۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا

شاید شما هم تا به حال به فکر تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا افتاده باشید. رشته علوم کامپیوتر یا همان مهندسی کامپیوتر، یک رشته است که ده‌ها رشته و شغل و مهارت کاری  را پوشش می‌دهد. داشتن یک مدرک در این رشته دانشجویان را برای کار در مشاغل مختلف با کامپیوتر آماده می‌کند. علاوه بر این، فارغ‌التحصیلان علوم کامپیوتر پایه ریاضی و علوم قوی خواهند داشت. علوم کامپیوتر در کانادا با وجود فرصت‌های شعلی مناسب و وجود شرکت‌های بزرگ در کانادا، یک امکان تحصیلی فوق العاده است که در ادامه توضیح داده شده.

این رشته با مدیریت شبکه، مخابرات، اینترنت، مهندسی کامپیوتر، تجارت الکترونیک، سیستم‌های اطلاعاتی، رباتیک و فناوری عمومی ارتباط نزدیکی دارد. دانشجویان می‌توانند کاردانی (فوق‌دیپلم)، کارشناسی و کارشناسی ارشد این رشته را در دانشگاه‌های مختلف کانادا تحصیل کنند.

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا

 

 

همچنین مطالعه کنید: راهنمای جامع تحصیل در کانادا

چرا تحصیل مهندسی کامپیوتر در کانادا

دلایل زیادی برای تحصیل رشته علوم کامپیوتر در کانادا وجود دارد که در ادامه به برخی از آنان اشاره شده است.

۱- بزرگ‌ترین مراکز فناوری جهان

تعدادی از بزرگ‌ترین مراکز و شرکت‌های فعال در زمینه فناوری در کانادا قرار دارند که در نتیجه افراد ماهر از سراسر جهان جذب این کشور می‌شوند. نقش کشور کانادا در کسب‌وکارهای جهانی برای همه شناخته شده است و نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت. برخی از شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری مانند گوگل، زیمنس و فوجیتسو در کانادا سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این کشور به عنوان ستونی از نوآوری، حتی خارج از کلاس درس نیز فرصت‌های زیادی برای توسعه در اختیار شما قرار می‌دهد.

۲- فرصت‌های شغلی بسیار زیاد

فرصت‌های شغلی در زمینه فناوری در کانادا زیاد است. دانش و مهارتی که با تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در کانادا به دست می‌آورید به شما کمک می‌کند درون کانادا یا خارج از این کشور مسیر شغلی موفقیت‌آمیزی داشته باشید. صنعت فناوری به صورت مداوم در حال رشد است که در نتیجه فرصت‌های شغلی نیز در این حوزه در بیشتر استان‌های این کشور وضعیت خوبی دارند. بر اساس گفته بانک کار کانادا، بیشتر فارغ‌التحصیلان رشته علوم کامپیوتر در کانادا مستقیما خارج از دانشگاه شغل پیدا می‌کنند.

۳- آموزش پیشرفته و نوآورانه در کانادا

پیشرفتی که کانادا در حوزه فناوری دارد به دلیل اهمیتی است که این کشور برای سیستم آموزشی خود قائل است. دانشگاه‌های این کشور در رشته علوم کامپیوتر در میان برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند که نتیجه کار سخت و کارایی بالایی است که این دانشگاه‌ها و دانشجویان آن دارند. محیط تحصیل دانشجویان تجهیزات و امکانات مناسبی دارد و در کنار حمایتی که از آنان می‌شود باعث افزایش کیفیت آموزش می‌شود. دانشگاه‌های این کشور یک بسته آموزشی کامل در رشته علوم کامپیوتر در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند.

۴- تجربه ماجراجویانه

دانشگاه‌های کانادا بیش از نیم میلیون دانشجوی خارجی دارند و دانشگاه‌های برتر به شما فرصتی برای پیشرفت حرفه‌ای می‌دهند تا به کاوش و یادگیری بپردازید. به عنوان یک دانشجوی رشته علوم کامپیوتر در کانادا تجربه ماجراجویانه‌ای در زمان تحصیل خواهید داشت و از این طریق دانش و دوستان زیادی به دست می‌آورید. فضای باز کانادا باعث تکمیل تجربه‌های شما در این کشور می‌شود و همیشه چیز جدیدی برای دیدن و یادگیری وجود دارد.

آینده شغلی مهندسی کامپیوتر در کانادا

چشم‌انداز شغلی رشته علوم کامپیوتر در کانادا مناسب است. دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم یک جهان دیجیتالی شده است که به صورت مداوم به دانشمندان کامپیوتر-افرادی که می‌دانند چگونه برنامه‌نویسی کرده و نرم‌افزار ایجاد کنند- نیاز دارد. همانطور که دنیای ما با کامپیوتر یکپارچه شده با این افراد نیز یعنی متخصص‌های علوم کامپیوتر نیز یکپارچه شده است.

بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توان در چندین صنعت کار کرده و شغل پیدا کنید. مسیرهای شغلی مختلفی برای شما وجود دارد که برای مثال می‌توان به علم داده، مهندسی نرم‌افزار، توسعه وب و مدیریت محصول اشاره کرد. رشته علوم کامپیوتر همچنین تفکر تحلیل و مهارت‌های حل مسئله شما را نیز تقویت کرده که در مشاغل مختلف می‌توان از آن استفاده کرد.

متوسط حقوق برای برنامه‌نویسان کامپیوتر در کانادا بر اساس تجربه بین ۲۱ تا ۵۷ دلار در ساعت است.

هزینه تحصیل در رشته علوم کامپیوتر

به عنوان یک دانشجوی خارجی که به شما اجازه تحصیل در کشور کانادا داده شده است، باید در هر سال بین ۳۰ هزار تا ۶۰ هزار دلار کانادا هزینه کنید که البته تا حد زیادی به دانشگاه محل تحصیل شما بستگی دارد. دانشجویان داخلی و ساکن این کشور معمولا هزینه کمتری پرداخت می‌کنند و همچنین باید بدانید که هزینه در دانشگاه‌های رقابتی این کشور ممکن است بالا باشد.

برخی از هزینه‌های تحصیل در تعدادی از دانشگاه‌های برتر کانادا به صورت زیر است:

نام دانشگاهشهریه دانشجویان داخلی (دلار کانادا)شهریه دانشجویان خارجی (دلار کانادا)
دانشگاه تورنتو۶۱۰۰ تا ۱۱۴۲۰۵۸۱۶۰ تا ۶۲۵۶۰
دانشگاه بریتیش کلمبیا۵۶۰۰۴۲۴۰۰
دانشگاه آلبرتا۶۱۰۰۲۹۵۰۰ تا ۳۹۵۰۰

 

همچنین بخوانید: هزینه تحصیل در کانادا

طول دوره تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا

تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در کانادا برای مقطع کارشناسی به ۳ تا ۴ سال زمان نیاز دارد. دوره کارشناسی ارشد نیز بر اساس دانشگاه و گرایش بین یک تا ۲ سال زمان نیاز دارد. در مقطع کارشناسی با درس‌هایی مانند توسعه نرم‌افزار، برنامه‌نویسی کامپیوتر، فناوری اطلاعات، سیستم‌های کامپیوتری و موضوعات دیگری آموزش داده خواهد شد.

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا

نکته مثبت تحصیل در کانادا این است که محیط تحصیلی ایده‌آلی برای یادگیری و پیشرفت وجود دارد. آموزش به وسیله سخنرانی، سمینار، کار عملی و آزمایشگاه کامپیوتر انجام می‌شود که مزیت زیادی دارد. همچنین فرصت دوره کارآموزی و ایجاد ارتباطات ارزشمند با افراد در صنعت وجود دارد. تجربه‌ای که در این راه به دست می‌آورید برای مسیر حرفه‌ای شغل شما بسیار ارزشمند خواهد بود.

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل رشته علوم کامپیوتر در کانادا

بر اساس رتبه‌بندی تایمز، ۱۰ دانشگاه برتر برای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در کانادا به صورت زیر است:

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه مونترال
  • دانشگاه واترلو
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه مک‌گیل
  • دانشگاه آلبرتا
  • دانشگاه مک‌مستر
  • دانشگاه اتاوا
  • دانشگاه سایمون فریزر
  • دانشگاه کوئین

شرایط لازم برای تحصیل رشته علوم کامپیوتر در کانادا

شرایط پذیرش بر اساس دانشگاه و نوع دوره متفاوت است به همین دلیل باید قبل از درخواست به صورت دقیق شرایط هر دانشگاه را بررسی کنید. در جدول زیر برخی از شرایط و مدارک موردنیاز برای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در کانادا قرار گرفته که برای بیشتر دانشگاه‌های این کشور ضروری است:

دوره دیپلم/فوق دیپلمدوره کارشناسیدوره کارشناسی ارشد
۱- گواهی پایان دبیرستان (به جز انتاریو و کبک)

۲- نمرات دبیرستان و اسناد دیگر به صورتی که در وب‌سایت یا بروشور دانشگاه ذکر شده است.

۳- نمره خوب در آیلتس یا تافل

 

۱- حداقل ۱۲ سال آموزش در مدارس (به جز انتاریو و کبک)

۲- نمرات دبیرستان و اسناد دیگر به صورتی که در وب‌سایت یا بروشور دانشگاه ذکر شده است.

۳- نمره خوب در آیلتس یا تافل

 

۱- مدرک کارشناسی مرتبط از یک دانشگاه شناخته‌شده که معادل با دیپلم یا لیسانس کانادا باشد.

۲- گواهینامه در رشته علوم کامپیوتر

۳- تجربه کاری (برای برخی دانشگاه‌ها)

۴- نمره خوب در آیلتس یا تافل

 

فرایند درخواست و پذیرش برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا

فرایند درخواست برای رشته علوم کامپیوتر در کانادا به صورت زیر است:

۱- انتخاب دوره و دانشگاه: در اولین گام باید دوره موردنظر خود را با دقت انتخاب کرده تا به بهترین شکل با آیندده شغلی و شایستگی‌های شما همخوانی داشته باشد.

۲- شرایط ورود را بررسی کنید: قبل از ارسال درخواست باید به صورت دقیق الزامات را بررسی کنید و اگر شرایط را ندارید هزینه و وقت خود را هدر ندهید.

۳- مهارت‌های زبانی خود را بررسی کنید: مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی برای دانشجوهای خارجی ضروری است. آزمون‌ موردنیاز را انجام داده و قبل از ارسال درخواست مدارک را آماده کنید.

۴- درخواست آنلاین ارسال کنید: درخواست در زمان تعیین‌شده ارسال کنید، نه زودتر و نه دیرتر. همچنین مطمئن شوید که تمامی مدارک را آماده کرده باشید.

۵- برای مجوز تحصیل اقدام کنید: اگر یک دانشجوی خارجی هستید برای فعالیت در برنامه‌های علمی کانادا نیاز به مجوز تحصیل دارید. به محض دریافت نامه پذیرش از دانشگاه باید برای دریافت مجوز تحصیل اقدام کنید.

 

نتیجه‌گیری

رشته علوم کامپیوتر در کانادا به دلیل فرصت‌های شغلی این کشور یک رشته با آینده شغلی مناسب است. شرکت‌های فناوری زیادی در این کشور وجود دارند و در هر سال تعداد افراد متخصص در حوزه‌های مختلف کامپیوتر بیشتر می‌شود به همین دلیل انتخاب علوم کامپیوتر عاقلانه است. در صورتی که علاقه داشته باشید باید درخواست خود را در موعد مقرر برای دانشگاه ارسال کنید و مدارک موردنیاز شامل مدارک تحصیلی، مدرک زبان و ریزنمرات است.

idp.com erudera.com

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا : 1

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

  1. ممنون از این مقاله کاربردی



    0



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *