۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

بهترین دانشگاه‌های طراحی لباس در کانادا

فشن در کانادا - تحصیل در رشته طراحی لباس در کانادا

کانادا یکی از کشورهای مطرح جهان از نظر آموزش عالی است. دانشگاه‌های این کشور کیفیت آموزشی بالایی دارند و به همین دلیل در هر سال دانشجویان زیادی از سراسر جهان جذب کانادا می‌شوند. به دلیل شرایط مناسب اقتصادی، فرصت‌های زیادی بعد از فارغ‌التحصیلی که در انتظار دانشجویان است، کانادا به مقصدی پرطرفدار تبدیل شده . تحصیل در رشته طراحی لباس و مد و فشن نیز یکی از رشته‌های محبوب در این کشور است که تحصیل در آن فرصت‌های زیادی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا تعدادی از بهترین دانشگاه‌های طراحی لباس در کانادا و فعال در زمینه مد را به شما معرفی کنیم.

 

 

چرا تحصیل رشته مد و طراحی لباس در کانادا

کانادا یکی از قدرت‌های اقتصادی دنیا محسوب می‌شود. علاوه بر کیفیت بالای آموزشی در دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا، زندگی در این کشور استانداردهای خوبی هم دارد. بهترین موسسات آموزش مد در کانادا، فارغ‌التحصیلان عالی دارند و در میان بهترین دانشگاه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی هستند. 

فارغ‌التحصیلان طراحی مد به‌صورت حرفه‌ای برای آینده آموزش می‌بینند که نتیجه آن طراحی خلاقانه لباس و موارد مربوط به آن است و می‌توانند روندهای مد روز خودشان را ایجاد کنند. کلاس‌های طراحی مد که در دانشگاه‌های کانادا برگزار می‌شود، شامل تمام مهارت‌های فنی و غیرفنی که این طراح‌ها برای ارتباط در محیط کاری نیاز دارند هست.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: ونکوور یا تورنتو؛ بهترین شهر کانادا برای دانشجوها کدام است؟

 

اگر قصد دارید در مورد رشته طراحی لباس در کانادا مطالعه کنید، در ادامه لیستی از بهترین دانشگاه‌های موجود قرار داده شده است:

دانشگاه رایسون برای تحصیل در رشته طراحی لباس در کانادا

 دانشگاه رایرسون (Ryerson University)

موقعیت مکانی: تورنتو، انتاریو

دوره‌های آموزشی: لیسانس طراحی، گرایش ارتباطات مد – لیسانس طراحی، گرایش طراحی مد – کارشناسی ارشد هنر

طول دوره: کارشناسی ارشد ۲ سال و کارشناسی ۴ سال و هر دو به ‌صورت تمام‌وقت

الزامات: رزومه، پورتفولیو، انشا (essay)، ۵۰ دلار هزینه بررسی مدارک (غیرقابل‌برگشت)

دانشگاه رایرسون یکی از بهترین موسسه‌ها برای آموزش طراحی لباس و مد در کانادا است که در سال ۱۹۴۸ تاسیس شد و دانشجویان می‌توانند در آن با افراد پیشرو در این حوزه آشنا شوند. دانشجویان در این دانشگاه مهارت‌های لازم برای نمایش مد و بسیاری مهارت‌های دیگر را آموزش می‌بینند. مجله CEOWORLD گزارش داده که این دانشگاه در سال ۲۰۲۰ در رتبه ۲۶ جهان از نظر آموزش  مد قرار گرفته است.

دانشگاه رایرسون که در مرکز شهر تورنتو است، مرکزی برای آموزش مد است که در آن حدود ۴۵ هزار دانشجو از بیش از ۱۴۵ کشور جهان در آن تحصیل می‌کنند. در این دانشگاه رشته‌های کارشناسی مرتبط با حوزه مد در بخش هنر، علوم، طراحی، مهندسی و طراحی معماری آموزش داده می‌شوند.

پرسنل این دانشگاه تلاش می‌کنند دانشجویان تجربه خوبی از حضور در این مکان داشته باشند. مسئولین دانشگاه به دانشجویان بین‌المللی راهنمایی‌های لازم را می‌کنند تا اقامت و تحصیل آن‌ها راحت‌تر باشد. این دانشگاه با همکاری افراد و موسسات دیگر، ۸۰ دانشگاه در ۳۰ کشور مختلف تاسیس شده است. دانشجویان می‌توانند از فضا و امکانات مختلفی که در پردیس دانشگاه قرار دارد استفاده کرده و در کنار آن از فضای کلان‌شهر تورنتو بهره ببرند. آموزش تئوری در این دانشگاه نیز با آموزش عملی تکمیل می‌شود.

 جورج براون

 کالج جورج براون (George Brown College)

موقعیت مکانی: تورنتو، انتاریو

دوره‌های آموزشی: مدیریت مد، تجارت در صنعت مد، توسعه و مدیریت مد بین‌المللی، طراحی و تکنیک‌های مد

طول دوره: مدیریت و توسعه مد بین‌المللی یک سال و برنامه‌های دیگر ۲ سال

الزامات: ریاضی پایه یازدهم و دوازدهم و زبان پایه دوازدهم

تمامی حوزه‌های مد در این دانشگاه آموزش داده می‌شود و کلاس‌های مناسبی برای دانشجویان فراهم کرده است. بر اساس انتخاب مجله CEOWORLD این دانشگاه در جایگاه ۵۹ جهان از نظر آموزش مد در سال ۲۰۲۰ قرار گرفته است. 

کالج جورج براون در مرکز شهر تورنتو قرار گرفته و یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور کانادا است. در این دانشگاه بیش از ۱۶۰ رشته مختلف در همه مقاطع تحصیلی آموزش داده می‌شود که از مقطع دیپلم تا دکترا متفاوت است. دانشجویان در طول تحصیل می‌توانند با بهترین شرکت‌ها کار کرده و تجربه مناسبی به دست آورند. خبر خوب این است که این دانشگاه یکی از مقاصد مهم برای تحصیل در رشته طراحی لباس در کانادا است.

اساتید این دانشگاه بهترین آموزش کاربردی را به دانشجویان خود ارائه می‌کنند و همچنین به مدیران مختلف نیز کمک می‌کنند تا کار خودشان را توسعه دهند. رویدادهای غیردرسی مانند ورزش، فعالیت‌های اجتماعی و … در پردیس دانشگاه برگزار می‌شوند و فرصت خوبی برای تفریح دانشجویان است.

در این دانشگاه می‌توانید شخصیت خودتان را هم شکل دهید و در آن از آموزش تجربی هم استفاده کنید که به معنی شبکه‌سازی با افراد مختلف و کارکردن در زمان تحصیل است. در این دانشگاه مسائل زیادی از دنیای واقعی به دانشجویان آموزش داده می‌شود و نرخ استخدام فارغ‌التحصیلان آن ۸۷ درصد است.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: آشنایی با کالج دورهام

 

کالج لازال (lasalle college)

موقعیت مکانی: مونترال، کبک

دوره‌های آموزشی: طراحی مد، بازاریابی مد

طول دوره: همه دوره‌ها ۳ساله هستند؛ اما با انتخاب خودتان می‌توانید آن را تبدیل به یک دوره فشرده ۲ساله کنید.

الزامات: دبیرستان به همراه موارد آموزشی زیر:

  • زبان فنی
  • زبان دوم
  • تاریخ
  • ریاضیات
  • علوم فیزیکی

کالج لازال با بسیاری از شرکت‌ها و برندهای بزرگ در زمینه مد همکاری دارد. این موضوع به دانشجویان فرصت می‌دهد تا برای این برندها لباس طراحی کنند. کالج لازال یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا است و بر اساس انتخاب مجله CEOWORLD، در سال ۲۰۲۰ یکی از دانشگاه‌های برتر در زمینه آموزش مد است.

 مدرسه طراحی ویلسون و تحصیل در رشته طراحی لباس در کانادا

 مدرسه طراحی ویلسون (wilson school of design)

موقعیت مکانی: ریچموند، بریتیش کلمبیا

دوره‌های آموزشی: لیسانس طراحی، گرایش بازاریابی مد – لیسانس طراحی، گرایش تکنولوژی و مد

طول دوره: تکنولوژی و مد ۴ سال – بازاریابی مد ۲ سال

الزامات:

  • بازاریابی مد: پایه دوازدهم با نمره حداقل C+ و زبان پایه دوازدهم
  • تکنولوژی و مد: پایه دوازدهم با نمره حداقل B و زبان پایه دوازدهم

دانشجویان در طول این دوره باید مباحث اصلی صنعت مد را آموزش ببینند که شامل کسب‌وکار، ارتباطات، روش و بازاریابی است. در هر سال، باید در یک نمایش مد شرکت کرده و مهارت خودشان را با پوشیدن لباسی که طراحی کرده‌اند نمایش دهند. بر اساس انتخاب مجله CEPWORLD، این دانشگاه از نظر مد یکی از دانشگاه‌های برتر در کانادا است.

 کالج مد سنکا (seneca college fashion)

موقعیت مکانی: تورنتو، انتاریو

دوره‌های آموزشی: مطالعات مد، کسب‌وکار مد، هنر مد و مدیریت مد

طول دوره: مطالعات مد ۸ ماه، کسب‌وکار مد ۲ سال، هنر مد ۳ سال 

الزامات: دیپلم دبیرستان و الزامات زبان انگلیسی برای همه رشته‌ها. برای رشته کسب‌وکار مد و مدیریت مد باید دروس پایه دوازدهم تطبیق داده شوند.

برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی مد در کالج مد سنکا باعث افزایش اطلاعات کاربردی دانشجویان در زمینه طراحی مد، تحقیق، طرز کار و مهارت‌های تولید می‌شود. بر اساس انتخاب مجله CEOWORLD، این دانشگاه در سال ۲۰۲۰ در جایگاه ۱۱۲ جهان در حوزه آموزش طراحی لباس و مد  قرار گرفت و یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا در این حوزه است.

 

رابینسون

 آکادمی طراحی مد ریچارد رابینسون (richard robinson fashion design academy)

موقعیت مکانی: اتاوا، انتاریو

دوره‌های آموزشی: طراح مد، خیاطی زنانه و چند دوره پاره‌وقت (ساخت الگو، خیاطی لباس خاص و طراحی لباس زیر)

طول دوره: خیاطی زنانه ۲ سال، دوره‌های پاره‌وقت ۴ ماه، طراح مد ۲ سال

الزامات: دیپلم دبیرستان، درک کلی از خیاطی

می‌توانید مطالعات خود را در خیاطی زنانه بعد از این دوره ۲ساله نیز ادامه دهید و به یک متخصص در این حوزه تبدیل شوید.

آکادمی طراحی مد ریچارد رابینسون یکی از دانشگاه‌های طراحی لباس و مد و فشن  در کانادا است. بر اساس انتخاب مجله CEOWORLD، این دانشگاه یکی از بهترین مراکز آموزش مد و فشن در جهان شناخته شده است.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: چگونگی اخذ پذیرش تحصیلی و مهاجرتی
fanshawe-

 کالج فنشاو (fanshawe college)

موقعیت مکانی: لندن، انتاریو

دوره‌های آموزشی: طراحی مد، بازرگانی مد

طول دوره‌ها: طراحی مد ۳ سال، بازرگانی مد ۲ سال

الزامات: دیپلم دبیرستان

گزینه بعدی در لیست بهترین دانشگاه‌های کانادا برای رشته مد، کالج فنشاو است. دوره طراحی مد در این دانشگاه به زبان پایه دوازدهم و ریاضی پایه یازدهم یا دوازدهم دبیرستان نیاز دارد. به لطف روش عملی آموزش، دانشجویان این دانشگاه می‌توانند کار یک لباس را از مرحله طراحی تا تولید انجام دهند. بر اساس انتخاب مجله CEOWORLD، این دانشگاه در حوزه مد در جایگاه ۱۱۴ جهان قرار دارد.

این دانشگاه در نزدیکی شهر لندن کانادا، آبشار نیاگارا، دیترویت و تورنتو قرار دارد. موقعیت مکانی دانشگاه به صورتی است که دریاچه و پارک‌های زیادی در اطراف آن وجود دارد و یکی از جذابیت‌های آن برای دانشجویان از کشورهای مختلف است. 

این دانشگاه ۱۰۰ هکتار مساحت دارد به همراه یک پردیس زیبا دارد. بیش از ۲۰۰ دوره در مقاطع تحصیلی مختلف در دانشگاه فنشاو آموزش داده می‌شود. دانشگاه قصد دارد دانشجویان متکی به خودشان باشند و این موضوع از طریق آموزش‌های مختلف نشان داده می‌شود.

هامبر

 کالج هامبر (humber college) 

گزینه بعدی در لیست بهترین دانشگاه‌های مد کانادا، کالج هامبر است.

موقعیت مکانی: ۳ پردیس در تورنتو: پردیس شمالی، پردیس اورنجویل (orangeville)، انتاریو – پردیس لیک شور

دوره‌های آموزشی: مدیریت مد، هنر مد و تجارت

رشته‌های مدیریت مد به‌صورت زیر هستند:

  • مد و تبلیغات: یک سال
  • هنر مد: ۲ سال
  • کسب‌وکار: ۴ سال

الزامات: لیسانس برای رشته مدیریت مد و تبلیغات

کالج هامبر به دلیل دوره‌های کار محور خود شناخته می‌شود. می‌توانید شرکت مد روز خود را با استفاده از این کالج راه‌اندازی کنید؛ زیرا آن‌ها می‌دانند روش کار به چه صورت است. این دانشگاه در میان بهترین دانشگاه‌های جهان از نظر مد است و یکی از دانشگاه‌های پیشرو محسوب می‌شود.

آلبرتا

دانشگاه آلبرتا (Alberta)

دانشگاه آلبرتا یکی از برترین دانشگاه‌های جهان است که در میان ۱۵۰ دانشگاه برتر جهان طبقه‌بندی می‌شود. این دانشگاه از بیش از ۱۰۰ کشور جهان دانشجو دارد. در این دانشگاه حدود ۲۰۰ رشته در حوزه‌های مختلف آموزش داده می‌شود و هم درون پردیس و هم خارج از آن محل‌هایی برای اقامت دانشجویان وجود دارد. دانشجویان در بیش از ۱۰۰ کشور جهان می‌توانند در واحدهای گوناگون این دانشگاه تحصیل کنند. 

این دانشگاه به دلیل تیم تحقیقاتی منحصربه‌فردی که دارد شناخته شده است و در هر سال بیش از ۵۰۰ میلیون دلار کانادا سرمایه جذب می‌کند. موقعیت دانشگاه باعث رشد و توفیق سریع آن شده است و بر اساس انتخاب مجله CEOWORLD در سال ۲۰۲۰، رشته مدیریت مد در این دانشگاه به‌عنوان بهترین رشته در نوع خودش در جهان انتخاب شد.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: آزمون دولینگو چیست؟

 

دانشکده رسانه، هنر و طراحی دانشگاه سنت کلر 

موسسه سنت کلر، در سال ۱۹۶۷ تاسیس شد و یک دانشگاه دولتی با ۸۵۰۰ دانشجو در ۳ پردیس در سراسر کانادا است. پردیس‌های این دانشگاه در کانادای جنوبی، با دریاچه، رودخانه و منظره‌های جذاب احاطه شده است. سنت کلر به دانشجویان خود امکان تحصیل در ۱۰۰ رشته می‌دهد که علاوه بر طراحی می‌توان به IT، رسانه، ارتباطات، علوم پزشکی، مهندسی و … اشاره کرد. این دانشگاه امیدوار است که بتواند زیرساخت‌های خود را به‌صورت دائم بهبود دهد. این دانشگاه نیز امکان تحصیل در رشته طراحی لباس در کانادا را فراهم می‌کند.

در حال حاضر بیش از ۱ میلیون دلار کانادا بر روی کامپیوترهای آزمایشگاه‌ها، تکنولوژی‌های جدید آموزشی، فضای مطالعه و … سرمایه‌گذاری شده است و علاوه بر این، بیش از ۳.۷ میلیون دلار کانادا نیز برای توسعه مرکز دانشجوی در نظر گرفته شده است. بر اساس انتخاب مجله CEOWORLD، دانشکده رسانه، هنر و طراحی دانشگاه سنت کلر در رتبه ۱۱۸ جهان از نظر رشته قرار گرفته است.

کشور کانادا یکی از کشورهایی است که شرایط مناسبی از نظر اقتصادی دارد. رشته مد نیز یکی از رشته‌های محبوب در این کشور است که تحصیل در آن باعث می‌شود با برندها و شرکت‌های معتبری که در زمینه مد فعالیت دارند آشنا شده و با آن‌ها همکاری کنید. در این مطلب 10 مورد از دانشگاه‌های مطرح کانادا در رشته مد و زیرشاخه‌های مختلف آن معرفی شد اما برای رسیدن به این دانشگاه‌ها و گذراندن دوره دلخواه خود به راهنمایی بیشتر و دقیق‌تری احتیاج دارید که مشاوران ما در بلو اسکای در اختیار شما می‌گذارند. 

scholarshipshall

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا : 4

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *