۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

شهر لیورپول؛ جذاب‌ترین شهر دانشجویی انگلستان

شهر لیورپول؛ جذاب‌ترین شهر دانشجویی انگلستان

به پایتخت فرهنگی اروپا خوش آمدید/ لیورپول؛ درس با چاشنی فوتبال و موسیقی

وقتی اسم لیورپول به میان می‌آید، تصویر یک تیم فوتبال با انبوه جام‌های کوچک و بزرگ شکل می‌گیرد. تیمی با سابقه درخشان که توانسته با موفقیت‌های بسیار در عرصه فوتبال، شهرش را پرآوازه کند اما فوتبال و رکوردهای فوتبالی، تنها یک جنبه از انبوه جذابیت‌های شهر لیورپول است. این شهر در سال ۲۰۱۹ یعنی قبل از به وجود آمدن پاندمی کرونا و محدود شدن سفرها، پنجمین شهر پرگردشگر انگلستان بود. جذابیت مختلفی که در این مقاله گذرا به آنها خواهیم پرداخت، لیورپول را تبدیل به مقصد گردشگری کرده بود اما فقط توریست‌ها شیفته این شهر نیستند. ۵۰ هزار دانشجوی بین المللی سالانه روانه لیورپول می‌شود تا دوران دانشجویی خودشان را در مراکز آموزشی معتبر و با امکانات خوب این شهر بگذرانند. اگر می‌خواهید بدانید چرا لیورپول برای همه از دانشجو تا گردشگر جذاب است، این مقاله را مرور کنید.

لیورپول، شهر ۸۰۰ ساله انگلستان

لیورپول شهری در شمال غربی انگلستان است که در ساحل رود مرسی گسترده شده است. رودی که در نهایت به دریای ایرلند می‌رسد، به دریاهای آزاد راه دارد و لیور پول را تبدیل به شهر بندری مهم و موثری کرده است. هسته اصلی و مرکزی شهر لیورپول، ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد ولی با محله‌های اطراف که محدود کلانشهر لیورپول را می‌سازند، جمعیت آن به حدود ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر می‌رسد و با این احتساب، پنجمین شهر پر جمعیت انگلستان است. لیورپول حدود ۳۰۰ کیلومتر با شهر لندن و ادینبورگ فاصله دارد و نزدیک‌ترین شهر به منچستر محسوب می‌شود. با وجود سیستم حمل و نقل ریلی انگستان که لیورپول را هم در برگرفته، ارتباط بین این شهر و سایر کلانشهرهای انگلستان بسیار راحت و سریع است.
در سال ۲۰۰۷، لیورپول هشتصدمین سال تولد خودش را جشن گرفت و در سال ۲۰۰۸ عنوان پایتخت فرهنگی اروپا را به دست آورد. این شهر تاریخی، مقصد رویایی کسانی است که به معماری و بناها با معماری خاص چه تاریخی وچه مدرن علاقه دارند. این شهر بسیاری از اولین‌های تاریخ انگلستان را در خودش جای داده و به همین دلیل نقش موثر و غیر قابل انکاری در جامعه، فرهنگ و اقتصاد انگلستان دارد: ساخت اولین تونل برای خط آهن، اولین سرویس هوایی با هلیکوپتر، اولین مدرسه برای نابینایان، اولین موسسه آموزش فنی و حرفه‌ای مکانیک و اولین دبیرستان دخترانه، بخشی از رکوردهای لیورپول هستند که خاص و متمایز بودن این شهر را ثابت می‌کنند.
در سال ۲۰۱۹، موسسه گردشگری راف گاید، لیورپول را به عنوان چهارمین شهر دوستانه دنیا معرفی کرد که نشان دهنده روحیه میزبانی و مهربانی مردم این شهر در استقبال از غیر لیورپولی‌هاست.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: آنچه قبل از تحصیل و مهاجرت به انگلستان باید بدانید

 

شهر لیورپول - لیورپول شهر 800ساله

چرا تحصیل در لیورپول یک موقعیت خوب است؟

با داشتن ۷۰ هزار دانشجو، لیورپول محبوب‌ترین شهر دانشجویی در میان شهرهای انگلستان است. تصور کنید هزینه پایین زندگی، اجاره و سرگرمی در کنار دانشگاه‌های معتبر می‌تواند چه دوران رویایی و شیرینی را برای هر دانشجو در دوران تحصیل در انگلستان بسازد. بنا به دلایلی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، لیورپول می‌تواند در میان انتخاب‌های دانشجویی، یکی از بهترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها باشد:

  •  مقرون به صرفه بودن

یکی از مهم‌ترین و موثرترین فاکتورها در انتخاب محل ادامه تحصیل هزینه‌هاست و از این لحاظ لیورپول یکی از اقتصادی‌ترین و مناسب ترین شهرهای دانشجویی به حساب می‌آید. حداقل و حداکثر هزینه‌های اقامت در این شهر به صورت ماهانه به پوند به شرح زیر است:

غذا50-400
اجاره250-450
سرگرمی30-220
حمل نقل80

  • لیورپول شهر فرهنگ و هنر

تعداد مراکز و موسسات فرهنگی و هنری که در لیورپول فعالیت می‌کنند، بی شمار است. در طول اقامت در این شهر، فرصت بهره مندی از جشنواره‌ها و فستیوال‌های مختلفی را خواهید داشت که اغلب رایگان یا با هزینه‌های اندک هستند. یادتان باشد، لیورپول عنوان پایتخت فرهنگی اروپا را دارد و چند سال زندگی در چنین پایتختی، قطعا تجربه‌ای فراموش نشدنی و منحصر به فرد خواهد بود.

  • شهر فوتبال

اگر کوچکترین علاقه‌ای به دنیای فوتبال دارید، اقامت در لیورپول به معنی داشتن فرصت برای دیدن تعدادی از جذاب‌ترین بازی‌های فوتبال هر سال است.

  • دسترسی به منابع

کتابخانه مرکزی لیورول و سایر کتابخانه‌های این شهر، دسترسی شما را به بهترین منابع دنیا میسر می‌کنند. در طول دوران تحصیل در لیورپول، هیچ نگرانی بابت منابع و سهولت دسترسی به آنها نخواهید داشت.

  • زندگی شاد در لیورپول

زندگی در لیورپول به درس و دانشگاه محدود نمی‌شود؛ زندگی شبانه در این شهر جاری است و می‌توانید از آنها لذت ببرید. تاکسی ارزان و خط اتوبوس شبانه، رفت و آمد شبانه در این شهر را ساده و آسان می‌کنند.

  •  از جنس طبیعت

با زندگی در لیورپول از طبیعت دور نمی‌شوید؛ لیورپول شهر زیبایی است و پارک‌های زیبا و چشم نوازی در این شهر وجود دارد که پیاده روی و قدم زدن در آنها حسابی حالتان را خوب می‌کند.

  • مردم مهربان

لیورپولی‌ها مردمان مهربانی هستند که ازتازه واردها چه توریست و چه دانشجو استقبال می‌کنند؛ به همین دلیل احساس غریبگی و ناآشنایی در لیورپول به سرعت جایگزین دوستی‌های تازه می‌شود. فضای خوشایند که در روزهای اول مهاجرت و ورود به شهر یا کشوری تازه، مغتنم و مهم است.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: رشته کسب و کار از پرطرفدارترین رشته‌‌های تحصیلی در انگلستان

 

شهر لیورپول- لیورپول خانه ای برای همه

لیوپول خانه‌ای برای همه

لیوپول شهر کاتولیک‌های انگلستان شناخته می‌شود چون بیش از سایر شهرهای این کشور جمعیت کاتولیک دارد. از سوی دیگر، یکی از اولین مساجد انگلستان در سال ۱۸۸۷ در این شهر ساخته شده است. هم چنین اولین خانه، جمعیت مهاجر چینی نه فقط در انگلستان بلکه در کل اروپا بوده است. از همین جا می‌توان به چند فرهنگی بودن این شهر و امکان حضور دوستانه آدم‌ها با فرهنگ‌ها و سنت‌های مختلف در لیورپول پی برد.
در کتاب رکوردهای گینس، لیور پول به عنوان پایتخت جهانی پاپ ثبت شده است. این عنوان را هم بیش از هر فعالیت دیگری، مدیون حضور بیتل‌هاست که در این شهر متولد شدند. کارشناسان موسیقی، بر این باورند که بیتل‌ها، جریان سازترین گروه تمام تاریخ موسیقی بوده‌اند و هر کسی، حتی آنهایی که دنبال کننده جدی حوزه موسیقی نیستند، بیتل‌ها را می‌شناسند. زادگاه بیتل‌ها بودن، یکی از دلایل جذب گردشگر لیورپول است و در عین حال باعث شده تا شهر همیشه حس و حالی از موسیقی داشته باشد.
زبان‌های محلی در لیورپول شنیده می‌شود اما انگلیسی زبان رسمی و رایج این شهر است.

حمل و نقل عمومی در لیورپول

لیور پول یکی از قدیمی‌ترین خطوط آهن را دارد که با آن به تمام شهرهای انگلستان متصل شده است. ۳ خط مترو هم محله‌های داخلی این شهر را به هم وصل می‌کنند که یکی از شلوغ‌ترین خطوط مترو در انگستان محسوب می‌شود. پروژه برقی کردن مترو لیورپول تا سال ۲۰۱۵ طول کشید که در راستای اهداف این شهر برای پیوستن به پویش سبز و محافطت از محیط زیست انجام شد.
شبکه گسترده اتوبوس هم در این شهر فعال و حتی یک خط سرویس اتوبوس شبانه پیش بینی شده است. در لیورپول، فری‌ها هم فعال هستند؛ کشتی‌هایی که مثل مترو و اتوبوس ایستگاه دارند و طبق برنامه ریزی مشخص روزانه، مسافران را در طول رودخانه مرسی جابه جا می‌کنند.
شهرداری شهر لیورپول، ۱۴۰ ایستگاه دوچرخه و حدود ۱۰۰۰ دوچرخه عمومی را هم آماده کرده تا افراد بتوانند بدون داشتن دوچرخه اما با دوچرخه جابه جایی‌های خود را انجام دهند.

مدارس و کالج‌های لیورپول

شهر لیور پول دارای ۱۳۹ دبستان، ۶۰ دبیرستان و ۴۹ مدرسه پیش دانشگاهی و کالج است. تحصیل تا پایان دوره دبیرستان یعنی تا ۱۶ سالگی برای همه واجب است اما دوره ۲-۳ ساله پیش دانشگاهی یا کالج برای کسانی است که یا قصد ادامه تحصیل در دانشگاه را دارند یا می‌خواهند مهارت و دانش در حوزه خاصی طی یک دوره کوتاه کسب کنند. پیش دانشگاهی‌ها با نام آکادمی در لیورپول شناخته می‌شوند. در جدول زیر نام آکادمی‌ها، کالج‌ها و مدارس خصوصی لیورپول ذکر شده است.

پیش دانشگاهیhe Academy of St Nicholas

پیش دانشگاهیAlsop High School
پیش دانشگاهیBellerive FCJ Catholic College
پیش دانشگاهیThe Belvedere Academy
پیش دانشگاهیThe Blue Coat School
پیش دانشگاهیChildwall Sports & Science Academy
پیش دانشگاهیThe De La Salle Academy
پیش دانشگاهیDixons Broadgreen Academy
پیش دانشگاهیKing's Leadership Academy, Liverpool
پیش دانشگاهیLiverpool College
پیش دانشگاهیLiverpool Life Sciences UTC
پیش دانشگاهیNorth Liverpool Academy
پیش دانشگاهیSt Edward's College
پیش دانشگاهیSt Francis Xavier's College
پیش دانشگاهیSt Margaret's Church of England Academy
پیش دانشگاهیThe Studio @ Deyes
پیش دانشگاهیThe Studio School Liverpool
پیش دانشگاهیWest Derby School
کالجThe City of Liverpool College
کالجLIPA Sixth Form College
کالجUniversity of Liverpool Mathematics School
مدرسه خصوصیAssess Education
مدرسه خصوصیEmployability Solutions Independent School
مدرسه خصوصیRotunda Independent School for Excellent

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: مدرسه خوب با استانداردهای جهانی کدام است ؟

 

۴ دانشگاه‌ معتبر لیورپول

لیورپول ۴ دانشگاه معتبر و شناخته شده دارد که در ادامه مطلب می‌توانید بیشتر با آنها آشنا بشوید :

۱- دانشگاه لیورپول university of Liverpool

بزرگ‌ترین دانشگاه این شهر، دانشگاه لیورپول است که ساختمان اصلی آن در قلب شهر واقع شده و سایر ساختمان‌های دانشگاه هم با چند دقیقه پیاده روی در همان محدوده هستند. دانشگاه لیورپول در سال ۱۸۸۱ بنا نهاده شده و به دلیل نوع معماری و مواد استفاده شده به دانشگاهی با آجرهای قرمز معروف است. دانشگاه لیورپول دانشگاهی پژوهش محور است که در رشته‌های کامپیوتر، معماری، مهندسی و شیمی نامی خوش و آوازه‌ای بلند دارد؛ البته دوره‌های MBA این دانشگاه هم مورد قبول بسیاری از سازمان‌ها برای استخدام است. از ۳۳ هزار دانشجوی این دانشگاه حدود ۹۰۰۰ نفر دانشجویان خارجی هستند که از سراسر دنیا به لیورپول می‌آیند. شهریه سالانه این دانشگاه از ۱۴ تا۳۳ هزار پوند با توجه به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است.

۲- دانشگاه هوپ ( امید) لیورپول Liverpool hope university

دانشگاه هوپ لیورپول، دانشگاه جوانی است که در سال ۲۰۰۵ تاسیس شده و یکی از بهترین دانشگاه‌های علوم انسانی در انگلستان به حساب می‌آید. رشته‌های مطرح این دانشگاه عبارتند از : جامعه شناسی، آموزش ( تربیت معلم)، ادبیات انگلیسی، تاریخ و سیاست که علاوه بر اعتبار علمی، همیشه رضایت بالای دانشجویان را داشتند. دانشگاه هوپ دارای ۲ ساختمان در مرکز شهر لیورپول و یک کمپ در خارج از شهر است. کمپ خارج از شهر این دانشگاه، یک دهکده کوچک آموزشی محسوب می‌شود که فرصتی برای درس و استراحت و تفریح در کنار هم فراهم می‌کند. شهریه این دانشگاه برای دانشجویان خارجی حدود ۱۱ هزار پوند در سال است.

۳- دانشگاه جان مور لیورپول Liverpool John Moores University

دانشگاه جان مور با داشتن ۲۲ هزار دانشجو، یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های انگلستان از لحاظ تعداد دانشجو است. تاریخچه این دانشگاه به سال ۱۸۲۵ برمی‌گردد که به عنوان یک موسسه آموزشی فعالیت خودش را آغاز کرد و در نهایت در سال ۱۹۹۲ به عنوان دانشگاه شناخته شد. این دانشگاه ۲۰۰ دوره آموزشی مختلف را در رشته‌های گوناگون برگزار می‌کند و در رشته‌های علوم ورزشی، معماری و مهندسی شناخته شده و معتبر است. از ویژگی‌های این دانشگاه، داشتن جدیدترین تکنولوژی‌های اموزشی برای دانشجویان است و از دانشگاه‌های پیشرو و سرآمد در مسابقات ورزشی محسوب می‌شود. برای دانشجویانی که به فعالیت‌های ورزشی علاقه دارند، دانشگاه جان مور یکی از بهترین انتخاب‌هاست. حدود شهریه این دانشگاه ۱۲هزار پوند در سال است.

۴- موسسه هنرهای نمایشی لیورپول Liverpool Institute of Performing Arts

موسسه هنرهای نمایشی لیورپول، یک مرکز آموزشی تخصصی در رشته‌های تئاتر، موسیقی، رقص و بازیگری است. این دانشگاه در سال ۱۹۹۶ توسط ملکه الیزابت دوم افتتاح شده و از بهترین‌های حوزه خودش به حساب می‌آید. شهریه این دانشگاه حدود ۱۶ هزار پوند است و از نظر علمی زیر نظر دانشگاه جان مور است.

شهر لیورپول - محله دانشجویی لیورپول

 ۴ محله‌ دانشجویی لیورپول

۱- ویوتیری wavetree

این محله کلیه امکانات و خدمات لازم برای زندگی دانشجویی را داراست و اجاره بهای پایین‌تر و مناسب‌تری نسبت به مرکز شهر یا محله دانشگاهی لیورپول دارد. با ۴۰ دقیقه پیاده روی یا ۲۰ دقیقه اتوبوس سواری می‌توانید خود را به محدوده دانشگاهی برسانید.

۲- منطقه دانشگاهی لیورپول Liverpool university area

دانشگاه لیورپول و جان مور در این منطقه قرار دارند و به همین دلیل با این نام شناخته می‌شود و مناسب کسانی است که دوست دارند اقامتشان در نزدیکی دانشگاه و در همین فضا باشد.

۳- مرکز شهر لیورپول Liverpool city center

منطقه توریستی شهر محسوب می‌شود و بیشترین فروشگاه‌ها و مراکز خدماتی را در خود دارد اما به دلیل توریستی بودن، منطقه گران تری است.

۴- مثلث بالتیک Baltic Triangle

منطقه هنری شهر به حساب می‌آید. فعالیت‌های خلاقانه و نواورانه از این محدوده پا می‌گیرند و اگر اقامت در محله‌ای پویا، زنده و سرگرم کننده  را دوست دارید، بالتیک را انتخاب کنید.

در این مقاله کوشیدیم تا شما را با حال و هوای زندگی دانشجویی در لیورپول آشنا کنیم تا بفهمید چرا به عنوان یک مقصد ایده‌آل برای روزهای دانشجویی به حساب می‌آید اما هر کدام از مراکز آموزشی نامبرده در لیورپول، شرایط پذیرش متفاوتی دارند. برای اطلاع از شرایط و امکانات خاص هر دانشگاه، خدماتی که به دانشجویان خارجی ارائه می‌دهد، از خوابگاه تا بورسیه یا وام دانشجویی، با کارشناسان ما در بلواسکای صحبت کنید تا به روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات را دریافت کنید و در این مسیر همراهی دلسوز داشته باشید.

compare-school-performance topuniversities thecompleteuniversityguide

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا : 8

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *