۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

تجربه‌های اولین هفته‌ی تحصیل در انگلستان

ادامه تحصیل در انگلستان

تحصیل در بهترین دانشگاه‌های انگلستان آرزوی دانشجویان بسیاری است اما تنها اقدام به پذیرش و آشنایی با سیستم آموزشی انگلستان کافی نیست. در صورتی که تمایل به ادامه تحصیل در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌های انگلستان را دارید، بهتر است اطلاعات کاملی در مورد این کشور داشته باشید. آسمان آبی با ارائه مطلب زیر سعی دارد تا تجربیات یک دانشجوی بین‌المللی را در اولین هفته تحصیل در انگلستان با شما در میان بگذارد.

Jinnang Zang، دانشجوی چینی، به تازگی وارد سال سوم تحصیلات پزشکی در دانشگاه بلفاست ایرلند شمالی شده است. در این مقاله او تجربه خود را از اولین ترم تحصیل در انگلستان با شما به اشتراک می‌گذارد.

زمان بازگشت به دانشگاه فرا رسیده است. زمانی برای بستن چمدان و برگشتن به زندگی دانشگاهی است. به یاد می‌آورم که شب قبل از رفتن به انگلیس، شب‌های بسیاری را بی‌خوابی داشتم. تنش، ترس و انتظار بر من غلبه کرده بودند. من معتقدم که اکثر دانشجویان بین‌المللی که تمایل به تحصیل در انگلستان را دارند، احساسات مشابهی خواهند داشت. در این مطلب سعی دارم شما را با چالش‌هایی که انتظار می‌رود در اولین ترم دانشگاه لمس کنید، آشنا کنم تا هنگام ورود به انگلیس احساس بهتری داشته باشید.

راهنمای تحصیل در انگلستان

اولین هفته تحصیل در انگلستان

خبر خوب اینکه دانشگاه‌های انگلیس با داشتن تجربیات بسیار، کمک به حل مشکلات دانشجویان می‌کند.من یک هفته قبل از شروع دوره‌های تحصیلی وارد دانشگاه شدم. اولین هفته «هفته خوش آمد» یا «هفته تازه واردها» نام دارد.

دانشگاهی که من در آن تحصیل خواهم کرد، بسیاری از نمایشگاه‌های فوق‌العاده را برای دانشجویان تازه وارد در هفته اول برگزار کرد. این برنامه‌ها شامل ثبت نام در تورهای مختلف و سینماهای شبانه است که همه آن‌ها به خوبی سازماندهی شده‌اند.

توصیه من به شما شرکت در برنامه‌هایی است که توسط دانشگاه برگزار می‌شود زیرا کمک بسیاری به آشنایی و یافتن دوستان جدید می‌کند.

رویدادهای بسیاری به ویژه برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته شده است مانند طعم و مزه فرهنگ انگلیسی، سفر به بازار محلی و رویدادهای شبکه‌های بین‌المللی و بسیاری دیگر که کمک به دور شدن از فضای خانه و کاهش دلتنگی خانواده و وطن می‌کند.

تحصیل در انگلیس

با آرامش کامل درس بخوانید

اگر بخواهم از اولین روز دانشگاه بگویم، خوب است بدانید که اولین کلاس من با یک سخنرانی رسمی آغاز شد که به من احساس اضطراب بسیاری داد. دلیل خنده و حس شوخ طبیعی سایر دانشجویان را حس نمی‌کردم. این موضوع باعث حس بیگانگی در من شد. به نظر می‌رسید که تفاوت فرهنگ و زبان من با دیگر دانشجویان به افزایش این حس کمک می‌کند. پس برای حل آن به دنبال راه حل گشتم. برای این کار با همکلاسی‌های محلی و معلم‌ها تا آنجا که می‌توانستم صحبت کردم.

اساتید و دوستانم کاملا دوستانه به اصلاح اشتباهات تلفظ من کمک کردند و کمی بیشتر درباره فرهنگ بریتانیا توضیح دادند. خوشبختانه، من همیشه در حال بهبود بودم. تکالیف و پروژه‌های تحصیلی را همیشه سه تا چهار هفته پیش از مهلت تنظیم شده، آماده می‌کردم و این مدیریت برنامه‌ها همیشه من را از برنامه تحصیلی جلوتر انداخته بود. به سرعت متوجه شدم که با تحصیل در انگلستان به خود انگیزه می‌دهم و برای برنامه‌های درسی و غیره، بهترین برنامه‌ریزی را کنم.

پس از انجام اولین تکالیف، آموختم که برای انجام پروژه‌ها و تکالیف خیلی دیر نکنم، زیرا هیچکس نمی خواهد تمام شب را برای انجام پروژه‌‌های روز موعد بیدار بماند.

زندگی دانشجویی در انگلستان

از مزایای اتحادیه دانشجویی استفاده کنید

زندگی و تحصیل در انگلستان، همیشه هم مانند هفته اول خوش آمدگویی شلوغ و سرگرم‌کننده نیست. پس به یاد داشته باشید که بهتری است به دنبال تفریحاتی برای خودتان باشید. من شخصا سرگرمی‌های بسیاری برای اوقات فراغت خودم هنگام تحصیل در دانشگاه‌های انگلیس پیدا کردم. جوامع دانشجویی بسیاری در اتحادیه‌های دانشجویی انگلستان وجود دارد. در این میان تفریحات بسیاری مانند چتربازی، آیکیدو و تیر و کمان برای من جذابیت داشت. اتحادیه‌های دانشجویی معمولا حس خوبی برای من به همراه داشت و اکنون فرصت خوبی برای مشارکت در آن‌ها بود. پیوستن به جوامع دانشجویی، زمان خوبی برای دیدار با افرادی با سلیقه‌های مشابه و ایجاد دوستی‌های جدید است.

سال اول تحصیل در انگلستان برای من شامل اتفاقات خوبی بود که با یادآوری آن‌ها خوشحال می‌شوم.

تحصیل در انگلیس، قطعا یک چالش بزرگ برای دانشجویان بین‌المللی است اما من معتقدم که تحصیل در این کشور کاملا ارزش مواجه با این چالش‌ها را خواهد داشت.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 2.8 / 5. تعداد آرا : 5

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *