرایط شرکت در دوره IGCSE

برای شرکت در دوره IGCSE باید گروه سنی، زبان و موسسه آموزشی در نظر گرفته شود. در ادامه به هرکدام از این موارد می‌پردازیم:

  • گروه سنی: IGCSE معمولاً برای دانش‌آموزانی در نظر گرفته شده است که در گروه سنی ۱۴ تا ۱۶ سال قرار دارند. این دوره به‌عنوان مرحله‌ای از آموزش قبل از دوره‌های پیشرفته‌تر مانند A-Level یا برنامه دیپلم بین‌المللی (IB) طراحی شده است​​.
  • زبان: زبان اصلی آموزش و ارزیابی در IGCSE انگلیسی است. دانش‌آموزان باید تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشند تا بتوانند مطالب درسی را درک کرده و در امتحانات شرکت کنند.
  • موسسه آموزشی: دانش‌آموزان باید در یک مدرسه یا موسسه آموزشی ثبت‌نام کنند که ارائه‌دهنده دوره‌های IGCSE باشد و توسط Cambridge Assessment International Education یا سایر مراجع معتبر تایید شده باشد.

درصورتی‌که هر سه شرط بالا محیا باشد، دانش‌آموزان می‌توانند در دوره IGCSE شرکت کنند.

مزایای شرکت در دوره IGCSE چیست؟

دوره IGCSE به‌عنوان یک صلاحیت بین‌المللی شناخته شده و توسط دانشگاه‌ها و کارفرمایان در سراسر جهان پذیرفته شده است. این امر فرصت‌های آموزشی و شغلی دانش‌آموزان را در سطح جهانی افزایش می‌دهد​​. همچنین IGCSE به دانش‌آموزان امکان انتخاب از بین بیش از ۷۰ موضوع در هر ترکیبی را فراهم می‌کند؛ این امر به آن‌ها اجازه می‌دهد تا برنامه درسی خود را براساس علاقه‌مندی‌ها و اهداف آینده خود دنبال کنند​​. ازسوی‌دیگر، دوره‌های IGCSE بر توسعه مهارت‌های کلیدی مانند حل مسئله، تفکر انتقادی، ارتباطات و توانایی کار در یک محیط جهانی تمرکز دارند. این مهارت‌ها برای موفقیت در دنیای مدرن ضروری هستند.

توسعه مهارت‌های کلیدی برای موفقیت در دنیای مدرن از مزایای شرکت در دوره IGCSE

مشاوره با موسسه‌های مهاجرتی برای انتخاب بهترین پلن تحصیلات دانش آموزان

انتخاب مسیر تحصیلی مناسب برای دانش‌آموزان نیازمند دقت، توجه و برنامه‌ریزی دقیق است. در این راستا، مشاوره با موسسه‌های مهاجرتی می‌تواند راهنمای ارزشمندی برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان باشد تا با در نظر گرفتن اهداف آموزشی و شغلی خود، بهترین پلن تحصیلی را انتخاب کنند. موسسه‌های مهاجرتی با داشتن دانش و تجربه در زمینه‌های مختلف تحصیلی و شرایط مهاجرت، می‌توانند اطلاعات جامع و به‌روزی در مورد دوره‌های IGCSE، GCSE و A-Level ارائه دهند.

همچنین در بلو اسکای در شناسایی فرصت‌های تحصیلی خارج از کشور و انتخاب بهترین مسیرها برای تحقق اهداف آموزشی و حرفه‌ای، شما را راهنمایی خواهیم کرد. در نهایت، هدف از این مشاوره‌ها تسهیل فرآیند تصمیم‌گیری و اطمینان از این است که دانش‌آموزان مسیر تحصیلی‌ای را دنبال کنند که به بهترین شکل با علایق، توانایی‌ها و اهداف آن‌ها همخوانی داشته باشد. از‌این‌رو در دوره‌ای که تعلیم و تربیت بین‌المللی اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده، مشاوره حرفه‌ای می‌تواند کلید دستیابی به موفقیت آکادمیک و شخصی باشد. برای تحصیل در مدرسه های سوئیس، انگلیس و سایر کشورها از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت با کارشناسان ما در تماس باشید.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا : 0

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *