۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

اطلاعیه درباره دانشجویان و مشمولین غایب در خارج از کشور

وزارت امور خارجه

بر اساس مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح و ابلاغیه سازمان نظام وظیفه عمومی، با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان مشمولان غایب در خارج از کشور فقط برای یک نوبت میتوانند وارد کشور شده و پس از بر طرف شدن شرایط بیماری کرونا بدون مشکل از کشور خارج شوند.


پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه کنید: ۱۰ مزیت تحصیل در خارج از کشور در دوره دبیرستان

وزارت امور خارجه

بر اساس مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح و ابلاغیه سازمان نظام وظیفه عمومی،  با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان مشمولان غایب در خارج از کشور فقط برای یک نوبت میتوانند وارد کشور شده و پس از بر طرف شدن شرایط بیماری کرونا بدون مشکل از کشور خارج شوند.

بر این اساس اطلاعیه ای به نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ارسال گردیده است  و در همین چارچوب دانشجویان و مشمولین غایب که به هر دلیلی موفق به أخذ معافیت تحصیلی جهت بهره مندی از تسهیلات غیر ارزی دانشجویی و  مهر خروج دانشجویی نشده و یا مدت اقامت در خارج از کشور أنها کمتر از سه سال بوده و  مهر خروج مشمولین به انان تعلق نگرفته بود می‌توانند از این تسهیلات جدید مشمولان غایب استفاده نمایند.

افراد متقاضی باید دارای اقامت معتبر در کشور متوقف فیه بوده و فرم مربوطه را از سفارتخانه‌ها،  سرکنسولگری‌ها و دفاتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در محل اقامت خود دریافت تا نمایندگی‌ها جهت أخذ مجوز خروج یک بار  به اداره امور اجتماعی وزارت امورخارجه  ارسال نمایند.

این اطلاعیه عام و برای تمام مشمولین در خارج از کشور است و مشمولین نیازی به تغییر محل اقامت در گذرنامه ندارند و می‌توانند با گذرنامه معتبر با ۶ ماه اعتبار تردد نمایند.

 

mfa.gov

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا : 0

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *