۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

آزمون دولینگو چیست؟

آزمون دولینگو چیست؟

آزمون دولینگو، یک راه مدرن برای ارزیابی میزان تسلط به زبان انگلیسی برای دانشجویان و موسسات بین المللی آموزشی در سراسر دنیا است‌. این آزمون، میزان دانش زبان انگلیسی فرد داوطلب را در چهار زمینه خواندن ، شنیدن، نوشتن و توانایی صحبت کردن می سنجند. وجه تمایز اصلی دولینگو با دیگر آزمون‌های شناخته شده این است که این آزمون تنها به صورت اینترنتی و در هر زمان و مکانی و همچنین با هزینه کمتر قابل انجام است.
سوالات آزمون شامل پرکردن جاهای خالی برای کامل کردن کلمات، گوش دادن و تشخیص این مسئله که یک کلمه انگلیسی واقعی است یا ساختگی، گوش دادن به یک جمله و نوشتن کلمه به کلمه آن و نوشتن جواب کوتاه است. همچنین از داوطلبان خواسته می‌شود تا با استفاده از میکروفون خود در مورد موضوعات مختلفی به انگلیسی صحبت کنند. بیشتر سوالات محدودیت زمانی برای پاسخگویی به سوال دارند.

 

 

آزمون دولینگو چیست

مدت زمان و هزینه آزمون دولینگو

آزمون دولینگو حدود ۶۰ دقیقه زمان می‌برد و نتایج تست ظرف چهل و هشت ساعت پس از آزمون به متقاضی اعلام می‌شود. آزمون شامل ۴۵ دقیقه ارزیابی از هر چهار مهارت زبان و ده دقیقه مصاحبه تصویری است که در آن جواب فرد به سوالات انگلیسی در موضوعات مختلف ضبط می‌شود. برای مطمئن شدن از هویت فرد شرکت کننده در حین آزمون هم، صدا و تصویر آنها در تمام طول آزمون ضبط می‌شود. همچنین برای شرکت در آزمون باید از اتصال خود به اینترنت مطمئن باشید، پاسپورت و شناسنامه یا گواهینامه را در نزد خود داشته باشید و مطمئن شوید دوربین، میکروفون و بلندگو رایانه یا لپ تاپ شما به درستی کار می‌کند. هزینه آزمون ۴۹ دلار آمریکا است.

تفاوت دولینگو یا دیگر آزمون‌ها

بر خلاف تافل و آیتلس، درطول آزمون ارزیابی مهارت‌ها به صورت جداگانه انجام نمی‌شود و ترتیبی بین آنها وجود ندارد؛ به این معنا که پس از پاسخ به یک سوال نوشتاری، ممکن است با یک سوال گفتاری، شنیداری یا خواندن رو به رو شوید یا برعکس. همچنین میزان دشواری سوال‌ها بستگی به مهارت فرد آزمون دهنده دارد؛ به این ترتیب که با هر پاسخ درست، دشواری سوال بعد افزایش پیدا می‌کند و با هر پاسخ غلط سوال بعدی آسان‌تر خواهد بود.
مقیاس نمره دهی آزمون دولینگو از ۱۰ تا ۱۵۰ درنظر گرفته شده است. هنگامی که آزمون به پایان می‌رسد، داوطلب یک نمره از بین ۱۰ تا ۱۵۰ دریافت می‌کند. معمولا رشته های برتر نمره ی بالاتر از ۱۲۰ از متقاضیان طلب می‌کنند. نمره ۹۵ یا ۱۰۰ در دولینگو حدودا برابر با نمره ۶ و نمره ۱۱۵ یا۱۲۰ تقریبا برابر با نمره ۷ آزمون آیلتس است، گرچه مقیاس رسمی برای تبدیل نمرات وجود ندارد. نمرات دولینگو به صورت پنج تایی تقسیم بندی شده اند (۱۰۰-۱۰۵-۱۱۰…) .

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: بیشترین شمار دانشجویان خارجی در کدام کشورها تحصیل می‌کنند؟
آزمون دولینگو چیست؟ - موراد موردنیاز آزمون

 سایت، اپلیکشن و آزمون دولینگو

دولینگو در اصل یک وب سایت و اپلیکیشن یادگیری زبان آمریکایی است که در سال ۲۰۱۲ به طور رایگان دردسترس قرار گرفت. در زمان نوشتن این مطلب (فوریه ۲۰۲۲) دولینگو با بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر، ۴۰ زبان زنده دنیا را آموزش می‌دهد و آموزش زبان‌های دیگر نیز در برنامه توسعه این اپلیکیشن آموزش جای دارند. همچنین آزمون انگلیسی دولینگو نیز امروزه مورد تایید بیش از۲۰۰۰ دانشگاه و موسسه آموزشی معتبر در سرتاسر جهان، به خصوص در آمریکا و کانادا است.

 کرونا و محبوبیت دولینگو

با شروع گسترش کرونا در اواخر ۲۰۱۹، هنگامی که دانشجویان قادر به شرکت در تست های ارزیابی زبان به صورت حضوری نبودند، محبوبیت آزمون زبان انگلیسی دولینگو افزایش چشمگیری داشت و موسسات بیشتری اعتبار مدرک دولینگو را به رسمیت شناختند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: راهنمای نوشتن کاورلتر برای پیدا کردن شغل

 

 محاسن آزمون دولینگو

در مقایسه با دیگر آزمون های اصلی ارزیابی تسلط به زبان انگلیسی مانند آیتلس وتافل، دولینگو شامل وجه تمایزهای نسبتا چشمگیری است. هزینه آزمون دولینگو ۴۹ دلار است که در مقایسه با تافل (حدود ۱۹۰ دلار) و دلار (حدود ۲۵۰ دلار) ارزانتر به حساب می‌آید.
انجام آزمون دولینگو در حدود یک ساعت زمان می‌برد درحالی که تافل و آیلتس در حدود دو و نیم تا سه ساعت طول می‌کشند. همچنین این آزمون در هرساعتی از شبانه روز قابل انجام است و ر نتیجه به سود افرادی است که در ساعات خاصی از شبانه روز، مثلا درطول شب، تمرکز و عملکرد بهتری دارند. با وجود کوتاه تر بودن آزمون، این مسئله لزوما به معنی ناکامل تر بودن دولینگو نیست و هر سه آزمون ارزیابی جامعی از دانش زبان انگلیسی داوطلب دارند.
تصحیح و نمره دهی آزمون دولینگو توسط هوش مصنوعی و الگوریتم کامپیوتری صورت می‌گیرد بنابراین، احتمال خطا کمتر است.

 

آزمون دولینگو چیست؟ - معایب آزمون دولینگو

معایب آزمون دولینگو

در مقایسه با آزمون تافل و به خصوص آیتلس، منابع موجود برای مطالعه و آمادگی برای آزمون دولینگو به شدت کمتر است. البته به گفته خود سازندگان این آزمون هدف طراحی این تست، تنها تمرکز بر روی دانش انگلیسی بوده تا تسلط و تکنیک بر روی خود آزمون.
به نسبت آزمون آیتلس، زمان برای پاسخگویی به سوالات گفتاری کمتر است، البته که این شرایط در آزمون تافل نیز وجود دارد.
با وجود اینکه مدرک زبان دولینگو از دید بیش از ۲۰۰۰ دانشگاه و کالج انگلیسی زبان معتبر به حساب می آید، در اکثر موارد برای پذیرش دانشجویان در مقاطع پایین قابل قبول است و در بیشتر مقاطع فوق لیسانس و دکترا برای دریافت پذیرش، مدرک آیلتس یا تافل نیاز است. همچنین برای تقریبا تمام کشورها، ارائه مدرک دولینگو برای اهداف مهاجرتی مانند ویزای کاری یا سرمایه گذاری قابل قبول نیست.
همچنین در مقایسه با آیلتس و تافل، تسلط جداگانه فرد شرکت کننده در آزمون به هر یک از چهار مهارت خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن کمتر اهمیت داده می شود و نمره جامع چهار مهارت معیار اصلی است.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: آموزش آنلاین؛ جبر امروز، انتخاب فردا

 

learningenglish duolingo oneminuteenglish

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا : 1

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *