۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

شرایط پذیرش مدارس انگلیس | روش پذیرش مدارس انگلستان

شرایط پذیرش مدارس انگلیس | روش پذیرش مدارس انگلستان

شرایط پذیرش مدارس انگلیس شامل مواردی می‌شود که در زمان اپلای و درخواست ادامه تحصیل در مراکز آموزشی این کشور باید آن‌ها را آماده داشته باشید. در ادامه‌ی این مطلب به این موارد اشاره خواهیم کرد.

تحصیل در انگلستان به دلیل کیفیت بالا و امکانات بسیار زیادی که در اختیار دانش‌آموزان و دانشجویان قرار می‌دهد یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای افرادی به حساب می‌آید که به دنبال آینده‌ی تحصیلی و کاری بهتر هستند. از همین رو، این افراد در گام اول باید بدانند که شرایط لازم برای پذیرش در مدارس انگلستان چیست و بر اساس آن، امکانات، مدارک و موارد مختلف را برای پذیرفته شدن در این مدارس فراهم آورند.

شرایط پذیرش مدارس انگلیس | روش پذیرش مدارس انگلستان

روش اپلای کردن و پذیرش مدارس انگلیس برای دانش‌آموزان

توضیحاتی که وب‌سایت دولتی پادشاهی متحده برای اپلای کردن و پذیرش دانش‌آموزان و دانشجویان خارجی در مقاطع تحصیلی مختلف آورده است، به این شرح است:

فرایند پذیرش مدارس انگلیس بر اساس مقاطع تحصیلی متفاوت است، از همین جهت، وب‌سایت دولتی پادشاهی متحده از متقاضیان درخواست کرده تا در گام اول، از مشاوران متخصص خود در مورد پذیرش مدارس و اقدام به اپلای در مقاطع مختلف مشاوره‌های لازم را دریافت کرده و بر اساس مواردی که آن‌ها اعلام کرده‌اند اقدام به اپلای کنند.

فرایند اپلای و درخواست پذیرش مدارس انگلستان بر اساس مقاطع ابتدایی و متوسطه برای دانش‌آموزان متفاوت است. با این حال هر دو روش می‌تواند از طریق راه‌کارهای آنلاین انجام شود.

در فرایند اپلای باید شما فرم لازم برای ثبت درخواست پذیرش تحصیل در مدارس انگلستان را به صورت آنلاین یا به صورت فیزیکی پر کنید و آن را از طریق راه‌کارهای تایید شده توسط دولت انگلستان ارسال کنید. در زمان پر کردن اطلاعات این فرم شما باید اطلاعات مورد نظر خود را بسته به شرایط خود و مدرسه‌ی انتخابی در کشور انگلستان پر کنید.

به یاد داشته باشید که دانش‌آموزان خارجی امکان تحصیل و پذیریش در آن دسته از مدارسی را دارند که در لیست مراکز آموزشی پذیرفته شده برای دانشجویان خارجی وجود دارد. با توجه به همین موضوع، شما باید پیش از اقدام به ثبت اپلای، مرکز تحصیلی مورد نظر خود را با توجه به شرایط مختلفی از جمله محل زندگی، سطح تحصیلی تعیین شده برای دانش‌آموز و تمکن مالی و مواردی دیگر انتخاب کرده و پس از آن اقدام به ثبت اپلای برای دریافت پذیرش کنید.

زمان مناسب برای ثبت اپلای و پذیرش مدارس انگلیس

زمان مناسب برای پذیرش در مدارس ابتدایی انگلستان بهتر است پیش از آغاز سن تحصیلی فرزند شما باشد. همچنین این فرایند باید حتما پیش از آغاز سال تحصیلی انجام شود. البته در برخی از موارد، استثناهایی نیز برای ثبت درخواست، آن‌هم برای مدت زمانی کوتاه پس از آغاز سال تحصیلی وجود دارد که شرایطی خاص دارد و باید در مورد آن با متخصصین در این زمینه مشورت کنید.

اگر تصمیم دارید که فرزندتان تمامی دوره‌ی تحصیلی ابتدایی را در انگلستان بگذراند، باید درخواست اپلای تحصیل در انگلستان و مدارس ابتدایی باید تا ۱۵ ژانویه هر سال و زمانی که فرزندتان بین ۳ تا ۴ سال سن دارد، ارسال شود.

شرایط مشابه برای مقطع متوسطه به این صورت است که نهایتا باید درخواست و فرم اپلای به همراه مدارک لازم تا تاریخ ۳۱ اکتبر در اختیار موسسه‌های آموزشی و سازمان‌های دولتی قرار گیرد. آنچه مهم است، این است که اطلاعات تحصیلی باید حتما پیش از آغاز سال تحصیلی در اختیار مراکز آموزشی و سازمان‌های دولتی قرار گیرد تا پس از انجام فرایند‌های بررسی، امکان پذیرش یا عدم آن در زمان شروع سال تحصیلی فراهم شده باشد.

در صورتی که فرزند شما بخشی از مقطع تحصیلی را در کشورهای خارج از پادشاهی متحده گذرانده است، شما باید در این زمینه از متخصصین این زمینه مشورت‌های لازم را دریافت کرده و امکانات لازم برای پذیرش انجام دهید.

کدام مدرسه انگلستان مناسب فرزند من است؟

مدارس انگلستان در مقاطع ابتدایی و متوسطه بر اساس چندین مورد دسته‌بندی می‌شوند. این دسته‌بندی‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • رتبه‌بندی علمی و تحصیلی مرکز آموزشی و مدرسه
  • کیفیت امکانات ارائه شده در مدارس، نظیر کیفیت تجهیزات، کیفیت غذا و …
  • امکانات لازم برای حضور فرزند شما در مرکز آموزشی از جمله کیفیت محل اقامت و خوابگاه در مراکز شبانه‌روزی
  • رتبه‌بندی در زمینه‌ی ارائه‌ی و آموزش مهارت‌های مختلف به دانش‌آموزان، از جمله آموزش‌های ورزشی و هنری
  • کیفیت، رزومه و مهارت کادر و افراد استخدام شده در مرکز آموزشی
  • دستاورد‌های علمی مدرسه و شانس مناسب برای کسب جایگاه علمی، هنری و ورزشی فرزند شما در مدرسه

همچنین بررسی کنید: مدارس انگلیس

پاسخ و نتیجه اپلای و پذیرش مدارس انگلستان چه زمانی می‌آید؟

دولت انگلستان معمولا فرایند منظمی برای پذیرش دانش‌آموزان و دانشجویان خارجی دارد. به همین ترتیب دولت انگلستان ادعا کرده که در صورت تکمیل بودن مدارک و فرم اپلای مربوطه، نهایتا تا تاریخ ۱۶ آوریل پاسخ اپلای و پذیرش تحصیل در مقطع دبستان را می‌دهد. تاریخ پاسخ‌دهی برای مقطع دبیرستان نیز ممکن است تا اول مارس به طور بیانجامد.

شرایط پذیرش مدارس انگلیس | روش پذیرش مدارس انگلستان

البته ممکن است در برخی از شرایط خاص، شرایط برای برخی از دانش‌آموزان متفاوت باشد و پاسخ در تاریخی متفاوت در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

آیا فرزند من می‌تواند در انگلستان تحصیل کند؟

بر اساس قوانین و سیاست‌های آموزشی و سیاست‌های خارجی دولت انگلستان، تمامی کودکان و نوجوانان کشورهای مختلف امکان تحصیل در مدارس انگلستان را دارند. با این حال کودکان و نوجوانان باید از لحاظ سنی و شرایط مربوط به والدین، مناسب پذیرش در مراکز آموزشی این کشور باشند.

همچنین مطالعه کنید: راهنمای جامع ادامه تحصیل در انگلستان

گفتنی است که مدارک تحصیلی ارائه شده در این مقاطع می‌تواند دروازه‌ی ورود دانش‌آموزان به دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی برتر در سراسر دنیا و از جمله‌ی آن‌ها دانشگاه‌های برتر خود انگلستان باشد که تاثیر مستقیم روی آینده‌ی تحصیلی، آموزشی و شغلی فرزندان شما خواهد داشت.

تحصیل در مقاطع ابتدایی و متوسطه در انگلستان، می‌تواند امکانات و دانش لازم برای ادامه‌ی تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را فراهم آورد و پس از آن افراد می‌توانند در رشته‌ها و دانشگاه‌های برتر این کشور و کشورهای دیگر سراسر جهان امکان پذیرش را داشته باشند.

gov.uk

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا : 1

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *