۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

آیا تا به حال به تحصیل در کانادا فکر کرده‌اید؟ آیا می‌دانید این کشور به دلایل متعدد می‌تواند بهترین مقصد برای مهاجرت و تحصیل باشد؟ خوب است بدانید که کانادا کشوریست که با داشتن فرهنگ غنی، درآمد بالا، نرخ بیکاری کم، وجود فستیوال‌های رنگارنگ، دانشگاه‌های معتبر و کیفیت بالا زندگی به یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا تبدیل شده است و می‌توان آن را مقصدی عالی برای تحصیل و کار دانست. در این مقاله می‌خواهیم به شرایط اخذ ویزا تحصیلی کانادا بپردازیم و مفیدترین اطلاعات را در اختیارتان قرار دهیم و پیشنهاد می‌کنیم که تا انتها همراه ما باشید.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: چرا افراد به دنبال اقامت و تحصیل در کانادا هستند

 

ویزای تحصیلی کانادا
چرا تحصیل در کانادا؟

قبل از اینکه به شرایط اخذ ویزا کانادا بپردازیم، بد نیست بدانیم که اصلا چرا باید کانادا را برای تحصیل انتخاب کنیم؟ در جواب باید بگوییم که امکان اشتغال پاره وقت، تنوع فرهنگی، سطح بالا علمی دانشگاه‌ها، امکانات تحصیلی منحصر به فرد و غیره از جمله اصلی‌ترین دلایل تحصیل در کانادا است که باعث جذب دانشجو از سراسر دنیا به این کشور شده است. همچنین دانشجویانی که در کانادا تحصیل می‌کنند از علم زیادی برخوردارند که باعث می‌شود در سطح بین‌المللی بتوانند خود را مطرح کرده و آینده‌ای روشن برای خود خلق کنند. به خاطر داشته باشید که از طریق تحصیل در کانادا می‌توانید ویزا کاری نیز دریافت کرده و پس از تحصیل برای کار در این کشور بمانید و شهروند کانادا شوید. اگر شما هم دوست دارید تا در این کشور به ادامه تحصیل بپردازید، باید به شما بگوییم که چندان راه سختی وجود ندارد و تنها باید واجد شرایط اخذ ویزا تحصیلی کانادا باشید که چگونگی آن را در ادامه به شما توضیح خواهیم داد.

برای دریافت ویزا تحصیلی از کجا شروع کنیم؟

حالا که با مهم‌ترین دلایل تحصیل در کانادا آشنا شدید، باید بدانید که شرایط اخذ ویزا تحصیلی کانادا چیست و اصلا باید از کجا شروع کرد. شما در ابتدا باید نامه پذیرش را از دانشگاه مربوطه دریافت کنید. برای این کار بایستی از طریق وب سایت دانشگاه مورد نظرتان و همچنین استاد مربوطه اقدام به دریافت نامه پذیرش کرده و آن را ضمیمه پرونده خود کنید. سپس با مراجعه به سفارت مدارک خود که شامل پاسپورت، نامه پذیرش، نمره زبان و غیره است را تحویل بدهید. توجه داشته باشید که ممکن است از شما سوالاتی نیز پرسیده شود که تعیین می‌کند که آیا شما واجد اخذ ویزا تحصیلی کانادا هستید یا خیر. در صورت پذیرفته شدن در مصاحبه اجازه اقامت موقت به شما داده می‌شود و یک کد دریافت می‌کنید که باید آن را حفظ نمایید. توجه داشته باشید که از قبل باید مدارک لازم برای درخواست ویزا را چک کنید و به بعضی از دستورالعمل‌ها توجه نمایید تا منجر به رد شدن درخواستتان نشود. پس از تکمیل مدارک و پرداخت هزینه‌های مربوطه درخواست خود را به وب سایت مراجع مربوطه ارسال کنید و منتظر جواب بمانید.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: تهیه مدارک مورد نیاز و اقدام برای پذیرش

 

مدارک لازم جهت اخذ ویزا کانادا چیست؟

برای گرفتن ویزا و تحصیل در کانادا باید نداشتن سابقه کیفری خود را به اثبات برسانید و نامه‌ای در این زمینه ارائه بدهید. کپی گذرنامه، ۲ قطعه عکس، نمره قبولی در آزمون زبان، نامه تمکن مالی (معادل ۷۳۴۰ دلار) و اثبات هزینه‌های زندگی از جمله مهم‌ترین مدارکی است که باید برای دریافت ویزا ارائه دهید. همچنین در نظر داشته باشید که باید توانایی پرداخت شهریه‌ها و هزینه‌های اقامت را نیز داشته باشید و نامه‌ای معتبر مبنی بر تامین بودجه شما وجود داشته باشد. اگر هم از بورسیه تحصیلی استفاده می‌کنید باید گواهی آن را به همراه داشته باشید و ارائه بدهید.

هزینه ویزا تحصیلی کانادا

حالا که می‌دانید شرایط اخذ ویزا تحصیلی کانادا چیست، باید قبل از هر اقدامی با هزینه آن هم آشنا شوید. در نظر داشته باشید که هزینه‌های مربوط به ویزا و تحصیل نه تنها در کانادا بلکه در تمام کشورها هر از گاهی تغییر پیدا می‌کند و باید با افراد آگاه در این زمینه مشورت نمایید. هزینه دریافت ویزا تحصیلی کانادا به همراه هزینه بایومترریک ۲۲۵ دلار است و لازم است تا قبل از هر اقدامی از مبلغ آن به صورت دقیق مطلع شوید.

چند نکته مهم
– ارائه مدارک تحصیلی و سوابق علمی از دیگر شرایط اخذ ویزا تحصیلی کانادا است.
– اگر پس از عزیمت به کانادا ثابت شود که شرایط لازم را ندارید مجبور به بازگشت به وطن خواهید شد.
– از طریق ویزا تحصیلی می‌توانید به کار پاره وقت نیز (۲۰ ساعت در هفته) بپردازید و کسب درآمد نمایید.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کانادا

 

تحصیل در کانادا
کار پاره وقت حین تحصیل با ویزا تحصیلی کانادا

برای اینکه بتوانید حین تحصیل در کانادا به کار کردن نیز بپردازید، باید نامه پذیرش خود را به اداره کار ارائه دهید. همچنین توجه داشته باشید که پس از اتمام تحصیل اجازه ماندن در خاک کانادا را ندارید، ولی می‌توانید از طریق دریافت ویزا کاری حضور خود در این کشور را تمدید کنید.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: برترین دانشگاه های کانادا در سال ۲۰۲۱

 

دانشگاه‌های مطرح کانادا و رشته‌های محبوب

قبل از تحصیل در کانادا و حتی قبل از اینکه اقدام به اخذ ویزا تحصیلی کانادا کنید، لازم است تا با دانشگاه‌های مطرح آنجا آشنا شوید و رشته و مقطع خود را انتخاب کنید. خوب است بدانید که دانشگاه تورنتو یکی از اصلی‌ترین مراکز علمی این کشور شناخته می‌شود که با داشتن رشته‌های متنوعی مانند مدیریت، حقوق، هنر، ادبیات فارسی، معماری و غیره مورد توجه مهاجران زیادی قرار می‌گیرد. دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور، دانشگاه مک گیل در استان کبک و دانشگاه آلبرتا در شهر ادمونتون از دیگر مراکز علمی کانادا شمرده می‌شوند که با داشتن بهترین خدمات هرساله دانشجویان زیادی از سراسر جهان را به خود جذب می‌کنند. بد نیست بدانید که رشته‌های پزشکی و مهندسی از جمله پرطرفدارترین رشته‎های دانشگاهی در کانادا شمرده می‌شوند که هرساله افراد زیادی از کشورهای دیگر برای ادامه تحصیل در آن‌ها راهی این کشور می‌شوند.

سخن پایانی

جهت اخذ ویزا تحصیلی کانادا لازم است تا مدارک خود را تمام و کمال تحویل مراجع قانونی داده و منتظر جواب بمانید. همواره به دانشجویان پیشنهاد می‌کنیم که در این راه با افراد متخصص مشورت کرده و جدیدترین و بروزترین اطلاعات را دریافت نماید. در همین راستا بلواسکای در کنار شماست تا با ارائه مشاوره‌های تخصصی، بهترین مسیر مهاجرت از طریق تحصیل را در اختیارتان قرار دهد و مسیر پیشرفت را برایتان هموار کند.

aljawaz canada studyabroad

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا : 1

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *