۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

معرفی ۴ مدرسه ایرانی در ونکوور + مزایا و معایب مدارس ایرانی

معرفی بهترین مدارس ایرانی در ونکوور در سایت بلو اسکای

بر‌اساس آمار منتشر شده از سازمان مهاجرت کانادا، در سال تحصیلی ۲۰۱۹-۲۰۱۸ حدود ۵۷۲ هزار دانش‌آموز بین‌المللی به خاک این کشور برای تحصیل مهاجرت کرده‌اند. بسیاری از خانواده‌های ایرانی مهاجر در کانادا ترجیح می‌دهند که فرزندانشان در مدارس ایرانی تحصیل کنند تا علاوه بر یادگیری زبان و برنامه‌های درسی کانادایی، با زبان، تاریخ و فرهنگ ایران نیز آشنا شوند. تعداد قابل‌توجهی از دانش‌آموزان ایرانی در کانادا در مدارس ایرانی شهر‌های مهم این کشور مانند ونکوور ثبت‌نام کرده‌اند. در این مقاله سعی داریم تا بهترین مدرسه ایرانی در ونکوور را به شما معرفی کنیم تا بهتر بتوانید مدرسه مطلوب برای ثبت‌نام فرزندانتان را انتخاب کنید.

۱. مدرسه ایرانی هدف؛ برترین مدرسه ایرانی در ونکوور

مدرسه ایرانی هدف در ونکوور، یکی از بهترین مدارس ایرانی در ونکوور است که هدف خود را ایجاد پل ارتباطی بین فرهنگ‌های ایرانی و کانادایی می‌داند. این مدرسه، از سیستم آموزشی ونکوور پیروی می‌کند. حفظ و نشر فرهنگ ایرانی در کنار ارائه خدمات آموزشی به زبان فارسی برای همه مقاطع تحصیلی از مهم‌ترین اهداف این مدرسه ایرانی در ونکوور است.

همچنین، درس‌های کمک‌آموزشی کانادا و واحد‌های درسی آموزش‌و‌پرورش ایران نیز در این مدرسه تدریس می‌شوند. فضای آموزشی مناسب و برنامه‌ریزی مناسب کلاس‌ها باعث شده تا این مدرسه ایرانی نیاز‌های آموزشی مختلف برای تحصیل در دبیرستان های کانادا را برآورده کرده و در ارائهٔ دوره‌های آموزشی متنوع در ونکوور کانادا پیشتاز باشد.

مدرسه هدف؛ یکی از مدارس ایرانی پیشرفته در ونکوور

۲.‌ مدرسه‌ فارسی وندا؛ یکی از به‌روز‌ترین مدارس ایرانی در ونکوور کانادا

مدرسه فارسی وندا، فعالیت خود را از سال ۲۰۱۳ در ونکوور کانادا آغاز کرده و اولین مدرسه فارسی ثبت شده در استان بریتیش کلمبیا کانادا است. این مدرسه در‌عین‌حال که از قوانین مدارس کانادا پیروی می‌کند، مجوز رسمی از وزارت آموزش‌و‌پرورش ایران برای برگزاری امتحانات پایان سال و اعطای مدرک تحصیلی رسمی ایران به دانش‌آموزان خود را نیز دارد. هدف اصلی این مدرسه حفظ ارتباط بین نسل‌ها، ارائه خدمات آموزشی به هم‌وطنان مهاجر ایرانی و انتقال زبان، فرهنگ و ارزش‌های ایرانی به فرزندان مهاجران ایرانی است.

مدرسه فارسی وندا از به‌روزترین روش‌های آموزش جهان استفاده کرده و برنامه درسی خود را به تطابق با سیستم آموزشی کانادا و ایران تدوین کرده است. خدمات آموزشی این مدرسه شامل دوره‌های پیش‌دبستانی، ابتدایی و متوسطه می‌شود و درس‌های مطابق با سیستم آموزشی کانادا در این مدرسه ایرانی ونکوور از دوشنبه تا جمعه و درس‌های مطابق با سیستم آموزشی ایران از شنبه تا دوشنبه برگزار می‌شود.

مدرسه وندا؛ یکی از معتبرترین مدارس ایرانی در ونکوور

۳.‌ مدرسه فارسی به‌سوی آینده؛ بهترین مرکز برای آموزش زبان فارسی به کودکان ایرانی در کانادا

مدرسه فارسی به سوی آینده، مکانی برای آموزش زبان و ادبیات و فرهنگ فارسی است و برخلاف مدرسه فارسی وندا، واحد‌های درسی مطابق با سیستم آموزشی کانادا را ارائه نمی‌دهد. در این مدرسه ایرانی در ونکوور ، تدریس خصوصی و نیمه‌خصوی الفبای فارسی صورت می‌گیرد تا دانش‌آموزان به‌راحتی زبان فارسی را فرا گیرند. واژه‌آموزی، تقویت مهارت ساخت کلمات، آموزش ضرب‌المثل‌ها، قصه‌گویی، شاهنامه‌خوانی، و اصلاح لهجه فارسی از خدمات این مدرسه ایرانی است. این مدرسه نیز مانند سه مدرسه ایرانی معرفی شده دیگر؛ جزو مدارس شبانه روزی در کانادا نیست.

۴.‌ مدرسه خانه فرهنگ و هنر ایران؛ بهترین مدرسه ایرانی ونکوور برای آموزش فرهنگ و هنر فارسی به کودکان

خانهٔ فرهنگ‌و‌هنر ایران یکی از بهترین مدارس ایرانی در ونکوور است که فعالیت‌هایش بر آموزش زبان و فرهنگ فارسی متمرکز است. این مرکز فقط به آموزش زبان و ادبیات فارسی محدود نمی‌شود؛ بلکه کلاس‌هایی مانند شاهنامه‌خوانی، داستان‌نویسی و خوش‌نویسی نیز در آن برگزار می‌شود. این موسسه کلاس‌های کمک آموزشی برای یادگیری زبان و فرهنگ فارسی برگزار می‌کند و واحد‌های درسی آموزش کانادا در این مرکز ارائه نمی‌شود. تحصیل آنلاین در مدارس کانادا، یکی از ویژگی‌هایی است که این مدرسه برای آموزش زبان فارسی به دانش‌آموزانش از آن الگو گرفته است تا کلاس‌های آموزشی را به‌صورت حضوری و آنلاین برگزار کند.

مدرسه خانه فرهنگ و هنر ایران؛ بهترین مکان برای یادگیری فرهنگ و زبان فارسی در ونکوور

اطلاع از شرایط پذیرش هر مدرسه؛ مهم‌ترین نکته ثبت‌نام در مدارس ایرانی ونکوور کانادا

دوره تحصیل در مدارس ونکوور از تقویم استاندارد دانشگاهی بریتیش کلمبیا پیروی می‌کند و ترم‌ها از سپتامبر تا ژانویه، و از فوریه تا ژوئن برگزار می‌شوند. حتی بهترین مدرسه جهان نیز کامل نیست و نواقص و کاستی‌های خاص خود را دارد. مدارس ایرانی در ونکوور نیز علیرغم موفقیت‌های بسیار، با چالش‌هایی مواجه هستند که رفع آن‌ها نیازمند داشتن چشم‌انداز آموزشی چندفرهنگی و پویا است؛ مقابله با این چالش‌ها نیز به راه‌حل‌های نوآورانه و تعهد به بهبود مستمر نیاز دارد. اگر هنوز در‌مورد انتخاب بهترین مدرسه ایرانی در ونکوور تردید دارید، کافی است با بلو اسکای تماس بگیرید تا کارشناسان ما پس از بررسی شرایط شما، بهترین مدرسه را برای تحصیل فرزندتان به شما معرفی کنند.

برای گرفتن ویزای دانش آموزی از بلو اسکای مشورت بگیرید

مدارس ایرانی با بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزشی و بهره‌مندی از فناوری‌های جدید، اطمینان حاصل می‌کنند که دانش‌آموزان آنها به‌خوبی آموزش دیده و برای رویارویی با چالش‌های قرن بیست‌و‌یکم آماده شوند. کلاس‌های درس مدارس ایرانی در ونکوور به امکانات مدرن آموزشی مجهز شده‌اند و معلمان آنها به‌طور مداوم از آخرین شیوه‌های آموزشی بهره می‌برند. برای ثبت‌نام در مدرسه ایرانی در ونکوور مانند هدف و به‌سوی آینده، معمولا مدارکی مانند مدارک هویتی، مدرک اقامتی و سوابق بیمه فرد به همراه سوابق تحصیلی مورد نیاز است. البته، الزامات و مقررات خاص هر مدرسه با دیگری متفاوت است و بهتر است قبل از ثبت‌نام در این خصوص با مدرسه موردنظرتان مکاتبه کنید.

در انتها بهتر است بدانید، از‌آنجایی‌که انتخاب مدرسه تاثیر بسیاری در فرایند ویزا دارد، بهتر است در رابطه با انتخاب نوع مدرسه و شرایط اخذ ویزای‌ دانش‌آموزی در کشور موردنظر، مشورت‌های دقیقی از متخصصین حوزه مهاجرت گرفته شود. بلو اسکای با سابقه‌ای درخشان و کادری مجرب، آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان در این خصوص است.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا : 2

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *