۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

مشکلات زندگی در کانادا که شاید به آن‌ها فکر نکرده باشید

زندگی در کانادا که شاید به آن‌ها فکر نکرده باشید

زمانی که به تحصیل در کانادا فکر ‌می‌کنید، ‌می‌توانید کشوری با فضای باز، فرصت‌های بی شمار، زندگی صادقانه، طبیعت زیبا، مردم مهربان و حیات وحشی خاص را تصور کنید که در هیچ جای دیگر دنیا نمی‌توانید پیدا کنید. کانادا ممکن است مانند بهشتی روی زمین به نظر برسد، جایی که دقیقا دوست دارید در آن زندگی کنید. اما حقیقت این است که، بسته به کشوری که اهل آن هستید، مهاجرت به کانادا ممکن است برای شما مانند زندگی بهشت باشد… یا نباشد. زندگی در کانادا در چند سال اخیر تغییرات زیادی کرده است. با این که کانادا هنوز هم کشور بسیار خوبی برای گذراندن تعطیلات است، تحصیل و مهاجرت به این کشور داستان کاملا متفاوتی دارد. در ادامه در مورد مشکلات زندگی در کانادا، که ممکن است قبلا به آن‌ها فکر نکرده باشید، صحبت خواهیم کرد.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: تحصیل در کانادا و راهنمای اخذ پذیرش (آپدیت ۲۰۲۱)

 

مشکلات زندگی در کانادا

زندگی در کانادا برای یک دانشجو چگونه است؟

من یک مسافر گذری یا مهاجری که به کانادا رفته، از آن خوشش نیامده و آن را ترک کرده نیستم. من بیش از بیست سال پیش به کانادا مهاجرت کردم. پیش از آن در شرق و غرب زندگی کرده بودم و ‌می‌دانم که زندگی در کانادا چطور است، و بله، من حالا یک شهروند کانادا هستم. البته، مسیر هر کس در زندگی متفاوت است و در نهایت، بدون توجه به مکانی که در آن زندگی ‌می‌کنید، این شما هستید که زندگی خود را ‌می‌سازید.

من در این پست در مورد تجربه خود از زندگی در کانادا و نظرم در مورد این کشور صحبت خواهم کرد. نتیجه گیری از آن برعهده خود شماست. اگر از همه این حقایق و مشکلات زندگی در کانادا مطلع شدید و هنوز هم به مهاجرت به کانادا علاقه‌مند بودید، حتما محتا‌ط‌تر خواهید شد و تحقیق بیشتری خواهید کرد. اگر این کار را انجام دهید، مقاله من به هدف خود رسیده است.

در نهایت، مهاجرت به کانادا مانند همه کشور‌های دیگر است. این کار به پول نیاز دارد. اگر پول زیادی دارید، زندگی برایتان ساده‌تر خواهد بود. در شروع، با پول کافی، ‌می‌توانید یک خانه خوب برای خود پیدا کنید. برای یک فرد عادی، مهاجرت به کانادا یک فرایند سخت و زمانبر است. مگر این که یک پناهنده باشید و هرگز نتوانید به این جا بیایید، بدون توجه به مهارت‌ها و میزان پولی که در اختیار دارید. اما هنوز هم، اصرار و پافشاری در دراز مدت ممکن است راه‌هایی را برای شما باز کند.

قبل از مهاجرت به کانادا به انگیزه خود از این کار فکر کنید

اگر همین حالا در کشور خود زندگی نسبتا خوبی دارید چرا باید خودتان را آزار دهید و به کانادا مهاجرت کنید؟ آمدن به کانادا برای تعطیلات، خرید یک تکه زمین و ساخت یک کلبه در آن شما را شاد ‌می‌کند و باعث ‌می‌شود حس کنید به این جا تعلق دارید. هر سال به این جا بیایید و بخشی از این کشور باشید. اما آیا مهاجرت دائمی‌ به کانادا تصمیم خوبی است؟

چرا ‌می‌خواهید به کانادا مهاجرت کنید؟ البته،‌ قبول دارم که این کشور نخست وزیر خوش قیافه‌ای دارد. شروع کسب و کار در این جا نسبت به بسیاری از دیگر کشور‌ها با دشواری کمتری همراه است. مناظر طبیعی و حیوانات وحشی کانادا بسیار زیبا هستند. و فضای آزاد زیادی در این جا وجود دارد.

دلایل و مشکلات زندگی در کانادا

درست مانند هر کشور دیگری، قبل از مهاجرت به کانادا نیز باید به مزایا و معایب این کار فکر کنید. برای من با گذر زمان، معایب پررنگ‌تر از مزایا شدند. به همین دلیل است که باید همین حالا قبل از تصمیم گیری برای مهاجرت در مورد مشکلات زندگی در کانادا فکر کنید. حرف من را باور کنید، کانادا زمانی که من به این جا آمدم با امروز متفاوت بود. من خوش شانس بودم و توانستم در جایی که رویایش را دارم زندگی کنم. اما این برای مدت‌ها پیش است، قبل از این که هزینه‌های زندگی سر به فلک بکشند و اوضاع بد شود.

در نگاه اول، قیمت ملک ممکن است منطقی به نظر برسد، حداقل در بخش‌های خاصی از کانادا. اما صبر کنید، صبر کنید تا مالیات ملک، بیمه خانه، هزینه برق و باقی قبض‌ها را مشاهده کنید. آیا ‌می‌دانید وقتی خارج از شهر زندگی ‌می‌کنید تنها ‌می‌توانید از اینترنت ماهواره‌ای استفاده کنید و هزینه آن بسیار بالا است؟ آیا ‌می‌دانستید که هزینه قبض‌های تلفن همراه در کانادا در میان یکی از بالاترین هزینه‌ها در دنیا قرار دارد؟

شهر‌های بزرگ چطور؟ ونکوور؟ قیمت خانه در ونکوور  بسیار بالاست و تنها مهاجران چینی ‌می‌توانند در آن جا خانه بخرند.

کانادا به یک جامعه مصرف‌گرا تبدیل شده است که نشان دادن دارایی‌های فیزیکی در آن به یکی از مهم‌ترین رفتار‌ها تبدیل شده است. این جا ممکن است سرزمین فراوانی باشد، اما لزوما سرزمین شادی نیست. معمولا این طور به نظر ‌می‌رسد که مردم در تلاش برای به دست آوردن پول بیشتر هستند، نه زندگی کردن. اما باز هم ‌می‌گویم، این نظر شخصی من است.

اگر هنوز هم قصد مهاجرت به کانادا را دارید، باید با این مشکلات زندگی در کانادا آشنا شوید:

هزینه مهاجرت

حتما پول زیادی با خود بیاورید. برای رسیدن به رویای کانادایی، باید پول زیادی همراه خود داشته باشید تا نیازی به تکیه بر دستمزد‌های کانادایی نداشته باشید.

برای اینکه برآوردی از هزینه‌های تحصیل و زندگی در کانادا داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله هزینه تحصیل و زندگی در کانادا را مطالعه کنید. البته فراموش نکنید که شما می‌توانید با کار کردنُ از عهده بخش قابل توجهی از هزینه های خود برآیید.

درآمد پایین

بازار کار کانادا مدت زیادی است که بی‌رونق است. انتظار دستمزد‌های بسیار پایین را داشته باشید. اگر به درآمد کار کردن برای زندگی در کانادا نیاز دارید، از قبل یک کار برای خود پیدا کنید. پیدا کردن شغل خوب یکی از مشکلات زندگی در کانادا است. بسیاری از مردم کانادا دو یا سه شغل متفاوت دارند تا بتوانند درآمد کافی برای زندگی داشته باشند.

گرسنگی عمومی

آیا چیزی در مورد گرسنگی در کانادا ‌می‌دانید؟ طبق گفته بانک غذای کانادا، سیزده درصد مردم کانادا امنیت غذایی ندارند، و دلیل اصلی این مشکل درآمد پایین است. این مشکل در حال حاضر بیش از چهار میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده است.

سیستم خدمات درمانی ناکارآمد

کانادا خدمات درمانی رایگان ندارد. سیستم درمانی کانادا بسیار ناکارآمد است. منظور از بیمه رایگان درمانی در کانادا چیست؟ در بعضی از استان‌ها، شما برای بیمه خدمات درمانی ویژه پول پرداخت ‌می‌کنید، مگر این که پایین‌ترین سطح درآمد را داشته باشید. قانون بهداشت کانادا داروها، درمان در خانه یا درمان طولانی مدت، عینک‌های طبی یا خدمات دندان پزشکی را تحت پوشش قرار نمی‌دهد. هزینه‌های دارو‌ها را باید خودتان بپردازید، مگر این که بیمه درمانی گسترده داشته باشید. بسیاری از مردم تنها زمانی ‌می‌توانند این بیمه را تهیه کنند که کارفرمای آن‌ها هزینه‌اش را بپردازد. و حتما صبر خود را بالا ببرید، قرارگرفتن در یک لیست انتظار دو ساله قبل از این که بتوانید یک عمل جراحی داشته باشید چندان هم عجیب نیست. کسانی که پول دارند معمولا برای انجام عمل‌های جراحی به آمریکا ‌می‌روند. سیستم درمانی کانادا اکثر اوقات عملکرد بسیار بدی دارد، اما توضیح بیشتر در این مورد به یک پست جداگانه نیاز دارد.

بازار کار بی رونق

یکی از مشکلات زندگی در کانادا مشکل بودن پیدا کردن کار است. فرصت‌های محدودی پیش روی جوانان وجود دارد. رفتن به کالج یا دانشگاه در کانادا به معنی پیدا کردن کار نیست. طبق گفته The Globe and Mail، مسئله بیکاری در کانادا یک واقعیت است. بعضی از فارغ التحصیل‌ها مجبورند برای کسب تجربه بدون حقوق کار کنند. بسیاری از آن‌ها شغل‌های کم درآمد پیدا ‌می‌کنند و سال‌ها باید پول خود را صرف پس دادن وام‌های دانشجویی کنند. به همین دلیل است که کانادایی‌های جوان بسیار کمی‌‌ می‌توانند برای کسب تجربه سفر کنند، بسیاری از آن‌ها توانایی پرداخت مخارج سفر را ندارند. اگر فرزند دارید، پیشنهاد ‌می‌کنم در این مورد کمی‌ تحقیق کنید.
 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

 

سیستم آموزش ناکارآمد

سیستم آموزشی کانادا ایرادات بزرگی دارد و نیازمند یک بازبینی بزرگ است. شاید به همین دلیل است که آموزش فرزندان در خانه محبوبیت زیادی در کانادا دارد، حتی در شهر‌های بزرگتر. تا زمانی که دولت به اندازه کافی برای سیستم آموزشی هزینه نکند، این مشکل باقی خواهد ماند.

نوشیدن الکل

بر هیچ کس پوشیده نیست که یکی از مشکلات زندگی در کانادا، نوشیدن الکل است. بسیاری ‌می‌گویند دلیل این مشکل خسته کننده بودن زندگی و نبود کاری بهتر برای انجام دادن است. قوانین سخت‌گیرانه برای نوشیدن الکل قدیمی ‌شده‌اند و برعکس کاری که باید انجام دهند را انجام ‌می‌دهند. بسیاری از نوجوانان دبیرستانی همین حالا معتاد الکل شده‌اند. سن قانونی نوشیدن الکل در کانادا ۱۹ و در آلبرتا، مانیتوبا و کبک، ۱۸ سال است. طبق گفته سایت دولت، سن میانگینی که نوجوانان کانادایی در آن شروع به نوشیدن الکل ‌می‌کنند ۱۳ سال است.

دیگر مشکلات زندگی در کانادا

غذای اصلاح ژنتیکی شده و گوشت هورمون دار

آیا در سلامت کامل هستید و غذای خوبی ‌می‌خورید؟ برای کاشتن غذای خود برنامه ریزی کنید. وجود غذا‌های اصلاح ژنتیکی شده در کانادا یکی از بزرگترین نگرانی‌های من است. یکی از مشکلات زندگی در کانادا این است که در این کشور نیازی به قرار دادن برچسب تراریخته (GMO) روی خوراکی‌ها وجود ندارد. در نتیجه، دانستن این که آیا غذا حاوی مواد اولیه اصلاح ژنتیکی شده است یا خیر مشکل است. اگر توانایی پرداخت هزینه‌های غذای ارگانیک را دارید این کار را بکنید. یا این که گیاهان وحشی را از طبیعت جمع آوری کنید. اگر علاقه‌ای به خوردن گوشت هورمونی فروشگاه‌ها ندارید، مجوز شکار بگیرید و غذایتان را شکار کنید.

مشکلات تحصیل در کانادا

کمک و همدلی

مردم کانادا معمولا بسیار مهربان هستند، اما انتظار نداشته باشید سریع شما را به خانه خود راه دهند. مردم محلی زمانی که به کمک نیاز داشته باشید به شما کمک خواهند کرد، اما نه بیشتر از حدی که باید، درست مانند هر جای دیگر. پس از مدتی، مردم محلی دیگر به شما کمک نخواهند کرد.

سرمای شدید

آیا سرمایی هستید و سرما را دوست ندارید؟ پس این جا آخرین جای دنیاست که باید به آن سفر کنید. بسته به شهری که در کانادا در آن زندگی ‌می‌کنید، احتمال این وجود دارد که تابستان تنها ۶ هفته با گرمای شدید وجود داشته باشد. هر مدت بیشتر از این مانند یک جایزه است. کانادا ساحل‌های زیبایی دارد، اما تابستان‌ها کوتاه هستند و بیشتر سال رودخانه‌ها و دریاچه‌ها یخ زده‌اند و زمین در زیر برف و در دمای یخبندان پنهان شده است.

 

در پایان به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله چگونگی اخذ ویزای استارت آپ کانادا را مطالعه کنید تا با متداول ترین روش‌ اخذ اقامت کانادا پس از تحصیل بیشتر آشنا شوید.

 

سخن پایانی

زندگی در هر کشور مزایا و معایب خاص خود را دارد. باوجوداین بسیاری از مردم تصور می‌کنند که کشورهای مشهور خارجی از جمله کانادا از این قاعده مستثنی هستند و با زندگی در چنین کشورهایی تنها می‌توان با تجربیات و موارد خوشایند زندگی مواجه شد. اما همانطور که در این مطلب خواندید، زندگی در کاناد نیز با مشکلات خاص خود همراه است.

حالا نوبت شما است که بگویید با در نظر گرفتن مشکلات زندگی در کانادا ، آیا هنوز هم قصد مهاجرت به این کشور را دارید؟ همچنین لطفا از تجربیات خود درباره زندگی در کانادا نیز برای ما بنویسید.

marketwatch backcountrycanadatravel

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا : 12

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

  1. سلام خیلی ممنون از اطلاعات بسیار خوب و دقیق که گذاشتید واقعا نیاز داشتم چون خودم میخواستم مهاجرت کنم و دو راهی مونده بودم خیلی ها اصلا چنین چیزایی رو نگفته بودن واقعا با نظر گرفتن اینا انگیزه برای مهاجرت ندارم چون فک میکردم که اونجا تنها مشکل سیستم پزشکی باشه که بیشتر شنیده بودم نه مشکل پیدا کردن کار یا ناکافی بودن درآمد اونم بعد از فارغ التحصیل به هر حال امیدوارم همه ی اینا درست باشه چون چون در تصمیم میگیری یک نفر مهمه ممنون ازتون🙏🌹



    0



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *