۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

۱۰ مدرسه شبانه روزی برتر برای ادامه تحصیل در کانادا

10 مدرسه شبانه روزی برتر برای ادامه تحصیل در کانادا

اگر تصمیم گرفته‌اید که فرزند خود را برای تحصیل به یک کشور پیشرفته بفرستید بی‌شک کشور کانادا و مدارس شبانه روزی کانادا از گزینه‌های مورد نظر شما خواهد بود. تحصیل در مدارس کانادا یک گزینه بی‌نظیر برای ورود به کانادا برای دانش‌آموزان بین‌المللی خواهد بود. شما می‌توانید فرزند خود را برای تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا، به این کشور پیشرفته بفرستید و از سیستم بی‌نظیر آموزش کشور کانادا بهره‌مند شوید. کشور کانادا مدارس شبانه‌ روزی زیادی دارد و ما در این مقاله قصد داریم تا ابتدا به صورت مختصر در خصوص تحصیل در دبیرستانهای کانادا صحبت کنیم و سپس به معرفی ۱۰ مدرسه برتر شبانه روزی در کانادا بپردازیم.

تفاوت تحصیل در مدارس روزانه و شبانه روزی کانادا

در مدرسه‌های کانادا که سیستم شبانه روزی هم دارند، دانش‌آموزان ۲۴ ساعته (شبانه روزی) از مراقبت برخوردارند و فعالیت‌های فوق برنامه‌ای مانند کلاس‌های تخصصی ورزشی، هنری، علمی و … در ساعاتی غیر از ساعات مدرسه نیز وجود دارد. در مدارس شبانه روزی دانش‌آموزان امکان تجربه زندگی اجتماعی و تعامل با دیگر دانش‌آموزان را خواهند داشت و این موضوع باعث بهبود روابط خانوادگی و درک اهمیت زندگی اجتماعی ، پرورش استقلال فردی و پرورش مهارت‌های زندگی و مسئولیت پذیری می‌شود. وقتی دانش‌آموزان در مدارس شبانه روزی تحصیل می‌کنند والدین در پرورش فرزندان خود کمتر دخیل هستند و دانش‌آموزان شب‌ها نیز در مدرسه می‌خوابند.

برای والدینی که قصد دور شدن از فرزندانشان را دارند مثلا تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان را به جای کشور مادر انتخاب کردند، وجود مدارس شبانه روزی و مراقبت ۲۴ ساعته مزیت بزرگی است. یکی دیگر از تفاوت‌های مدارس شبانه روزی و روزانه، هزینه تحصیل است. هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا معمولا بیشتر از مدارس روزانه است. هزینه تحصیل در مدارس روزانه کانادا کمتر از مدارس شبانه روزی است. ذکر این نکته حائز اهمیت است که اگر فرزند شما در یکی از مدارس کانادا پذیرش تحصیلی بگیرد، می تواند برای ویزای دانش اموزی کانادا اقدام کند و یکی از والدین یا هر دو نفر آنها با اخذ ویزای توریستی همراه (مالتیپل ۵ ساله) به همراه فرزند می‌توانند وارد کانادا ‌شوند. در این حالت هیچ کدام از والدین اجازه کار یا تحصیل در کانادا را ندارند. در صورت تمایل برای تحصیل یا کار باید وزا کار یا ویزا تحصیل در کانادا را دریافت کنند. چنانچه سن فرزند شما زیر ۱۷ سال است حتما باید یکی از والدین او را در کانادا همراهی کنند.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: هزینه دیپلم در کانادا
جمعی از دانش آموزان مدرسه کانادا

مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا

تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا فواید بسیاری دارد و از مزایای تحصیل در این مدارس می توان به این موارد زیر اشاره کرد.

  • فرصت حضور در یک محیط رقابتی
  •  ارتباط در هر ساعت از شبانه روز با کادر مدرسه و برخورداری از حمایت آن ها و آمادگی برای ورود به دانشگاه کانادا و سراسر دنیا
  •  داشتن زمان بیشتر برای مطالعه دروس به دلیل نداشتن مسیر رفت و آمد به جهت زندگی در محیط مدرسه
  •  استقلال دانش‌آموزان از سنین پایین به دلیل زندگی دور از خانواده
  •  کیفیت عالی آموزشی
  •  ارتباط دوستانه با سایر دانش آموزان به دلیل زندگی با آنها
  • حضور در محیط دو زبانه و تقویت زبان انگلیسی دانش‌آموزان
  •  مهم‌ترین مزیت ورود به مدارس کانادا، بالا بردن احتمال گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های کانادا است. در واقع دانش آموزان فرصت ورود به بهترین دانشگاه‌های کانادا را پیدا می کنند.

معرفی ۱۰ مدرسه شبانه روزی کانادا

مدرسه شبانه روزی برنتوود (Brentwood College School)

مدرسه برنتوود که در سواحل غربی کانادا در شهر ونکوور واقع شده، یکی از بهترین مدارس شبانه روزی کانادا است و در مقطع دبیرستان از پایه ۹ ام تا ۱۲ ام به دانش آموزان بین‌المللی پذیرش می‌دهد. در مدرسه برنتوود سعی می‌کنند دانش‌آموزانی را انتخاب کنند که فرهنگ مدرسه را حفظ کنند. شهریه مدرسه برنتوود برای اقامت ۷ روز در هفته در مدرسه ۵۹ هزار دلار کانادا در سال و هزینه شهریه برای ۵ روز اقامت در هفته در مدرسه، ۱۷ هزار دلار کانادا در سال است. هر ساله به طور متوسط ۵۶ درصد از دانش آموزان کمک هزینه تحصیلی دریافت می‌کنند و میانگین کمک هزینه اعطا شده به دانش آموزان ۱۵ هزار دلار کانادا در سال است.

مدرسه شبانه روزی کوئین مارگارت (Queen Margaret’s School)

مدرسه کوئین مارگارت در شهر دانکن استان بریتیش کلمبیا کانادا واقع شده است. در مدرسه شبانه روزی کوئین مارگارت، به طور خاص بر روی راهنمایی و توانمند سازی دانش آموزان به روش های مختلف می پردازند. آن ها این کار را از طریق ارائه یک برنامه درسی نوآورانه و پیشرفته کانادا انجام می دهند. این مدرسه برنامه‌های مختلفی در رشته‌های دو و میدانی، سوارکاری و انواع برنامه‌ّهای هنری به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد. کوئین مارگارت جزو یکی از بهترین مدارس شبانه روزی در مقطع دبیرستان در کانادا است، که از سال ۱۹۲۱ تاکنون هم به پسران، هم دختران خدمات آموزشی ارائه می‌دهد. این مدرسه در مقاطع ۶ ام تا ۱۲ ام در محیطی سالم خدمات خود را به دانش آموزان ارائه می‌دهد. محل خوابگاه دانش‌آموزان در چند قدمی کلاس ها و مرکز سوارکاری این مدرسه است. در بیشتر اتاق‌های خوابگاه‌ّهای این مدرسه دو تا سه نفر دانش‌اموز زندگی می‌کنند و تعداد دانش آموزان در هر کلاس به طور میانگین ۱۲ است.
شهریه مدرسه شبانه روزی کوئین مارگارت شهریه برای دانش آموزان کانادایی، ۵۱،۳۵۰ دلار در سال است و هزینه به ازای هر روز تحصیل و اقامت در مدرسه: ۱۴۲۰۰ دلار کانادا در سال است. ۲۴ درصد دانش آموزانی که در این مدرسه تحصیل می‌کنند، کمک هزینه تحصیلی دریافت می‌کنند.

فضای باز مدرسه در کانادا

مدرسه شبانه روزی سینت جورج (St. George’s School)

مدرسه سینت جورج در شهر ونکوور استان بریتیش کلمبیا واقع شده و یکی از برترین مدارس شبانه‌روزی پسرانه کانادا است. هدف این مدرسه پرورش مردان جوان موفق در کانادا است. مدرسه سنت جورج در مقاطع اول تا دوازدهم دانش‌آموز می‌پذیرد. این مدرسه ۱۱۵۰ دانش‌آموز دارد که بیش از ۱۱۰ نفر از آن ها جزو دانش‌آموز های بین المللی از ۲۰ کشور در سراسر جهان هستند. برخی از مدارس شبانه روزی در کانادا تک جنسیتی هستند و مدرسه سنت جورج هم یکی از این نوع مدارس شبانه روزی است. دانش آموزان این مدرسه در بسیاری از مسابقات دانشگاهی، ورزشی و هنری دارای مقامات ملی و بین المللی هستند.

مدرسه سنت مارگارت (St Margaret’s School)

مدرسه سنت مارگارت، فقط یکی از مدارس شبانه‌روزی کانادا نیست، بلکه یک مدرسه دخترانه روزانه و شبانه روزی در کانادا است. این مدرسه در شهر ویکتوریا در استان بریتیش کلمبیا کانادا واقع شده است. مدرسه سنت مارگارت یک مدرسه مقرون به صرفه است و یک مرکز جهانی برای آموزش دانش‌آموزان دبیرستانی است که علاقه‌مند به ورود به فعالیت‌ّهای مدیریتی و رهبری هستند. شهریه این مدرسه برای اقامت و حضور ۷ روز در هفته برای دانش‌آموزان، ۴۲۳۰۰ دلار کانادا در سال و شهریه برای ۵ روز اقامت و حضور در هفته:،۳۰،۲۱۴ دلار کانادا در سال است. به طور میانگین، ۱۳ درصد دانشجویان در این مدرسه، کمک هزینه‌ای به مبلغ،۳،۵۳۱ دلار کانادا دریافت می‌کنند.

مدرسه سنت مایکل (St Michaels University School)

مدرسه سنت مایکل، به عنوان یکی از بهترین مدارس در کانادا محسوب می‌شود. این مدرسه، دوره‌های عملی زیادی را در کنار دوره‌های تئوری به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد. شهریه این مدرسه برای اقامت و حضور ۷ روز در هفته برای دانش‌آموزان، ۵۵،۶۷۰ دلار کانادا در سال و شهریه برای ۵ روز اقامت و حضور در هفته:،۲۲،۹۸۰ دلار کانادا در سال است. به طور میانگین، ۲۱ درصد دانشجویان در این مدرسه، کمک هزینه‌ای به مبلغ، ۱۳ هزار دلار کانادا دریافت می‌کنند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: مدارس دارای استانداردهای جهانی

مدرسه شاونیگان لیک (Shawnigan Lake School)

مدرسه شاونیگان یکی از برترین مدارس شبانه‌روزی در غرب آمریکای شمالی است. این در یک منطقه نسبتا گرم در سواحل غربی استان بریتیش کلمبیا کانادا واقع شده است. شهریه مدرسه شاونیگان لیک برای اقامت و حضور ۷ روز در هفته برای دانش‌آموزان، ۴۸،۳۰۰ دلار کانادا در سال و شهریه برای ۵ روز اقامت و حضور در هفته:، ۲۶ هزار دلار کانادا در سال است. به طور میانگین، ۳۳ درصد دانشجویان در این مدرسه، کمک هزینه‌ای به مبلغ، ۱۸،۱۶۸ دلار کانادا دریافت می‌کنند.

مدرسه شبانه روزی بالمورال هال (Balmoral Hall School)

این مدرسه در شهر وینیپگ،مرکز استان منیتوبا کانادا واقع شده است. این مدرسه هم جزو یکی از مدارس شبانه روزی بین المللی تک جنسیتی کانادا است. بالمورال هال (BH) در سال ۱۹۰۱ به عنوان یک دبیرستان با هدف آموزش به دختران برای رسیدن به برترین مدارج علمی تاسیس شده است. این دبیرستان با تمرکز بر دروس مبتنی بر ریاضیات، مهندسی، و تکنولوژی تاسیس شده است. با این که این مدرسه جزو یکی از مدارس ارزان شبانه روزی نیست اما می‌توان گفت که دارای هزینه‌های معقولی است. بالمورال هال یکی از برترین مدارس شبانه روزی در کانادا است و دانش‌آموزان دبیرستانی می‌توانند در تمام رشته‌ها در این مدرسه به تحصیل بپردازند. شهریه‌ی مدرسه شبانه روزی بالمورا هال برای اقامت ۷ روز در هفته در مدرسه:،۵۷،۵۰۰ دلار کانادا در سال و شهریه برای اقامت ۵ روز در هفته در مدرسه، ۳۲،۹۶۰ دلار کانادا در سال است. به صورت میانگین، ۱۵ درصد دانش‌آموزان در این مدرسه، کمک هزینه تحصیلی معادل ۷۳۰۰ دلار کانادا دریافت می‌کنند.

 

امکانات رفاهی مدارس کانادا

مدرسه سنت جانز رونسکورت (St. John’s-Ravenscourt School)

این مدرسه با قدمت ۲۰۰ ساله، یکی از مدارس شبانه روزی مقرون به صرفه در کانادا است، St. John’s-Ravenscourt در یک محوطه زیبای ۲۳ هکتاری در حومه آرام شهر وینیپگ در استان منیتوبا کانادا واقع شده است. برنامه‌های علمی قوی آنها دانش‌آموزان دبیرستانی را برای ورود به دانشگاه آماده می‌کند، آنها برنامه‌های فوق برنامه گسترده ای از جمله برنامه‌های هنرهای نمایشی و برنامه ورزشی تیم‌های قهرمانی در هاکی، راگبی، فوتبال، فریزبی نهایی، والیبال و بسکتبال را ارائه می‌دهند.
شهریه این مدرسه برای برای اقامت و حضور ۷ روز در هفته برای دانش‌آموزان، ۵۵ هزار دلار کانادا در سال و شهریه برای ۵ روز اقامت و حضور در هفته:،۲۰،۰۶۰ دلار کانادا در سال است. به طور میانگین، ۱۰ درصد دانشجویان در این مدرسه، کمک هزینه‌ای به مبلغ، ۷،۷۳۲ دلار کانادا دریافت می‌کنند.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: اقامت دانشجویان در کانادا

مدرسه روتسی ندروود (Rothesay Netherwood School)

مدرسه روتسی ندروود در سال ۱۸۷۷ به عنوان یک مدرسه شبانه روزی دوجنسیتی در کانادا تاسیس شد. این مدرسه جزو ارزان‌ترین مدارس شبانه روزی در کانادا طبقه‌بندی می‌شود. شهریه این مدرسه برای برای اقامت و حضور ۷ روز در هفته برای دانش‌آموزان، ۴۰،۶۲۰ دلار کانادا در سال و شهریه برای ۵ روز اقامت و حضور در هفته:،۲۲،۷۷۰ دلار کانادا در سال است. به طور میانگین، ۳۰ درصد دانشجویان در این مدرسه، کمک هزینه‌ای به مبلغ، ۱۷،۶۸۵ دلار کانادا دریافت می‌کنند.

مدرسه شبانه روزی آلبرت (Albert College)

مدرسه آلبرت در شهر بلویل استان انتاریو واقع شده است. این مدرسه با ایجاد یک محیط عالی برای آموزش و پرورش دانش آموزان می‌تواند موجب رشد اعتماد به نفس دانش‌آموزان شود. مدرسه شبانه روزی آلبرت یکی از برترین مدارس شبانه روزی در کانادا است که والدین از سراسر جهان فرزندان خود را به این مدرسه می فرستند و می گویند که فرزندانشان بعد از تحصیل در این مدرسه دچار تحولات آشکاری شده‌اند. شهریه این مدرسه برای برای اقامت و حضور ۷ روز در هفته برای دانش‌آموزان، ۶۰۲۰۰ دلار کانادا در سال و شهریه برای ۵ روز اقامت و حضور در هفته:،۴۱،۵۰۰ دلار کانادا در سال است. به طور میانگین، ۱۵ درصد دانشجویان در این مدرسه، کمک هزینه‌ای به مبلغ، ۱۰،۳۵۰ دلار کانادا دریافت می‌کنند.

در این مقاله به صورت مختصر درباره تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا به شما اطلاعاتی ارائه شد و سپس به معرفی ۱۰ مدرسه برتر شبانه روزی در کانادا برای تحصیل دانش‌آموزان بین‌المللی پرداختیم. اما مدارس شبانه روزی کانادا به همین 10 مدرسه محدود نمی‌شوند و می‌توانید در بخش معرفی مراکز سایت بلو اسکای، با سایر مدارس شبانه روزی کانادا و ویژگی‌های هر کدام آشنا شوید. اگر پس از خواندن این مقاله درباره ادامه تحصیل فرزندتان در مدرسه‌های شبانه روزی کانادا کنجکاو شده‌اید، می‌توانید با مشاوران ما در بلو اسکای در ارتباط باشید و همه پرسش‌ها و دغدغه‌های ذهنی خود را مطرح کنید.

ourkids boardingschool worldscholarshipforum

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد آرا : 3

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *