۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

راهنمای گام به گام مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

Step-by-step admission to Canada

کانادا خانه ۲۱ دانشگاه از ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان و همچنین خانه بیش از  ۵۸ هزار دانشجو بین المللی از سراسر جهان است. برخی از بهترین برنامه‌های تحصیلی در جهان توسط کانادا ارائه شده است و این کشور مهد امکانات تحقیقاتی و موسسات آموزشی برجسته شناخته شده در سراسر جهان است.

اگر تحصیل در خارج از کشور یکی از برنامه‌های آینده شماست، کشور کانادا باید در بالای لیست کشورهای انتخابی شما باشد. برای اینکه بدانید برای تحصیل در کانادا در هر مرحله باید چه کارهایی را انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

مهاجرت کانادا

مرحله ۱: شرایط مورد نیاز برای تحصیل در رشته مورد نظر خود را بدانید

درخواست موفقیت آمیز در یک موسسه آموزشی کانادایی نیازمند برآورده کردن پیش نیازهایی است که آنها مشخص کرده‌اند.

شما باید حداقل یک سال قبل از زمانی که قصد دارید برای تحصیل به کانادا بروید، برای دریافت پذیرش تحصیلی در کانادا برنامه‌ریزی کنید. معمولا شرایط دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه ها و موسسات آموزشی کانادا شامل موارد زیر است:

  • داشتن پاسپورت معتبر
  • ریزنمرات و ارائه مدرک تحصیلی دوره قبلی دانشجو
  • مدرک معتبر زبان انگلیسی (آیلتس یا تافل) یا زبان فرانسوی با حداقل نمره مورد نیاز دانشگاه مربوطه
  • حداقل معدل مورد نیاز دانشگاه (معمولا ۱۴ به بالا)
  • نشان دادن تمکن مالی برای اینکه ثابت کنید از عهده مخارج تحصیل و زندگی در کانادا بر‌می‌آیید.

البته ممکن است شرایط و مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاههای کانادا بین هر استان متفاوت باشد، به همین دلیل باید شرایط هر دانشگاه را به دقت بررسی کنید.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید:
شرایط جدید دریافت اقامت کانادا از طریق تحصیل در کانادا
مهاجرت کانادا از طریق تحصیل

مرحله ۲: دوره تحصیلی و دانشگاه خود را انتخاب کنید

اولین قدم برای انتخاب یک دانشگاه در کانادا، بررسی وضعیت آن در کانادا است. دانشجویان بین‌المللی پیش از انتخاب دانشگاه باید چک کنند که آن دانشگاه جزو موسسات آموزشی معتبر (DLI) باشد.

شما قبل از انتخاب دانشگاه باید رشته مورد نظر خود را بدانید و بر اساس رشته‌ای که می‌خواهید در آن تحصیل کنید به جستجو دانشگاه بپردازید.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: شهریه دانشگاه‌ های کانادا
آزمون زبان

مرحله ۳: در یکی از آزمون های زبان شرکت کنید!

برای ورود موفقیت آمیز به کانادا، هر دانشجوی بین المللی باید مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی خود را با شرکت در آزمون‌های بین المللی مورد تایید دانشگاههای کانادا ثایت کند.

معروف‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی، آزمون آیلتس یا تافل است که مورد تایید تمام دانشگاههای دنیا هستند. معمولا حداقل نمره مورد نیاز زبان انگلیسی نمره ۶.۵ آیلتس و یا نمره‌ای معادل آن در سایر آزمون‌ها است. به طور مثال نمره ۸۵ تا ۹۰ آزمون تافل معادل ۶.۵ آیلتس است.

چنانچه می‌خواهید آزمون زبان فرانسه بدهید، می‌توانید آزمون‌های DALF ،DELF  یا TCF را انتخاب کنید، اگرچه امتحان TEF رایج‌ترین آزمون زبان فرانسه است.

آزمون زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید، هزینه آن را پرداخت کنید و تاریخ های خود را از قبل رزرو کنید. شما باید مهارت‌های زبان خود را تقویت کنید تا اطمینان حاصل کنید که نمره زبان مورد نیاز دانشگاه مورد نظر خود را بیاورید.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید:
تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان
دانشگاه کانادا

مرحله ۴: برای دانشگاه ها اقدام کنید

اکنون وقت آن است که برای دریافت پذیرش تحصیلی با دانشگاه‌های مورد نظر خود مکاتبه کنید. شما باید خود را به ددلاین (Deadline) دانشگاههایی که در نظر دارید برسانید. معمولا برای ترم پاییز، مهلت درخواست از اکتبر تا فوریه است و برای ترم زمستان، مهلت ثبت درخواست از می تا جولای است. شما پس از پر کردن اپلیکیشن دانشگاهها برای اینکه درخواست شما بررسی شود باید اپلیکیشن فی دانشگاه را پرداخت کنید. هزینه بررسی درخواست دانشگاههای کانادا از ۷۰ تا ۱۵۰ دلار متفاوت است.

پس از اینکه درخواست خود را ثبت کردید، چنانچه دانشگاه با درخواست شما موافقت کند یک تا سه ماه طول می‌کشد تا نامه پذیرش تحصیلی شما برای شما ارسال شود. معمولا نامه پذیرش هم برای شما ایمیل می‌شود و هم به صورت فیزیکی به آدرس شما پست می‌شود.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید:
شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کانادا
ویزا کانادا

مرحله ۵: برای ویزای تحصیلی  اقدام کنید

وقتی نامه پذیرش به دست شما رسید، زمان آن رسیده که برای ویزای تحصیلی در کانادا درخواست دهید. برای دریافت ویزای تحصیلی می‌توانید بصورت آنلاین اقدام کنید و پس از دریافت وقت از مراکز بایومتریک برای انگشت نگاری به مراکز وک کانادا بروید. درخواست شما باید همراه با نامه پذیرش دریافت شده در مرحله قبلی، پاسپورت و مدرک درخواست شده از شما باشد.

اگر شما از یک موسسه آموزشی در استان کبک پذیرش گرفته‌ باشید، به همراه نامه پذیرش، Certificat d’acceptation du  Québec (CAQ) نیز دریافت خواهید کرد. حتماً CAQ را برای درخواست استادی پرمیت خود ارائه دهید.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: ۵ دلیل متداول ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

مرحله ۶: آماده سفر به کانادا شوید

پس از پردازش درخواست ویزای تحصیلی و دریافت آن، اکنون زمان آن است که برنامه‌ریزی سفر خود به کانادا را شروع کنید.

ویزای تحصیلی شما یک تاریخ شروع دارد، یعنی تاریخی که ویزا از آن روز شروع می‌شود. به خاطر داشته باشید که قبل از این تاریخ اجازه ورود به کانادا را نخواهید داشت. سفر خود را بر اساس تاریخ  ویزای خود برنامه‌ریزی کنید.

مرحله ۷: دریافت اجازه تحصیل (study permit) در فرودگاه

در زمان ورود به کانادا ، افسر مهاجرت ویزا سایر مدارک شما را در گیت ورودی بررسی می‌کند. این مرحله از مراحل اولیه مهاجرت است و پس از بررسی افسر مهاجرت، استادی پرمیت در فرودگاه به شما داده می‌شود. اکنون می توانید خود را برای زندگی در کانادا به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی آماده کنید.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: هر آنچه که نیاز است در مورد مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل بدانید

بعد از اتمام تحصیلات چه اتفاقی می‌افتد؟

دولت فدرال کانادا برنامه های متفاوتی برای فارغ التحصیلان بین المللی در کانادا ارائه داده است که آنها به آسانی می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی اقامت دائم خود را دریافت کنند.

دانشجویان پس از فارغ التحصیلی، مجوز کار پس از تحصیل (PGWP) دریافت می‌کنند. آنها پس از اتمام تحصیلات خود می‌توانند با ویزای کار سه سال در کانادا تجربه کاری کسب کنند و پس از آن برای برنامه‌های مهاجرتی اقدام کنند.

تغییرات اخیر در برنامه‌های مهاجرتی کانادا، دریافت اقامت دائم کانادا را برای دانشجویان بین المللی آسان‌تر کرده‌است.

سخن پایانی

همان طور که با هم در این مقاله دیدیم اگر توسط یک موسسه حرفه‌ای کارهای اخذ پذیرش خود را جلو ببرید، مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل چندان دشوار نیست. کانادا جزو یکی از بهترین کشور های جهان از لحاظ سطح رفاه اجتماعی و رتبه دانشگاه ها و مراکز آموزشی است. سالیانه تعداد افراد بسیاری به این دلایل درخواست تحصیل در کانادا را دارند. اگر به اطلاعات بیشتری در رابطه با تحصیل در کانادا نیاز دارید می توانید با مشاوران ما در بلو اسکای (BlueSky) در ارتباط باشید.

immigration.ca

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا : 0

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *