۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

تهیه مدارک مورد نیاز و اقدام برای پذیرش

تهیه مدارک مورد نیاز واقدام برای پذیرش

بعد از انتخاب رشته ،کشور مورد نظر برای ادامه تحصیل و همچنین انتخاب دانشگاه یا محل آموزش ،اقدام به اخذ پذیرش می نماییم.

جهت انجام این کار می‌توان از طریق موسسات مورد تایید وزارت علوم اقدام نمود و یا فرد دانشجو خود شخصا اقدام نماید که در هر دوحالت می بایست مدارک مورد نیاز دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی را به دقت تهیه کند تا امکان اخذ پذیرش و حتی بورس تحصیلی برای او فراهم شود.

صرف نظر از دوره،مقطع تحصیلی و کشور محل تحصیل مدارک  معمول مورد نیاز جهت اخذ پذیرش به شرح زیر می باشد (لازم به ذکر است که امکان دارد علاوه بر مدارک فوق دانشگاه مورد نظر مدارک دیگری نیز تقاضا کند که معمولا در سایت دانشگاه نوشته شده است و یا از طریق موسسه‌ای که اقدام به پذیرش می نمایید از آن مطلع می شوید) اما معمولا  مهمترین مدارک مورد نیاز دانشگاه ها و مراکز آموزشی به شرح زیر می باشد:

  1. ترجمه رسمی آخرین مدارک تحصیلی به زبان مورد تایید دانشگاه (در بعضی از مقاطع وکشورها مدارک دوره‌های تحصیلی قبلی نیز مورد نیاز است)
  2. کپی پاسپورت (معمولا آنهایی که به دلایل مختلف از جمله سربازی پاسپورت ندارند می بایست ترجمه شناسنامه خود را جهت اقدام آماده نمایند).
  3. هدف نامه statement of purpose (SOP)
  4. توصیه نامه Recommendation letter (غالبا در مقاطع فوق لیسانس وبالاتر مورد نیاز می باشد)
  5. رزومه کاری و علمی (CV) صرف نظر از تقاضای دانشگاه ،برای هر فردی تهیه این مدارک در بسیاری از موارد از جمله اقدام برای شغل ضروری است .
  6. مدارک رسمی زبان مورد تایید دانشگاه مورد نظر ( البته بسیاری از دانشگاه های جهان قبل از مدارک رسمی ،اجازه اقدام برای پذیرش مشروط را می دهند و یا دوره‌های زبان مورد نطر برای تقویت  زبان دانشجو برگزار می‌کنند که کاملا بستگی به دانشگاه ،مقطع تحصیلی  و کشور مورد نظر جهت ادامه تحصیل دارد)
  7. نمونه کاری ( Portfolio ) : در بسیاری از دانشگاه های جهان جهت اخذ پذیرش  در رشته های مختلف که معمولا دروس کارگاهی یا هنری دارد مانند هنر ،از دانشجویان در خواست نمونه کار  در زمینه رشته انتخابی در طی دوره تحصیلی قبلی و یا زمان اشتغال می کنند.

در ادامه به نحوه تهیه مدارک اصلی مورد نیاز مراکز آموزشی می پردازیم. لازم به ذکر است که در تهیه این مطلب سعی شده از معتبرترین منابع به خصوص دانشگاه استفاده گردد تا متقاضیان با بهترین روش جهت تهیه این مدارک اقدام نمایند.

 

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.2 / 5. تعداد آرا : 5

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *