۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

تحصیل دوره دبیرستان در ترکیه

امکانات دبیرستان های ترکیه
کشور ترکیه یکی از بهترین مقاصد برای سفر، مهاجرت و تحصیل است. سالانه بسیاری از ایرانیان برای ادامه  تحصیل در ترکیه و استفاده از شرایط و کیفیت نظام آموزشی بالای این کشور اقدام به گرفتن بورسیه و مهاجرت برای تحصیل می‌کنند. همراه ما بمانید. در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در مدارس بین‌المللی ترکیه می‌پردازیم؛ بهترین مدارس و میزان شهریه آن‌ها را مورد بحث قرار می‌دهیم و شرایط دریافت ویزای همراه را نیز بررسی می‌کنیم.

شرایط عمومی تحصیل دوره دبیرستان در کشور ترکیه

به‌دلیل نزدیک بودن کشور ترکیه به ایران و داشتن یک نظام آموزشی مشابه با آن، بسیاری از خانواده‌های ایرانی تمایل دارند فرزندان خود را برای تحصیل راهی این کشور کنند. دلیل دیگر را می‌توان هزینه‌های پایین برای پرداخت شهریه و زندگی در آن بیان کرد.

نظام آموزشی کشور ترکیه تحت کنترل و نظارت دولت ترکیه است. به همین دلیل افراد باید از سن ۶ تا ۱۴ سالگی رایگان و به‌صورت اجباری در مدارس تحصیل کنند. زمان شروع مدارس نیز در کشور ترکیه از اواسط ماه سپتامبر تا اوایل ماه اکتبر است و تا پایان ماه می ادامه دارد.

در سنین شش تا چهارده سال دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی و مقطع متوسطه اول یک دوره ۸ ساله را به‌صورت اجباری و رایگان باید درس بخوانند. بعد از آن مجاز هستند وارد دوره دبیرستان یا متوسطه دوم شوند. اصولاً اکثر دبیرستان‌های کشور ترکیه آزمون ورودی دارند که قبولی در آن، شرط اصلی پذیرش در آن‌هاست. بعد از قبولی در آزمون، دانش‌آموزان یک دوره چهار ساله را پیش رو خواهند داشت. بعضی از دبیرستان‌های ترکیه به‌طور خاص علوم دینی، فنی و هنر آموزش می‌دهند و دانش‌آموز به‌راحتی و با توجه به علاقه شخصی، می‌تواند در آزمون آن دبیرستان‌ها شرکت کند. همانند ایران دروس شیمی، ریاضی، فیزیک، زیست‌شناسی، اقتصاد و تاریخ در هر یک از پایه‌های آن‌ها تدریس خواهد شد. تقریبا تحصیل دوره دبیرستان در ترکیه رایگان است و در برخی از مدارس که خصوصی هستند، دانش‌آموزان بسته به مقطع و گرایش خود و همچنین شرایط اختصاصی مدرسه باید هزینه‌هایی را پرداخت کنند. جالب است بدانید که در کشور ترکیه مدارسی مخصوص ایرانیان وجود دارد که نه‌تنها به زبان فارسی تدریس می‌کنند، بلکه کادر این مدارس نیز ایرانی هستند.

 

 

انواع دبیرستان ها در ترکیه

بهترین دبیرستان های کشور ترکیه و هزینه تحصیل در آن ها

هزینه تحصیل در کشور ترکیه نسبت به مثلا هزینه تحصیل در سوئیس و بسیاری از کشورهای دیگر، کمتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است. این موضوع در کنار دانشگاه‌های بزرگ و معتبر ترکیه، دانش‌آموزان را ترغیب کرده است تا برای تحصیل در مقطع دبیرستان، کشور ترکیه را انتخاب کنند.هزینه تحصیل دوره دبیرستان در ترکیه با توجه به شهر و مدرسه انتخابی متفاوت است. بیشتر افراد، مدارس بین‌المللی شهرهای بزرگی چون ازمیر و استانبول را برای تحصیل در دبیرستان انتخاب می‌کنند. در ادامه برخی از معتبرترین و بهترین مدارس بین‌المللی این دو شهر را معرفی می‌کنیم.

هزینه تحصیل دوره دبیرستان در شهر استانبول

Istanbul International School و ENKA Schools Istanbul از جمله دبیرستان های بین المللی در شهر استانبول هستند که هزینه تحصیل در آن ها به ترتیب در زیر آورده شده است.

  • $ LWIS Istanbul International School 42,838 – 68,540
  • $ Eyuboglu Schools 50,750 -71250
  • $ Jasmine International Schools 25,328 – 44,325
  • $ Istanbul International School 54,000 – 84,000
  • $ ENKA Schools Istanbul 83,174 – 90,428

 

هزینه تحصیل دوره دبیرستان در شهر ازمیر

$ MEF international school 9,650 – 28,725

$ SEV izmir 70,500 – 80,000

$ SEV American College 99,000 – 109,000

$ Ozel Gelisim Iikoretim Okulu 44،۲۳۰

 

شرایط اخذ بورس تحصیلی دوره دبیرستان در ترکیه

افرادی که رزومه تحصیلی بسیار مناسبی دارند، بورسیه تحصیلی دریافت می‌کنند. مقدار بورسیه دریافتی برای دانشجویانی که در مقاطع آموزش عالی در حال تحصیل هستند، بیشتر است؛ اما همچنان در نظر داشته باشید که تحصیل در برخی از دبیرستان‌های ترکیه رایگان است و تنها چیزی که نیاز دارید، قبولی در آزمون ورودی است. همچنین برای تحصیل در این مدارس نیاز است تا ابتدا اجازه اقامت در این کشور را دریافت کنید تا بتوانید در این مدارس ثبت‌نام کنید. برای دریافت تخفیف در مدارس خصوصی نیز با داشتن توانمندی‌ها و نشان دادن آن‌ها می‌توانید در پرداخت شهریه تخفیف بگیرید.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: ۱۰ نکته برای نوشتن یک رزومه تحصیلی عالی

 

شرایط دبیرستان و کالج های ترکیه برای تحصیل دوره دبیرستان

هر دبیرستان ترکیه شرایط مخصوص به خودش را دارد و این دانش‌آموزان هستند که با توجه به اهداف خود برای آینده‌شان می‌توانند یکی از دبیرستان‌ها را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. دبیرستان‌های آنادولو و مدارسی که هم خصوصی و هم دولتی‌اند، مسیری برای ورود به بهترین دانشگاه‌ها هستند. دانش‌آموزان در این مدارس علاوه بر زبان انگلیسی، زبان فرانسه و آلمانی نیز می‌آموزند.

آن دسته از دانش‌آموزانی که به‌دنبال  تحصیل پزشکی در ترکیه  هستند یا می‌خواهند در رشته‌های حقوق و فنی مهندسی تحصیل کنند، باید در مدارس فنی بیلمیلر دوره دبیرستان خود را سپری کنند. در این دبیرستان بسته به نوع درس از زبان‌های انگلیسی و ترکی برای تدریس استفاده می‌کنند. مدرسه‌های دیگری برای تحصیل دوره دبیرستان در ترکیه وجود دارند که تنها علوم دینی در آن‌ها تدریس می‌شود. لازم به ذکر است مدارس دیگری نیز در کشور ترکیه هستند که تدریس دوره دبیرستان در آنها به زبان‌های آلمانی و فرانسوی و دیگر زبان‌هاست.

امکانات دبیرستان های کشور ترکیه

همان‌طور که قبلا گفتیم، دبیرستان‌های ترکیه به دو بخش خصوصی و دولتی تقسم می‌شوند و به همین دلیل هزینه‌های آنها و امکاناتی که در اختیار دانش‌آموزان خود قرار می‌دهند، متفاوت از یکدیگر هستند. مدارس بین‌المللی و آنهایی که با دریافت شهریه کار می‌کنند:

  • منابع و امکانات بهتری ارائه می‌دهند؛
  • تدریس در آن‌ها توسط برترین اساتید آموزشی صورت می‌گیرد؛
  • در کنار زبان انگلیسی، زبان‌های آلمانی و فرانسوی را نیز آموزش می‌دهند؛
  • به‌دلیل اینکه تعداد دانش‌آموزان در هر کلاس کمتر است، یادگیری دانش‌آموزان به مراتب از دیگر مدارس بیشتر است و دانش‌آموزان موفق‌تری را به جامعه تحویل می‌دهند؛
  • کلاس‌های فوق برنامه مانند کلاس‌های ورزشی، کامپیوتر و مهارت‌های زندگی هم برگزار می‌کنند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: بهترین مدارس جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

 

شرایط اخذ بورس تحصیلی دبیرستان در ترکیه

شرایط و مدارک مورد نیاز برای تحصیل دوره دبیرستان در ترکیه

پذیرش برای تحصیل دوره دبیرستان در ترکیه اولین شرط است. بعد از آن باید هزینه‌ای که برای مدرسه در نظر گرفته شده است پرداخت شود و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی از جمله:

  • پاسپورت معتبر؛
  • مدارک تحصیل سال‌های آخر مقطع قبلی به‌همراه ریز نمرات؛
  • انگیزه‌نامه برای پذیرش تحصیلی؛
  • جوایز معتبر علمی و فرهنگی (در صورت داشتن آن‌ها)؛
  • توصیه‌نامه  از معلمین

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: راهنمای گام‌به‌گام دریافت یک توصیه‌نامه عالی

 

پس از دریافت پذیرش از مدرسه، دانش‌آموز باید برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه اقدام کند. مدارک تمکن مالی که نشان‌دهنده توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی و تحصیل است نیز علاوه بر مدارک بالا باید  تحویل داده شود.

 

هزینه های زندگی دانش آموزان دوره دبیرستان در ترکیه

معمولا دانش‌آموزان بین‌المللی که برای تحصیل دوره دبیرستان در ترکیه پذیرفته می‌شوند، در مدارس شبانه‌روزی و دارای خوابگاه ساکن می‌شوند. هزینه‌های خوابگاه برای آن‌ها به نوع امکاناتی که در اختیارشان قرار داده می‌شود، بستگی دارد. بسته به نوع خوابگاه،‌ میزان این هزینه‌ها معمولا بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ دلار در ماه است.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: ۱۰ نکته برای کاهش هزینه‌های زندگی و تحصیل در کشورهای خارجی

 

شرایط دریافت ویزای همراه برای تحصیل دوره دبیرستان در ترکیه

برخی از خانواده‌ها تمایل دارند که در مدت تحصیل فرزندشان در کنارشان باشند. بهترین ویژگی مدارس ترکیه این است که خانواده‌ها در مدت تحصیل فرزندشان در این کشور بدون نیاز به ویزا می‌توانند به دیدن آن‌ها بروند. در صورتی‌که این خانواده‌ها در کشور ترکیه ملکی را خریداری کنند، می‌توانند اقامت بگیرند یا به‌عنوان توریست در این مدت در ترکیه حضور داشته باشند. البته در صورتی‌که ارزش ملکی که خریده‌اند برابر با دویست و پنجاه هزار دلار باشد، پاسپورت و مجوز کشور ترکیه را نیز دریافت می‌کنند. اگر هم ارزش ملک کمتر از دویست و پنجاه هزار دلار باشد، تنها اقامت موقت کشور ترکیه را دریافت می‌کنند که تا ۱۰ سال قابل تمدید است و فرزندانشان می‌توانند در مدارس آن منطقه نیز تحصیل کنند.

 

طول دوره دبیرستان در ترکیه

طول مدت تحصیل در مقطع متوسطه در کشور ترکیه چهار سال است. برخی از دبیرستان‌ها یک سال را نیز به آموزش زبان‌های خارجی اختصاص می‌دهند.

 

انواع دبیرستان ها در کشور ترکیه

  •  دبیرستان‌های دولتی که تحصیل استاندارد دارند.
  •  دبیرستان‌های امام هتیپ (Imam hatip)‌ که دروس مذهبی و زبان عربی را تدریس می‌کنند.
  • دبیرستان‌های فنی و حرفه‌ای که به آموزش‌های فنی اختصاص دارند.
  • دبیرستان‌های آناتولی که زبان‌های خارجه را تدریس می‌کنند.
  • دبیرستان‌های علوم که دوره‌های علمی را برگزار می‌کنند.
  • دبیرستان‌های آموزش فنی و حرفه‌ای صنعتی که دروس مربوط به علوم صنعتی را تدریس می‌کنند.
  • دبیرستان‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برق که دروس مربوط به الکترونیک را به دانش آموزان تدریس می‌کنند.
  • دبیرستان‌های خصوصی که تمامی موارد ذکرشده در بالا را ارائه می‌دهند.

 

شرایط عمومی تحصیل دوره دبیرستان در ترکیه

چه دروسی در دبیرستان‌های ترکیه تدریس می‌شوند؟

دروسی که در سال‌های اول و دوم دوره دبیرستان در ترکیه تدریس می‌شوند معمولا درس‌های زبان ترکی استانبولی، ریاضیات، شیمی، زیست‌شناسی، جغرافی،‌ زبان خارجی (فرانسه، ایتالیایی، ژاپنی، عربی، روسی، چینی و انگلیسی) و ادبیات ترکی استانبولی هستند. در خصوص زبان باید بگوییم که زبان انگلیسی تدریس می‌شود و دیگر زبان‌هایی که نام بردیم، به‌عنوان زبان خارجی دوم آموزش داده می‌شوند.

در سال چهارم دانش‌آموزان باید همانند دبیرستان‌های ایرانی،‌ در امتحانات نهایی شرکت کنند. با قبولی در این امتحانات و کسب نمره مورد قبول دانشگاه، برای ادامه تحصیل در رشته‌های مورد نظرشان در دانشگاه اقدام می‌کنند. البته برای پذیرش در هر رشته نیاز است تا دروسی را با نمرات مخصوص در دوره دبیرستان قبول شوند. برای مثال برای تحصیل در رشته‌های اقتصاد، حقوق، روابط بین‌الملل، روانشناسی و مدیریت بازرگانی باید در دروس ریاضی و زبان ترکی استانبولی دوره دبیرستان، بیشترین نمره را کسب کنند. همچنین برای پذیرش در رشته‌هایی مانند علوم کامپیوتر، علوم مهندسی، پزشکی و دیگر رشته‌های مربوط به علوم، باید در درس علوم دوره دبیرستان بیشترین نمره را به دست بیاورند. برای قبولی و تحصیل در رشته‌های تاریخ و جغرافی نیز باید در درس علوم انسانی نمره بیشتری بیاورند.

 

شرایط ثبت‌نام در مدرسه ایرانیان در شهرهای استانبول و آنکارا

مدارس ایرانی موجود در کشورهای دیگر همانند مدارس ایرانی کشور ترکیه، زیر نظر وزارت آموزش و پروش کشور ایران و تحت قوانین آن فعالیت دارند. معلمانی که در این مدارس مشغول به تدریس هستند، معلمانی با تجربه از کشور ایران هستند که آزمون‌های مختلفی را برای کسب این سمت با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند؛ بنابراین سطح علمی مدارس ایرانیان در کشور ترکیه، قابل‌اطمینان است. کشور ترکیه در سه مقطع در مدرسه ایرانیان ترکیه به زبان فارسی دانش‌آموز می‌پذیرد. شایان ذکر است این مدارس زیر نظر وزارت امور خارجه ایران در کشور ترکیه، با سیستم آموزشی همانند کشور خودمان و به زبان فارسی فعالیت دارند. افراد برای ثبت‌نام در این مدارس می‌توانند به‌راحتی به یکی از شهرهای مدنظرشان در کشور ترکیه مراجعه کنند. در صورتی‌که تمایل دارید برای اقامت طولانی‌مدت در کشور ترکیه اقدام کنید، پیشنهاد می‌کنیم فرزند خود را در مدارس ترکی این کشور ثبت نمایید تا با فرهنگ و اجتماع آن‌ها آشنا شوند. توجه داشته باشید که در زمان ثبت‌نام مدرک تاییدیه اقامت، مدارک تحصیلی پایه یا دوره قبلی فرزندتان (که از مدرسه قبلی او تایید شده است) و گذرنامه را باید ارائه دهید.

 

سخنی با شما

تحصیل در ترکیه به‌دلیل موقعیت جغرافیایی عالی، امکان آشنایی با فرهنگ اروپایی و یادگیری زبان‌های بین‌المللی می‌تواند مسیر دانش‌آموزان را برای تحصیل کارشناسی و همچنین  تحصیل درمقطع کارشناسی ارشد ترکیه  و دیگر دانشگاه‌های مطرح دنیا هموارتر کند. یکی از گزینه‌های جذاب دیگری هم که می‌توانید در نظر بگیرید، تحصیل آنلاین است که اتفاقا این روزا حسابی باب شده است. مثلا می‌توانید گوشه ذهنتان  تحصیل در مدارس آنلاین کانادا را هم در نظر داشته باشید. اگر سوالی در این زمینه دارید، در بخش دیدگاه‌ها از ما بپرسید یا شماره تماستان را همانجا برایمان بگذارید تا با شما تماس بگیریم و موبه‌مو راهنمایی‌تان کنیم.

educations studyinturkey

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا : 116

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

  1. سلام ببخشید من یه سوالی داشتم، من امسال کلاس ۱۰ هستم، و در رشته فنی و حرفه ای گرافیک، میخواستم بگم که چجوری باید در بورسیه شرکت کنم



    0



    • بیتا عزیز سلام،
      تشکر بابت پیامی که گذاشتید.
      بورسهای بسیار متنوع می‌باشد و بهتر است با برای بررسی دقیق‌تر با مشاوران بلواسکای مشورت بفرمایید.

      شماره تماس:
      ۰۲۱۹۱۰۰۷۲۷۴



      0



  2. سلام وقت بخیر،من کلاس نهم هستم و درمدارس عادی درس خوندم معدل نهمم۱۹/۵۰،معدل هشتمم۱۹/۷۱،معدل هفتم ۲۰هستش،ومدرک دانش آموزی خبرنگاری پانا روهم دارم ویکم زبان انگلیسی یاد دارم ودارم کلاس میرم تا تسلط کامل داشته باشم من میتونم برای دبیرستان بورسیه رایگان درکشور ترکیه یااتریش رو دریافت کنم،چون خودم شرایط مالی خوبی ندارم،میشه راهنماییم کنین.باتشکر



    0



    • فاطمه عزیز سلام،
      ضمن تبریک بابت معدل خوب شما،مدارس بین المللی ترکیه معمولا بورس‌هایی مختلفی دارد. اما میزان آن بورسیه‌های تحصیلی کاملا بستگی به شرایط متقاضی و مدرسه دارد.
      به همین منظور بهتر است شرایط شما توسط مشاوران بلواسکای دقیق‌تر بررسی شود.

      شماره تماس:
      ۰۲۱۹۱۰۰۷۲۷۴



      0



  3. سلام وقتتون بخیر من یک سوال داشتم
    من میرم دوازدهم یعنی سال آخر دبیرستان و قصد مهاجرت دارم به ترکیه
    زمانی که برم به ترکیه و بخوام به مدرسه برم همون مقطع دوازدهم رو میخونم یا نه ؟



    0



    • آیناز عزیز سلام،

      بله معمولا همان مقطع را میبایست بخوانید. اما بازهم برای بررسی دقیق تر با مشاورین بلواسکای تماس بگیرید.

      شماره تماس:
      ۰۲۱۹۱۰۰۷۲۷۴



      0



  4. سلام وقتتون بخیر.
    من سال دهم رو در ایران گذروندم و می خواستم بدونم برای ادامه اش می تونم بورس بگیرم یا باید از اول دبیرستان رو با بورس اونجا شرکت کنم؟ بعد می خواستم بدونم محدودیت سنی هم برای شرکت کردن داره؟
    ممنون می شم راهنماییم کنید.🙏



    0



    • تارا عزیز سلام،

      شما می‌توانید برای سال یازدهم درس بخوانید و احتیاج اینکه دوبراه از اول درس بخوانید نیست. معمولا محدودیت سنی خاصی وجود ندارد و همین سن متداول دبیرستان نیاز هست.



      0



  5. سلام خسته نباشید
    درمورد دبیرستان ها سوال دارم
    ایا با ما زبان انگلیسی هم بیشتر کار میکنن؟
    و اگر اصلا زبان ترکی بلد نباشیم مشکلی نداره؟….
    و اگر یک دوره در این مدارس شرکت کنیم، ضمن تقویت زبان، و بعد بخایم بریم کشور های دیگه ای نظیر کانادا میتونیم؟
    مدرسه تیزهوشان رشته انیمیشن قبول شدم اما رشته دیگه ای رو مد نظر دارم…
    سطح زبانم هم متوسط b1 a2
    شانس دریافت بورسیه دارم؟



    0



    • دوست عزیز سلام،

      معمولا مدارس بین المللی در ترکیه به زبان انگلیسی می‌باشد و مدارس دولتی به زبان ترکی. البته معملا مدارس دولتی برای کسانی هست که انجا اقامت دارند و امکان ادامه تحصیل قطعا در کشورهای دیگر نیز برای شما فراهم می‌باشد. در عین حال حتما با کارشناسان بلواسکای ( Blue Sky ) مشورت بفرمایید تا بر اساس شرایط شما بهترین راه را به شما معرفی کنند.

      شماره تماس:
      ۰۲۱۹۱۰۰۷۲۷۴



      0



  6. سلام وقت،بخیر
    من پایه دهم به یازدهم هستم میتونم بورسیه کاملا ریگان بگیرم؟
    معدل دهم ۱۹/۵بود
    شرایط چطوری هست؟



    0



    • سارا عزیز سلام،

      معمولا دبیرستان های بین المللی ترکیه بورس‌های کامل ندارند اما حتما با کارشناسان بلواسکای ( Blue Sky ) مشورت بفرمایید تا بهترین راه‌ها و بورس‌ها را به شما معرفی کنند.

      شماره تماس:
      ۰۲۱۹۱۰۰۷۲۷۴



      0



  7. سلام من میخواستم بدونم آیا ترکیه مثل ایران در مقطع دبیرستان انتخاب رشته داره ؟



    0



  8. سلام و وقت بخیر.بنده پایه یازدهم تجربی هستم معدل هفتمم ۱۹/۸۳ و هشتم و نهمم ۲۰ هستش.معدل یازدهمم هم ۱۹/۲۰ شد و تاالان در خیلی از مسابقات هنری،ورزشی و علمی شرکت کردم و چندین لوح و مقام دارم و به زبان انگلیسی تا حدی تسلط دارم ولی پروسه ی گرفتن آیلتسم تا سه سال دیگه طول میکشه و کلاسهای ورزشی زیادی رفتم و کلاسهای هنری ام میرم و میشه گفت دانش آموز موفقی هستم اگر مصاحبه کردیم دقیق براتون توضیح میدم ولی خب متاسفانه وضع مالی خیلی ایده عالی ندارم و امکان اخذ اقامت دائم ترکیه رو ندارم و اخذ بورسیه دبیرستان ترکیه یکی از راه هاییه که برای موفقیت دارم بهش فکر میکنم بنظرشما با کمک شما میتونم بورس دبیرستان ترکیه رو بگیرم¿



    0



    • فاطمه عزیز سلام
      بابت نمرات خوبت و فعالیت های مختلفی که دارید به شما تبریک می‌گوییم.
      به صورت کلی بورس‌های مدارس بین المللی درصدهای مشخصی مثلا تا ۵۰ % دارد و بورسهای کامل بسیار نادر است. اما بازهم پیشنهاد می‌شود با کارشناسان ما مشورتی داشته باشید.

      شماره تماس:
      ۰۲۱۹۱۰۰۷۲۷۴



      0



  9. سلام
    من الان پایه یازدهم انسانی هستم
    در مدارس نمونه دولتی هم درس میخونم و هرساله نمرات خوبی داشتم
    میخاستم بدونم اگه واسه سال دوازدهم بخوام در ترکیه تحصیل کنم

    مدرسه ای مناسب رشتم هست؟

    مدارس ایرانی در ترکیه دروس خدمون رو تدریس میکنند؟

    مدارس ایرانی در ترکیه دختر و پسر جدا هستن؟

    و اینکه مدارک اون مدارس برای ایران معتبره؟



    0



    • سهیل عزیز سلام،

      پیشنهاد ما تحصیل در مدارس بین المللی داخل ترکیه می‌باشد که ازسطح کیفی بالایی برخودارند.
      مدارس ایرانی نیز در ترکیه وجود دارند اما اگر بخواهید مدرک رسمی ایران بگیرید طبیعتا میبایست ان مدرسه مورد تایید آموزش و پرورش ایران باشد.



      0



  10. سلام. ببخشید من میرم کلاس هشتم و قصد دارم دبیرستان رو برم ترکیه. فقط یه مشکل هست اونم اینکه بابام مدرک سربازی نداره و براش پاسپورت نمیدن. میخواستم بپرسم ببینم که میتونم با مادرم بریم اونجا. بعد خودش برگرده ایران‌. یا اینکه اجازه نمیدن؟



    0



    • ستایش عزیز سلام

      شما و مادر برای ثبت نام تشریف ببرید و معمولا اکر فردی مشمول باشد اجازه خروج ندارد، مگر با دلایل موجه. در زمینه پدر بهتر است از نظام وظیفه و یا پلیس به علاوه ده استعلام بگیرید.



      0



  11. درود ، من کلاس دهم هستم و رشتم ریاضی فیزیکه و بخاطر علاقم به فیزیک و فیزیک کوانتومی میخوام مهاجرت کنم میخواستم بپرسم ترکیه در مقطع دبیرستان رشته ریاضی فیزیک هم داره؟



    0



    • سلام. وقت بخیر،

      مجموعه بلواسکای نماینده مراکز اینترنشنال در ترکیه است. در این مدارس شما دروسی که به آن علاقه‌مندید و نیاز دارید برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را انتخاب میکنید برای تحصیل. لطفا جهت اطلاعات بیشتر با مشاورین مجموعه در تماس باشید.



      0



  12. سلام وقت بخیر
    من نهم هستم به زبان انگلیسی خیلی مسلطم شاید اگه آیلتس بدم حداقل نمره ۵.۵میگیرم و همچنین به ترکی هم خیلی خوب مسلطم و وضیعت مالی ما خیلی هم خوب نیست برای من بورس میدن؟
    و اینکه دبیرستانی هست که خوابگاه هم داشته باشه؟



    0



    • سلام و درود
      مجموعه بلواسکای نماینده مدارس اینترنشنال در ترکیه است و امکان گرفتن بورسیه از مدارس اینترنشنال برای دانش آموزان پایین است.

      برای اخذ بورسیه نمره معدل، سطح زبان،مدارک علمی هنری آموزشی و ورزشی تاثیر گذار است و تا حدی بستگی به مرکز آموزشی نیز دارد باید مدارک ارسال شود و مکاتبه صورت گیرد.
      پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات و برای بررسی شرایطتون به طور اختصاصی با مشاورین ما تماس بگیرید.



      0



  13. سلام و خسته نباشید.ببخشید من امسال کلاس هشتم هستم و از نهم به بعد و دانشگاه رو میخوام در ترکیه تحصیل کنم. خوشبختانه دانش اموز موفقی هستم و نمرات بالایی هم داشتم، اما تسلط زیادی بر زبان انگلیسی ندارم یعنی مشکلی پیش نمیاد؟و اینکه اوضاع مالی بسیار خوبی برای اقامت دائم در ترکیه رو هم ندارم متاسفانه، میخوام بگم با گرفتن بورسیه میتونم تا اتمام تحصیل در ترکیه اقامت داشته باشم؟ممنون میشم جواب بدید.



    0



    • سلام و درود
      مجموعه بلواسکای نماینده مدارس اینترنشنال در ترکیه است و امکان گرفتن بورسیه از مدارس اینترنشنال برای دانش آموزان پایین است.

      برای اخذ بورسیه نمره معدل، سطح زبان،مدارک علمی هنری آموزشی و ورزشی تاثیر گذار است و تا حدی بستگی به مرکز آموزشی نیز دارد باید مدارک ارسال شود و مکاتبه صورت گیرد.
      پیشنهاد میکنم برای اطلاعات و برای بررسی شرایطتون به طور اختصاصی با مشاورین ما تماس بگیرید.



      0



  14. سلام ببخشید سوالی داشتم پسر من سال هشتم هست و جزو قهرمانان شنا در تهران
    خواستم ببینم این مدارک ورزشی پوئن خاصی واسه بچه ها در ترکیه محسوب میشه و اینکه در دبیرستان رشته ای تحت عنوان تربیت بدنی هست یا خیر؟



    0



  15. سلام من امسال می روم دهم و رشته ام ریاضی فیزیک هست می خواستم بدانم من باید دوره ی راهنمایی اول رو دوباره بخوانم یا با هم سن سال های خودم می افتم و برای امتحان معادل سازی از چه درس هایی امتحان می گیرن و معدل نهم ام ۱۸/۵۶ بوده است ممنون می شوم جواب بدهید



    0



    • سلام وقت بخیر
      شرکت بلواسکای نماینده مدارس اینترنشنال در ترکیه میباشد و اغلب این مدارس دارای خوابگاه هستند و هزینه تحصیل در این مدارس از ۱۵ هزار دلار شروع می‌شود.
      دانشگاه های خصوصی ترکیه مورد تایید وزارت علوم و بهداشت هستند و آزمون ورودی هم ندارند ولی دانشگاه های دولتی آزمون ورودی دارند.
      نام دانشگاه های مورد تایید باید از سایت وزارت علوم و بهداشت بررسی شود.
      توصیه می‌شود برای اطلاعات بیشتر با مشاورین مجموعه بلواسکای تماس بگیرید.



      0



  16. سلام وقت بخیر
    من کلاس یازدهم هستم ک معدل خوبی هم دارم . میتونم سال ۱۲ ام را ترکیه باشم؟ هزینه خوابگاه چقدر هست ؟ برای ورود به دانشگاه باید ازمون داد؟
    و اینکه مدرک های دانشگاه های پزشکی اونجا برای ایران معتبره؟



    0



  17. سلام وقت بخیر. من کلاس ۱۱هستم در رشته عمران میخوام برای ادامه تحصیلم به ترکیه سفر کنم درحال حاضر سنم ۱۷هست اگر من بخوام بیام باید حتما پاسپورت داشته باشم یا لازم نیست ؟



    0



  18. سلام وقت بخیر. من کلاس ۱۱هستم و۱۷سال سن دارم تصمیم گرفتم که برای ادامه تحصیلم به ترکیه سفر کنم درحال حاضر در ایران زندگی میکنم برای اینکه بخوام به ترکیه سفر کنم بایدحتما ۱۸سال سن داشته باشم یا درهمین ۱۷سال میتونم بیام ؟؟خیلی ممنون



    0



  19. سلام وقت بخیر،من امسال کلاس نهمم و معدل هفتم و هشتمم بیست شده و چندین مقام بین المللی و کشوری کاراته دارم و دو رتبه دوم مسابقات علمی دارم و یک‌بار هم مجری مسابقات ورزشی بودم و به زبان ترکی مسلط هستم و انگلیسی هم کم …آیا میتوانم از دبیرستان های بین المللی بورسیه تحصیلی بگیرم؟



    0



    • سلام. وقت بخیر.

      در حالت کلی بله، داشتن مدارک ورزشی و قهرمانی تاثیر مثبت در شرایط پذیرش دارد و امکان دریافت بورسیه تحصیلی نیز وجود دارد. برای بررسی شرایط فرزندتان با مشاورین ما در بلو اسکای تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.



      0



  20. سلام من کلاس هشتم هستم و حدود ۹۰ درصد از زبان استانبولی رو بلدم و در کانون های متخلف آزمون دادم میخواستم بپرسم میتونم پایه دهم و یازدهم و دوازدهم رو در مدارس شبانه روزی ترکیه ادامه تحصیل بدم ؟



    0



    • پارسا عزیز سلام،

      در حالت کلی پاسخ سوال شما بله است ولی مدارس با هم متفاوت هستن. در صورت تمایل با مشاوران ما تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهیم.



      0



  21. سلام من کلاس هشتم هستم و زبان ترکی استانبولی رو حدود ۹۰ درصدش رو بلدم میخواستم بپرسم اگه مدرکش رو بگیرم چیکار میتونم بکنم
    و راه های شرکت در بورسیه چیه



    0



    • پارسا عزیز سلام،

      در حالت کلی جابر سوال شما بله هست. امکان ادامه تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه برای شما وجود دارد ولی مدارس با هم متفاوت هستند. چنانچه می‌خواهید اطلاعات بیشتری داشته باشید می‌توانید با مجموعه ما تماس بگیرید تا توضیحات کامل و جامع را در اختیارتان بگذاریم.



      0



  22. سید نوید محمدی سرهنگ آبادی
    ۳۰ آبان ۱۴۰۰ در ۰۵:۰۹

    سلام وخسته نباشید
    وبسایتتون کامل در مورد همه چیز توضیح داده،واکثرا من سایت شما رو برا دوستانی که کشور ترکیه میخوان تحصیل کنند میفرستم،واقعا ممنون از اینکه کامل توضیح دادید ،
    یه سوال داشتم
    اگر دوران دبیرستان در مدرسه های عادی ترکیه درس بخوانه میتونه کنکور AyT کشور ترکیه بده،یا باید برای دانشگاه آزمون yos بده؟!



    0



    • نوید عزیز سلام،
      خیلی خوشحالیم که اطلاعات وب سایت ما برای شما مفید بوده است. در حالت کلی جواب سوالتون بله است و باید در آزمون یوس شرکت کنید چون دانشگاه‌های دولتی ترکیه آزمون ورودی دارند و فرقی نمی‌کند که از کدوم مدرسه شما فارغ التحصیل شده باشید. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در تماس باشید.



      0



  23. سلام و وقت بخیر
    فرزند من کلاس هستم هست و برای سال تحصیلی آینده قصد مهاجرت داریم . با توجه به ابن که زبان ترکی بلد نیست چطور باید برای ورود به دبیرستان اقدام کنین؟ با توجه به این که دبیرستان‌ها امتحان ورودی داره
    سپاسگزارم



    0



    • سلام. در اغلب دبیرستان های اینترنشنال برای ورود و ادامه تحصیل آزمون زبان از دانش آموز گرفته خواهد شد و در این آزمون میزان توانایی فردی افراد در مقوله زبان (ترکی_انگلیسی) محک خورده و در صورت پایین بودن نمره آزمون پیش نیاز زبان به دانش آموزان اینترنشنال ارائه می‌شود.
      توصیه می‌شود برای اطلاعات بیشتر و جهت مشاوره تخصصی با مشاورین ما تماس بگیرید.



      0



  24. سلام وقت بخیر. من الان پایه دهم ریاضی هستم و معدل هفتم و هشتم و نهمم ۲۰ هست. دوست داشتم دهم رو اونجا بخونم ولی….
    گرفتن بورسیه چقدر طول میکشه و هزینه ش چقدر هست؟



    0



    • سلام و درود،
      مجموعه بلواسکای نماینده مدارس اینترنشنال در ترکیه است و امکان گرفتن بورسیه از مدارس اینترنشنال برای دانش آموزان پایین است.
      برای اخذ بورسیه نمره معدل، سطح زبان،مدارک علمی هنری آموزشی و ورزشی تاثیر گذار است و تا حدی بستگی به مرکز آموزشی نیز دارد باید مدارک ارسال شود و مکاتبه صورت گیرد.
      پیشنهاد میکنم برای اطلاعات و برای بررسی شرایطتون به طور اختصاصی با مشاورین ما تماس بگیرید.



      0



  25. سلام من امسال دارم یازدهم را میخونم و سال دیگه میخواستم اگه بشه برای تحصیل به ترکیه برم و مشکلی پیش نمیاد سال اخر مدرسه برای تحصیل برم؟ از لحاظ یادگیری و اینکه من تا بخوام ترکی یاد بگیرم و چیزی بفهمم سال تموم میشه و سال ۱۲ام هم سال حیاطی ای هستش و خواستم بدونم نظر شما چیه و پیشنهادتون چیه من خودم اول میخواستم بعد از دیپلم برم و در ازمون yos شرکت کنم ولی بعد نظرم عوض شد چون اگه رود تر برم بهتر میتونم جا بیوفتم و زبانم هم بهتر میشه . الان دارم کلاس زبان میرم ولی عملا هیچی یاد نمیگیرم و تا داخل محیط قرار نگیرم تغییری نمیکنم . یک سوال دیگه هم داشتم که خواستم بدونم سطح درس ها در چه حد هستش چون من به دلیل آنلاین شدن مدارس درسم یکم لطمه دیده و خواستم ببینم به مشکل نمیخورم؟



    0



    • نیما عزیز سلام،
      در حالت کلی خیر مشکلی برای ادامه تحصیل در سال دوازدهم برای شما وجود ندارد.
      برای برسی بهتر و مشاوره دقیق تر برای انتخاب مقطع پیشنهاد میشود که با مشاورین ما تماس بگیرید و مشاوره اختصاصی رایگان دریافت کنید.



      0



  26. سلام وقت بخیر من کلاس دهم تجربی هستم و میخوام یازدهم رو توی استانبول بخونم و از طریق خرید خونه توسط فامیلم اقامت میگیرم و اینکه من ۱ سال بخاطر مهاجرت به یک کشور نتونستم درس بخونم و الان با اینکه متولد ۸۳ هستم کلاس دهم هستم و برای کلاس یازدهم ۱۸ سالم میشه خواستم بپرسم محدودیت سنی نداده دبیرستان های ترکیه؟ چون احتمالا تو سن ۲۰ سالگی دوازدهم رو تموم کنم



    0



  27. و یه سوال دیگع هم داشتم اینکه اگه کلاس یازدهم و دوازدهم رو توی ترکیه بخونم میتونم توی کنکور خود ترکیه شرکت کنم؟؟ یا بهتره توی آزمون yos شرکت کنم؟



    0



    • سمیرا عزیز سلام،
      در حالت کلی خیر مشکلی برای ادامه تحصیل در سال دوازدهم برای شما وجود ندارد.
      برای برسی بهتر و مشاوره دقیق تر برای انتخاب مقطع پیشنهاد میشود که با مشاورین ما تماس بگیرید و مشاوره اختصاصی رایگان دریافت کنید.



      0



  28. سلام
    من کلاس هشتم هستم و میخام برم به ترکیه
    ولی سرمایه زیادی ندارم
    میشه با پدرم به ترکیه اقامت تحصیل بگیرم
    به زبان انگلیسی مسلط هستم
    بهم خوابگاه میدن؟



    0



    • سلام و درود
      در کشور ترکیه برای علاقه‌مندان به تحصیل در دبیرستان های این کشور مسیر های زیادی وجود دارد و شرایط گرفتن اقامت این کشور متفاوت است ولی در حالت کلی انجام پذیر است.
      با توجه به تسلط شما بر زبان انگلیسی مدارس اینترنشنال که شامل خوابگاه هم هست به شما پیشنهاد می‌شود.
      توصیه می‌شود برای اطلاعات بیشتر وجهت مشاوره تخصصی با مشاورین ما تماس بگیرید.



      0



  29. ابراهیم جلیل پیران
    ۷ دی ۱۴۰۰ در ۰۷:۰۹

    سلام ببخشید من یه سوال داشتم خدمتتون من سال آخرم هست من داوزدهم رشته تجربی هستم خواستم بپرسم باید دیپلم بگیرم بعد برم یا نه میتونم برم همون جا مدرک بگیرم در ترکیه



    0



    • سلام و درود
      در هر دو حالت برای شما امکان پذیر است.
      شما می‌توانید در ایران فارغ التحصیل شوید و بعد اقدام کنید برای پذیرش دانشگاه و هم می‌توانید سال دوازدهم را در کشور ترکیه تکمیل کرده و مدرک اینترنشنال از مدارس اینترنشنال دریافت کنید و بعد برای دانشگاه اقدام کنید. در حالت دوم زبان شما تقویت شده و شرایط ورود به دانشگاه از برخی لحاظ راحت تر خواهد بود.
      توصیه می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی با مشاورین ما تماس بگیرید.



      0



  30. سلام خسته نباشید

    من زبان ترکی رو کامل مسلطم وکلاس هشتم هستم اگع به مدت یک سال زبان انگلیسی بخونم قبول میکنن ومعدلم چیزی بین ۱۷و۱۸هست و مشکل مالی هم ندارم و وقتی به هنرستان برم اونجا اگع ازم امتحان بگیرن از کتابای مقطع تخصیلی خودشون میگیرن یا ایران؟!

    به نظرتون قبول میکنن



    0



    • زهرا عزیز سلام.
      ما نماینده بسیاری از مدارس بین المللی ترکیه هستیم و بعضی از مدارس ممکن است آزمون ورودی داشته باشند ولی خیلی نادر است این موضوع. برای دریافت اطلاعات بیشتر به شما توصیه می‌شود با مشاورین ما تماس بگیرید.



      0



  31. یه سوال داشتم
    من کل معدل دوره راهنمایی بالا بوده و سال دهم رو هم خوب تموم کردم الان سال یازدهم به دلیل اینکه مجازی بود یکم درسم لطمه دید آمل شرایط یادگیریم خیلی خوبه و زود یاد میگیرم میخواستم بپرسم ترکیه برای سال دوازدهم بورسیه کامل میده و چ مدارک لازمه؟و آزمون به چه صورت هست؟



    0



    • مبینای عزیز سلام.
      برای سال دوازدهم مشکلی نداره و می‌تونید پذیرش بگیرید ولی امکان دریافت بورسیه کامل برای دانشجویان بین المللی وجود ندارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر هم می‌توانید با مشاورین مجموعه تماس بگیرید تا بیشتر راهنماییتون کنن.



      0



  32. سلام من برای سال دوازدهم می‌خوام اقدام کنم نمرات نسبتا خوبی ندارم و قصد دارم برای رشته های هنرستان اقدام کنم
    آیا میتونم به مدرسه ی خوبی برم؟؟ معدلم تقریبا بین ۱۸ و ۱۷ است



    0



    • تیام عزیز سلام.
      از لحاظ پذیرش مشکلی نیست و می‌تونیم براتون از بهترین مدارس بین‌المللی ترکیه پذیرش بگیریم. تعداد مدارس زیاد است و انتخاب مدارس توسط شما انجام می‌شود. از لحاظ رشته‌ای که می‌خواهید بخوانید هم مسئله‌ای وجود ندارد و هر برنامه‌ای که دوست دارین را می‌توانید انتخاب کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر هم می‌توانید با مشاورین مجموعه تماس بگیرید تا بیشتر راهنماییتون کنن.



      0



  33. سلام نهم هستم معدل هر سه سال ۲۰ هستش میخوام بدونم میشه رایگان توی ترکیه برم مدرسه و اینکه انگلیسی هم بلدم



    0



  34. سلام وقت بخیر ببخشید من پایه دهم هستم و معدا های سال قبلم کلا بیست بوده و اکنون قصد دارم برای ادامه تحصیل به ترکیه سفر کنم و بورسیه را بگیرم و اینکه زبان ترکیه را هفتاد درصد بلدم باید چکار کنم ؟طرز تدریس ترکیه با ایران یکی هست ؟



    0



    • سلام، وقت بخیر.
      اگر قصد ادامه تحصیل در مدارس دولتی و ترک زبان را دارید به شما توصیه می‌شود زبان ترکی خود را تقویت کنید و در دوره های زبان شرکت کنید.
      سیستم آموزشی کشور ترکیه تقریبا با سیستم آموزشی اروپا است ولی این موضوع بستگی به نوع مدرسه انتخابی شما نیز دارد.
      توصیه می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین مجرب بلواسکای تماس بگیرید.



      0



  35. سلامت وقت بخیر برای تحصیل در ترکیه به کارت اقامت نیاز دارم یعنی الزامیه با ویزا تحصیلی نمیشه اونجا درس بخونیم؟



    0



    • سلام، وقت بخیر.
      اگر بخواهید در مدارس دولتی ترکیه تحصیل کنید، داشتن اقامت ترکیه الزامی است ولی برای تحصیل در مدارس اینترنشنال داشتن اقامت الزامی نیست.



      0



  36. سلام و خسته نباشید
    میخواستم بپرسم من کلاس دهمم رشته تجربی آیا وقتی ترکی رفتم باز هم اخل همین رشه تحصیل میکنم؟
    و اینکه آیا بخاطر آشنا نبودن من با درسهای ترکیه ب مشکل بر میخورم آیا؟
    و من توی همون مقطع میزارن درس بخونم یا نه؟
    واگه زبان ترکی بلد نباشیم چی؟



    0



    • سمیه عزیز سلام.

      مجموعه بلواسکای با مدارس اینترنشنال همکاری می‌کند و معمولا این مدارس به زبان انگلیسی دروس را ارائه می‌دهند. برای ادامه تحصیل شما نیاز به تغییر مقطع نخواهید داشت و در مقطع مورد نظر تحصیل خود را ادامه می‌دهید. برای اطلاعات بیشتر توصیه می‌شود با مشاورین ما در تماس باشید.



      0



  37. سلام ایا کالج رابرت دانش آموزان ایرانی رو که میخان تو کالج رابرت ادامه تحصیل بدن بورسیه میکنه؟و اگه میکنه شرایطش جیه؟
    واصلا کدوم کالج و یا مدارس اینترنشنال دانش آموزان رو بورسیه میکنه؟



    0



    • یاسمن عزیز سلام،

      مجموعه بلواسکای نماینده مدارس اینترنشنال در ترکیه است و امکان گرفتن بورسیه از مدارس اینترنشنال برای دانش آموزان کم است و تحصیل رایگان در مدارس دولتی نیازمند داشتن اقامت ترکیه است. برای اخذ بورسیه معدل، سطح زبان، مدارک علمی هنری آموزشی و ورزشی تاثیر گذار است و تا حدی بستگی به مرکز آموزشی نیز دارد. باید مدارک شما برای آنها ارسال شود و مکاتبه صورت گیرد.
      پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت اطلاعات و برای بررسی شرایط خود به طور اختصاصی با مشاورین ما تماس بگیرید.



      0



  38. سلام مرسی از توضیحات کامل
    میخواستم بدونم محدوده سنی داره برای دبیرستان های بین المللی ؟
    چون من ۱۸ سالمه و دارم وارد ۱۹ میشم
    و میخوام دپیلم ترکیه بگیرم
    به حاطر همین میخواستم بدونم میتونم وارد دبیرستان ترکیه بشم یا نه ؟



    0



    • سلام.

      ممنون که زمان گذاشتید و مطالب را مطالعه کردید.
      پذیرش از مراکز آموزشی بستگی زیادی به نوع مرکز آموزشی دارد. برای مشاوره بهتر است شرایط دقیق شما بررسی شود. لطفاً با مشاورین ما در ارتباط باشید.



      0



  39. سلام من نهم میخونم و معدل سال هفتم ۲۰هشتم۲۰نهم۱۹.۹۲هست چجوری میتونم بورسیه بگیرمو در دبیرستان استانبول تحصیل کنم شرایط مالی زیاد خوبی هم ندارم ؟



    0



    • سلام. وقت بخیر،
      مجموعه بلواسکای نماینده مدارس اینترنشنال در ترکیه است و معمولا شرایط بورسیه گرفتن از این مراکز وجود ندارد.
      برای بررسی شرایط دقیق تر با مشاورین مجموعه تماس بگیرید.



      0



  40. سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما
    من سال یازدهم هستم و میخواستم دوازدهم رو برم تو ترکیه بخونم ، این امکان وجود داره؟
    چجوری میتونم بورسیه بگیرم؟؟



    0



  41. سلام ببخشید من الان سال دهمم معدل هفتم و هشتم و نهم هم ۲۰ بوده جسارتا توی مدرسه تیزهوشان هم الان تحصیل میکنم سطح زبان بالایی هم دارم ولی شرایط مالی خیلی عادی دارم امکان بورس هست؟



    0



    • سلام امیرحسین عزیز
      امکان بورسیه در مدارس، تا ۵۰ درصد هست. البته بورسیه شامل هزینه های اقامتی نمی شود.
      برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با بلواسکای تماس بگیرید.



      0



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *