۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

تحصیل در یورکشایر و هامبر

تحصیل در یورکشایر و هامبر

تحصیل در یورکشایر و هامبر به شما امکان دسترسی به مراکز آموزشی باکیفیت همراه با امکانات پیشرفته را فراهم می‌کند. تحصیل در انگلستان برای بسیاری به معنی تحصیل در لندن یا نهایتا شهر شناخته شده‌ای مانند لندن است اما تمام دانشگاه‌های خوب و معتبر انگلستان در این مناطق واقع نشده‌اند و با دور شدن از پایتخت هم می‌توان از فرصت‌های آموزشی خوب برخوردار شد؛ مثل منطقه‌ای مانند یورکشایر و هامبر در منطقه دانشگاه‌ها و مدارس معتبر و باکیفیتی وجود دارند که یک مهاجرت تحصیلی موفق به انگلستان را برای شما تضمین می‌کنند.

آیا مایلید درباره تحصیل در یورکشایر و هامبر و رشته‌های تحصیلی آن اطلاعات کسب کنید؟ ما در این مطلب به معرفی منطقه یورکشایر می‌پردازیم تا با این منطقه پیشرو و دانشگاه‌های آن آشنا شوید. مهم‌ترین ویژگی دور شدن از لندن، کاهش هزینه‌های شماست. لندن گران‌ترین شهر انگلستان به حساب می‌آید و شما با ورود به سایر مناطق تا خد زیادی در هزینه‌های تحصیل و زندگی خود صرفه جویی خواهید کرد.

درباره یورکشایر

یورکشایر که به صورت رسمی شهرستان یورک نیز نامیده می‌شود، تاریخ  و  فرهنگ غنی دارد. این شهر که بزرگترین شهرستان بریتانیا محسوب می‌شود، در طول تاریخ وقایعی همچون انقلاب صنعتی، تهاجم رومیان و وایکینگ‌ها را تجربه کرده است. همچنین این منطقه، مناظر طبیعی زیبایی دارد که آن را به منطقه‌ای مناسب برای گشت‌وگذار تبدیل کرده است.

یورکشایر در طول تاریخ  کانون ترویج و توسعه صنعتی بوده است. همچنین مراکز نوآوری در آن فعالیت می‌کنند که متعلق به شرکت‌های پیشرو بوده و با دانشگاه‌های این منطقه تعامل سازنده دارند.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ بریتانیایی در یورکشایر مستقر هستند یا در آن تأسیس شده‌اند. به طوری‌که، حدود ۸ درصد از تولید ناخالص داخلی بریتانیا را از آن خود کرده است.

لندن در حدود ۲۰۹ مایلی یورکشایر واقع شده است، بنابراین از لندن ۳ ساعت و ۴۴ دقیقه زمان می‌برد که به یورکشایر برسید. البته زمان سفر به یورکشایر ممکن است به دلیل سرعت اتوبوس، سرعت قطار یا بسته به وسیله نقلیه‌ای که استفاده می‌کنید، متفاوت باشد.

مزایای تحصیل در یورکشایر و هامبر

بدون توجه به اینکه در کجای این دنیای پهناور زندگی می‌کنید یا چه فرهنگ و مذهبی دارید، دانشگاه‌های یورکشایر پذیرای دانشجویان از سراسر جهان هستند. همه ساله، این دانشگاه‌ها دانشجویان بین‌المللی از سراسر جهان را می‌پذیرد و امکانات زیادی را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

منطقه یورکشایر، شلوغی‌ کلان‌ شهر‌هایی مثل منچستر و لندن را ندارد. بنابراین برای افرادی که از شلوغی بیزار هستند، بسیار مناسب است. همچنین دانشگاه‌های آن کیفیت آموزشی بالایی دارند. با تحصیل در دانشگاه‌های یورکشایر، تجربه زندگی در یک منطقه با فرهنگ غنی، به همراه تحصیل عالی دانشگاهی خواهید داشت.

با اینکه یورکشایر، شهری کوچک است اما سرزندگی در آن موج می‌زند. به طوری‌که، بسیاری آرزوی زندگی در این منطقه را دارند. حتی بسیاری بعد از اتمام تحصیلات در خارج از این شهر به یورکشایر برمی‌گردند.

شهرها و شهرک‌های یورکشایر

یورکشایر شهرها و شهرک‌های زیادی دارد که هر یک وسعت متفاوتی دارند.

در ادامه اسامی ده شهر و شهرک یورکشایر آورده شده است:

  • بردفورد
  • هالیفاکس
  • دانکاستر
  • هادرزفیلد
  • لیدز
  • هال
  • میدلزبورو
  • شفیلد
  • روترهام
  • یورک

دانشگاه‌های مناسب برای تحصیل یورکشایر و هامبر

دانشگاه‌های مناسب برای تحصیل در یورکشایر و هامبر فقط در پنج منطقه اصلی این شهرستان واقع شده‌اند که قدیمی‌ترین آنها دانشگاه هنر لیدز است. این موسسه در سال ۱۸۴۶ تاسیس شد و در سال ۲۰۱۷ به دانشگاه ارتقاء یافت.

در زیر لیست دانشگاه‌های این منطقه آورده شده است:

  • دانشگاه هنر لیدز Leeds Arts University
  • دانشگاه ترینیتی لیدز Leeds Trinity University
  • دانشگاه لیدز بکت Leeds Beckett University
  • دانشگاه شفیلد هالام Sheffield Hallam University
  • دانشگاه برادفورد University of Bradford
  • دانشگاه حقوقThe University of Law
  • دانشگاه هادرزفیلدUniversity of Huddersfield
  • دانشگاه لیدزUniversity of Leeds
  • دانشگاه هال University of Hull
  • دانشگاه شفیلدUniversity of Sheffield
  • دانشگاه یورک سنت جان York St John University
  • دانشگاه university of York
  • کالج ویکفیلدWakefield College
  • کالج کرکلیز Kirklees College

حمل و نقل در یورکشایر

به عنوان یک دانشجو احتمالا مایلید در این منطقه به گشت‌و‌گذار بروید و از همه جاذبه‌های آن دیدن کنید. بنابراین لازم است با وسایل نقلیه‌ این منطقه آشنا باشید.

ü     حمل و نقل هوایی

منطقه یورکشایر سه فرودگاه دارد که روزانه پروازهایی به سایر نقاط بریتانیا و سایر کشورهای جهان دارد. فرودگاه‌های آن شامل  فرودگاه دانکاستر شفیلد، فرودگاه بین‌المللی لیدز برادفورد، و فرودگاه هامبرساید هستند. همچنین می‌توان به سایر فرودگاه‌های بریتانیا نیز از طریق قطارهای سریع‌السیر یورکشایر دسترسی داشت.

ü     حمل و نقل دریایی

کشتی‌‌هایی در بندر هال در یورکشایر و بندر تاین در نیوکاسل  به مقصد بلژیک و هلند دارد. همچنین در تابستان می‌توان با کشتی به اطراف جزایر بریتانیا، شمال اروپا، و همچنین به جزایر اسکاتلند سفر کرد.

ü     قطار

قطارهای یورکشایر و هامبر، سرویس‌های منظم و بعضا سریع‌السیری به سراسر بریتانیا دارد. به طوری‌که، این منطقه را به لندن، میدلندز، جنوب غربی انگلستان، شمال شرقی و شمال غربی آن متصل می‌کنند.

ü     اتوبوس

ممکن است قیمت بلیت قطار کمی گران باشد. بنابراین می‌توان از اتوبوس برای سیروسفر استفاده کرد چراکه  قیمت‌های ارزانتری دارد. همه شهرها و شهرک‌های یورکشایر و هامبر، اتوبوس‌های نشنال اکسپرس به مقصدهای محلی دارند. همچنین اتوبوس‌هایی از لندن به شهرهای یورک، هال، دانکاستر، شفیلد، و لیدز نیز دارد.

ü     دیگر وسایل نقلیه

اگر علاقمند به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری هستید، یورکشایر و هامبر مسیرهای زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند. بنابراین در صورتی‌که محل سکونت شما به دانشگاه نزدیک باشد، از این مسیرها می‌توان برای رفتن  به دانشگاه استفاده کنید. پیاده‌روی و یا دوچرخه‌سواری، علاوه بر ارزان بودن، سلامت شما را  نیز تضمین می‌کنند.

 

هزینه زندگی در یورکشایر

در کنار هزینه‌ای که باید به عنوان شهریه دانشجوی خارجی به دانشگاه بپردازید که تا حد زیادی هم به رشته و دانشگاه بستگی دارید، باید بودجه‌ای برای پرداخت هزینه‌های زندگی داشته باشید. در ادامه مطلب به مقایسه هزینه‌های عمومی در یورکشایر با لندن خواهیم پرداخت تا نگاه جامعه‌ای به این بخش پیدا کنید.

هزینه اجاره مسکن

اجاره ماهانه یک اقامتگاه مبله بیش از ۱۰۰ مترمربع در مرکز لندن حدود ۲۴۶۸ پوند است. با این حال، زندگی در یک منطقه گران قیمت در لیدز برای شما هزینه بسیار کمتری دارد و تنها ۱۱۵۴ پوند است. اگر دانشجویی هستید که به دنبال یک استودیو مبله در یورکشایر هستید، میانگین هزینه از ۵۸۵ تا ۸۴۴ پوند در ماه متغیر است. برای پیدا کردن یک استودیوی مقرون به صرفه تک نفره در لندن، با هزینه‌ای بین ۱۱۳۳ تا ۱۶۸۹ پوند، کار سخت‌تری خواهید داشت.

 

هزینه غذا در یورکشایر

هزینه یک وعده کامل غذا در یک رستوران فست فود در یورکشایر حدود ۵.۲۰ پوند است که در لندن به ۶ پوند افزایش می‌یابد. مواد غذایی در یورکشایر نیز بسیار ارزان تر هستند، به طوری که ۱۲ تخم مرغ بزرگ ۲.۷۸ پوند و ۱ لیتر شیر پرچرب فقط ۰.۸۱ پوند قیمت دارد. شما می توانید انتظار داشته باشید که برای غذا در لندن کمی بیشتر بپردازید، که برای ۱۲ تخم مرغ بزرگ ۳.۱۰ پوند و برای شیر ۰.۹۴ پوند دریافت می کند.

 

حمل و نقل

افراد زیادی دوست ندارند با ترافیک  عظیم در مرکز لندن روبرو شوند، به همین دلیل است که بسیاری از لندنی‌ها حمل و نقل عمومی را انتخاب می کنند. با این حال، یک بلیط ماهانه برای اتوبوس یا قطار، ۱۴۰ پوند برای شما هزینیه دارد اما  شما برای خدمات مشابه در یورکشایر بسیار کمتر هزینه خواهید کرد، که نباید بیش از ۵۴ پوند در ماه هزینه داشته باشد.

هزینه گشت و گذار و تفریح در یورکشایر

در لندن  هزینه دو بلیط سینما حدود ۲۵ پوند است. شما ۵ پوند برای همین بلیط در یورکشایر پس انداز خواهید کرد . اگر اهل ورزش و باشگاه رفتن هستید، باید ۲۹ پوند در ماه در شهرهایی مانند لیدز، هال و یورک متعهد شوید. با این حال، اگر می‌خواهید در یک باشگاه ورزشی در لندن شرکت کنید، میانگین عضویت ماهانه به ۷۳ پوند در ماه  افزایش پیدا می‌کند.

تحصیل در یورکشایر و هامبر

ملزومات روزمره

یک جعبه آنتی بیوتیک هم در لندن و هم در یورکشایر ۸ پوند قیمت دارد اما وسایل بهداشتی اختلاف قیمت دارند مثلا یک دئودورانت رولی ۵۰ میلی‌لیتری در لیدز حدود ۱.۳۱ پوند است اما در لندن کمی گران‌تر و حدود ۱.۸۹ پوند است. در پایتخت، برای ۴ رول دستمال توالت، ۱.۷۵ پوند، برای یک تیوپ خمیر دندان ۱.۹۷ پوند و برای یک بطری شامپو موی ۲ در ۱، ۴.۰۱ پوند از شما دریافت می‌شود. قیمت ها در یورکشایر کمی مقرون به صرفه تر است. ۴ رول دستمال توالت ۱.۴۸ پوند، یک لوله خمیر دندان فقط ۱.۴۱ پوند و همان بطری شامپوی مو حدود ۳.۰۲ پوند است.

جاذبه‌های یورکشایر

اگر به عنوان دانشجو در یورکشایر مشغول به تحصیل هستید، جاذبه‌هایی را که در ادامه معرفی خواهیم کرد را نباید از دست بدهید. زیرا این شهر مملو از مراکز غذایی پر رفت‌وآمد  و جاذبه‌های شگفت‌انگیز تاریخی است.

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با این جاذبه‌ها آشنا کنیم.

جاذبه‌های فرهنگی و هنری

از جاذبه‌های فرهنگی و هنری یورکشایر می‌توان به پارک مجسمه یورکشایر  اشاره کرد که در ویکفیلد واقع شده است که از دیدن آن شگفت‌زده خواهید شد. همچنین، گالری کوپر که میزبان دائمی نمایشگاه‌های هنر معاصر است که در بازنزلی قرار دارد. برای بازدید از موزه راه‌آهن ملی نیز می‌توانید به گالری هنری آن که در سال ۲۰۱۱ افتتاح شده بروید. این گالری از ۱.۵ میلیون عکس به همراه ۱۲ هزار پوستر، نقاشی، و چاپ نگهداری می‌کند.

طبیعت یورکشایر

دشت‌های نورث‌یورک با بیش از ۱۴۰۰ مایل وسعت، شامل سواحل، دشت‌های مرتفع، تپه‌ها، و جنگل‌ها هستند. حیات‌وحش محلی آن گورکن و گوزن دارد. بنابراین می‌توان در این طبیعت دلربا پیاده‌روی کرد یا با دوچرخه‌سواری از دیدن آنها لذت برد. همچنین در یورکشایردیلز، می‌توانید از منطقه زیبای گردشگری نیدردیل و همچنین پارک ملی یورکشایر دیلز نیز بازدید کنید.

 رستوران‌ها و مراکز غذا

بالاترین تعداد رستوران‌های ستاره‌دار میشلین کل بریتانیا  (به استثنای لندن) در یورکشایر واقع شده است. این مراکز غذایی، ترکیبی از غذاهای محلی را به همراه مجموعه‌ای بزرگ از غذاهای بین‌المللی را ارائه می‌کنند. شهرهای اصلی و بزرگتر آن بازارهای غذایی و غذاهای خیابانی نیز دارند. همچنین یورکشایر به پخت نان مشهور است؛ می‌توانید در روزهای تعطیلی دانشگاه و یا آخر هفته‌ها، در دوره‌ها و مدارس پخت نان شرکت کرده و این حرفه سنتی را یاد بگیرید.

دلایل مناسب بودن یورکشایر برای تحصیل

چه جزء آن دسته از افرادی باشید که به دنبال پیداکردن بهترین منطقه برای زندگی می‌گردید، و چه می‌خواهید در بهترین دانشگاه‌ها تحصیل کنید، یورکشایر با آرامشی که دارد نیاز شما را برای تحصیل و زندگی برطرف می‌کند. ویژگی‌هایی که این منطقه را به یک منطقه عالی برای دانشجویان تبدیل کرده است در ادامه آورده شده است.

تحصیل در یورکشایر و هامبر

۱.     آموختن فرهنگ و تاریخ منحصربه‌فرد یورکشایر

یورکشایر یکی از تاریخی‌ترین مناطق بریتانیا محسوب می‌شود. شهرهای این منطقه، ترکیبی از ویرانه‌های وایکینگ و رومی، سازه‌های قرون‌وسطایی، و خانه‌های باشکوه ویکتوریایی هستند. این ویژگی‌های منحصربه‌فرد، یورکشایر را به یک منطقه جذاب گردشگری تبدیل کرده‌ است. زیرا شما می‌توانید مکان‌های تاریخی جذابی را برای بازدید در این منطقه پیدا کنید، به خصوص در تاریخی‌ترین بخش شهر یعنی یورک. بسیاری از جاذبه‌های گردشگری بریتانیا در این شهر واقعند مثل دیوارهای شهر، قلعه یورک، و یورک مینستر.

همچنین موزه‌های این شهر آثار باستانی جذابی دارند که شما به عنوان یک دانشجو می‌توانید چیزهای زیادی در آنها یاد بگیرید. همچنین این منطقه منابع تحقیقاتی و مطالعاتی زیادی را برای دانشجویان فراهم می‌کند و از این طریق یادگیری را برای آنها آسان می‌کند. همچنین یافتن کارشناسانی که با هزینه پایین، شما را در نوشتن مقالات کمک کنند نیز ساده خواهد بود.

۲.     ورزش و سایر فعالیت‌های سرگرم‌کننده

یورکشایر در بسیاری از ورزش‌ها مشهور بوده که یکی از مهم‌ترین آنها فوتبال است. همچنین این منطقه فعالیت‌های سرگرم‌کننده زیادی را برای دانشجویان و سایر مردم فراهم می‌کند که می‌توانید با دوستان و آشنایان خود در آنها شرکت کنید. از این سرگرمی‌ها می‌توان به «گوشه ممنوعه» اشاره کرد که مکانی مملو از تونل‌های هزارتو است. همچنین دوستداران حیوانات می‌توانند از Canon Hall Farm بازدید کنند. موزه‌ای نیز مخصوص کودکان وجود دارد که هدف آن تشویق کودکان به یادگیری است.

۳.     ارائه یک تجربه فوق‌العاده دانشجویی

یورکشایر یک تجربه منحصر‌به‌فرد را برای دانشجویان فراهم می‌کند. این شهر ۱۹۰ هزار دانشجو از سراسر دنیا دارد؛ بنابراین این امکان برای شما فراهم است که با افراد جدیدی از سراسر دنیا آشنا شوید. همچنین رویدادهای مذهبی، اجتماعی، و فرهنگی زیادی برای دانشجویان فراهم کرده که دانشجویان می‌توانند تجارب جدیدی کسب  و چیزهای جدیدی را امتحان کنند.

۴.     مردم خونگرم

یورکشایر مردم بسیار خونگرمی دارد و چه بخواهید در آنجا زندگی کنید و چه تحصیل، از روحیه اجتماعی مردم لذت خواهید برد. چراکه مردم محلی به گرمی با شما برخورد می‌کنند و بنابراین احساس غربت نخواهید کرد. مردم این منطقه به رنگ، نژاد و زبان شما اهمیتی نمی‌دهند و با همه بسیار دوستانه برخورد می‌کنند. بنابراین شما احساس می‌کنید در شهر و کشور خود هستید و کمتر به درد غربت گرفتار می‌شوید. علاوه‌براین، این شهر یکی از امن‌ترین شهرهای بریتانیا محسوب می‌شود و دانشگاه آن نیز هشتمین دانشگاه امن انگلستان است.

نتیجه‌گیری

اگر به دنبال دانشگاهی در یک منطقه با جاذبه‌های گردشگری متعدد می‌گردید، یورک‌شایر بهترین انتخاب برای شماست. این منطقه با داشتن دانشگاه‌هایی که امکانات مطالعاتی فراوانی را در کنار موزه‌ها و مراکز هنری دارد به افزایش اطلاعات دانشجویان کمک شایانی می‌کند. همچنین اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که به دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی علاقمندند، این منطقه با داشتن مناظر طبیعی فراوان یکی از عالی‌‌ترین مناطق محسوب می‌شود. برای آگاهی از شرایط هر یک از دانشگاه‌ها یا سایر مراکز آموزشی مانند دبیرستان، کالج و … در منطقه یورکشایر و هامبر با مشاوران ما در بلو اسکای تماس بگیرید.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا : 0

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *