۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

اسکالرشیپ( بورسیه تحصیلی) چه تفاوتهایی با گرنت( کمک هزینه تحصیلی) دارد؟

تفاوتهای اسکالرشیپ با گرنت

قبل از شروع مقاله بهتر است اول بپرسیم اصلا چرا باید تفاوت این دو کلمه رابدانیم؟!

همه ما میدانیم که مهاجرت تحصیلی، هزینه بر خواهد بود؛ از هزینه تحصیل در کالج ها و دانشگاههای خارج از کشور تا هزینه اقامت و امور جاری زندگی بگیرید تا هزینه های پیش بینی نشده!

بنابراین بهتر است همه روشهای صرفه جویی در هزینه ها را یادبگیریم و از آنها استفاده کنیم. مخصوصا برای ما که روند روبه رشد تورم و تغییرات نجومی قیمت ارز، به عنوان یکی از سختی های مهاجرت است،‌ هر چه بیشتر در زمینه صرفه جویی و استفاده از امکانات، ورزیده تر شویم روند مهاجرت و زندگی برایمان ساده تر خواهد شد.

حالا برگردیم به سوال اصلی و تفاوت بین اسکالرشیپ و گرنت، که میتواند کمک بزرگی برای پوشش هزینه های تحصیلی باشد.

هزینه کالج و دانشگاهها بسیار زیاد است و دانشجویان سعی می کنند تا آنجا که ممکن است کمک مالی پیدا کنند. در جستجوی کمک مالی، احتمالاً به عبارت “کمک هزینه و بورس تحصیلی” برخورد کرده اید. شباهتی که این کمک های مالی دارند این است که لازم نیست پول آنها پس داده شود!

اما چه تفاوت هایی دارند و به چه کسانی تعلق میگیرند؟

چگونه شرایط اعطای کمک هزینه تحصیلی و بورس تحصیلی را کسب کنیم؟

چگونه برای وام دانشجویی و بورسیه تحصیلی اقدام کنیم؟

ما به همه این سوالات شما پاسخ خواهیم داد. علاوه بر این، نحوه درخواست بورسیه، کمک هزینه تحصیلی، وام و همچنین بهترین روشها برای جمع آوری آنها را به صورت کامل توضیح میدهیم تا بتوانید بیشترین هزینه را پس انداز کنید.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: انواع بورس های انگلستان

 

بیایید با برخی از تعاریف اساسی بورسیه ، کمک هزینه و وام شروع کنیم.

بورسیه تحصیلی یا اسکالرشیپ

بورسیه تحصیلی یا اسکالرشیپ چیست؟

بورس تحصیلی(scholarship) به طور خاص برای هزینه های مربوط به تحصیل تعیین شده است و صلاحیت اهدای بورس، بستگی به برنامه بورس تحصیلی فردی، شایستگی، استعداد یا عملکرد علمی دانشجویان دارد.

مقادیر بورسیه های تحصیلی متفاوت است، اما بورس تحصیلیِ معمولی  ۹,۵۲۰ دلار برای هر دانشجوی کارشناسی از سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ در نظر گرفته شده است و می تواند هزینه یک کلاس یا کل تحصیلات دانشگاهی را پوشش دهد. بورسیه تحصیلی از طریق منابع مختلف، از جمله مدارس، کسب و کارهای خصوصی، بنیادها و سازمانهای غیرانتفاعی در دسترس است.

 

کمک هزینه تحصیلی یا گرنت چیست؟

کمک های مالی(grant) غالباً بر اساس نیاز مالی به دانشجویان تعلق می گیرند و معمولاً از طریق دولت ایالتی، دولت فدرال، سازمانهای غیر انتفاعی و مدارس تامین میشوند.

وام چیست؟

وام(loan) پولی است که قرض می گیرید با این شرایط که آن را طی یک مهلت تعیین شده، به وام دهنده پس دهید.

دانشجویان می توانند از طریق وام های دانشجویی فدرال، که توسط دولت صادر می شود، یا وام های دانشجویی خصوصی که توسط حق غیر دولتی از طرف بانک ها و اتحادیه های اعتباری صادر می شوند، وام بگیرند. برای واجد شرایط شدن برای وام دانشجویی خصوصی، باید توانایی خود را در بازپرداخت وام، نشان دهید.

 تفاوت های اولیه بین بورس تحصیلی، کمک هزینه و وام ها

بازپرداخت

وقتی وام می گیرید، انتظار این است که پول را پس بدهید. از طرف دیگر بورسیه ها و کمک هزینه ها نیازی به بازپرداخت ندارند. پولی که دریافت می کنید مال شماست و میتوانید آن را نگه دارید.

احتمالاً فکر می کنید:”عالی! حالا چطور می توانم پولی را که می توانم نگه دارم بدست آورم؟ ”

جواب این است: بستگی دارد! تفاوت عمده دیگر بین بورسیه ها، کمک هزینه ها و وام ها نحوه تعیین صلاحیت شما برای بدست آوردن هر کدام از آنها است.

تعیین صلاحیت

واجد شرایط بودن برای بورس تحصیلی، براساس برنامه بورسیه‌ی خاص است. برخی از بورس های تحصیلی مبتنی بر شایستگی هستند و به کسانی که توانایی علمی یا استعداد خود را نشان می دهند اعطا می شوند، در حالی که برخی دیگر بر اساس نیاز مالی یا برای اهداف خاص شغلی در نظر گرفته شده اند.

تفاوت کمک هزینه تحصیلی با بورس تحصیلی چیست؟

شباهتی که این کمک های مالی دارند این است که لازم نیست پول آنها پس داده شود!

اما تفاوت آن ها در این است که معمولاً کمک هزینه تحصیلی معمولا براساس نیاز مالی به افراد تعلق میگیرد- نه بر اساس شایستگی یا نحوه عملکرد.

برای دریافت کمک هزینه، باید اطلاعاتی را در مورد شرایط مالی خود ارائه دهید تا نشان دهید که به این گرنت نیاز دارید.

تفاوت وام ها با کمک هزینه و بورس تحصیلی چیست؟

پول وام بیشتر از پول کمک هزینه تحصیلی و بورس تحصیلی قابل دسترسی است.

از آنجا که وام های دانشجویی فدرال مستقیماً توسط دولت تأمین اعتبار می شوند، برای دریافت وام دانشجویی ، باید درخواست رایگان کمک دانشجویی فدرال – یا FAFSA – را تکمیل کرده و شرایط واجد شرایط بودن و نیاز مالی را داشته باشید.

برای وام دانشجویی خصوصی، باید اعتبار خود را ثابت کنید. اعتبار شما چیزی است که به وام دهندگان اطمینان می دهد که می توانند وام خود را پس بگیرند. برای ارزیابی این موضوع، وام دهندگان به معیارهایی مانند درآمد و تاریخچه اعتبار نگاه می کنند. از آنجا که بسیاری از دانشجویان حتی در هیچ دانشکده ای ثبت نام هم نکرده اند، درخواست وام با امضای فردی که هم دانشجو باشد و هم دارای اعتبار، امری عادی است.

تفاوت وام ها با کمک هزینه و بورس تحصیلی

جوانب مثبت و منفی بورسیه ها، کمک های بلاعوض و وام ها

بورس تحصیلی

مزایا

یکی از بزرگترین مزایای بورس تحصیلی این است که شما می توانید پولی را که دریافت می کنید نگه دارید. چیزی برای پس دادن وجود ندارد. همچنین هیچ محدودیتی در تعداد بورسیه های دانشجویی وجود ندارد، بنابراین تأمین هزینه تحصیلات دانشگاهی از طریق ترکیبی از بورسیه ها امکان پذیر است.

نکته مثبت دیگر این است که برنده شدن در بورس تحصیلی احساس بسیار خوبی دارد! انتخاب شدن برای بورس تحصیلی یک موفقیت است چون در صورتی به شما تعلق میگیرد که بتوانید به خوبی استعدادها و موفقیت هایتان را نشان دهید.

معایب

از معایب بورس تحصیلی این است که هر مبلغی که به شما اعطا شود می تواند بر بسته کمک مالی شما تأثیر بگذارد. هرچه پول بورس تحصیلی بیشتر باشد، کمتر میتوانید از منابع دیگر مانند وام های دانشجویی استفاده کنید.

بورسیه ها بسیار رقابتی هستند. دانشجویان ممکن است زمان زیادی را برای پر کردن درخواست ها و نوشتن مقاله های بورسیه صرف کنند. اگرچه ما همه دانشجویان را به درخواست بورسیه تحصیلی ترغیب می کنیم، اما باید توجه داشته باشید که اولویت بندی و سرمایه گذاری هوشمندانه روی وقت تان نیز بسیار اهمیت دارد.

 

کمک هزینه های مالی

مزایا

برای بیشتر دانشجویان، نیازی به بازپرداخت کمک هزینه های تحصیلی نیست و روند درخواست نیز ساده است زیرا واجد شرایط بودن فقط به نیاز مالی بستگی دارد.

معایب

برخی موارد استثنا در مورد کمک های بلاعوض وجود دارد. به عنوان مثال، در مورد کمک هزینه های مالی فدرال، در صورت دریافت کمک هزینه یا بورسیه های دیگر، دانشجو ممکن است ملزم به پرداخت کل یا بخشی از پول دریافتی خود شود یا در صورت ترک کردن کلاس ها، ممکن است ملزم به پرداخت کمک هزینه شود.

ضمن اینکه کمک های بلاعوض،‌ میزان محدودی دارند، کوتاه مدت هستند و فرصت دریافت این وامها سریع تمام میشود.

وام ها

مزایا

هرچند که بدهکار بودن اصلا احساس خوشایندی نیست، اما به شما کمک می کند سابقه اعتباری ایجاد کنید. این موضوع باعث میشود در آینده بتوانید راحت تر برای کارت های اعتباری و انواع دیگر وام ها(مانند وام خودرو یا رهن) اقدام کنید.

معایب

علاوه بر پرداخت مبلغی که وام می گیرید، باید سود آن را نیز پرداخت کنید. بهره، در اصل هزینه وام گرفتن است و به صورت درصدی محاسبه می شود.

نرخ بهره وام دانشجویی بسیار پایین تر از نرخ بهره وام شخصی است. طبق گزارش های اخیر، میانگین نرخ سود وام های خصوصی در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸، حدود ۱۰.۲۲ درصد بوده است.

نحوه درخواست بورس تحصیلی، کمک هزینه تحصیلی و وام

نحوه درخواست بورسیه تحصیلی

وقتی نوبت به پیدا کردن بورسیه می رسد، دبیرستان یا کالج شما می تواند یک مکان عالی برای شروع باشد. یک مشاور تحصیل در خارج، می تواند به شما کمک کند بورسیه های ملی و محلی را راحت تر پیدا کنید. البته اینترنت نیز ابزاری فوق العاده است، مثلا سایتScholarships.com یکی از منابع آنلاین است و می تواند بیش از ۳.۷ میلیون بورسیه دانشگاه و همچنین کمک هزینه تحصیلی را جستجو کند.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کانادا

 

از آنجا که هر بورس تحصیلی منحصر به فرد است و معیارهای خاص خود را دارد، مهم است که برای هر یک از آنها به دقت عمل کنید. به عنوان مثال، برخی از بورس های تحصیلی ممکن است نیاز به مقاله همراه با برنامه داشته باشند. مهلت های بورس تحصیلی را نیز یادداشت کنید و وقت کافی برای خود بگذارید تا مجبور نشوید با عجله این روند را طی کنید.

نحوه درخواست گرنت(کمک هزینه تحصیلی)

برای درخواست کمک هزینه فدرال، باید درخواست رایگان کمک دانشجویی یا FAFSA را پر کنید. این فرایند رایگان و ساده است و همه دانشجویان کالج میتوانند برای تعیین صلاحیت خود برای دریافت کمک مالی، یکی از این فرمها را تکمیل کنند. در نهایت، این «پول رایگان» فرصتی است که شما به طور بالقوه می توانید برای هزینه های دانشگاه از آن استفاده کنید، مخصوصا وقتی که هر مبلغ کوچکی میتواند کمک کننده باشد.

وزارت آموزش و پرورش ایالات متحده، دستورالعمل های مفیدی را برای دانشجویانی که تازه میخواهند فرم FAFSAرا  تکمیل کنند، ارائه کرده است. ضمنا میتوانید با بخش کمک های مالی مدرسه یا دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید صحبت کنید تا درباره کمک های مالی بالقوه خصوصی و محلی اطلاعات کسب کنید.

برای دریافت کمک های مالی فدرال، شما باید اطلاعات مالی شخصی خود را برای روند درخواست آماده کنید.

نحوه درخواست وام دانشجویی

هنگام درخواست وام دانشجویی، می توانید یکی از وام های فدرال و خصوصی را انتخاب کنید. برای درخواست وام دانشجویی فدرال، باید FAFSA را پر کنید.

دانشجویان، عموماً واجد شرایط وام گرفتن در هر ترم هستند. در حالی که بسیاری از دانشجویان از وام های دانشجویی فدرال بهره مند می شوند، برخی از دانشجویان ممکن است احساس کنند، مبلغی که به آنها ارائه می شود، موارد مورد نیازشان را پوشش نمی دهد. برای رفع این مشکل، گرفتن وام دانشجویی خصوصی می تواند گزینه ای برای تأمین هزینه ها باشد.

چه زمانی باید برای بورس تحصیلی، کمک هزینه و وام اقدام کنم؟

به احتمال زیاد برای پرداخت هزینه دانشگاه از ترکیبی از بورس تحصیلی، کمک هزینه و وام استفاده خواهید کرد. برای به دست آوردن پول مورد نیازتان و دسترسی به بورسیه های تحصیلی، کمک هزینه ها و وام ها، ابتدا FAFSA را کامل کنید.

چه زمانی برای بورس تحصیلی، کمک هزینه و وام اقدام کنم؟

همچنین بهتر است بورسیه های خصوصی و کمک هزینه های تحصیلی را جستجو کنید و برای هر تعداد که می توانید درخواست دهید. بهتر است به طور مرتب، در مورد بورس و کمک هزینه تحصیلی، جستجو و درخواست کنید.

 

وام های خصوصی

(PRIVATE LOANS)

وام های فدرال

(FEDERAL LOANS)

گرنت/ کمک هزینه تحصیلی

(GRANTS)

اسکالرشیپ/ بورسیه تحصیلی

(SCHOLARSHIPS)

اعتبار ایجاد میکنداعتبار ایجاد میکندمعمولا هیچ بازپرداختی نداردهیچ بازپرداختی نداردمزایا
بازپرداخت با بهرهبازپرداخت با بهرهبعضی از گرنت ها باید بازپرداخت شوندممکن است باعث کاهش میزان وام فدرال شودمعایب
با بهرهبا بهرهگاهی اوقاتنداردبازپرداخت
بر اساس اعتباربر اساس نیازبر اساس نیازبر اساس شایستگیبه چه کسانی تعلق میگیرد؟
بعد از دریافت کمک فدرالهر سال اول اکتبراز اکتبر و بطور مدامبطور مدامچه زمانی درخواست کنیم؟
ارتباط با وام دهندگان فردیFAFSAFAFSAبستگی داردچگونه درخواست کنیم؟

 

investopedia

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا : 1

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *