۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

تحصیل در مدارس کانادا

تحصیل در مدارس کانادا

اگر قصد دارید زمینه مهاجرت فرزند خود به یک کشور پیشرفته را فراهم کنید، تحصیل در مدارس روزانه و شبانه‌روزی کانادا یک گزینه عالی است. شما می‌توانید فرزند خود را برای تحصیل در مدرسه به این کشور پیشرفته و فوق العاده بفرستید و از سیستم قوی آموزش کشور کانادا بهره مند شوید. کشور کانادا دارای بهترین مدارس اعم از مدارس شبانه روزی، مدارس روزانه و… است. ما به شما تحصیل در مدارس کانادا را با ویژگی‌هایی استثنائی مانند پذیرش قطعی، دریافت ویزای تحصیلی با نرخ موفقیت بالا به کمک وکلای رسمی و حرفه‌ای و دریافت بورسیه تحصیلی پیشنهاد می‌کنیم.

اگر درباره ادامه تحصیل فرزندتان در مدرسه‌های کانادا کنجکاو شده‌اید، علاوه بر مطالعه این مقاله، می‌توانید به آسانی با مشاوران ما به رایگان گفتگو کنید و همه پرسش‌ها و دغدغه‌های ذهنی خود را مطرح کنید. کافی است شماره تماس خود را در فرم مربوط به ثبت شماره تلفن را وارد کنید تا همکاران ما با شماره شما تماس بگیرند.

تحصیل در مدارس کانادا - تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا

چه تعداد دانش‌آموز خارجی در مدارس کانادا تحصیل می‌کنند؟

مدارس شبانه روزی کانادا به دلیل شرایط بسیار مناسب و کیفیت بالا در سطح جهان شناخته شده هستند.

تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا برای همه مقاطع تحصیلی اعم از دبیرستان یا مدارس ابتدایی برای دانش آموزان بین المللی، امکان پذیر است.

در سر تا سر کشور کانادا برای افراد علاقه مند ۲۱ مدرسه عالی شبانه روزی شامل دبیرستان و مدارس ابتدایی، در دسترس است و بیش تر از ۱۰۰۱۷ نفر دانش آموز در این مدارس به تحصیل مشغول هستند.

هزینه تقریبی تحصیل در مدارس کانادا و زندگی در این کشور چه قدر است؟

هزینه مدارس شبانه روزی در کشور کانادا با هزینه مدارس خصوصی روزانه در این کشور یکسان است، با این تفاوت که در مدارس شبانه روزی با همین مقدار هزینه به افراد خوابگاه و غذا هم داده می شود.

تعداد زیادی از مدارس شبانه روزی کانادا به دانش آموزان خود انواع کمک هزینه های تحصیلی اعم از انواع بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی را پرداخت می کنند.

البته این کمک هزینه های تحصیلی بر اساس نیاز دانش آموزان و با هدف جذب افراد برای تحصیل در این مدارس به آن ها اعطا می شود.

نکته جالب این جا است که به طور کلی، هر چه یک مدرسه بزرگتر و گران قیمت تر باشد، میزان کمک هزینه ای که به دانش آموزان خود پرداخت می کند هم بیش تر است.

میزان شهریه در سالدرصد دانش آموزانی که کمک هزینه دریافت کردندپایه تحصیلی مجاز برای دریافت کمک هزینهمیانگین کمک هزینه در سال
Appleby College$۷۱,۵۰۰ الی $۷۷,۵۴۰۱۸%۷ – ۱۲$۳۱,۲۵۰
UWC Canada۷۵%۱۲$۲۵,۰۰۰
Bishop’s College School$۵۷,۳۰۰ الی $۶۶,۱۰۰۴۰%۷ – ۱۲$۲۳,۸۰۰
Stanstead College$۵۳,۲۰۰ الی $۶۷,۹۰۰۳۰%۷ – ۱۲$۲۲,۰۰۰
Trinity College School$۴۵,۰۰۰ الی $۶۸,۵۰۰۳۳%۵ – ۱۲$۲۰,۰۰۰
Brentwood College School$۴۷,۸۰۰ الی $۶۶,۰۰۰۲۷%۹ – ۱۲$۱۹,۴۱۷

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کانادا

 

آیا می‌توان برای تحصیل در مدرسه‌های کانادا، بورسیه و کمک هزینه تحصیلی گرفت؟

به طور کلی مدارس شبانه روزی در کشور کانادا رایگان نیستند ولی اکثرا با اعطای انواع بورس ها و کمک هزینه های تحصیلی که در بالا در مورد آن ها صحبت کردیم، می توان تحصیل در این مدارس را مقرون به صرفه و در برخی موارد تقریبا رایگان در نظر گرفت.

تحصیل در مدارس کانادا - مدارس کانادا

با تحصیل در مدارس روزانه و شبانه روزی کانادا، چه به دست می‌آورید؟

تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا از آن جایی که مزیت های بسیاری دارد، همیشه مورد توجه بوده است. از مزایای تحصیل در این مدارس می توان به این موارد اشاره کرد:

  • فرصت حضور در محیط رقابتی
  • ارتباط در هر ساعت از شبانه روز با کادر مدرسه و برخورداری از حمایت آن ها
  • آمادگی برای دانشگاه برای ورود به دانشگاههای برتر کانادا و سراسر دنیا
  • داشتن زمان بیش تر برای مطالعه دروس به دلیل نداشتن مسیر رفت و آمد به جهت زندگی در محیط مدرسه
  • مستقل شدن به دلیل زندگی دور از خانواده
  • کیفیت عالی آموزشی
  • ارتباط دوستانه با سایر دانش آموزان به دلیل زندگی نزدیک با هم
  • آینده موفق به دلیل سابقه درخشان مدارس

ویزا همراه والدین دانش آموزان

اگر فرزند شما در یکی از مدارس کانادا پذیرش تحصیلی بگیرند، یکی از والدین یا هر دو نفر آنها با اخذ ویزای توریستی همراه (مالتیپل ۵ ساله) به همراه فرزند دانش آموز وارد کانادا می‌شوند. در این حالت هیچ کدام از والدین همراه اجازه کار یا تحصیل در کانادا را ندارند. در صورت تمایل برای تحصیل یا کار باید ویزا کار یا ویزا تحصیل در کانادا را دریافت کنند. چنانچه سن فرزند شما زیر ۱۷ سال است حتما باید یکی از والدین یا گاردین او را در کانادا همراهی کنند.

۵ مورد از بهترین مدارس شبانه روزی کانادا

۱- مدرسه شبانه روزی برنتوود

مدرسه برنتوود که در سواحل غربی کانادا در شهر ونکوور واقع شده است، یکی از بهترین مدارس شبانه روزی کانادا است. این مدرسه یکی از مدارس پیشرفته شبانه روزی کانادا است و در مقطع دبیرستان از پایه ۹ ام تا ۱۲ ام دانش آموزان را پذیرش می‌کند.

در مدرسه برنتوود، انتخاب دانش آموزان دبیرستان یکی بخش های منحصر به فرد است. آن ها سعی می کنند افرادی را انتخاب کنند که فرهنگ مدرسه را حفظ کنند.

شهریه مدرسه برنتوود این گونه است:

  • هزینه شهریه برای ۷ روز در هفته اقامت در مدرسه: ۵۹،۰۰۰ دلار کانادا در سال
  • هزینه شهریه برای ۵ روز در هفته اقامت در مدرسه: ۲۷۰۰۰ دلار کانادا در سال
  • درصد دانش آموزانی که کمک هزینه تحصیلی دریافت کرده اند: ۵۶.۰۰٪
  • میانگین کمک هزینه اعطا شده به دانش آموزان: ۱۵۰۰۰ دلار کانادا
تحصیل در مدارس کانادا - بهترین مدارس شبانه روزی کانادا

۲- مدرسه شبانه روزی کوئین مارگارت

این مدرسه واقع در شهر دانکن استان بریتیش کلمبیا کانادا است. در مدرسه شبانه روزی کوئین مارگارت، به طور خاص بر روی راهنمایی و توانمند سازی دانش آموزان به روش های مختلف می پردازند.

آن ها این کار را از طریق ارائه یک برنامه درسی نوآورانه و پیشرفته و در یکی از بهترین مدارس شبانه روزی در کانادا انجام می دهند. این مدارس دارای انواع برنامه های مختلف در رشته های دو و میدانی، سوارکاری و انواع هنر های زیبا است.

کوئین مارگارت جزو یکی از بهترین مدارس شبانه روزی تحصیلات تکمیلی در کانادا است، که از سال ۱۹۲۱ تا کنون هم به پسران هم دختران خدمت می کند.

این مدرسه دارای کلاس های پایه ۶ ام تا ۱۲ ام است که در محیطی سالم و پرورش دهنده خدمات خود را به دانش آموزان ارایه می دهد. محل خوابگاه دانش آموزان در چند قدمی کلاس ها و مرکز سوارکاری است.

بیشتر اتاق های خوابگاه دارای جمعیتی بین دو الی سه نفر دانشجو است و دانش آموزان در کلاسهای ۱۲ نفره به تحصیل می پردازند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: چرا افراد به دنبال اقامت و تحصیل در کانادا هستند

 

شهریه مدرسه شبانه روزی کوئین مارگارت

  • شهریه برای دانش آموزان کانادایی: ۵۱،۳۵۰ دلار در سال
  • هزینه به ازای هر روز تحصیل و اقامت در مدرسه: ۱۴۲۰۰ دلار کانادا در سال
  • درصد دانش آموزانی که کمک هزینه تحصیلی دریافت کردند: ۲۴.۰۰ درصد

۳- مدرسه شبانه روزی سنت جورج

این مدرسه واقع در شهر ونکوور استان بریتیش کلمبیا یکی از قوی ترین مراکز شبانه روزی مخصوص پسران است. مأموریت این مدرسه ساختن مردان جوان است.

مدرسه سنت جورج که یکی از بهترین مدارس شبانه روزی در کانادا است دارای پایه های ۱ ام الی ۱۲ ام است. این مدرسه دارای ۱۱۵۰ نفر دانش آموز است که بیش از ۱۱۰ نفر از آن ها جزو دانش آموز های بین المللی از ۲۰ کشور در سراسر جهان هستند. برخی از مدارس شبانه روزی در کانادا تک جنسیتی هستند و مدرسه سنت جورج هم یکی ازاین مدارس شبانه روزی است.

دانش آموزان این مدرسه در بسیاری از مسابقات دانشگاهی، ورزشی و هنری دارای مقامات ملی و بین المللی هستند.

  • سال تاسیس: ۱۹۳۰
  • مساحت دانشگاه: ۵۰ هکتار
  • پایه های تحصیلی ارائه شده: ۱ تا ۱۲
تحصیل در مدارس کانادا - مدرسه شبانه روزی سنت جورج

۴- مدرسه شبانه روزی بالمورال هال

این مدرسه واقع در شهر وینی پگ استان مانیتوبا کشور کانادا است. این مدرسه هم جزو یکی از مدارس شبانه روزی بین المللی تک جنسیتی است.

بالمورال هال (BH) در سال ۱۹۰۱ به عنوان یک دبیرستان مقدماتی با هدف هدایت دختران برای رسیدن به برتری تاسیس شده است.

این دبیرستان با هدف آموزش عالی دختران با تمرکز بر ریاضیات، مهندسی، و تکنولوژی تاسیس شده است.

با این که این مدرسه جزو یکی از مدارس ارزان شبانه روزی نیست اما می توان گفت که دارای هزینه های معقولی است. بالمورال هال یکی از برترین مدارس شبانه روزی در کانادا است و دانش آموزان دبیرستانی می توانند در تمام رشته ها در این مدرسه به تحصیل بپردازند.

کمک هزینه ها و شهریه های مدرسه شبانه روزی بالمورا هال

  • شهریه برای اقامت ۷ روز در هفته در مدرسه: ۵۷،۵۰۰ دلار کانادا در سال
  • شهریه برای اقامت ۵ روز در هفته در مدرسه: ۳۲،۹۶۰ دلار کانادا در سال
  • درصد دانشجویانی که کمک هزینه تحصیلی در یافت میکنند: ۱۵
  • میانگین کمک هزینه تحصیلی اعطا شده به دانش جویان: ۷،۳۰۰ دلار کانادا

۵- مدرسه شبانه روزی آلبرت

این مدرسه واقع در شهر بلویل استان انتاریو است. این موسسه با ایجاد یک محیط عالی می تواند موجب رشد اعتماد به نفس دانش آموزان شود.

مدرسه شبانه روزی آلبرت یکی از برترین مدارس شبانه روزی در کانادا است که والدین از سراسر جهان فرزندان خود را به این مدرسه می فرستند و می گویند که فرزندانشان بعد از تحصیل در این مدرسه دچار تحولات آشکاری شده اند.

شهریه ها و کمک هزینه های تحصیلی

  • شهریه برای اقامت و حضور ۷ روز در هفته: ۶۰۲۰۰ دلار کانادا در سال
  • شهریه برای ۵ روز اقامت و حضور در هفته: ۴۱،۵۰۰ دلار کانادا در سال
  • درصد دانشجویانی که کمک هزینه تحصیلی دریافت کردند: ۱۵.۰۰ درصد
  • میانگین کمک هزینه اعطا شده به دانشجویان: ۱۰،۳۵۰ دلار کانادا

 

تحصیل در مدارس روزانه و مدارس شبانه روزی کانادا چه تفاوتی با هم دارند؟

در مدارس شبانه روزی کانادا امکان آموزش و پرورش ۲۴ ساعته (شبانه روزی) برای دانش آموزان وجود دارد و فعالیت‌های فوق برنامه بسیار عالی مانند کلاس‌های تخصصی ورزشی، هنری، علمی و مهارتی در ساعاتی غیر از ساعات مدرسه نیز وجود دارد.  در این نوع از مدارس دانش‌آموزان امکان تجربه زندگی اجتماعی و تعامل با دیگر دانش‌آموزان را خواهند داشت و  این موضوع باعث بهبود روابط خانوادگی و اهمیت بیشتر دادن به زمان‌های با هم بودن، پرورش استقلال فردی و پرورش مهارت‌های زندگی و مسئولیت پذیری می‌شود.  زمانیکه دانش‌آموزان در مدارس شبانه روزی تحصیل می‌کنند والدین در پرورش فرزندان خود کمتر دخیل هستند و إحساس دلتنگی بین دانش آموزان و والدین وجود دارد. همچنین هزینه مدارس شبانه روزی کانادا بیشتر از مدارس روزانه است.

زمانیکه دانش‌آموزان در مدارس روزانه کانادا تحصیل می‌کنند، والدین می‌توانند هر روز فرزندان خود را ببینند. هزینه تحصیل در مدارس روزانه کانادا کمتر از مدارس شبانه روزی است. با تحصیل دانش‌آموزان در مدارس روزانه والدین باید وقت بیشتری صرف آموزش و رفع احتیاجات فرزندانشان کنند.

بلو اسکای چگونه تحصیل فرزند شما در مدارس کانادا را آسان می‌کند؟

بلو اسکای (BlueSky) نماینده رسمی برترین دانشگاه‌های بین المللی، کالج‌ها و مدارس کانادا است و اخذ پذیرش از برترین مدارس روزانه و شبانه روزی کانادا، در کوتاه ترین زمان را به شما ضمانت می‌دهد. همچنین امکان دریافت بورس تحصیلی از مدارس کانادا نیز با توجه به ارتباطات ما در بلواسکای وجود دارد. در خصوص خدمات ویزا، وکلای مجربی را به شما معرفی می‌کنیم که با سابقه بسیار خود می‌توانند شما را به بهترین نحو راهنمایی کنند. اگر تصمیم گرفتید کار اخذ پذیرش از مدارس روزانه یا شبانه روزی در کانادا را به ما واگذار کنید، امکان ارتباط با جامعه دانش‌آموزان و دانشجویان اعزام شده را برای شما فراهم خواهد بود. بلو اسکای از ابتدا تا پایان مسیر دریافت پذیرش از برترین مدارس کانادا با شما خواهد بود.

سخن پایانی

همان طور که با هم دیدیم مدارس شبانه روزی فقط یک مدرسه نیستند، بلکه یك شیوه زندگی هستند كه دانش آموزان با آن زندگی می كنند. مدارس شبانه روزی شامل یک زندگی همه جانبه است که می تواند مسیر زندگی افراد را تغییر دهد. افراد زیادی به دلیل مزیت های عالی این مدارس به تحصیل در آن ها علاقه مند هستند. پس اگر قصد تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا را دارید، می توانید با مشاوران زبده ما در BlueSky مشورت کنید.

ourkids boardingschoolreview worldscholarshipforum

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد آرا : 18

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

  1. سلام.وقت بخیر .
    در مورد هزینه مدرسه ابتدایی در کانادا میشه راهنمایی بفرمایید؟



    0



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *