۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

۲۰ بورسیه فول فاند کانادا برای دانشجویان خارجی

20 بورسیه فول فاند کانادا برای دانشجویان خارجی

تحصیل در کانادا تضمین کننده قرار گرفتن شما در یک محیط چند فرهنگی است و این تنوع فرهنگی، یکی از نکاتی است که کانادایی‌ها به آن افتخار می‌کنند. هزینه درس خواندن در این کشور نسبتاً مقرون به صرفه است و مبلغ شهریه‌ها در مقایسه با کشورهای انگلستان، آمریکا، استرالیا و… در سطح پایین‌تری قرار دارد. به علاوه، تعداد زیادی از بورسیه‌های کامل هم برای دانشجو‌های خارجی در کانادا وجود دارد. به همین دلیل حتی اگر بودجه کافی برای تحصیل در کانادا ندارید، شرایط بورسیه تحصیل در کانادا را بررسی کنید. می‌توانید تلاش خود را برای دریافت یکی از بورسیه های کامل کانادا یا همان فول فاند بکنید و در یکی از دانشگاه‌های معتبر کانادا ادامه تحصیل دهید :

 

۱- BANTING POSTDOCTORAL FELLOWSHIPS

بورسیه کانادا - BANTING POSTDOCTORAL FELLOWSHIPS

مبلغ بورسیه: ۷۰،۰۰۰ دلار
این بورسیه در مقطع فوق دکترا برای بهترین دانشجوهای خارجی و داخلی کانادا سرمایه فراهم می‌کند. این بورسیه برای افرادی در نظر گرفته شده که تاثیر مثبتی بر روی اقتصاد، اجتماع و رشد علمی کانادا خواهند گذاشت. این بورسیه توسط دولت کانادا ارائه می‌شود.

۲- TRUDEAU SCHOLARSHIPS

مبلغ بورسیه: ۶۰،۰۰۰ دلار
این بورسیه کامل سه ساله برای دانشجوهای مقطع دکترا طراحی شده و آنها را آماده می‌کند تا با تقویت مهارت‌های خود مثل مهارت‌های مدیریتی، ایده‌های خود را عملی کنند و به جامعه‌های مختلف، کشور کانادا و جهان کمک کنند.
هرساله ۱۶ دانشجو دکترا کانادایی یا خارجی انتخاب می‌شوند و علاوه بر سرمایه‌های گسترده‌ای که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، مهارت‌های مدیریتی و رهبری را هم آموزش می‌بینند.
افراد بورسیه شده تا مدت سه سال، تا ۶۰،۰۰۰ دلار در سال کمک مالی به جهت پوشش دادن هزینه‌های شهریه، مخارج زندگی، ایجاد شبکه، کمک هزینه‌های سفر و فعالیت مربوط به یادگیری زبان را دریافت می‌کنند.
این بورسیه توسط موسسه Trudeau Pierre Elliott اعطا می‌شود.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: چگونه در سال ۲۰۲۲ ویزای دانشجویی کانادا بگیریم؟

 

 

۳- VANIER CANADA GRADUATE SCHOLARSHIPS

مبلغ بورسیه: ۵۰،۰۰۰ دلار
این بورسیه به یادبود George P. Vanier، اولین فرمانده کل فرانسوی کانادا نامگذاری شده و به موسسات آموزشی کانادایی کمک می‌کند که دانشجوهای لایق این سرمایه را جذب کنند. این بورسیه به مدت سه سال تحصیل، به مبلغ ۵۰،۰۰۰ دلار در سال در دسترس خواهد بود.
این بورسیه توسط دولت کانادا طراحی شده است.

۴- SFU CANADA GRADUATE AND UNDERGRADUATE ENTRANCE SCHOLARSHIPS

مبلغ بورسیه: ۱۲۰،۰۰۰ دلار در سال
این بورسیه دانشجوهای برتری که برای ارتقاء فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در کنار تحصیل تلاش می‌کنند، اهداء می‌شود. SFU یک نوع بیمه کامل محسوب می‌شود و توسط دانشگاه Simon Fraser اهدا خواهد شد.

۵- LORAN SCHOLARS FOUNDATION

مبلغ بورسیه: ۱۰۰،۰۰۰ دلار
به دانشجوهایی که از این بورسیه بهره‌ مند می‌شود سالانه ۱۰،۰۰۰ دلار به طور ثابت، به همراه هزینه‌های شهریه، کارآموزی، دوره‌های آموزشی و… تعلق می‌گیرد. بورسیه Loran جامع ترین بورسیه کشور کانادا در مقطع لیسانس است و به دانشجوهای مستعد جوان کمک می‌کند تا استعدادهای خود را تقویت و به داشتن یک جهان بهتر کمک کنند.
این بورسیه توسط بنیاد Loran Scholars طراحی شده است.

۶- UDEM EXEMPTION SCHOLARSHIP

بورسیه برای دانشجویان در کانادا

مبلغ بورسیه: ۶۳،۰۰۰ دلار
هدف این بورسیه کمک به بهترین استعدادها از سراسر دنیا برای شرکت در یکی از بهترین دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی فرانسوی زبان دنیاست. در برابر این دانشجوها به جامعه دانشگاه مونترال کمک می‌کنند تا با حفظ تنوع فرهنگی، اهداف دانشگاه را میسر کنند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: چگونه یک استادی پلن حرفه ای بنویسید ؟

 

۷- INTERNATIONAL MAJOR ENTRANCE SCHOLARSHIP

مبلغ بورسیه: ۴۰،۰۰۰ دلار
این بورسیه که به اختصار IMES نامیده می‌شود به دانشجوهایی با عملکرد استثنایی که قصد ورود به دانشگاه بریتیش کلمبیا در مقطع لیسانس را دارند اهدا می‌شود. این سرمایه توسط دانشگاه و در سال ابتدای تحصیل فراهم می‌شود و تا سه سال قابل تمدید خواهد بود. تعداد افرادی که قادر خواهند بود از این بورسیه بهره بگیرند بر اساس سرمایه در دسترس دانشگاه متغیر است.
این بورسیه توسط دانشگاه بریتیش کلمبیا ارائه خواهد شد.

۸- SCHULICH LEADER SCHOLARSHIPS

مبلغ بورسیه: ۱۰۰،۰۰۰ دلار
این برنامه تحصیلی طراحی شده تا دانشجوهایی که عملکرد فوق‌ العاده‌ای از خود در محیط آکادمیک مانند خلاقیت، تاثیرگذاری و توانایی رهبری به جا می‌گذارند، و در رشته‌های علوم پایه (فیزیک، شیمی، ریاضی و زیست شناسی) در مقطع لیسانس تحصیل می‌کنند را تحت پوشش قرار دهد.
این بورسیه هم توسط دانشگاه بریتیش کلمبیا پایه گذاری شده است.

۹- MCCALL MCBAIN SCHOLARSHIPS

دانشگاه مک گیل

مبلغ بورسیه: شهریه به همراه ۲۰۰۰ دلار در ماه
این برنامه تحصیلی یک بورسیه کامل در مقطع لیسانس است که برای دانشجوها، آموزش‌های با کیفیت فراهم کرده تا آن‌ها بتوانند تاثیر مثبت خود را در سطح جوامع افزایش دهند.
این بورسیه توسط دانشگاه مک گیل طراحی شده است.

۱۰- SCHOLARSHIPS CITIZEN OF THE WORLD EXCELLENCE

مبلغ بورسیه: ۱۵،۰۰۰ دلار
هدف این بورسیه حمایت کردن از استعدادهای برتر بین المللی و کمک به دانشجوهای با استعداد این دانشگاه در مسیر تبدیل شدن به رهبران آینده دنیا است.
این بورسیه توسط دانشگاه Laval بنیان گذاری شده است.

۱۱- LEADERSHIP SCHOLARSHIPS

مبلغ بورسیه: ۳۰،۰۰۰ دلار
هدف این بورسیه شناسایی و پرورش استعدادهای مدیریتی و رهبری، نوآوری و به کارگیری آن‌ها برای دانشجویانی است که در زمینه عملکرد تحصیلی موفق هستند و می‌تواننند الگوهای خوبی برای جامعه‌های دانشجویی این دانشگاه باشند.
این بورسیه هم توسط دانشگاه Laval فراهم شده است.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: آموزش آنلاین؛ جبر امروز، انتخاب فردا

 

۱۲- CONCORDIA INTERNATIONAL AWARD OF EXCELLENCE

مبلغ بورسیه: ۴۳،۲۱۱ دلار
تمام دانشجوهای بین المللی که در سطح دکترا در دانشگاه کنکوردیا پذیرفته می‌شوند از این بورسیه بهره خواهند برد. این برنامه تحصیلی مبلغ شهریه‌ها در سطح بین المللی این دانشگاه‌ را به سطح تعیین شده برای دانشجوهای کبک می‌رساند.

۱۳- WESTERN’S ADMISSION SCHOLARSHIP PROGRAM

بورسیه دانشگاه های مطرح WESTERN’S ADMISSION SCHOLARSHIP

مبلغ بورسیه: ۸،۰۰۰ دلار
دانشگاه وسترن به جهت شناسایی و پاداش به دانش آموزانی که به تازگی از دبیرستان فارغ التحصیل شده و دستاوردهای آکادمیک چشمگیری داشته اند، برای حدود ۲۵۰ نفر، بورسیه کامل ۸،۰۰۰ دلاری فراهم می‌کند (۶،۰۰۰ دلار در سال اول تحصیل، به علاوه ۲،۰۰۰ دلار برای امکان تحصیل در خارج)
این بورسیه توسط دانشگاه وسترن به دانش آموزان اهدا می‌شود.

۱۴- MEDICINE DENTISTRY SCHULICH SCHOLARSHIPS

مبلغ بورسیه: ۱۱۲،۰۰۰ پزشکی – ۴۴،۸۰۰ دندانپزشکی
این بورسیه به دانشجوهای ورودی سال اول رشته‌های پزشکی یا دندانپزشکی بر اساس دستاوردهای تحصیلی و شرایط مالی اهدا می‌شود.
به شرط عملکرد تحصیلی قابل قبول و احتیاج به سرمایه مالی، این بورسیه تا چهار سال قابل دسترس خواهد بود.
این بورسیه برای دانشجوهای دانشگاه واترلو در رشته پزشکی و دندانپزشکی در دسترس خواهد بود‌.

۱۵- CHANCELLOR THIRSK CHANCELLOR’S SCHOLARSHIP

مبلغ بورسیه: ۱۵،۰۰۰ (قابل تمدید)
این کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان فارغ ااتحصیلی‌ که وارد دانشگاه کلگری در مقطع پایین‌‌تر از لیسانس می‌شوند ارائه می‌شود.
در صورت داشتن حداقل GPA ۳.۶۰ در حداقل ۳۰ واحد در ترم زمستان و پاییز، این بورسیه قابل دسترس است و تا سال چهارم هم در صورت واجد شرایط بودن قابل دسترس خواهد بود.

۱۶- UOTTAWA PRESIDENT SCHOLARSHIP

ساخنمان دانشگاه اتاوا

مبلغ بورسیه: ۳۰،۰۰۰ دلار
بورسیه President Scholarship یکی از عالی رتبه ترین بورسیه‌های ارائه شده توسط دانشگاه اتاوا به حساب می‌آید. هدف از این بورسیه شناسایی دانشجوهایی است که کار و تعهد آن‌ها، نمونه‌ای استثنایی از اهداف دانشگاه اتاوا را بازتاب دهد.

۱۷- PRESIDENT’S INTERNATIONAL DISTINCTION SCHOLARSHIP

مبلغ بورسیه: ۱۲۰،۰۰۰ دلار
دانشجوهای سال اولی که در مقاطع لیسانس به تحصیل می‌پردازند و سابقه تحصیلی درخشان و توانایی رهبری بالا دارند ، می‌توانند این بورسیه را دریافت کنند‌. این کمک هزینه تحصیلی در‌طول چهار سال به دانشجو اهدا خواهد شد.
این بورسیه توسط دانشگاه آلبرتا ارائه می‌شود.

۱۸- INTERNATIONAL MAJOR ENTRANCE SCHOLARSHIP

مبلغ بورسیه: ۴۰،۰۰۰ دلار
این بورسیه که به اختصار IMES نامیده می‌شود به دانشجوهایی با عملکرد استثنایی که قصد ورود به دانشگاه بریتیش کلمبیا در مقطع لیسانس را دارند اهدا می‌شود. این سرمایه توسط دانشگاه و در سال ابتدای تحصیل فراهم می‌شود و می‌تواند تا سه سال تمدید شود‌. تعداد افرادی که قادر خواهند بود از این بورسیه بهره بگیرند بر اساس سرمایه در دسترس دانشگاه متغیر خواهد بود.

۱۹- CONCORDIA UNIVERSITY ENTRANCE SCHOLARSHIP

مبلغ بورسیه: متغیر
دانشگاه کنکوردیا برای دانشجوهایی که میانگین نمرات بالای ۷۵٪ داشته باشند به طور تضمینی و قابل تمدید بورسیه در نظر می‌گیرد. درصد کمک هزینه تحصیلی این بورسیه‌ها بسته به میانگین نمرات دانشجو متفاوت خواهد بود.

 

بورسیه تحصیلی در کانادا

۲۰- ALVIN AND LYDIA GRUNERT ENTRANCE SCHOLARSHIP

مبلغ شهریه: ۳۰،۰۰۰ دلار
این بورسیه تا هشت ترم قابل تمدید خواهد بود. دانشجوها برای کسب این بورسیه به مهارت‌های رهبری قابل توجه‌، انجام خدمات اجتماعی و عملکرد تحصیلی سطح بالا نیاز دارند.
این بورسیه توسط دانشگاه Thompson Rivers ارائه می‌شود.

شرایط دریافت و پرداخت بورسیه‌های دانشجویی هر سال ثابت نیست و بر حسب سیاست‌های دانشگاه تغییر می‌کند. از سوی دیگر، جزئیات ریزی مانند زمان درخواست برای بورسیه فول فاند، مدارک لازم و… وجود دارد که بهتر است ضمن دریافت ویزای تحصیلی با راهنمایی مشاوران این کار را انجام دهید. مشاوران ما در شرکت بلو اسکای ضمن همراهی شما در مسیر ویزای دانشجویی، راه را برای دریافت بورسیه فول فاند کانادا هموار می‌کنند. 

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.6 / 5. تعداد آرا : 5

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

  1. مطلب مفید و انگیزشی نسبتاً کاملی بود. موفق و کامیاب باشید



    0



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *