۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

چرا افراد به دنبال اقامت و تحصیل در کانادا هستند

کانادا کشوریست که از لحاظ اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و حتی نظامی در رتبه قابل قبولی در سطح بین‌المللی قرار دارد و می‌تواند یک مقصد منحصر به فرد برای مهاجرت، زندگی و تحصیل باشد. این کشور که امکانات رفاهی خوبی برای ساکنانش در نظر گرفته‌است، طرفداران زیادی در بین مهاجران دارد. اگر دوست دارید درباره تجربه تحصیل در کانادا و اقامت این کشور اطلاعاتی کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم در این مقاله از آسمان آبی همراه ما باشید.

چرا تحصیل در کانادا؟

چرا زندگی در کانادا؟

قبل از هرچیز شاید این سوال را از خود بپرسید که؛ چرا تحصیل در کانادا؟ در جواب باید بگوییم که دلایل زیادی وجود دارد که باعث انتخاب این کشور پیشرفته برای تحصیل می‌شود. از خدمات آموزشی عالی گرفته تا ارائه بورسیه‌های تحصیلی متنوع که همگی در اختیار دانشجو قرار می‌گیرد. در زیر به مهم‌ترین دلایل انتخاب کانادا اشاره شده است:

سطح علمی بالا دانشگاه‌های کانادا

یکی از مهم‌ترین دلایل برای انتخاب کانادا و تحصیل و اقامت در آن، کیفیت بالای آموزش در این کشور است. زمانی که یک دانشجو فارغ‌التحصیل یکی از دانشگاه‌های این کشور شد، در واقع دارای یک نشان معتبر است که دال بر سواد و توانایی او محسوب می‌شود. بد نیست بدانید که در رنکینگ جهانی QS در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۰ مورد از برترین‌ دانشگاه‌های دنیا متعلق به کشور کانادا بوده است.

فرصت‌های تحقیقاتی

یکی از بزرگ‌ترین دلایل برای تحصیل در کشور کانادا تمرکز بر تحقیق و پژوهش است. اگر شما یک محقق هستید، بی‌تردید کانادا یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود. خوب است بدانید که دولت این کشور حمایت خوبی از طرح‌های مربوط به پزشکی، مخابرات، کشاورزی، زیست محیطی و تکنولوژی می‌کند و می‌توانید بر روی کمک‌های دولتی حساب کنید.

 

هزینه مناسب تحصیل

قیمت تحصیل در کانادا در مقایسه با ایالات متحده امریکا و حتی بریتانیا ارزان‌تر است و شرایطی در نظر گرفته شده است که معمولا مشمول دانشجویان زیادی می‌شود. همچنین این امکان وجود دارد تا هزینه‌های تحصیل خود را از طریق دریافت بورسیه کاهش دهید.

هزینه تحصیل و زندگی در کانادا

مهاجرپذیر بودن کانادا و تنوع فرهنگی بالا

شما در کانادا افراد خونگرم زیادی را می‌بینید که از فرهنگ‌ها و شیوه‌های زندگی متفاوتی آمده‌اند. محیط چند فرهنگی کانادا یک زندگی پر از صلح و دوستی را برای افراد به ارمغان آورده است که شاید در کمتر جایی مثل آن دیده باشید. در واقع غیر کانادایی‌های زیادی را در آنجا می‌یابید که در کنار یکدیگر به زندگی، کار و تحصیل مشغول‌اند. به تبع آن می‌توانید فستیوال‌های زیادی مثل رویداد بین‌المللی جاز مونترل، NHL هاکی، فستیوال خنده و شادی مونترال و غیره را در کانادا ببینید.

امنیت و صلح

کانادا را می‌توان یکی از امن‌ترین کشورهای جهان دانست. طی لیستی که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، کانادا به عنوان ششمین کشور امن دنیا در جهان معرفی شد. به همین دلیل به عنوان یک دانشجو خارجی که خواهان اقامت و تحصیل در کانادا هستید، از حقوقی مانند دیگر کانادایی‌ها بهره‌مند خواهید شد.

کار در حین تحصیل

از دیگر دلایل مهمی که تحصیل در کانادا را به یکی از مقاصد پرطرفدار برای افراد تبدیل کرده است، یافتن شغل است. دولت کانادا این شرایط را برای دانشجویان خارجی ایجاد کرده تا بتوانند در حین تحصیل در طول ترم ۲۰ ساعت در هفته کار کنند که شامل کار پاره وقت در طول ترم و تمام وقت در تعطیلات فصل تابستان است. در نظر داشته باشید که برای کار دانشجویی و غیر دانشجویی نیازی به گرفتن مجوز ندارید و تنها مجوز تحصیل شما کافیست که خود یک گزینه عالی برایتان به شمار می‌آید.

زندگی پر شور و هیجان در محیط دانشگاه

در تمام پردیس‌های دانشجویی کانادا در طول سال انواع رویدادها، جشن‌ها و فعالیت‌های اجتماعی برگزار می‌شود که محیطی شاد و سرزنده را برای افراد به ارمغان می‌آورد. در واقع همین فستیوال‌ها باعث می‌شوند تا غربت را فراموش کرده و با افراد جدید ارتباط برقرار کنید.

زندگی در کانادا

شرایط مهاجرت به کانادا

دولت کانادا به دانشجویان اجازه می‌دهد تا ۳ سال پس از اتمام تحصیل در دانشگاه های کانادا در این کشور بمانند و کار کنند. شما در این مدت می‌توانید تجربه کاری کسب کرده و برای اخذ اقامت دائم خود اقدام کنید که خود شرایطی خارق‌العاده برایتان شمرده می‌شود.
مدارک لازم جهت تحصیل در کانادا
– پاسپورت و مدارک هویتی
– رزومه تحصیلی و کاری
– اثبات تمکن مالی
– مدرک زبان
– اسناد محل اقامت در کانادا
– ریزنمرات تحصیلی

دانشگاه‌های مطرح کانادا برای تحصیل

اگر قصد دارید تا در کانادا تحصیل کنید، لازم است تا درباره دانشگاهی که رشته مورد نظرتان را دارد تحقیق کنید. در این میان دانشگاه‌ تورنتو جز یکی از برترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل پزشکی است که سالیانه دانشجو‌های زیادی از سراسر دنیا را پذیرش می‌کند. مدیریت، مهندسی، حقوق، هنر، ادبیات فارسی، معماری و غیره از جمله رشته‌هایی است که در دانشگاه تورنتو وجود دارد و مورد توجه علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور، دانشگاه مگ گیل در استان کبک و دانشگاه آلبرتا در شهر ادمونتون از دیگر مراکز علمی مشهور کانادا شناخته می‌شوند که هر ساله دانشجویان زیادی برای تحصیل در آنجا راهی این کشور دوست‌داشتنی می‌شوند.

دانشگاه های کانادا

اقامت در کانادا پس از تحصیل

حالا که صحبت از اقامت کانادا شد، حتما می‌دانید که تحصیل در این کشور می‌تواند راحت‌ترین راه برای اخذ اقامت دائم این کشور باشد. البته در نظر داشته باشید که در این راه باید واجد شرایط باشید. اگر این سوال برایتان پیش آمده که داشتن چه شرایطی ضروری است، باید به شما بگوییم که لازم است ۳ سال از ۵ سال به طور متوالی ساکن کانادا باشید و در صورت نیاز مالیات خود را پرداخت کرده باشید. همچنین باید از حقوق و مسئولیت‌ها آگاه باشید و امتحانی در این باره بدهید و در نهایت با اثبات مهارت زبانی خود، صلاحیت شهروند شدن در این کشور را ثابت کنید.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کانادا

 

مزیت‌ها و مشکلات تحصیل در کانادا

دلایل زیادی باعث شده است تا افراد اقامت و تحصیل در کانادا را انتخاب کنند که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، ولی بد نیست تا با مزایا و معایب زندگی در این کشور هم آشنا شوید تا با آگاهی بیشتر تصمیم‌گیری کنید.
دلایل انتخاب کانادا برای تحصیل
– اشتغال و امکان کار کردن حین درس خواندن
– امکانات رفاهی مطلوب
– امکان همراهی والدین و یا همسر
– دریافت پاسپورت معتبر این کشور (پاسپورت کانادا در سال ۲۰۲۰ در رتبه نهم پاسپورت‌های معتبر دنیا قرار گرفت)
مشکلات تحصیل در کانادا
– آب و هوای سرد و کوهستانی
– خدمات بیمه درمانی نسبتا ضعیف برای دانشجویان بین‌المللی
با وجود مشکلات گفته شده، مزایا زندگی، کار و تحصیل در کانادا کم نیست و به عنوان محرکی برای جذب مهاجران از سراسر دنیا شمرده می‌شود. به همین دلیل همواره به افراد توصیه می‌کنیم که کانادا را برای تحصیل و زندگی انتخاب کنند تا آینده‌ای روشن برای خود و عزیزانشان خلق نمایند.

مهاجرت به کانادا

سخن پایانی

اکنون دانستید که چرا تحصیل در کانادا و اقامت این کشور برای افراد زیادی هدف و آرزو است. کانادا به دلیل داشتن امکانات مطلوب آموزشی، مراکز علمی معتبر و ارائه بورسیه‌های گوناگون سرزمینی رویایی برای دانشجویان و مشتاقان علم است که به واسطه آن می‌توانند اقامت آنجا را نیز از آن خود کنند. چنانچه تمایل دارید از دانشگاه مورد نظرتان پذیرش تحصیلی بگیرید،کافیست با موسسه BlueSky تماس بگیرید و مشاوره تخصصی دریافت کنید.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا : 0

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *