۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

توصیه نامه ( Recommendation Letter)

یکی دیگر از مهمترین مدارک مورد نیاز برای دانشگاه‌ها که معمولا برای دوره‌های فوق لیسانس و بالاتر مورد نیاز است ،توصیه نامه می باشد.

 

مواردی که باید بدانید

توصیه نامه از موارد مهم و اساسی در درخواست ادامه تحصیل است .اگر در حال آماده سازی در خواست ادامه تحصیل هستید ،به این فکر کنید که قبل از درخواست از چه کسی باید توصیه نامه را بخواهید.معمولا تمامی برنامه های تحصیلات تکمیلی نیازمند اراده توصیه نامه می باشند.اهمیت این نامه ها را دست کم نگیرید. با اینکه مدرک ،نمرات امتحان  و درخواست نامه شما از اجزای مهم برای ادامه تحصیل است یک توصیه نامه خوب می تواند ضعف های شما را در هر کدام از این بخش ها جبران کند.

 

چرا در خواست برای ادامه تحصیل نیازمند توصیه نامه است؟

یک توصیه نامه عالی ،اطلاعاتی را در اختیار بخش پذیرش دانشگاه قرار می دهد که در درخواست شما مطرح نشده است.توصیه نامه شما اطلاعات جزیی است که توسط یکی از اعضای دانشگاه قبلی در اختیار قرار داده می شود و مواردی چون اخلاق شخصی ،دستاوردها و تجربیات شما را دربر دارد و باعث می شود شما در زمینه‌ای یکتا نشان داده شوید و همچنین برای رشته ای که درخواست داده اید شایسته تشخیص داده شوید. یک توصیه نامه دید و منظری دیگر از شما را فراهم می کند که در دیگر مدارک و یا نمرات شما قابل استخراج نیست.علاوه برآن توصیه نامه می تواند به درخواست شما برای پذیرش اعتبار ببخشد.

از چه کسی باید توصیه نامه گرفت؟

بیشتر برنامه های مربوط به ادامه تحصیل نیازمند حداقل دو و معمولا سه توصیه نامه است.بیشتر دانشجویان در انتخاب اینکه چه شخصی برای آنها توصیه نامه بنویسد مشکل دارند.انتخاب از افرادی همچون اعضای دانشکده ،مدیر ،اساتید ،راهنمای کاراموزی و دیگر کارمندان صورت می گیرد.فردی که برای شما توصیه نامه می نویسد بابد دارای خصوصیات زیر باشد.

  • شما را خوب بشناسد
  • شما را مدتی بشناسد که بتواند با مدرک صحبت کند
  • کار شما را بداند
  • در مورد شما نظرات بالا و قابل قبولی را بیان کند
  • بداند که برای کجا درخواست داده اید
  • اهداف شغلی و تحصیلی شما را بداند
  • توانایی مقایسه شما با دیگران را داشته باشد
  • فردی شناخته شده باشد
  • توانایی نوشتن نامه به نحو احسنت را داشته باشد

توجه داشته باشید که هر فردی قادر نیست تا تمامی موارد گفته شده را همزمان داشته باشد.هدف شما در توصیه نامه این است که توانایی ها ومهارت های  شما به خوبی بیان شود.باید مهارت‌های تحصیلی و آموزشگاهی ،توانایی تحقیقی و تجربیات شما از جمله کارآموزی در توصیه نامه ذکر شود.همچنین باید نامه ای از استاد راهنما داشته باشید که از مهات ها و پتانسیل فردی در زمینه مربوط صحبت کرده باشد.


آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا : 3

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *