۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

شرایط سنی تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا

کانادا یکی از کشورهای مهاجر و دانشجو پذیر است و افراد بسیار زیادی برای مهاجرت یا تحصیل این کشور را انتخاب می‌ کنند. از سوی دیگر دانشگاه‌ های کانادا در وضعیت علمی مناسبی هستند و همین موضوع سبب شده تا دانشجویان بسیار زیادی برای ادامه تحصیل به کشور کانادا بروند و تلاش کنند تا در این کشور دوره ‌های تحصیلات تکمیلی خود را طی کنند.

 یکی از سوالات مهم و متداول این است که شرایط سنی تحصیل در کانادا گونه است و افراد برای این که بتوانند در این کشور ادامه تحصیل دهند، باید دارای چه شرایطی از نظر سنی باشند. با ما همراه باشید تا نگاهی به این موضوع بی اندازیم و بررسی کنیم که برای ادامه تحصیل در کانادا باید چه شرایط سنی داشته باشید.

شرایط تحصیل در مدارس کانادا

کشور کانادا این امکان را فراهم کرده تا افراد زیر ۱۸ سال بتوانند در مدارس بین المللی این کشور تحصیلات خود را طی کنند. افرادی که کمتر از ۱۸ سال سن دارند و می‌خواهند برای تحصیل به کشور کانادا بروند، می‌توانند از سن ۶ سالگی تا ۱۳ سالگی در مقطع ابتدایی و از سن ۱۳ سالگی تا ۱۸ سالگی در مقطع متوسطه در مدارس بین المللی کانادا تحصیل کنند.

 یکی از نکات بسیار مهم این است که تحصیل در کانادا تا سن ۱۶ سالگی به صورت اجباری است و در برخی از استان‌ ها نیز افراد باید تا سن ۱۸ سالگی تحصیلات خود را ادامه دهند.

اگر قصد دارید تا در مدارس کانادا تحصیل کنید لازم است به سراغ مدارس بین المللی بروید. برای انجام چنین کاری باید ابتدا مدارس بین المللی کانادا را پیدا کنید.

پیشنهاد می‌کنیم حتماً به سراغ لیست مدارس مورد تایید کانادا برای پذیرش دانش آموز بین المللی بروید و با بررسی این لیست، بهترین مدارس را برای تحصیل خود انتخاب کنید.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: انواع ویزا و اقامت در کانادا
تحصیل در مدارس کانادا

 

شرایط سنی تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا

افرادی که قصد دارند در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌ های کانادا ثبت نام کنند، لازم است به چند نکته بسیار مهم توجه داشته باشند. دوره لیسانس در کانادا بین ۳ تا ۴ سال است و افراد باید در این دوره‌ ها به صورت کامل حضور داشته باشند و نمرات قابل قبولی را به دست بیاورند.

 دانشجویان می ‌توانند در دانشگاه ‌ها و کالج‌ های بین المللی کانادا ثبت نام کنند و در رشته ‌های مختلفی در این مقطع تحصیل کنند. برای آنکه بتوانید در دانشگاه ‌های کانادا تحصیلات خود را ادامه دهید لازم است تا شرایط سنی این دانشگاه‌ ها را داشته باشید. شرایط سنی عموماً زیر ۲۱ سال بوده و ارائه مدرک دیپلم ۱۲ ساله هم ارزش با دیپلم کانادا لازم و ضروری است. برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا لازم است تا نمره آیلتس سطح ۶.۵ داشته باشید.

شرایط سنی تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کانادا

اگر قصد دارید تا در کشور کانادا دوره فوق لیسانس خود را سپری کنید، لازم است تا به چند نکته بسیار مهم توجه داشته باشید. در وهله اول دانشگاه‌ ها و کالج ‌های بین المللی برای ثبت‌ نام بین دانشجویان بین المللی شرایط خاصی دارند و باید به این شرایط توجه کنید.

 از مهم ترین این شرایط می‌ توان به ارائه ترجمه دیپلم ۱۲ ساله و ریز نمرات مدرک لیسانس، داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره ۶.۵ تا ۷ به عنوان نمره حداقلی و… اشاره کرد.

اگر قصد دارد تا در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس در کانادا حضور پیدا کنید، نباید فاصله و گپ تحصیلی شما بیشتر از ۵ سال باشد. تنها در صورتی افراد می ‌توانند با گپ تحصیلی بیش از ۵ سال در کشور کانادا ادامه تحصیل دهند که برای این فاصله زمانی سوابق کاری خود را ارائه دهند و تجربه کاری خود را به ثبت برسانند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: همه آن چه که نیاز است در مورد مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل بدانید

 

شرایط سنی تحصیل در مقطع دکترا در کانادا

از نظر قوانین، افرادی که قصد حضور در مقطع دکترا در کانادا را دارند با شرایط سنی مواجه نخواهند شد. البته قوانینی در رابطه با مدرک و سایر موارد تحصیلی وجود دارد که افراد باید به این موارد و قوانین توجه داشته باشند اما برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا شرایط سنی خاصی وجود ندارد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

یکی از نکات بسیار مهم برای اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا داشتن مدارک مورد نیاز برای این کار است. در این بخش قصد داریم تا نگاهی به مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا بی‌ اندازیم. نکته ‌ای که باید پیش از بررسی این مدارک به آن توجه کنید، این است که حتماً شرایط سنی تحصیل در کانادا را بررسی نمایید و در صورتی که چنین شرایطی را دارید، برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید.

مدارکی که برای دریافت ویزای تحصیلی به آن نیاز دارید عبارتند از:

  • ارائه یک نامه پذیرش از کالج، مدرسه و دانشگاه
  • داشتن یک پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار و داشتن دو صفحه خالی
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی
  • مدرک زبان انگلیسی
  • قبولی در آزمون ‌های GMAT و GRE برای برخی از دانشگاه ‌ها و رشته ها
  • انگیزه نامه (SOP)
  • ارائه سوابق کاری
  • نامه تمکن مالی
  • ارائه نمونه کار برای بعضی از رشته‌ ها نظیر هنر، طراحی و معماری
  • ارائه پرداختی وقت سفارت به مبلغ ۱۵۰ دلار کانادا
  • داشتن بیمه درمانی در حدود ۶۰۰ دلار کانادا سالانه

البته برای ثبت نام در دانشگاه‌ های کشور کانادا ممکن است نیاز به مدارک بیشتری داشته باشید اما مدارک عمومی برای اخذ ویزای تحصیلی شامل موارد ذکر شده است.

مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در کشور کانادا

دانشگاه‌ های کانادا برای رفاه حال محصلین و دانشجویان بین المللی کمک هزینه‌ های مختلف را ارائه می ‌دهند و این امکان را فراهم کردند تا افراد نخبه و با استعداد بتوانند بورسیه شوند و تحت حمایت کامل دولت قرار گیرند.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: هزینه تحصیل و زندگی در کانادا

 افرادی که قصد دریافت بورسیه تحصیلی فول فاند را دارند باید دارای شرایط خاص و ویژه ‌ای باشند. از مهم ترین شرایط دریافت بورسیه فول فاند می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن حداقل دو مقاله علمی چاپ شده در مجلات معتبر
  • داشتن نمره زبان آیلتس بالای ۷
  • داشتن مدرک تحصیلی معتبر

اگر قصد دارید تا از شرایط بورسیه فول فاند هر دانشگاه مطلع شوید، لازم است تا به سایت دانشگاه مراجعه نمایید و شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ بورس تحصیلی آن دانشگاه را مطالعه کنید. سپس می ‌توانید با فراهم کردن این شرایط و مدارک برای دریافت بورسیه فول فاند اقدام کنید.

اخذ بورسیه تحصیلی در کشور کانادا

سخن پایانی

در این مطلب نگاهی به قوانین و شرایط سنی تحصیل در کشور کانادا انداختیم و بیان کردیم که برای هر دوره تحصیلی در کشور کانادا افراد باید دارای چه شرایط سنی باشند.

 دانشگاه‌ های کانادا یکی از برترین دانشگاه‌ های دنیا به حساب می ‌آیند و به همین دلیل افراد بسیار زیادی علاقه‌ مند هستند تا در این دانشگاه‌ ها ادامه تحصیل دهند. اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید می ‌توانید با توجه به شرایط سنی تحصیل در کشور کانادا و با توجه به شرایط خود برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام نمایید و برای ادامه تحصیل به کشور کانادا مهاجرت کنید. توجه داشته باشید تجربه کاری Blue sky و مزیت های رقابتی این شرکت  به شما کمک می کند تا راحت تر امور مهاجرت و تحصیل در کانادا را انجام دهید.  این شرکت از لحظه اخذ اپذیرش تا اقامت در کنار شما است و به تمامی سوالات و دغدغه های شما پاسخ می دهد.

 

dreamstudiesabroad admitkard

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 3.9 / 5. تعداد آرا : 7

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *