۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

تعطیلات مدارس در انگلستان: ۴ نوع تعطیلی + راهنمای برنامه ریزی

معرفی انواع تعطیلات مدارس در انگلستان در فصول مختلف سال در بلو اسکای

سال تحصیلی مدارس در انگلیس از سپتامبر آغاز و در ماه ژوئیه به پایان می‌رسد. هر سال تحصیلی شامل سه ترم همراه با یک یا دو هفته تعطیلات در وسط هر کدام از ترم‌‌ها است. در نتیجه، برنامه‌ریزی برای بهره بردن بهتر از تعطیلات مدارس نیاز به اطلاع دقیق از زمان شروع و پایان آن دارد. در این مقاله تقویم آموزشی مدارس انگلستان را به همراه زمان دقیق تعطیلات مدارس در انگلیس در هر فصل بیان کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با سال تحصیلی و تعطیلات مدارس انگلستان این مقاله را مطالعه کنید.

سال تحصیلی در مدرسه‌های انگلستان

در انگلستان، مدارس باید حداقل ۳۸۰ جلسه (۱۹۰ روز) در طول یک سال تحصیلی فعالیت داشته باشند. ساعت آموزشی مدرسه توسط هر مدرسه به‌صورت جداگانه تعیین می‌شود، اما به‌طورمتوسط حدود ۵ الی ۶ ساعت در روز است. به‌طورمعمول، ساعات آموزشی مدارس انگلستان از ۰۸:۰۰ الی ۰۹:۰۰ صبح شروع می‌شود و در ساعت ۱۵:۰۰ الی ۱۶:۰۰ به پایان می‌رسد.

سال تحصیلی مدارس انگلستان از اوایل سپتامبر شروع شده و به مدت ۳۹ هفته ادامه دارد. برنامه آموزشی مدارس انگلستان در طول سال تحصیلی به سه ترم تقسیم می‌شود که هرکدام از آن‌ها نیز به دو نیم‌ترم دیگر تقسیم می‌شوند. ترم پاییز از اوایل سپتامبر تا اوایل دسامبر، ترم بهار از اوایل ژانویه تا عید پاک و ترم تابستانی از عید پاک تا اوایل جولای است. سال تحصیلی در مدارس انگلستان به ۶ نیم‌ترم زیر تقسیم می‌شود:

 

سال تحصیلی در مدارس انگلستان
سپتامبر تا اکتبر
اکتبر تا دسامبر
ژانویه تا فوریه
فوریه تا مارس
آوریل تا می
ژوئن تا جولای

 

در پایان هر نیم‌ترم در ماه‌های اکتبر، فوریه و می، تعطیلات تابستانی حدود یک هفته‌ای در نظر گرفته شده است. تعطیلات کریسمس، ترم‌های پاییز و بهار و تعطیلات عید پاک نیز ترم‌های بهار و تابستان را از هم جدا می‌کند و هرکدام حدود دو هفته به طول می‌انجامد. سایر تعطیلات مدارس در انگلیس نیز در ادامه این مقاله شرح داده شده است.

۶ ماه و ۱۰ روز؛ تعداد روزهای یک سال تحصیلی در انگلستان

انواع تعطیلات مدارس در انگلیس

در انگلستان، چند روزی در سال به‌عنوان تعطیلات مدارس برای استراحت و تفریح دانش‌آموزان و معلمان برنامه‌ریزی شده است. این تعطیلات به دو دسته تقسیم می‌شوند: تعطیلات بلندمدت و کوتاه مدت. تعطیلات بلندمدت شامل تعطیلات تابستانی، زمستانی و بهاره است و حدود ۲ الی ۳ هفته به طول می‌انجامد. تعطیلات کوتاه مدت نیز شامل تعطیلات میان ترم است که در هر نیم‌سال ۱ الی ۲ بار وجود دارد و حدود ۱ هفته به طول می‌انجامد. همچنین روزهای خاصی به‌عنوان تعطیلات رسمی یا بانک هالیدی شناخته می‌شود که شامل روزهای مذهبی، تاریخی و فرهنگی است. بعضی از تعطیلات رسمی کشور انگلستان شامل موارد زیر می‌شود:

 

تعطیلات رسمی کشور انگلستان 
روز کریسمس (Christmas Day): ۲۵ دسامبر
روز باکسینگ (Boxing Day): ۲۶ دسامبر

روز جدید سال (New Year’s Day): ۱ ژانویه

روز جمعه خوب (Good Friday): جمعه قبل از عید پاک
روز عید پاک (Easter Monday): دوشنبه بعد از عید پاک
روز جشن بهار (May Day): اولین دوشنبه ماه مِی
روز جشن پایان بهار (Spring Bank Holiday): آخرین دوشنبه ماه مِی
روز جشن پایان تابستان (Summer Bank Holiday): آخرین دوشنبه ماه اوت

 

البته این نکته را نیز باید بدانید که تعطیلات مدارس در انگلیس در هر استان با یکدیگر متفاوت‌اند. برای مثال، تعطیلات تابستانی در لندن از ۲۳ سپتامبر تا ۲۸ آگوست خواهد بود، درصورتی‌که همین تعطیلات در لیدز از ۲۴ جولای تا ۳۰ آگوست تعریف شده است.

تعطیلات کریسمس و بهاره مدرسه‌های انگلیس

ترم بهار مدارس انگلستان از اوایل ژانویه شروع شده است و تا اواخر مارس ادامه دارد. این ترم به دو نیمه تقسیم می‌شود؛ نیمه اول از دومین هفته ژانویه تا اواخر فوریه و نیمه دوم از اواخر فوریه تا اوایل آوریل ادامه دارد. همچنین در این ترم، تعطیلاتی به نام نیمه ترم و تعطیلات عید پاک نیز وجود دارد که به دانش‌آموزان فرصت استفاده بیشتر از زمان تعطیلات مدارس در انگلیس را می‌دهد. همچنین، تعطیلات کریسمس مدارس انگلیس از دوشنبه ۲۳ دسامبر ۲۰۲۴ شروع می شود و در جمعه ۳ ژانویه ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد.

تعطیلات تابستانی مدارس انگلیس

ترم تابستانی مدارس انگلستان از میانه آوریل آغاز می‌شود و تا اواخر ژوئیه یا اوایل اوت ادامه دارد. این ترم به دو نیمه تقسیم می‌شود که نیمه اول از اوایل آوریل تا اوایل ژوئن و نیمه دوم از اوایل ژوئن تا اواخر ژوئیه یا اوایل اوت ادامه دارد. همچنین در این ترم، تعطیلاتی به نام نیمه ترم و تعطیلات تابستانی نیز وجود دارد. تعطیلات زمان عید پاک همیشه در دو هفته اول آوریل است.

با‌توجه‌به طولانی بودن تعطیلات مدارس در انگلیس، برخی از دانشجویان خارجی برای تامین هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان به فکر کار کردن می‌افتند. در این زمینه باید بگوییم که باتوجه‌به قوانین و شرایط تحصیل در انگلستان، فقط دانشجویان بین‌المللی با ویزای تحصیلی معتبر برای دوره‌های کارشناسی و بالاتر می‌توانند تا ۲۰ ساعت در هفته کار کنند و این امکان برای دانش‌آموزان وجود ندارد.

تعطیلات پاییزه مدارس در انگلیس

ترم پاییز در مدارس انگلیس از اوایل سپتامبر شروع می‌شود و تا اواخر اکتبر ادامه دارد. در نیمه‌ی اول ترم، تعطیلات کوتاهی وجود دارد که از ۳۰ اکتبر تا ۳ نوامبر می‌باشد. سپس، ترم پاییزی دوباره در نیمه‌ دوم از ۶ نوامبر شروع شده و تا ۲۲ دسامبر ادامه دارد. پس از اتمام ترم پاییزی، دانش‌آموزان و معلمان برای تعطیلات کریسمس که از ۲۵ دسامبر تا ۵ ژانویه است، فرصت استراحت و تفریح دارند.

ذکر این نکته ضروری است که بعضی از مدارس تقویم آموزشی مختص خود را دارند ممکن است با تقویم آموزشی رسمی تحصیل در انگلیس در مقطع مدارس متفاوت باشد. این مراکز شامل آکادمی‌ها، مدارس آزاد، مدارس بنیادی و مدارس مذهبی (مدارس اداره‌شده ایمانی) می‌شوند. اگر در مورد تقویم ترمی مدرسه موردنظرتان مطمئن نیستید، با آن مدرسه در این خصوص مکاتبه کنید.

تعطیلات فصلی و ملی؛ دو نوع تعطیلات مدارس انگلستان

توجه به تقویم آموزشی و قوانین تحصیل؛ از مهم‌ترین نکات تحصیل در مدارس انگلستان

با‌توجه‌به ممکن نبودن کار حین تحصیل در ایام تعطیلات مدارس، لازم است قبل از اقدام برای تحصیل در انگلستان، به خوبی از امکان تامین هزینه تحصیل در انگلیس و همچنین هزینه‌های زندگی در انگلستان اطمینان

حاصل کنید تا حین تحصیل به مشکل مالی بر‌نخورده و دچار وقفه و افت تحصیلی نشوید. همچنین، با‌توجه‌به اینکه زمان شروع و پایان هر ترم در استان‌‌های انگلستان باهم متفاوت است، حتما قبل از اقدام برای ثبت‌نام در مدارس انگلیس، از تقویم آموزشی مدرسه موردنظرتان مطلع شوید.

چک کرن تقویم آموزشی؛ مهم‌ترین اقدام قبل از برنامه‌ریزی برای تعطیلات

قبل از اقدام برای تحصیل در مدارس انگلستان از یک مشاور تحصیلی مشورت بگیرید

سال تحصیلی در انگلستان از سپتامبر آغاز می‌شود و تا ماه ژوئیه ادامه دارد و شامل سه ترم است که هر کدام شامل یک یا دو هفته تعطیلات در وسط هر ترم می‌شود. در انگلستان، تعطیلات‌ رسمی مختلفی همچون تعطیلات کریسمس و عید پاک هم وجود دارند که به دانش‌آموزان و معلمان فرصت استراحت می‌دهند. در نهایت، اگر شما به دنبال تحصیل در مدارس و یا تحصیل کارشناسی در انگلستان هستید، بهتر است ابتدا با یک مشاور تحصیلی مجرب مشورت کنید. این مشاوران می‌توانند شما را در انتخاب مدرسه مناسب، مشاوره در مورد ویزای تحصیلی و نظام آموزشی کشور مورد‌نظرشان یاری کنند. کارشناسان بلو اسکای همواره آماده ارائه مشاوره در زمینه مهاجرت تحصیلی به شما عزیزان هستند.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا : 0

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *