۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

طرح فنلاند برای جذب استعدادهای خارجی: برای ۹۰ روز به هلسینکی بیایید

الی اوتارسون، با هواپیما وارد هلسینکی

در روزهای پایانی ماه فوریه و در حالی که در فنلاند برف سنگینی می بارد، الی اوتارسون، با هواپیما وارد هلسینکی می‌شود تا ۹۰ روز در پایتخت فنلاند زندگی کند و صاحب این تجربه شود که در صورت اقامت دائم در این شهر، زندگی‌اش چگونه خواهد بود.

علاوه بر نامزد اوتارسون و دختر چهارساله اش، ۱۴ متخصص دیگر در این سفر همراه او هستند. این عده برای شرکت در یک برنامه جدید انتخاب شده اند که هدفش جلب متخصصان فناوری خارجی است.

اواخر سال گذشته جهت شرکت در این برنامه ۹۰ روزه که کانون فعالیت بازرگانی هلسینکی ترتیب آن را داده ۵۳۳۰ نفر از سراسر جهان نام نویسی کردند.

این کانون که هدفش پیشبرد سرمایه گذاری و تجارت بین المللی است، در فرودگاه به استقبال ۱۵ نفری که برای شرکت در این برنامه انتخاب شده اند خواهد رفت. آنها با شرایط زندگی و فرهنگ فنلاند وتسهیلات دورکاری در فنلاند آشنا خواهند شد و به شبکه های بازرگانی محلی و تمام مدارک مورد نیاز برای اقامت سه ماهه دسترسی خواهند داشت.

همچنین در تهیه مسکن و در صورت لزوم هر گونه مدرسه یا مهد کودک برای فرزندانِ داوطلبان به آنها کمک خواهد شد. هزینه مسکن و بلیت هواپیما به عهده خود شرکت کنندگان است ولی اگر این برنامه تجربی به خوبی پیش برود، به همه شرکت کنندگان برای درخواست اقامت دائم کمک خواهد شد.

برای ۹۰ روز به هلسینکی

اوتارسون، که سرمایه گذار بازیهای ویدیویی است می گوید علت درخواست او این بود که از افزایش نگران کننده تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در لس آنجس-محل زندگی اش به تنگ آمده بود.

او امیدوار است که با شرکت در این برنامه بتواند فرصت های سرمایه گذاری در صنعت بازیهای ویدیویی را که در هلسینکی پر رونق است بررسی کند و همچنین در حالی که در شهری زندگی می کند که در مقایسه با سایر شهرهای اروپا کمتر درگیر ویروس کرونا است، افق فکری خانواده اش بازتر شده و تماس های بیشتری هم داشته باشد.

“نامزد من هم در رشته بازرگانی کار می کند به همین جهت ما به این برنامه به عنوان فرصتی برای گسترش واقعی شبکه مان در منطقه نگاه می کنیم”

اوتارسون همچنین به گروهی که با او به هلسینکی می روند با علاقمندی نگاه می کند و می گوید شرکت در این برنامه تقریبا مانند شرکت در یک اردوی تابستانی بزرگسالان یا تحصیل در خارج است. او اضافه می کند که این برنامه به مثابه بریدن از حلقه اجتماعی معمول شخص و آشنایی با افراد جدید است.

در هفته های اخیر ابتکار ۹۰ روزه فنلاند توجه زیادی را به خود جلب کرده و به این که هلسینکی در نقشه نیروی کار جهانی جایی برای خود باز کند کمک کرده. در حالی که تنها ۱۵ داوطلب برنده به این سفر می روند، هلسینکی امیدوار است که تبلیغاتی که از این طریق می شود سبب شود که عده بیشتری علاقمند به کار در فنلاند شوند و در نتیجه کمبود استعدادها برطرف شده و بخش فنآوری فنلاند تقویت شود. این برنامه در صورت موفقیت وسیله ارزشمند تازه ای در رقابت برای جلب متخصصین خارجی خواهد بود.

BBC

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا : 1

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *