۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

ساعت کار و تاریخ شروع مدارس در انگلستان

ساعت کار مدارس انگلیس

ساعت کار مدارس انگلیس از جمله مواردی است که بسته به قوانین هر یک از مدارس آموزشی تعیین می‌شود و افرادی که تصمیم به تحصیل در این کشور را دارند باید از آن آگاه باشند.

ساعت کار مدارس انگلیس

به طور معمول، کار مدارس انگلیس در روزهای عادی از دوشنبه تا جمعه و بین پنج تا شش ساعت در هر روز عادی خواهد بود. ساعت کاری مدارس انگلستان معمولا در بازه‌ی ۰۸:۰۰ تا ۰۹:۰۰ صبح آغاز شده و تا بازه‌ی ساعت ۱۵:۰۰ تا ۱۶:۰۰ ادامه خواهد داشت.

تمامی مدارس بین المللی انگلستان نیز از این قاعده پیروی می‌کنند و دانشجویان خارجی که در این کشور در حال تحصیل هستند نیز طبق همین قاعده به مدرسه می‌روند.

قوانین ساعت کار مدارس انگلیس در سال ۲۰۲۳

نهاد دولتی ناظر بر فعالیت مراکز آموزشی در پادشاهی متحده، در سال ۲۰۲۳ از این مراکز درخواست کرده‌ تا دست‌کم ۳۲.۵ ساعت در هفته برای دانش‌آموزان و دانشجویان برنامه‌ی آموزشی داشته باشند. مدارس انگلستان نیز بر اساس همین بخش‌نامه در سال تحصیلی آغاز شده در سپتامبر سال ۲۰۲۳ از همین قاعده پیروی کرده‌اند و در هر روز ۵ تا ۶ ساعت و در مجموع ۳۲ ساعت و نیم برنامه‌ی آموزشی برای محصلین درنظر گرفته‌اند.

اکثر مدارس انگلستان البته در ساعت ۸:۴۵ صبح روزهای دوشنبه تا جمعه‌ آغاز کرده و در ساعت ۳:۱۵ بعد از ظهر تعطیل می‌شوند. البته تمامی مدارس این کشور از این قاعده به طور دقیق پیروی نمی‌کنند و ممکن است بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه، کلاس‌های خود را زودتر یا دیرتر برگزار کنند. در نظر داشته باشید که برخی از مدارس شبانه روزی در انگلستان قوانین متفاوتی دارند.

بهتر است این مطلب را مطالعه کنید: ۱۰ مدرسه شبانه روزی برتر لندن

قوانین مربوط به ساعت کاری مدارس در انگلستان با توجه به میزان محتوای درسی ارائه شده در مدارس و مراکز آموزشی این کشور و همچنین بررسی‌های روانشناختی و تحلیلی دقیق تعیین شده است. انگلستان یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در دنیا را در اختیار دارد و به همین دلیل نیز قوانین عمومی برای مراکز آموزشی این کشور با توجه به در فاکتورهای علمی در زمینه افزایش گیرایی و سطح هشیاری دانش‌آموزان و همچنین میزان کافی برای ارائه‌ی محتوای درسی به آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

علاوه بر موارد فوق، یکی از مقامات اتحادیه‌ی مدارس و کالج‌های انگلستان اعلام کرده که مدارس این کشور با توجه به محل قرار گیری و موقعیت جغرافیایی خود می‌توانند تغییراتی را در ساعات کاری خود ایجاد کنند؛ به عنوان مثال ممکن است مراکز آموزشی که در مناطق پررفت‌وآمد شهری در انگلستان هستند ممکن است با توجه به فاکتورهایی نظیر ترافیک و دسترسی به سیستم‌های حمل و نقل عمومی زمان متفاوتی را برای آغاز کلاس‌های درسی خود در نظر بگیرند.

او همچنین اعلام کرده که فاکتورهای متعدد دیگری نیز برای هر یک از مدارس وجود دارد و به همین دلیل قوانین دولتی صرفا بازه‌ی زمانی و مجموع زمانی که دانش آموزان باید در مدارس امکان دریافت خدمات آموزشی را داشته باشند را تعیین کرده است و هر یک از مدارس با توجه به شرایط متعدد و جایگاه ویژه‌ی خود و دانش‌آموزان و دانشجویان می‌تواند به صورت محدود امکان دخل و تصرف در این بازه‌ی زمانی را داشته باشد.

تا پیش از این و مشخصا در دوره‌ی شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا، مدت زمان دوره‌های تحصیلی در مراکز آموزشی انگلستان با تغییراتی همراه شده بود، با این حال مصوبه‌ی اخیر در این زمینه، حداقل مدت زمانی که هر یک از مراکز آموزشی باید برای برگزاری کلاس‌های حضوری در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند را تعیین کرده است.

با توجه به این موضوع متقاضیانی که تصمیم به تحصیل در یک مرکز آموزشی خاص دارند، باید پیش از آغاز سال تحصیلی زمان‌بندی دقیق برگزاری کلاس‌ها را به صورت دقیق شناسایی کرده و بر اساس آن اقدام به برنامه‌ریزی و تنظیم زمان خود کنند.

گفتنی است که برخی از مراکز آموزشی با وجود تصویب این قوانین، انتقاداتی را نسبت به آن نیز مطرح کرده‌اند و تلاش‌هایی را در زمینه تغییر آن در برخی از مراکز آموزشی انجام داده‌اند. در شرایط کنونی نیز قانون مذکور توسط اکثر مراکز آموزشی انگلستان که به دانش‌آموزان داخلی و خارجی امکان ارائه‌ی خدمات آموزشی را فراهم کرده‌اند از این قوانین پیروی می‌کنند.

با وجود این توضیحات ممکن است ساعت کار مدارس انگلستان برای سال تحصیلی بعدی که در سپتامبر ۲۰۲۴ آغاز می‌شود تغییر کند. برخی از منتقدین این قوانین بر این باور هستند که باید ساعت کاری هر روز مدرسه‌ها در انگلستان دست‌کم تا ۲۰ دقیقه افزایش پیدا کند.

این منتقدین اعلام کرده‌اند که به دلیل کاهش ۲۰ دقیقه‌ای ساعت کاری مدارس در هر روز، دانش‌آموزان مجموعه در هر سال تحصیلی دو هفته کمتر به مدرسه می‌روند و از خدمات آموزشی کمتری برخوردار هستند.

شروع سال تحصیلی در انگلستان

آغاز کار مدارس انگلستان با توجه به شرایط هر یک از مراکز آموزشی ممکن است متفاوت باشد. با این حال به طور معمول و بر اساس مصوبه‌ی تعیین شده توسط دولت این کشور در سال ۲۰۲۳ میلادی، روزهای کاری در مدارس انگلستان باید دست‌کم شامل ۱۹۰ روز باشد. به عبارت دیگر هر یک از مراکز آموزشی در انگلستان باید دست‌کم ۳۸۰ کلاس را در هر سال تحصیلی برای دانش‌آموزان و دانشجویان برگزار کنند.

ترم مدارس انگلستان نیز در هر سال تحصیلی به ۶ بخش مختلف تقسیم می‌شود که شامل این موارد است:

  • بازه‌ی سپتامبر تا اکتبر
  • بازه‌ی اکتبر تا دسامبر
  • بازه‌ی ژانویه تا فوریه
  • بازه‌ی فوریه تا مارس
  • بازه‌ی آوریل تا مه
  • بازه‌ی ژوئن تا ژوئیه

این بازه‌های زمانی شش‌گانه در اکثر مراکز آموزشی سراسر انگلستان رعایت می‌شود. با این حال در برخی از مراکز به دلیل موارد مختلف استثناهایی نیز وجود دارد و ممکن است دانشجویان به جای شش ترم یک ماهه، با تعداد ترم‌های کمتری مواجه باشند. این موارد استثنا تا جایی است که حتی ممکن است یک سال تحصیلی در برخی از مراکز به سه ترم تحصیلی نیز تقسیم‌بندی شود.

 

تعطیلات مدارس در انگلیس

مدارس انگلستان در مجموع دارای سه بازه‌ی رسمی برای تعطیلات هستند. تعطیلات رسمی مدارس انگلستان شامل این موارد می‌شوند:

  • تعطیلات کریسمس شامل ۲ هفته
  • تعطیلات بهاری شامل ۲ هفته
  • تعطیلات تابستانی شامل ۶ هفته

توصیه می‌کنیم این مطلب را مطالعه کنید: مقایسه سیستم آموزشی انگلستان با ایران

علاوه بر موارد فوق، تعطیلات رسمی دیگری نیز  در مراکز آموزشی انگلستان وجود دارد که شامل این موارد هستند:

  • تعطیلات پایان ماه اکتبر
  • تعطیلات اواسط ماه فوریه
  • تعطیلات رسمی پایان ماه مه
ساعت کار مدارس انگلیس

گفتنی است که مراکز تحصیلی ممکن است از تمامی این تعطیلات و قوانین مربوط به آن به طور دقیق پیروی نکنند و بسته به شرایط خاص تحصیلی خودشان تغییراتی را در این روند ایجاد کنند. دانش‌آموزان و دانشجویان موظف هستند تا از قبل اطلاعات کافی را در مورد نحوه‌ی برگزاری کلاس‌های درس و زمان تعطیلات رسمی کلاس‌های درس را بر اساس بیانیه‌های رسمی مدرسه‌ای که در آن مشغول به تحصیل هستند دریافت کنند.

توصیه می‌شود تا برای دریافت اطلاعات دقیق در مورد ساعت کاری، مدت زمان هر ترم و دوره‌ی آموزشی در هر سال تحصیلی در مراکز آموزشی انگلستان پیش از هر چیز با مشاورین و متخصصین مورد اعتماد خود در ارتباط باشید.

theguardian internations

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا : 1

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *