۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

 راهنمای کامل ثبت شرکت در کانادا و مزایای شرکت در کانادا

راه اندازی کسب و کار در کانادا، امروزه مانند تحصیل در کانادا امری بسیار پرطرفدار است و آینده‌ای طلایی را برای صاحبان بیزنس به دنبال دارد. سرمایه گذاری در کشور کانادا، به سبب اقتصاد پر رونق این کشور، مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده‌است. ثبت شرکت در کانادا، یک کار قانونی محسوب می‌شود که از صاحبان و سهامداران آن جدا است. کسب و کار‌‌های کانادایی را می‌توان به دو شکل  فدرال و ایالتی ثبت کرد که در در ادامه متن مورد جزئیات آن صحبت خواهیم کرد.

اکثر سرمایه گذران تحقیق می‌کنند و در ایلات‌های آلبرتا، انتاریو و بریتیش کلمبیا ثبت شرکت را انجام می‌دهند. ابن نکته حائز اهمیت است که در ایالت آلبرتا و انتاریو، قانون تابعیت کانادا یا اقامت دائم اعمال می‌شود. از این رو، اگر شما شخصی را ندارید که شهروند کانادایی یا مقیم دائم این کشور باشد، یا اگر می‌خواهید سود ۲۵ درصدی خود را با شهروند کانادا یا مقیم دائم شریک شوید، ثبت یک شرکت در انتاریو یا آلبرتا انتخاب مناسبی برای شما نیست. پیشنهاد می‌کنیم درادامه این متن با ما همراه باشید تا سایر جزئیات و اطلاعات ضروری در مورد ثبت شرکت در کانادا را بررسی کنیم و شما را برای را اندازی یک کسب و کار موفق در این کشور آماده سازیم.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: هزینه تحصیل و زندگی در کانادا

 

راهنمای مرحله به مرحله برای ثبت شرکت در کانادا

۱-مرحله اول: برای کسب و کار خود، نام مناسبی را انتخاب کنید.

بسیاری از معامله گران تجارت الکترونیکی، قبل از انجام بیزنس نامی برای فروشگاه یا محصول آنلاین خود انتخاب می‌کنند. آن‌ها در اکثر مواقع، اول سرچ می‌کنند تا ببینند نام مورد نظرشان در اسرع وقت موجود و قابل استفاده است یا خیر. اگر هنوز کسب و کار خود را راه اندازی نکرده‌اید، در تصمیم گیری در مورد نام تجاری بیزنس خود دقت کافی را به خرج دهید زیرا ممکن است زمانی طولانی با شما باشد و سبب رونق کسب و کارتان گردد.

۲-مرحله دوم: شماره کسب و کار (BN  یا Business number) وNEQ (فقط ایالت کبک) را دریافت کنید.

شماره کسب و کار یا BN، شماره حسابی نه رقمی است که شرکت شما را در دولت‌های فدرال و ایالتی قابل شناسایی می‌کند. در صورتی که قصد ثبت شرکت در ایالت کبک کانادا را دارید، NEQ (شماره سازمانی کبک) مورد نیاز است.

راهنمای مرحله به مرحله برای ثبت شرکت

۳-مرحله سوم: تصمیم بگیرید که قصد ثبت شرکت فدرال یا ایالتی را دارید.

صاحب کسب و کار، حق انتخاب ثبت شرکت در کانادا به صورت فدرال یا استانی را دارد. ثبت فدرال این امکان را به شما می‌دهد که در تمام استان‌ها و مناطق با همان نام تجاری کار کنید، اما در نهایت هزینه‌ها‌ی شرکت بالاتر خواهند بود و باید تلاش بیشتری برای سازگاری کسب و کار با موقعیت‌ها و ایالت‌های جدید به خرج دهید.

ثبت شرکت در کانادا به صورت فدرال:

در صورت انتخاب ثبت فدرال، باید مراحل ثبت را از طریق شرکت‌های کانادایی بزرگ انجام دهید. شرکت‌های بزرگ کانادایی CBCA(قانون شرکتهای تجاری کانادا)  را کنترل می‌کنند. دفاتر آن‌ها در ونکوور،اتاوا، مونترال و تورنتو وجود دارد.

برای ثبت فدرال شرکت، باید این اسناد را ارائه دهید: مقالات ثبت شرکت، آدرس دفتر ثبت شده و نامی که برای شرکت خود انتخاب کرده‌اید.

ثبت شرکت در کانادا به صورت ایالتی:

در صورتی که ثبت شرکت ایالتی را انتخاب کنید، باید با دفتر ثبت در ایالت مربوطه تماس بگیرید.

۴-مرحله چهارم: برایGST / HST  اقدام کنید.

اگر گردش مالی مورد انتظار در کسب و کار شما ۳۰ هزار دلار یا بیشتر در سال باشد، باید برای یک حساب GST / HST   ثبت نام کنید. صاحبان کسب و کاری که درآمد کمتری دارند می‌توانند داوطلبانه برای این حساب ثبت نام کنند. این حساب به نفع تجارتشان خواهد بود زیرا با داشتن آن می‌توانند مالیات پولی که به عنوان یک شرکت پرداخت کرده‌اند را دریافت کنند.

*توجه: هنگام تصمیم گیری برای ثبت شرکت ، بهتر است که قبل از تصمیم گیری به دنبال مشاوره حقوقی باشید. زیرا اشتباهات می‌توانند بسیار پرهزینه تمام شوند. با انتخاب مشاور مناسب و کسب تجربه، متحمل ضرر نخواهید شد و نتایج بهتری را به دست خواهید آورد.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: انواع ویزا و اقامت در کانادا

 

مزایای داشتن شرکت در کانادا

مزایای داشتن شرکت در کانادا چیست؟

فرآیند اولیه برای ثبت شرکت، بدون توجه ایالت و مکانی که در آن ثبت را انجام می‌دهید همواره یکسان است. ثبت شرکت به صورت فدرال، به کسب و کار حق فعالیت با نام مخصوص خود را در سراسر کانادا را می‌دهد.

 می‌توانید افزایش بودجه را آسان به دست آورید: جمع آوری سرمایه از سرمایه گذاران کانادایی و آغاز به فعالیت آسان است. صاحبان کسب و کارها می‌توانند سهام خود را بفروشند تا رشد شرکتشان را افزایش دهند و تسریع کنند.

 می‌توانید قابل اطمینان بودن بیزنس و ارزش کسب و کارتان را بالا ببرید: اکثر کسب و کار‌ها، با شرکت‌های بدون اعتبار و ثبات، وارد معامله تجاری و ثبت قرارداد نمی‌شوند. با ثبت شرکت در کانادا،  می تواند اعتبار شرکتتان را افزایش داده و امکان رشد بیزنستان را  تا حد بسیار زیادی افزایش دهید.

جمع بندی

ثبت شرکت به صورت ایالاتی، نیاز به داشتن یک آدرس حقیقی در آن ایالت دارد. برای ثبت آدرس، باید آدرسی حقیقی در ایالت بریتیش کلمیبا (BC)داشته‌باشید. اهمیت آدرس در این است که گاهی دولت به  این نشانی در بریتیش کلمبیا، اسناد و مدارکی را ارسال می‌کند. با جمع بندی نکات بالا، گام به گام دستورالعمل های فرآیند ثبت شرکت را را انجام دهید.

همچنین، به موارد زیر برای ثبت شرکت نیاز دارید:

  • اولین توفاهم نامه مدیران
  • رضایت مدیران
  • قطعنامه اولیه سهامداران
  • اطلاعیه‌های صدور
  • اشتراک سهام
  • ثبت اوراق بهادار
  • ثبت نام مدیران
  • ثبت تام مامورات
  • دفتر کل سهامداران
  • آیین نامه برای شرکت

به یاد داشته باشید که راه اندازی کسب و کار در کانادا، نیاز به برنامه ریزی دقیق و مشاوره حقوقی صحیح دارد. بنابراین به اندازه کافی روی آن وقت بگذارید و برای محقق ساختن اهداف گسترده‌ کسب و کار خود در کانادا، به مقدار زیاد مطالعه و تحقیق کنید. با ثبت شرکت در کانادا، می‌توانید موفقیت کسب و کارتان را تضمین کنید و شرکتی معتبر و قابل اعتماد دارای آینده‌ای درخشان را اندازی کنید. کافیست مراحل آن را با دقت و مطالعه کافی طی کنید.

 

 

سخن پایانی

بسیاری از افراد به دلیل امتیازهای ویژه‌ای که ثبت شرکت در کانادا در پی دارد، به انجام این کار تمایل دارند. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید، می‌توانید به راحتی و با انجام موارد مطرح شده در این مطلب، این کار را انجام دهید. شما می‌توانید نظر و تجربه خود را درباره ثبت شرکت در کانادا با ما به اشتراک بگذارید.

corpseed

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا : 0

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *