۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

بهترین کالج های تورنتو؛ معرفی ۱۰ کالج برتر تورنتو

بهترین کالج های تورنتو؛ معرفی ۱۰ کالج برتر تورنتو

وقتی شما تصمیم می­‌گیرید که برای تحصیل به مکان بزرگی مانند تورنتو بروید، متوجه می­‌شوید که تعداد کالج ­های تورنتو برای دانشجویان بین­‌المللی فراتر از تصور شماست.

کدام کالج را باید انتخاب کنید؟ ما برای تصمیم گیری شما برای انتخاب بهترین کالج های تورنتو در این مقاله به معرفی ۱۰ کالج برتر تورنتو می‌­پردازیم.

قبل از شروع مقاله باید به شما بگوییم که تفاوت­های زیادی بین کالج­ های دولتی و خصوصی وجود دارد و ما در این مقاله به برخی از آن­ها اشاره می­کنیم.

بهترین کالج های دولتی تورنتو

بهترین کالج های تورنتو

کالج ­‌های دولتی تورنتو برای دانشجویان بین‌­المللی مانند شما، دارای مزایا و معایب متفاوتی است.

قبل از انتخاب کردن کالج های خصوصی یا دولتی بهتر است اولویت­‌های خود را بررسی کنید و بعد اقدام کنید. در ادامه این مقاله متوجه اهمیت این موضوع خواهید شد.

یکی از معایب تحصیل در کالج های دولتی تورنتو، مسئله هزینه است. بیشتر دانشجویان بین المللی کانادایی می‌­توانند از اسکالرشیپ و کمک هزینه­‌های تحصیلی برای تحصیل در کالج های دولتی بهره‌مند شوند. در صورتی که دانشجویان بین­‌المللی بخواهند در این کالج ها تحصیل کنند، موظف هستند هزینه تحصیل را به طور کامل پرداخت کنند که معمولا هزینه این کالج های دولتی از هزینه بعضی کالج های خصوصی بیشتر می‌­شود.

تحصیل در کالج ­های کانادا مزایای متعددی نیز دارد که شاید برای شما جالب باشد که این موارد شامل موارد زیر می‌­شود:

  • اجازه کار بعد از اتمام تحصیل شما، اجازه ورود همسر یا پارتنرتان از طریق ویزای تحصیلی شما که در این مورد همراه شما مجوز کار تمام وقت را دارد.
  • اگر شما دارای فرزند هستید، فرزند شما می‌­تواند در سیستم آموزشی کانادا مشغول به تحصیل شود.
پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید:
شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

در ادامه به معرفی ۵ کالج دولتی تورنتو می­پردازیم:

۱- کالج جورج براون ( George Brown College )

بهترین کالج های تورنتو - کالج جورج براون ( George Brown College )

در کالج جورج براون بیش ­از ۱۶۰ دوره تحصیلی ارائه می‌شود از جمله : گواهی­ های تحصیلی، دیپلم، کارشناسی و کارشناسی ارشد.

به علاوه این کالج یکی از گسترده‌ترین برنامه ­های تمام وقت دانشگاهی کانادا را دارد.

کالج جورج براون  برنامه‌­هایی دارد که موجب یادگیری و آموزش با کارایی بهتر و اثر بخشی بیشتر می‌­شود و همچنین شامل تمرینات عملی می‌شود.

این دوره ­ها یک فرصت عالی و با ارزش برای دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شوند و به آنها امکان همکاری با کمپانی‌های صنعتی مهمی که دارای قرارداد با این کالج هستند را می دهد و باعث می­‌شود موضوعات زیادی را فرا بگیرید.

شاید شما یکی از کارکنان آینده این موسسات باشید!

این مرکز آموزشی، همواره برنامه­‌های زیادی برای حمایت دانشجویان بین‌­­المللی خود دارد، آنها به وسیله واحد کمک به دانشجویان بین­‌المللی می‌­توانند شما را در مسائلی همچون موارد زیر کمک کنند:

سازماندهی گواهی اثبات ثبت ­نام (یک گواهینامه که ثبت نام شما و پرداخت هزینه ­ها را تایید می­کند)، سازماندهی و پیگیری­ های آموزشی و تدریس خصوصی، انتخاب نوع بیمه سلامت و بسیاری از مسائل دیگر.

۲- کالج سنکا (Seneca College)

بهترین کالج های تورنتو -کالج سنکا (Seneca College)

کالج سنکا همواره به عنوان یک مرکز آموزش عالی دانشجو محور شناخته می‌شود که برای تعلیم و یادگیری دانشجویان ارزش ویژه‌ای قائل است. به نظر بسیاری این کالج یکی از بهترین کالج های تورنتو است، این مرکز آموزشی هیئت مدیره پرشوری دارد که به شما در موفقیتتان کمک می­کند.

در کالج سنکا این مورد همیشه در نظر گرفته می‌­شود که یادگیری چیزی بیشتر از کلاس برداشتن و حضور در کلاس است به همین دلیل در این مرکز موضوعاتی را فرا می‌­گیرید که هم در کلاس درس و هم در خارج آن برایتان مفید باشد.

این موسسه دانشجویان را از جنبه‌­های مختلفی حمایت می‌­کند مواردی همچون: کمک ­های تحصیلی، مسائل مربوط به ویزا و مجوز­ها، خدمات درمانی، مسائل مربوط به اقامت، برگزاری کارگاه­های آموزشی و مسائل دیگر.

کالج سنکا با داشتن بیش از ۱۸۰ دوره آموزشی می‌­تواند موجب پیشرفت تحصیلات آکادمیک شما شود. این مرکز آموزشی با برنامه­‌ها و شرایط آموزشی انعطاف پذیر به شما اجازه می‌دهد بهترین مسیر تحصیلی که در آینده موجب نتیجه گیری مناسب برای شما شود را انتخاب کنید.

۳- کالج هامبر(Humber College)

بهترین کالج های تورنتو - کالج هامبر(Humber College)

کالج هامبر به دلیل شرایط عالی در پذیرش دانشجویان بین‌­المللی به رسمیت شناخته شده است و برنده جوایزی نیز شده است.

دانشجویان از بیش از ۱۳۸ کشور مختلف این مرکز را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده‌­اند. این موضوع دلایل متفاوتی دارد از جمله: کیفیت خدمات، برنامه ریزی مناسب و غیره.

 کالج هامبر در تورنتو قرار دارد دوره‌های دیپلما، کارشناسی و گواهی‌های آموزشی در بیش از ۱۸۰ رشته آموزشی را ارائه می‌دهد و دارای ۲ پردیس آموزشی است.

با تحصیل در این مرکز می‌­توانید دوستانی از کشورهای مختلف با فرهنگ های مختلف داشته باشید و یک تجربه جدید تحصیل در کانادا را کسب کنید.

۴- کالج سنتنیال(Centennial College)

بهترین کالج های تورنتو - کالج سنتنیال(Centennial College)

کالج سنتنیال اولین کالج اونتاریو با ۵ پردیس در تورنتو است. این کالج به عنوان یکی از مراکزی که تنوع فرهنگی زیادی دارد شناخته می‌­شود.

کالج سنتنیال هرساله پذیرای بیش ­از ۹۰۰۰ دانشجوی بین المللی است .کالج سنتنیال با بیش از ۸۰۰ نهاد و سازمان مختلف قرارداد همکاری دارد، سازمان هایی از جمله:

هارلی دیویدسون، مزدا، فیس­بوک، گلوب اند میل، سامسونگ، مایکروسافت، ایر کانادا و همچنین بیمارستان ها و رسانه های مختلف. این موضوع یک شانس بزرگ برای افرادیست که مایل به کارآموزی هستند و این افراد می ­توانند دوره co-op خود را در این کمپانی­ها بگذرانند.

۵- کالج آلگانکوین (Algonquin College)

بهترین کالج های تورنتو - کالج آلگانکوین (Algonquin College)

یکی از بزرگترین کالج‌های کانادا کالج آلگانکویین است که بیش از۲۰۰ دوره آموزشی را ارائه می‌دهد.

دانشجویان از سراسر دنیا برای گذراندن دوره های زبان انگلیسی، کورس های تخصصی ۲ یا ۳ ساله تقویت مهارت­ها و اطلاع از آپدیت­ های رشته تخصصی خود به این دانشگاه می­ پیوندند.

دانشجویان بین ­المللی با تحصیل در این مرکز با رویکرد‌های آموزشی کانادا آشنا می ­شوند. آن­ها از طریق مطالعه، کار و همکاری با اساتید و سایر دانشجویان و همچنین فعالیت ­های تحقیقاتی و تجربیات ارزشمند جدیدی را کسب می­کنند.

از این موسسه آموزشی به دلایل مختلفی همچون زمینه‌­های مختلف آموزشی، تمرکز بر آموزش­‌های عملی، توجه به رفاه دانشجویان و همچنین استفاده از امکانات به روز و مدرن به صورت بین‌­المللی تقدیر شده است.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید:
تحصیل در ارزان ترین کالج های کانادا

بهترین کالج های خصوصی تورنتو

بهترین کالج های تورنتو -بهترین کالج های خصوصی تورنتو

کالج های خصوصی کانادا می­‌توانند گزینه خوبی برای  دانشجویان بین‌­المللی که خواستار ادامه تحصیل در تورنتو هستند باشد. این مراکز هزینه تحصیلی کمتری دارند به علاوه این کالج ها ممکن است شرایطی برای تسهیلات در پرداخت ارائه بدهند و همچینین ممکن است هزینه ­های تحصیل در کانادا را تقسیم کنند.

۱- کالج آی ال سی کالج (ILAC College)

 کالج خصوصی آی ال سی یک مرکز آموزشی حرفه ای و تخصصی است که دوره‌­های آموزشی در رشته های محدودی را ارائه می‌دهد. این دوره ­های آموزشی عبارتند از: تجارت، فروش و بازاریابی و همچنین خدمات به مشتریان.

این پردیس آموزشی در قلب تورنتو قرار دارد؛ جایی که این فرصت را برای دانشجویان فراهم می‌­کند که از بین فرصت های متعدد کارآموزی یکی را انتخاب کنند و به صورت تخصصی در آن تجاربی را کسب کنند.

این موسسه آموزشی در حوزه کارآموزی تخصص دارد و این موضوع باعث می­‌شود دانشجویان بتوانند برای انتخاب شغل حمایت شوند.

این امکان به دانشجویان داده می‌شود که با مناسب ترین کارفرمایان که در حین کارآموزی متعهد می‌­مانند همکاری کنند. این موضوع انواع مختلفی از اعتبار را در سطح بین‌­المللی برای این موسسه به ارمغان آورده است.

کالج ilac

۲- مدرسه تجارت تورنتو (Toronto School of Management

دانشجویان بین‌­المللی بخش مهمی را در مدرسه تجارت تورنتو تشکیل می‌­دهند. به همین دلیل هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر جهان این مرکز آموزشی را برای ادامه تحصیل  انتخاب می ­کنند.

نوآوری این مرکز آموزشی این است که دوره ­های آموزشی آن شغل محور است؛ به این معنا که این موسسه  دوره‌­های مدیریت ،مهمانداری، توریسم، امنیت سایبری، آنالیز داده و حسابداری را ارائه می‌­دهد که این رشته‌ها کار شما را برای ورود به بازار کار در کانادا آسان‌تر می‌کند.

این دوره­‌های آموزشی به گونه‌ه­ای طراحی شده­‌اند که محتوای آن دانشجویان را به نوعی تعلیم دهند که بتوانند خواسته­‌های بازار کار امروز را برطرف سازند.

نقطه قوت این مرکز آموزشی، نوع آموزشی است که ارائه می‌­دهد. زیرا این موسسه امکانات آموزشی زیادی ندارد.

در واقع این مرکز یک ساختمان ۵ طبقه است که به اسم «خانه اموزش» شناخته می­‌شود. این مرکز آموزشی با ۳۵۰۰۰ فوت مربع فضا شامل : ۲۳ کلاس درس، یک سالن اجتماعات و سه آزمایشگاه کامپیوتر است.

بیشتر کلاس ها در طبقات سه و چهار هستند.  طبقه اول دارای یک سالن دانشجویی، کافه ، آشپزخانه و تعدادی کلاس درس است.

 

 

۳- کالج بین‌­المللی تموود (Tamwood International College)

کالج تموود یک مرکز آموزشی عالی برای افرادیست که خواستار تقویت زبان انگلیسی خود هستند. همچینین این کالج برای افرادی مناسب است که خواستار دوره آموزشی هستند که هم تحصیل و هم کار را پوشش دهد.

این مرکز آموزشی چندان بزرگ نیست و ظرفیت پذیرش ۱۲۰ تا ۲۰۰ دانشجو را دارد. این موضوع از بعضی جهات مزایایی نیز دارد. مثلا به شما اجازه می­‌دهد شخصا با دانشجویان و اساتید آشنا شوید و در ارتباط باشید.

یکی دیگر از مزایای تحصیل در کالج تموود این است که با قراردادهایی که دارد امکان استفاده از خوابگاه برای دانشجویان بین­المللی را تسهیل می‌دهد، خصوصا اقامت به صورت هوم استی که به افراد این امکان را می­دهد که با یک خانواده زندگی کنند.

۴- کالج آی بی تی (IBT College)

بهترین کالج های تورنتو - کالج آی بی تی (IBT College)

کالج آی بی تی در تورنتو واقع شده است و برای افرادی مناسب است که خواستار دوره ­های دیپلما ۶ ماهه یا ۱ ساله هستند. همچنین این کالج برای افرادی مناسب است که به دنبال گواهی تحصیلی در زمینه تجارت، مسافرت و گردشگری، مهمان داری، مراقبت­های بهداشتی و فناوری اطلاعات (IT) هستند.

کالج آی بی تی اولین مرکز آموزشی مهمان داری پرواز در انتاریو است که یک دوره تمام وقت را ارائه می‌­دهد و لازم به ذکر است که این دوره توسط وزارت آموزش و پرورش تایید شده و توسط موسسه مشاوران سفر کانادا (CITC) که در حال حاضر بخشی از انجمن آژانس های مسافرتی کانادا (ACT) است، به رسمیت شناخته شده است.

۵- کالج اورگرین (Evergreen College )

بهترین کالج های تورنتو - کالج اورگرین (Evergreen College )

 کالج اورگرین یک محیط آموزشی متنوع و شادی را برای دانشجویان بین ‌‌المللی فراهم کرده است. دوره‌­های آموزشی  کالج اورگرین به صورتی طراحی شده‌­اند که بتوانند به خوبی پاسخگوی نیاز­های افراد باشند. دوره­های آموزشی این مرکز به صورت تخصصی برروی موضوعاتی مانند: مراقبت­های بهداشتی، تجارت، حمایت اجتماعی و هتل داری تمرکز دارد.

فعالیت­های زیادی برای حمایت از دانشجویان وجود دارد بعلاوه امکان اشتغال به صورت پاره وقت با حقوق در بخش‌های مختلفی همچون پذیرش و بازاریابی و مدیریت وجود دارد.

تعداد زیادی از کمپانی‌های مطرح کانادا در تورنتو قرار دارند. به علاوه تعداد بی‌شماری از مراکز آموزشی هم در آن قرار دارد که هر کدام از این مراکز جذابیت خاص خود را دارند.

سخن پایانی

با توجه به اینکه تحصیل در کالج های تورنتو بسیار پرطرفدار است، ما در این مقاله 10 کالج دولتی و خصوصی برتر تورنتو را به شما معرفی کردیم. شما می‌توانید برای بررسی شرایط خود و کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در بلو اسکای (BlueSky) تماس بگیرید.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد آرا : 3

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *