۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

دانشجویان بین‌المللی کدام مناطق لندن را برای زندگی انتخاب می‌کنند؟

London

لندن به عنوان یکی از معروف‌ترین شهر­های دانشجویی شناخته شده است­، به این دلیل که دانشجویان در طول دوران تحصیلی خود از مزایای بسیار خوبی بهره‌­مند می­‌شوند، در واقع هرچیزی که یک دانشجو به آن نیاز دارد در این شهر موجود است. برای مثال سیستم حمل و نقل مناسب، انواع فروشگاه‌­ها و مراکز خرید، انواع رستوران­‌ها و…

لندن شامل مناطق و محله­‌های زیادی می­‌شود که هر کدام از این محله­‌ها ویژگی منحصربه فرد خود را دارند. به طور کلی این شهر همواره در جنب و جوش است. در این شهر مراکز فرهنگی، تاریخی و مراکز ورزشی و انواع سرگرمی­‌های دیگر وجود دارد که شما می­‌توانید از آن­ها لذت ببرید. یافتن مکان مناسب برای اقامت دانشجویان بین­‌المللی، که آشنایی کمتری با محیط جدید دارند می‌­تواند دشوار باشد. همانطور که می‌­دانید مهاجرت و تجربه شرایط جدید برای دانشجویان می‌­تواند موجب استرس شود؛ ما در این مقاله سعی داریم به دانشجویان بین‌­المللی کمک کنیم تا محله‌­های مناسب زندگی دانشجویی را کمی بهتر بشناسند و با توجه به اولویت­‌هایشان یکی از آن­ها را انتخاب کنند.

در هنگام جست­‌وجو و انتخاب محل زندگی جدیدتان در شهر لندن به نکات زیر توجه کنید:

  • مسافت رفت و برگشت
  • بودجه‌ه­ای که برای مسکن در نظر گرفته‌­اید

 

camden2

شمال لندن

کامدن (Camden)

محله­‌ی کامدن (Camden) و مناطق اطراف آن، شامل رنگارنگ‌­ترین و متنوع­‌ترین بخش‌­های لندن می­‌شوند. این منطقه دارای تعداد زیادی رستوران است که غذاهای بسیار متنوعی را به مشتریان ارائه می‌­کنند. همچنین این بخش برای خرید هم بسیار مناسب است و انواع فروشگاه­‌ها در این منطقه وجود دارند؛ فروشگاه‌­هایی که انواع مختلف کالا از جمله پوشاک، مواد غذایی و حتی جواهرات را عرضه می­‌کنند و افراد می‌­توانند از این فروشگاه‌­ها خرید کنند. فروشگاه­‌های پوشاک عجیب و جالبی در این منطقه وجود دارند. این منطقه رنگارنگ و پر از سرو صدا و تنوع است که دانشجویان را جذب خود می­‌کند. یکی از مهم­‌ترین نکات مثبت کامدن (Camden) موقعیت مکانی آن است. شما با استفاده از خطوط حمل و نقل تنها ۱۰ دقیقه با مرکز شهر فاصله دارید. نرخ اجاره می­تواند در این محله رقابتی و گران باشد، اما در بیشتر مواقع می­‌توانید مکان مناسبی را با هزینه مناسبی پیدا کنید.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: ۵ توصیه برای افرادی که قصد تحصیل در انگلستان را دارند!

 

پارک فینزبری(Finsbury Park)

یکی دیگر از مناطق مناسب زندگی دانشجویی در شمال لندن، پارک فینزبری (Finsbury Park)  است. در این محله انواع فروشگاه­‌های کوچک و بزرگ و بین‌­المللی وجود دارند که محصولات منحصر به فرد و غذاهای خوش طعمی را به شما ارائه می­‌دهند. شما می‌­توانید هنگام معاشرت با دوستانتان یا وقت­‌هایی که برای آرامش به سکوت نیاز دارید، به پارک فینزبری بروید. به طور کلی این منطقه در حال رشد و شکوفایی است و نرخ اجاره­‌ی آن برای دانشجویان مناسب است. به زودی رقابت در این محله زیاد می­‌شود، بنابراین ما به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر خواستار اقامت در این محله هستید سریعا دست به کار شوید.

 

شوردیچ (Shoreditch)

قدیمی ترین بازار لندن، انواع فروشگاه­‌های کالاهای قدیمی و خیابانی معروف برای دوست­داران هنر، دراین منطقه واقع شده‌­اند. در هر گوشه این منطقه انواع هنر­های خیابانی وجود دارد که می‌­توانید آن­ها را نظاره کنید و لذت ببرید. به طور کلی این منطقه مناسب طرفدارن هنر و هنردوستان است. این محله با کالج مد و فشن و مدرسه موسیقی ( Guildhall School of Music and Drama) فاصله کمی دارد.

tower bridge

شرق لندن

مایل اند (Mile End)

اگر شما در دانشگاه کویین مری لندن (QMUL) تحصیل می‌کنید، این محله می­‌تواند در بالای لیست انتخاب­‌های شما باشد.

در نزدیکی شلوغی خیابان لیورپول، منطقه مایل اند قرار دارد. این منطقه مملو از دانشجویان است و انواع امکاناتی که دانشجویان به ان احتیاج دارند در این منطقه وجود دارد از جمله: انواع رستوران­‌ها، سوپرمارکت‌­های مختلف، سرویس حمل و نقل مناسب. از این محله تا مرکز لندن ۱۰ دقیقه فاصله وجود دارد. همانطور که می­‌دانید هزینه اجاره در لندن زیاد است اما در این محله می­توانید خانه‌­ای با قیمت مناسب پیدا کنید.

استرانفورد (Stratford)

این منطقه در نزدیکی Mile End واقع شده است. در این محله سرمایه‌­گذاری­های بزرگی صورت گرفته است و اقامتگاه‌­های مدرن زیادی در این منطقه وجود دارد، همچنین وجود مرکز خرید وستفیلد (Westfield Shopping Centre) و ایستگاه استرانفورد، مکانی مناسب برای زندگی دانشجویی به وجود آورده است. دانشجویان دانشگاه‌­های لندن می­‌توانند بدون پرداخت هزینه اجاره بالا در این محله از امکانات این منطقه بهره‌­مند شوند.

تاوربریج (Tower Bridge)

اگر شما لندن را به­ خاطر تاریخ ­بی­‌نظیر آن انتخاب کرده‌­اید قطعا زندگی در اطراف این محله برای شما لذت بخش خواهد بود. لازم به ذکر است این منطقه جز مناطق گران شهر لندن است. جاذبه­‌های تاریخی فراوانی از جمله برج لندن (Tower Of London) ، تاور بریج (Tower Bridge) و تاور هیل ( Tower Hill) در نزدیکی این محله واقع شده اند. اگر مایل هستید در مناطق دیدنی و تاریخی لندن تحصیل کنید و از زیبایی­‌های آن لذت ببرید این مکان مناسب شماست.

 

tooting

جنوب لندن

بریکستون (Brixton)

این محله یکی از محله­‌های معروف لندن است. به دلیل زندگی شبانه جالبی که در این محله وجود دارد، محله‌­ایست پر جنب و جوش و هیجان­ انگیز و هم چنین با نرخ اجاره مناسب! انواع مراکز موسیقی با سبک‌­های متفاوت در این محله وجود فعالیت دارند. کالج کینگز لندن  (King’s College London) در نزدیکی این محله قرار دارد. در این محله رستوران­‌های بزرگ و معروفی وجود دارد. گاهی شما می‌­توانید رستوران­‌هایی را پیدا کنید که قیمت آنها به طور باورنکردنی پایین است. به طور کلی این منطقه فوق­‌العاده است و هر چیزی راکه به عنوان یک دانشجو احتیاج دارید، در این منطقه  برای شما فراهم شده است. همچنین شما به راحتی می‌­توانید یک ملک خوب با قیمت مناسب را در این محله پیدا کنید.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: تحصیل در دوره فاندیشن انگلستان

 

توتینگ (Tooting)

دسترسی به مراکز آموزشی از این محله بسیار آسان است. این منطقه فرهنگی منحصر به فرد دارد و تعداد زیادی فروشگاه بین­‌المللی در آن واقع شده است که شما می­‌توانید خرید هفتگی خود را به راحتی انجام دهید. فروشگاهی به اسم Primark در این منطقه وجود دارد که می‌­توانید از آن برای خانه‌­ی خود وسیله بخرید. نرخ اجاره در این منطقه مقرون به صرفه است و به همین دلیل درخواست‌­ها برای زندگی در آن بسیار زیاد است. پس اگر انتخاب شما این محله است عجله کنید!

داکلندز (Docklands)

این محله در جنوب شرقی لندن واقع شده است و از نظر هزینه نسبت به سایر مناطق مناسب­‌تر است. این محله نسبت به سایر مناطق  آرامش بیشتری دارد و با مراکز شلوغی فاصله کمی دارد. منطقه‌­ی زیبای گرینویچ نیز در نزدیکی داکلندز واقع شده. دانشجویان می­‌توانند از تماشای فروشگا­ه­های عتیقه و ساختمان­‌های تاریخی که در این منطقه وجود دارد لذت ببرند. دانشگاه گرینویچ در نزدیکی این محله واقع شده است.

ریچموند (Richmond)

ریچموند در جنوب غربی لندن واقع شده است، اگر مایل هستید بعد از یک روز پر مشغله کمی از مرکز شهر دور شوید، این منطقه مناسب شماست. پارک زیبای ریچموند در این منطقه واقع شده است که این پارک بزرگترین پارک در بین ۸ پارک سلطنتی است. دانشگاه ریچموند (Richmond University) در نزدیکی همین منطقه واقع شده و لازم به ذکر است دسترسی به دانشگاه‌­های دیگر هم نیز در این محله برای دانشجویان آسان است.

 

برماندزی (Bermondsey)

این محله در جنوب شرقی لندن واقع شده است، در اطراف این محله­‌ی زیبا فروشگاه­ها و رستوران‌­های بسیاری وجود دارند که غذاهای لذیذ و متنوعی را سرو می­کنند. برای مثال فروشگاه (Borough Market) در نزدیکی این محله قرار دارد. این فروشگاه یکی از قدیمی‌­ترین فروشگاه‌­های لندن است و شما می‌­توانید محصولات غذایی بسیار زیادی از جمله سبزیجات و انواع ادویه را از آن­جا تهیه کنید.

می­‌توانید در راه رفتن به دانشگاه از طعم کیک­‌های روسی و قهوه لذت ببرید. به طور کلی این منطقه مناسب افرادیست که  طرفدار غذا­های جدید و متنوع هستند.

 

sheferdsbush

غرب لندن

شفردز بوش (Shepherd’s Bush)

این منطقه بسیار مناسب دانشجویانی است که در دانشگاه امپریال لندن تحصیل می­‌کنند، مراکز خرید و رستوران‌­ها و فروشگاه­‌های مواد غذایی زیادی در این منطقه واقع شده‌­اند و همچنین وجود سیستم حمل و نقل مناسب باعث شده است این منطقه انتخاب بسیاری از دانشجویان بین‌­المللی باشد. رقابت برای اجاره ملک در این منطقه زیاد است پس به موقع برای اجاره اقدام کنید.

همرزاسمیت (Hammersmith)

همانند محله قبلی، این محل هم می‌­تواند برای دانشجویان دانشگاه امپریال لندن مناسب باشد. نام این محله نامیست که به صورت مداوم آن را می­‌شنوید. موقعیت مکانی آن و دسترسی به سیستم حمل و نقل و همچنین فاصله کم آن با مرکز شهر لندن، این محله را به گزینه‌­ای جذاب برای دانشجویان بین‌­المللی تبدیل می­‌کند. هزینه اجاره در این منطقه برای دانشجویان بسیار مناسب است.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: تحصیل در انگلستان بدون نیاز به مدرک زبان

 

دانشجویان بین­‌المللی کدام محله را انتخاب کنند؟

این موضوع برای هر دانشجو متفاوت است و بستگی به این دارد که اولویت‌های شما چیست؟ آیا نزدیک بودن به دانشگاه اولویت شماست یا مقدار هزینه‌­ای که برای اجاره خانه در نظر گرفته‌­اید؟ ترجیح می‌­دهید با شلوغی شهر فاصله داشته باشید و یا به آن نزدیک باشید؟ برای دانشجویان بین‌­المللی، پیدا کردن مکانی که همه مزایای مورد نظر را داشته باشد و به طور کلی بی­‌نقص باشد مشکل است، ولی شما باید در نظر داشته باشید لندن شهر بزرگیست که دسترسی از هر منطقه به منطقه دیگر کار سختی نیست و مهم نیست که شما در کدام قسمت آن اقامت دارید، در هر کجا که باشید می­‌توانید از امکانات این شهر بزرگ و زیبا بهره‌­مند شوید.

سخن پایانی

اگر قرار است زندگی دانشجویی در انگلستان را در پایتخت این کشور تجربه کنید، باید دنبال خانه‌ای با اجاره بهای مناسب، دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی و نزدیکی به دانشگاه خود باشید. هم چنین قبل از انتخاب محل سکونت خود باید درباره این نکته تصمیم بگیرید که می‌خواهید تنها زندگی کنید یا با افراد دیگری هم خانه شوید. اجاره اتاق از یک خانه و زندگی در میان یک خانواده هم می‌تواند از انتخاب‌های شما باشد که البته در تمام محله‌ها امکان‌پذیر نیست. در این مقاله به معرفی محله‌های مناسب برای زندگی یک دانشجو در شهر لندن پرداختیم که اگر شما دانشجو دانشگاههای لندن و یا کالج‌های لندن باشید بهتر است برای اینکه زمان کوتاه‌تری را به رفت و آمد خود اختصاص دهید در این مناطق زندگی کنید. چنانچه پس از خواندن این مقاله سوالی داشتید می‌توانید با کارشناسان ما در بلو اسکای (BlueSky) در ارتباط باشید.

campusboard whatuni

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا : 1

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *