۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

کرونا در بریتانیا؛ ‘تاثیر فوق العاده’ واکسیناسیون و برنامه مرحله‌ای دولت برای کاهش تدریجی محدودیت‌ها

کرونا؛ 'تاثیر فوق العاده' واکسیناسیون و برنامه مرحله‌ای دولت برای کاهش تدریجی محدودیت‌ها

همزمان با کاهش شمار مبتلایان و ادامه واکسیناسیون، دولت بریتانیا از برنامه‌اش برای کم کردن محدودیت‌ها طی ماه‌های آینده خبر ‌ داد. اولین مرحله بازگشایی مدارس از دو هفته دیگر خواهد بود. همچنین دو نفر اجازه خواهند داشت در فضای آزاد با هم ملاقات کنند.

به عنوان بخشی از برنامه دولت بریتانیا برای کم کردن محدودیت‌ها، مدارس در سراسر انگلستان از دو هفته دیگر، هشتم مارس باز خواهد شد.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا امروز (دوشنبه ۲۲ فوریه، ۴ اسفند) پس از نهایی کردن طرح خود با وزرایش، طرح مرحله‌ای خود را به پارلمان برد و قرار است ساعت ۷ شب به وقت لندن کنفرانس مطبوعاتی برگزار کند.

این برنامه چند مرحله دارد که در نهایت آخرین مرحله آن ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) خواهد بود که اگر شرایط طبق پیش‌بینی دولت پیش برود، کلیه محدودیت‌ها در آن تاریخ برداشته خواهد شد.

در بخش دیگری از این برنامه آمده که از ۲۹ مارس، بیش از یک ماه دیگر، اعضای دو خانواده می‌توانند در فضای باز خارج از خانه یا در حیاط خود با هم ملاقات و معاشرت کنند.

از سه‌شنبه ۵ ژانویه، (۱۶ دی ماه) بار دیگر در سراسر بریتانیا قرنطینه و تعطیلی سراسری (شهربندان) به اجرا گذاشته شد. ولز و ایرلند شمالی پیشتر چنین محدودیت‌هایی را اعمال کرده بودند.

تصمیم برای این محدودیت و تعطیلی سراسری پس از افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان و به درخواست مسئولان بهداشتی گرفته شد تا فشار بر سیستم درمانی و بیمارستان‌ها کم و شیوع بیماری کنترل شود.

بوریس جانسون

تغییرات به چه صورت هستند؟

  • از ۸ مارس: همه مدارس و کالج‌ها باز خواهد شد و فعالیت‌های ورزشی مدارس در فضای باز مجاز خواهد بود. دو نفر از دو خانواده می‌توانند برای پیک‌نیک یا نوشیدن قهوه و چای معاشرت کنند. ساکنان آسایشگاه‌ها اجازه ملاقات با یک نفر را خواهند داشت.
  • از ۲۹ مارساعضای دو خانواده و یا شش نفر اجازه خواهند داشت در خارج از خانه دور هم جمع شوند؛ به نظر می‌رسد که این مقررات شامل حیاط خصوصی افراد هم می‌شود. کلیه ورزش‌هایی که در فضای باز انجام می‌شود مثل فوتبال، گلف، تنیس و بسکتبال مجاز خواهد بود.
  • از ۱۲ آوریل: مغازه‌های غیرضروری، سلمانی‌ها، باشگاه‌های ورزشی و استخرها، باغ وحش‌ها، موزه‌ها، کتابخانه‌ها و پارک‌ها اجازه فعالیت دوباره خواهند داشت. مراسم عروسی محدود به ۱۵ نفر خواهد بود. پذیرش مهمان در رستوران‌ها و میخانه‌ها محدود به ۶ نفر و فقط در فضای باز مجاز خواهد بود.
  • از ۱۷ مه: تقریبا تمام محدودیت‌ها در فضای باز لغو می‌شود و شامل اجتماعات با حدود ۳۰ نفر می‌شود. از این تاریخ خانواده‌ها و دوستان می‌توانند در فضای داخل خانه با هم دیدار کنند. سینماها و هتل‌ها باز می‌شوند. در مسابقات بزرگ مثل مسابقات فوتبال تا ۱۰ هزار تماشاچی یا حدود یک چهارم ظرفیت ورزشگاه مجاز خواهد بود.

شروط لازمه برای اجرای هر مرحله

اجرای هر مرحله از برنامه دولت برای کاهش محدودیت‌ها چهار شرط لازم دارد.

دولت بریتانیا می‌گوید که در حال حاضر به این چهار شرط دست یافته است و به همین دلیل اولین مرحله کم کردن محدودیت‌ها را از ۸ مارس به اجرا خواهد گذاشت.

این چهار شرط شامل:

۱. ادامه موفقیت آمیز برنامه واکسیناسیون

۲. شواهد نشان می‌دهد که واکسیناسیون نقش موثری در کاهش تعداد افرادی دارد که در اثر کرونا در بیمارستان بستری می‌شوند و یا می‌میرند.

۳. میزان شیوع آلودگی در حدی است که خطر موج پذیرش در بیمارستان‌ها را که باعث فشار شدیدی بر سیستم درمانی عمومی می‌شود، ندارد.

۴. در ارزیابی کلی خطرات ویروس‌های نوع (سویه) جدید تغییر اساسی در خطر برداشتن محدودیت‌ها نداشته باشد.

BBC

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا : 2

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *