۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

کانادا مسیر مهاجرت جدیدی را برای فارغ التحصیلان بین المللی باز می کند

کانادا مسیر مهاجرت را برای فارغ التحصیلان باز می کند
  • ۴۰،۰۰۰ فارغ التحصیل بین المللی که قبلاً در کانادا اقامت داشته اند ، اکنون مجاز به مهاجرت با اقامت دائم هستند.
  • این برنامه از ۶ مه ۲۰۲۱ آغاز می شود.
  • ۵۰،۰۰۰ مکان دیگر برای کارگران ضروری استخدام شده در بخش بهداشت و درمان کانادا و همچنین سایر صنایع اختصاص دارد.

دولت کانادا مسیر جدیدی را برای اقامت دائم بیش از ۹۰،۰۰۰ کارگر ضروری و فارغ التحصیلان بین المللی که در کشور هستند، اعلام کرده است.

کارگران اساسی واجد شرایط کسانی هستند که در یکی از ۴۰ مشاغل بهداشتی و همچنین ۹۵ شغل ضروری دیگر در طیف وسیعی از زمینه ها مانند مراقبت و تولید و توزیع مواد غذایی کار می کنند. بسیاری از این کارگران نقش مهمی در مبارزه با ویروس COVID داشته اند و همانند سایر کشورها، همه گیری نشان می‌دهد که کارگران در مشاغل خط مقدم (که شامل طیف وسیعی از بخش ها هستند) نقاط اصلی یک جامعه و اقتصاد فعال می‌باشند.

 

کارگران در خط مقدم

فارغ التحصیلان بین المللی باید طی چهار سال گذشته (پس از ژانویه ۲۰۱۷) یک برنامه آموزش عالی در کانادا به پایان رسانده باشند. از کل ۹۰،۰۰۰ مورد، ۴۰،۰۰۰ مکان درخواست برای دانشجویان بین المللی که از یک موسسه کانادایی فارغ التحصیل شده اند، تخصیص یافته است.

دانشجویان و کارگران می توانند از ۶ام ماه مه ۲۰۲۱ درخواست اقامت دائم تحت این جریان مهاجرت جدید را آغاز کنند و پذیرش درخواست ها تا ۵ نوامبر ۲۰۲۱ یا تا رسیدن محدودیت ها باز است.

وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی مارکو مندیچینو این بیانیه را در مورد فضاهای جدیدی که برای کارگران و دانشجویان بین المللی باز می شود ، صادر کرد:

“همه گیری همه جانبه چراغ‌های مهمی بر سهم بی نظیر تازه واردان تابانده است. این سیاست های جدید به افرادی که دارای وضعیت موقتی هستند کمک می کند تا بتوانند آینده خود را در کانادا برنامه ریزی کنند، نقشی اساسی در بهبود اقتصادی ما بازی کنند و به ما کمک کنند تا بازسازی بهتری داشته باشیم. پیام ما به آن‌ها ساده است: وضعیت شما ممکن است موقتی باشد، اما مشارکت شما پایدار است و ما می خواهیم شما بمانید. ”

وی همچنین افزود:

“این فقط به معنای دادن یک کاغذ جدید نیست. ما در حال ایجاد راهی برای تازه واردان هستیم که امنیت شغلی آن‌ها را تقویت می کند، افق شغلی آن‌ها را گسترش می دهد و آن‌ها را تشویق می کند تا ریشه های عمیق تری را در جوامع ما که در حال بازگشت هستند ریخته شود.”

این همچنین آخرین مورد از سری به روزرسانی های سیاست های مهاجرتی است که با هدف تشویق دانشجویان برای ادامه ثبت نام در موسسات کانادایی و ماندن پس از فارغ التحصیلی برای پیوستن به نیروی کار کشور انجام می شود. در ماه گذشته ، دولت اعلام کرد که دانشجویان بین المللی می توانند ۱۰۰٪ برنامه های خود را با یک موسسه تأیید شده دوره متوسطه کانادا از کشورهای خود به اتمام برسانند و همچنان واجد شرایط برنامه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) باشند.

icef

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا : 4

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *