۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

شرایط تحصیل رشته حقوق در انگلستان

رشته حقوق در انگلستان

شرایط تحصیل رشته حقوق در انگلستان

علاقه مندان به رشته‌های علوم انسانی از جمله حقوق می‌دانند که انگلیس سرزمین رویایی برای تحصیل در این رشته به حساب می‌آید. تحصیل رشته حقوق در یکی از دانشگاه‌های انگلیس به معنی ورود به عرصه بین المللی حقوق است چون دانشگاه‌های انگلیس از اعتبار بالایی برخوردارند. از گذشته تحصیل رشته حقوق در انگلستان به‌عنوان یکی از پرطرف‌دارترین رشته‌های دانشگاهی بین دانشجویان مطرح بوده است. تحصیل در این رشته علاوه بر محبوبیت بسیار، چالش‌های زیادی را نیز با خود به همراه دارد اما باید بدانید که این رشته دارای مزایای بسیاری مانند آیندهٔ شغلی بسیار قدرتمند و پرسود برای فارغ التحصیلان این رشته است؛ به همین دلیل می‌توان با چالش‌های پیشروی این رشته کنار آمد. شما به‌ عنوان دانشجوی وکالت از دانشگاه بریتانیا، می‌توانید در مشاغلی مانند وکالت تا کارشناس حقوقی در سازمان‌های مختلف خصوصی و بین المللی مشغول شوید.

اگر شما جزو علاقه‌مندان به این رشته هستید، باید توجه داشته باشید که لازمهٔ موفقیت در رشتهٔ حقوق داشتن آموزش عالی در دانشگاهی به نام است. این موضوع به کارفرمایان شما اطمینان می‌دهد که شما از دانش کافی برای حل مسائل برخوردار هستید. فردی که در این رشته تحصیل می‌کند، باید دارای تفکری انتقادی و توانایی اعمال پیشبردهای لازم برای آینده باشد.

کسانی که در رشتهٔ حقوق دانشگاه بریتانیا تحصیل می‌کنند، به درک عمیقی از مفاهیم و اصول پایه حقوقی می‌رسند. این نوع آموزش باعث می‌شود که در پایان تحصیلات خود، افرادی ماهر و متخصص در زمینه حقوق باشند. البته از مزایای دیگر تحصیل در این دانشگاه، به میزان اعتبار مدرک تحصیلی حقوق دانشگاه انگلیس نیز می‌توان اشاره کرد.

مدارک تحصیلی رشته حقوق در انگلستان

اغلب افرادی که برای پذیرش تحصیلی دانشگاه حقوق انگلیس اقدام می‌کنند، قصد گرفتن مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس در زمینه حقوق را دارند اما مدارک تحصیلی دیگری نیز توسط دانشگاه بریتانیا به دانشجویان داده می‌شود. این مدارک عبارتند از:

  •       LLB لیسانس حقوق یا فارغ‌التحصیلان LLB
  •       LLM کارشناسی ارشد حقوق
  •       LPC دورهٔ تمرین حقوقی
  •       BPTC دوره آموزش حرفه‌ای بار
  •       QLTS طرح انتقال وکیل واجدالشرایط

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: انواع ویزای تحصیلی انگلستان؛ شرایط، مدارک، مراحل و هزینه‌ها

 

رشته حقوق در انگلستان

چرا انگلیس بهترین کشور برای تحصیل رشته حقوق است؟

  •   شهرت جهانی

یکی از مواردی که باعث محبوبیت پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های انگلیس در رشته حقوق می‌شود، کسب شهرت جهانی برای افراد است. اکثریت فارغ‌التحصیلان دانشگاه انگلیس که اقدام به تحصیل رشته حقوق در انگلستان گرفته‌اند احترام زیادی را از طرف کارفرمایان خود دریافت می‌کنند. دانشگاه‌های حقوق انگلستان، جزء قدیمی‌ترین دانشگاه‌های سراسر جهان محسوب می‌شوند. به همین دلیل از آموزشی غنی و پرمحتوا در زمینه حقوق برخوردارند. از افراد بسیار محبوب و معروف فارغ‌التحصیل از دانشگاه انگلیس، به مهاتما گاندی می‌توان اشاره کرد.

  •   برنامه‌های درسی برجسته و کاربردی

یکی از اهداف بسیار مهم در دوره‌های حقوق دانشگاه انگلیس، برگزاری دوره‌های تئوری و عملی به‌ صورت کامل و جامع برای درک بهتر و کلی از مسائل حقوقی است. جالب است بدانید که این دوره‌ها به‌صورت مداوم در حال بازنگری و تغییرات هستند چون  یکی از مواردی که باید کاملاً مورد توجه باشد، تطابق این دوره‌ها با موضوعات به‌روز شدهٔ حقوقی در زمینهٔ ملی و جهانی است. افرادی که در پذیرش تحصیلی برای این دانشگاه موفق شده‌اند، تنها به تحصیل و کتاب‌خوانی اکتفا نمی‌کنند  بلکه مطابق با برنامه‌ریزی دانشگاه، با طیف گسترده‌ای از مسائل موجود در زندگی واقعی نیز آشنا خواهید شد. برنامه‌های موجود در دانشگاه، به شما کمک می‌کند تا به‌ راحتی سبک و مسیر اصلی خود را پیدا کنید.

  •   اساتید سرشناس و معروف

دانشگاه‌های انگلستان به داشتن اساتید متخصص و بسیار معروف در زمینهٔ حقوق معروف شده‌اند. اکثریت این اساتید تجربهٔ بسیاری در زمینه‌های مختلف مسائل حقوق بین‌الملل، درگیری‌های جنگی و توافقات سیاسی دارند. به همین دلیل شما پس از گرفتن پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های بریتانیا، می‌توانید بهترین آموزش را از نامی‌ترین اساتید دریافت کنید.

  •   جامعهٔ پرحرارت و هیاهوی دانشگاه‌ها

هرساله وکلای جوان بسیاری از سراسر جهان و از طریق پذیرش تحصیلی، با بلندپروازی بسیار وارد این دانشگاه‌ها می‌شوند. این افراد با ورود به این دانشگاه‌ها، در واقع وارد جامعه‌ای پرهیاهو شده‌اند. این امر می‌تواند فرصتی برای کسب تجربه و معاشرت با مردم سایر جوامع باشد.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: شرایط و هزینه های تحصیل آنلاین در انگلستان

 

مدارک و شرایط  پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های حقوق انگلستان

شرایطی که دانشگاه‌های حقوق در انگلستان برای پذیرش دانشجو تعیین می‌کنند، باتوجه‌ به شرایط هر دانشگاه  تغییر می‌کند. اما برخی عوامل مانند ملیت، مدارک قبلی و سطح علمی شما در پذیرش شما تأثیرگذار خواهند بود. با این ‌وجود اگر قصد پذیرش تحصیلی در این دانشگاه را دارید به موارد ذیل توجه ویژه‌ای باید داشته باشید:

مدارک مورد نیاز که برای پذیرش در کارشناسی حقوق لازم است:

  • مدرک تحصیلی عالی در سطح A یا معادل آن
  • نمرات بالای شما در تحصیلات قبلی
  • داشتن مهارت کافی در زبان انگلیسی

مدارک زیر برای تحصیل رشتهٔ حقوق انگلستان در مقطع کارشناسی ارشد لازم است:

  • مدرک کارشناسی حقوق
  • نمرات قبولی شما در مقاطع قبلی
  • مدرک  زبان انگلیسی
  • رزومه مورد قبول
  • داشتن گواهی سابقه حداقل دو یا سه سال
  • نامهٔ تشویقی

اما در برخی موارد استثنا نیز قائل می‌شوند. ممکن است شما با وجود نداشتن مدرک لیسانس حقوق باز هم در دورهٔ LLM پذیرش شوید که به رشته لیسانس شما بستگی دارد. فارغ التحصیلان برخی رشته‌ها مانند علوم سیاسی اجازه ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس رشته حقوق را دارند که به تصمیم و سیاست‌های دانشگاه بستگی دارد.

بعد از جمع آوری مدارک لازم چه مدارک کلی و چه مدارکی که هر دانشگاه به طور انحصاری درخواست می‌کند، باید در زمان مقرر برای دریافت پذیرش اقدام کنید. کاری که ساده و راحت به نظر می‌رسد اما جزئیات در نتیجه کار شما بسیار مهم است؛ پس توصیه می‌کنیم مشاوری متخصص و کاربلد کنار خود داشته باشید.

هزینه تحصیل - رشته حقوق در انگلستان

هزینه تحصیل در رشته حقوق در انگلستان

یکی از مهم‌ترین مسائلی که دانشجوهای مقیم انگلستان با آن دست‌ وپنجه نرم می‌کنند، مسئلهٔ مالی و هزینه‌های لازم برای پذیرش تحصیلی در این کشور است. عوامل بسیاری در برآورد این هزینه‌ها مؤثر است. برای یک  دانشجوی معمولی در زمان تحصیل، هزینه‌های بسیار زیادی را باید در نظر گرفت. البته تمام این موارد به نوع پذیرش تحصیلی، شرایط شهروندی و دوره‌ای که در آن پذیرش شده‌اید، بستگی خواهد داشت.

اگر شما از اتحادیه اروپا و یا مناطق اقتصادی اروپا پذیرش شده‌اید، قطعاً میزان هزینه بسیار کمی را باید در نظر بگیرید. این در حالی است که دانشجویان پذیرش شده از سیار کشور‌ها، باید مبالغ بسیار زیادی را در راه کسب مدرک رشتهٔ حقوق هزینه کنند.

به‌طورکلی هزینه‌های بین‌المللی برای کسب مدرک حقوق در مقطع کارشناسی کشور انگلستان، از ۱۲۰۰۰ پوند آغاز و تا ۲۰۰۰۰ پوند در هر سال تحصیلی متغیر خواهد بود. البته این میزان هزینه در مقطع کارشناسی ارشد بسیار بالاتر خواهد بود. مبلغی که برای مدرک LLM در دانشگاه انگلیس در نظر گرفته شده، از ۱۴۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ پوند متغیر است. بااین‌حال دانشگاه‌های زیادی وجود دارند که از این قواعد پیروی نکرده و مبالغ دیگری برای پذیرش تحصیلی تعیین می‌کنند.

علاوه بر هزینه تحصیل، هزینه زندگی هم هست که با توجه به شرایط مثلا اقامت در خوابگاه یا خانه شخصی، نحوه خورد و خوراک متفاوت خواهد بود. راهنمای جامع تحصیل در انگلستان می‌تواند بهترین اطلاعات را در این زمینه در اختیار شما قرار دهد.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی انگلستان و نحوه اعتراض به آن

 

مشاغل و درآمد فارغ التحصیلان رشته حقوق

 یکی از شیرینی‌های پذیرش تحصیلی در رشتهٔ حقوق دانشگاه‌های انگلیس، اشتغال‌پذیری آسان و تنوع شغلی بسیار زیاد برای شما است. علاوه بر این شما به‌ عنوان کسی که از بهترین دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اید، قطعاً درآمد بسیار زیادی کسب خواهید کرد. پایه حقوقی که برای یک وکیل در کشور انگلستان، از ۲۵۰۰۰ پوند به بالا است. این میزان درآمد باگذشت سال‌ها و کسب تجربهٔ کافی در این شغل افزایش پیدا خواهد کرد.

وکلایی که در کشور بریتانیا با ۱۰ سال سابقه مشغول به کار هستند، درآمدی حدود ۱۰۰۰۰۰ پوند دریافت خواهند کرد. در این قسمت به برخی از شاخه‌های شغلی با مدرک حقوق از کشور انگلستان اشاره کرده‌ایم:

  •     وکیل مدافع
  •     وکیل دادگستری
  •     کارآگاه
  •     کارآفرین
  •     روزنامه‌نگار حقوقی
  •     سیاستمدار
  •     مشاورهٔ حقوقی حرفه‌ای
  •     استاد دانشگاه حقوق

علاوه بر موارد گفته شده، فرصت‌های شغلی بسیاری به‌صورت آزاد و خودمحور برای دانشجویان حقوق وجود دارد. این افراد خارج از چارچوب قانون و در محورهایی مانند شرکت‌های خصوصی، مشاوران مالیاتی، دستیار مدیریت و منابع انسانی می‌توانند به ‌راحتی مشغول به کار شوند.

 بورسیه برای دانشجویان حقوق در انگلستان

کسانی که قصد پذیرش تحصیلی در رشته‌ی حقوق در دانشگاه‌های انگلیس را دارند، امکان استفاده از بورسیه‌های متفاوتی را دارند. علاوه بر بورسیه‌ای که هر دانشگاه در اختیار دانشجویان خود می‌گذارند، بسیاری از موسسات، به دانشجویان رشته حقوق در انگلستان بورسیه می‌دهند که در ادامه به آنها اشاره شده است.

  1.   بورسیه پرنده و پرنده

این بورسیه مناسب افرادی است که در یک مدرسه دولتی یا تحصیل کرده‌اند. این افراد باید مدرک AAB را در سطح A داشته باشند. افرادی که در اینگونه مدارس تحصیل می‌کنند، از امتیازاتی مانند دستمزد ۲۵۰۰ پوندی در سال، استخدام در شغل معلمی و سایر مشاغل مناسب با دانشجویان برخوردار هستند. همچنین نکته‌ای که برای این بورسیه بسیار اهمیت دارد، این است که شما باید اولین نفر از خانواده باشید که به دانشگاه وارد می‌شوید.

  1.   طرح دسترسی به تنوع در جامعه حقوقی

این طرح را دولت انگلستان برای توسعه حرفه‌ای وکالت در جامعه بنا نهاده است. دولت انگلستان با استفاده از این طرح افرادی که فاقد توانایی پرداخت شهریه هستند، را تحت پوشش کامل خود قرار می‌دهد.

  1.   استفاده از بورسیه‌ی لاوسکات

دانشجویانی که برای رشته‌ی حقوق در ۱۰ دانشگاه معتبر LLB در کشور اسکاتلند پذیرش شده‌اند، می‌توانند از این کمک‌های مالی برای ادامه‌ی تحصیل استفاده کنند. البته مورد مهم در این بورسیه، در آمد زیر ۳۴۰۰۰ پوند در سال خانواده ها است.

  1.   بورسیه جان بلوم

این بورسیه از افرادی که از طریق Tees Valley وارد رشته حقوق شده و قصد پذیرش در دانشگاه های انگلستان را دارند، پشتیبانی می‌کند.

 

رشته حقوق

 

بهترین دانشگاه‌های حقوق کشور انگلستان

  1.   دانشگاه حقوق بریتانیا

دانشکده حقوق که جزء قدیمی ترین و اصیل ترین دانشگاه های این کشور محسوب می‌شود. این دانشگاه در سال ۱۸۷۶ با سیستم آموزشی Gibson and Weldon شروع به کار کرد. این نوع روش تدریس باعث اهمیت بسیار دانشگاه حقوق در سیستم نظام حقوقی و آموزشی سطح کشور شد. زیرا توانست برجسته‌ترین قانون گذاران را برای کشور پرورش دهد. این دانشگاه، کلیه دوره‌های حقوقی را برگزار می‌کند.

  1.   دانشگاه کمبریج

دانشکده کمبریج دارای نوین ترین و بروزترین روش‌های آموزشی در سطح جهانی است. یکی از مزایای حضور در این دانشگاه دسترسی پیدا کردن به ماژول‌های تحصیلی برای درک بهتری مفاهیم حقوقی است. این برنامه‌های فوق العاده سطح فکری و پتانسیل علمی شما را بهبود خواهند داد.

 یکی از اهداف مهم این دانشگاه، درک صحیح و درست شما از مفاهیم حقوقی برای جامعه‌ مدرن است. جالب است بدانید افرادی که از دانشگاه کمبریج مدرک تحصیلی خود را دریافت می‌کنند،  از درجه‌ بالایی در بازار کار حقوقی برخوردار هستند. شما می‌توانید در رشته‌هایی مانند لیسانس حقوق، قانون LLM، کارشناسی ارشد در حقوق کشورها و دکترای حقوق به تحصیل بپردازید.

  1.   دانشگاه آکسفورد

 دانشگاه آکسفورد معتبرترین مدرک را به دانشجویان می‌دهد. افرادی که از این دانشگاه فارغ التحصیل خواهند شد، نه تنها دارای مدرک علمی معتبری هستند بلکه به عنوان وکیلی واجد الشرایط با مهارت‌های علمی بسیار عالی شناخته می‌شوند. کارفرمایان برای افرادی فارغ التحصیل از این دانشگاه احترام و ارزش بسیار زیادی قائل هستند.

 این دانشگاه در مجموع رشته‌ حقوق را به صورت دو دوره سه ساله و چهارساله برگزار می‌کند. یک سال اضافه دوره ۴ ساله، صورت مجزا در کشورهایی مانند آلمان، ایتالیا و اسپانیا برگزار خواهد شد. شما می‌توانید  در رشته‌هایی مانند لیسانس حقوق مدنی و  جرم شناسی ادامه تحصیل دهید.

  1. دانشگاه گلاسکو

این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های عالی در زمینه پژوهش و تحقیق است. همچنین دارای مدرن‌ترین امکانات برای طیف وسیعی از تحقیقات علمی است. شما با داشتن مدرک این دانشگاه دسترسی عمیقی به حقوق و قوانین کشورها پیدا خواهید کرد. شما با تحصیل در این دانشگاه انتخاب‌های بسیاری پیش رو دارید:

  • قانون اسکاتلند LLB
  • حقوق مشترک LLB
  • حقوق شرکتی و مالی LLM
  • دیپلم در حرفه حقوق PgDip
  • مالکیت معنوی و اقتصاد دیجیتال
  • حقوق تجارت بین الملل
  •     قانون رقابت بین المللی
  • حقوق بین الملل و اقتصاد
  • مطالعات حقوقی اجتماعی

 

  1.   مدرسه اقتصاد لندن

مدرسه اقتصاد لندن، دارای انعطاف پذیری بالایی در زمینه برنامه ریزی تحصیلی است. قانون LSE این دانشگاه را به یکی از مدارس نامدار جهان برای مطالعه و تحقیقات حقوقی تبدیل کرده است. مدرک اخذ شده از این دانشگاه برای تمامی حرفه‌های چالش برانگیز و دارای بازار رقابتی مناسب خواهد بود. شما می‌توانید مدارک زیر از این دانشگاه دریافت کنید:

  •     لیسانس حقوق LLB
  • کارشناسی ارشد LLM
  • اجرایی LLM
  • کارشناسی ارشد حقوق و حسابداری
  • دکتری حقوق
  1.   دانشگاه آبردین

این دانشگاه به دلیل شهرت جهانی و کیفیت بی نظیر در نوع تدریس به صورت مرتب به عنوان معتبرترین دانشگاه در میان دانشگاه‌های کشور انگلیس به جهان معرفی می‌شود. برای تحصیل در این دانشگاه می‌توانید در یکی از مدارج علمی زیر به تحصیل بپردازید:

  •     قانون LLM
  • تمرین حقوقی حرفه‌ای
  •     قانون عمومی LLM
  • حقوق بین الملل LLM
  • حقوق بین الملل عمومی LLM
  • قانون تجارت بین الملل LLM

 

  1.   دانشگاه یورک

 از سری دانشکده هایی است که در زمینه کاری آینده درخشانی را برای فراهم می‌کند. شما پس از اتمام تحصیل در این دانشگاه می‌توانید به عنوان یکی از اساتید مجرب در همین محیط مشغول به کار شوید. از همین رو شما حق تحصیل در هر یک از رشته‌های زیر را خواهید داشت:

  • قانون LLB
  • قانون LMM
  • حقوق بین الملل شرکت‌ها LLM
  • قانون بین الملل بشر و بین الملل LLM
  • نظریه حقوقی و سیاسی LLM
  • حقوق هنرLLM
  1.   کینگز کالج لندن

دانشگاه حقوق دیکسون پون در کینگز کالج لندن از گذشته به عنوان یکی از معتبرترین دانشکده‌های حقوق انگلیس شناخته شده است. این دانشگاه از سال ۱۸۳۱ به پرورش وکلایی ماهر و با دانش کافی در رشته حقوق پرداخته است. یکی از اهداف مهم این دانشگاه تربیت وکلایی با مهارت کافی در زمینه مسائل روز دنیا مانند تغییرات آب و هوا، روابط بین الملل و امور مالی جهانی است. شما می‌توانید در مقاطع تحصیلی زیر به ادامه تحصیل بپردازید:

  • قانون LLM
  • حقوق انگلیسی و حقوق اسپانیا
  • سیاست، فلسفه و حقوق LLB
  • حقوق انگلیسی و حقوق فرانسه
  • حقوق انگلیسی و حقوق آلمان
  • کارشناسی ارشد حقوق LLM
  • کارشناسی ارشد حقوق پزشکی
  •  کارشناسی ارشد اخلاق پزشکی و حقوق پزشکی
  1.   دانشگاه داندی

افرادی که از این دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوند، دارای معتبرترین مدارک برای ارائه خدمات حقوقی به شما عزیزان هستند. این اعتبار علمی که به واسطه‌ی تحصیل رشته حقوق در انگلستان ایجاد شده، باعث محبوبیت بیش از اندازه‌ی این دانشگاه شده است. اگر قصد تحصیل در این دانشگاه را دارید می‌توانید یکی از شاخه‌های زیر را برای ادامه‌ی تحصیل انتخاب نمایید:

  • حقوق اسکاتلندی LLb HONS
  • حقوق اسکاتلندی و انگلیسی دوگانه
  • حقوق اسکاتلندی با انرژِ
  • حقوق LLB
  • حقوق عمومی LLM
  • قانون تجارت بین المللی LLM
  • برنامه صلاحیت دوگانه
  1.  دانشگاه کالج لندن

افرادی که در این دانشگاه تحصیل می‌کنند علاوه بر دریافت آموزش‌های تئوری می‌توانند آموزش‌های عملی را نیز کسب نمایند. این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه‌های لندن بیشتری و بهترین ورودی دانشجو را تجربه می‌کند. شما می‌توانید در شاخه‌های زیر در این دانشگاه تحصیل کنید:

  • قانون LLB
  • حقوق با حقوق فرانسه LLB
  • قانون با قانون آلمان
  • قانون با قانون اسپانیایی
  • قانون با سیستم حقوقی دیگر
  • کارشناسی ارشد حقوق

 

 

شما اگر  قصد پذیرش تحصیلی در رشته حقوق در کشور انگلستان و مهاجرت تحصیلی به این کشور دارید، بهتر است اطلاعات کافی را در این زمینه جمع آوری کنید. شما با داشتن دانش کافی در زمینه بورسیه، به راحتی بهترین گزینه را برای آینده‌ی خود پیدا می‌کنید. موسسه مهاجرتی بلو اسکای با داشتن سال‌ها تجربه موفق می تواند راه اخذ پذیرش را برای شما هموار کند. پس همین حالا با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید تا اطلاعات دقیق و به روزی را مشاورین ما در اختیار شما قرار دهند.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا : 7

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

  1. من چجوری میتونم اقدام کنم برای حقوق انگلیس



    0



    • سلام زر عزیز
      میتوانید دانشگاه یا دانشگاه های مدنظر خود را انتخاب کرده و درخواست پذیرش بدهید. برای اطلاعات بیشتر می توانید با بلواسکای تماس بگیرید.



      0



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *