۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

رشته های علوم انسانی در کانادا

علوم انسانی در کانادا

رشته های علوم انسانی در کانادا کم نیستند و با تنوع و جذابیت خاصی که دارند، دانشجویان زیادی را از کشورهای دیگر جذب خود می‌کنند. این رشته‌ها با ویژگی‌های خاصی که دارند در پوزیشن‌های شغلی متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توانید پس از تحصیل در یکی از آن‌ها شغل مورد علاقه‌تان را به آسانی پیدا کنید. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که تمایل دارید در حوزه علوم انسانی در کانادا به تحصیل مشغول شوید، پیشنهاد می‌کنیم که برای کسب آگاهی بیشتر در این مقاله همراه ما باشید و اطلاعات مفیدی به دست آورید.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

 

تحصیل در حوزه علوم انسانی

رشته‌های علوم انسانی چیست؟

قبل از اینکه بدانیم رشته های علوم انسانی در کانادا شامل چه مواردی است، بد نیست تا کمی با این حوزه بیشتر آشنا شویم. علوم انسانی در واقع یک حوزه متنوع درباره رفتار انسان (انسان شناسی) است که موارد بسیاری مانند سیاست، ادبیات، مذهب، فلسفه، زبان‌شناسی، تاریخ، علوم اجتماعی، مطالعات زنان، اقتصاد و غیره را شامل می‌شود. همچنین در این رشته‌ها افراد به چرایی سوالات مختلف می‌پردازند و با تفکر مشاهیر گذشته و امروز درباره موضوعات مختلف انسانی آشنا می‌شوند. افرادی که به تحلیل، پژوهش و مطالعه عقاید متعدد علاقه دارند، تحصیل در حوزه منابع انسانی را در اولویت خود قرار می‌دهند و سال‌ها به آن می‌پردازند. همین پژوهش‌ها است که در نهایت منجر به ارائه ایده‌ها جدید برای زندگی بهتر انسان‌ها می‌شود. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید تا به مسائل اجتماعی، انسان‌شناسی و علوم انسانی اگاه باشید، علوم انسانی می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد که در کشورهای زیادی از جمله کانادا به آن پرداخته می‌شود. در آنجا می‌توانید در بهترین امکانات آموزشی از حضور استادان برجسته استفاده کنید و رزومه روشنی برای خود خلق کنید.

تحصیل در حوزه علوم انسانی

با اینکه تحصیل در خارج از کشور می‌تواند تجربه هیجان‌انگیزی باشد، ولی به برنامه‌ریزی نیاز دارد. درست مانند تحصیل در کشورها و رشته‌های دیگر برای تحصیل در کانادا هم شما باید پروسه درخواست پذیرش دانشگاه، تحویل مدارک، تمکن مالی، اسکان و غیره را طی کنید که نیازمند اطلاعات دقیقی مانند هزینه‌ها، چگونگی اخذ ویزا کانادا و غیره است. لذا همواره به دانشجویان توصیه می‌کنیم که قبل از هر گونه اقدامی جدیدترین اطلاعات را از مشاوران آگاه دریافت کنند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا

 

رشته های علوم انسانی در کانادا

اگر می‌خواهید بدانید که بهترین رشته های علوم انسانی در کانادا چه حوزه‌هایی است، در جواب باید بگوییم که روانشناسی، روزنامه‌نگاری، علوم سیاسی و منابع انسانی از جمله پرطرفدارترین رشته‌های حوزه علوم انسانی شناخته می‌شوند که در نوع خود پرطرفدارند. اگر به تعامل با انسان‌ها علاقه دارید رشته‌های مربوط با منابع انسانی و یا روانشناسی می‌تواند گزینه مطلوبی باشد. اگر هم شیفته سیاست و حضور در عرصه سیاسی و حتی اقتصاد هستید، توصیه می‌کنیم که به علوم انسانی توجه زیادی داشته باشید. اگر هم اخبار روزانه رو دنبال می‌کنید و به عاشق حرفه خبرنگاری هستید، علوم انسانی حوزه‌ای عالی و جذاب برایتان خواهد بود.

به خاطر داشته باشید که ۵ حوزه موضوعی برای علوم انسانی در نظر گرفته شده است که شامل

  • مطالعات برابری
  • مطالعات خانواده
  • علوم اجتماعی
  • فلسفه
  • ادیان

است که هر کدام زیرشاخه‌های خود را دارند. لازم به یادآوری است که برای اگاهی از اینکه کدام شاخه برای شما مناسب‎تر است مشورت با مشاوران اگاه را فراموش نکنید و با مطالعه رشته مورد نظر خود را انتخاب نمایید

تحصیل در کانادا

هزینه تحصیل در رشته های علوم انسانی

اکنون شاید از خود بپرسید که هزینه بهترین رشته های علوم انسانی در کانادا چقدر است؟ در پاسخ باید بگوییم که بسته به رشته و دانشگاه انتخابی شما هزینه‌ها نیز متفاوت است. ولی لازم است مبلغی بین ۱۴۰۰۰ الی ۲۰۰۰۰ هزار دلار را برای تحصیل در رشته علوم انسانی در کانادا در نظر بگیرید. در نظر داشته باشید که هزینه زندگی و محل اسکان نیز یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای تعیین هزینه‌های شما به شمار می‌آید که برای یک برنامه‌ریزی دقیق برای هزینه تحصیل و زندگی در کانادا باید به آن توجه داشته باشید. با توجه به اینکه در چه شهری زندگی می‌کنید، هزینه زندگی شما ماهانه شما چیزی حدود ۸۰۰ الی ۱۵۰۰ دلار تخمین زده می‌شود. فراموش نکنید که در صورت اخذ بورسیه می‌توانید هزینه های کمتری پرداخت کنید.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: رشته دیجیتال مارکتینگ در کانادا

 

مشاغل مربوط به رشته‌های منابع انسانی

حالا که فهمیدید بهترین رشته های علوم انسانی در کانادا شامل چه مواردی است، شاید این سوال ذهنتان را به خود درگیر کرده باشد که پس از تحصیل در این گونه رشته‌ها، چه شغلی می‌توانید انتخاب کنید. بسته به رشته‌ای که در آن تحصیل می‌کنید، یافتن کار نیز به همان اندازه مهم است. معمولا افرادی که در حوزه علوم انسانی به تحصیل می‌پردازند، به شغل‌هایی مانند سرپرست منابع انسانی، خبرنگار، روانشناس، مدرس، کارشناس اقتصاد و یا سیاست روی می‌آورند. همچنین اگر در رشته‌های دیگری مانند تاریخ و یا فلسفه تحصیل کنید، در این حوزه‌ها می‌توانید تدریس کرده و ایده‌های خود را مطرح نمایید. فراموش نکنید که با یادگیری صحیح مطالب می‌توانید مسیر زندگی خود را به خوبی انتخاب کرده و شغلی ایده آل پیدا کنید.

تحصیل در رشته های علوم انسانی دانشگاه آلبرتا

دانشگاه‌های مطرح کانادا در حوزه علوم انسانی

اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید، قبل از هر اقدامی باید دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی از مطرح‌ترین دانشگاه های کانادا در حوزه علوم انسانی است که همه ساله دانشجویان زیادی از سراسر دنیا برای تحصیل به آنجا می‌روند. دانشگاه آلبرتا از دیگر مراکز علمی است که در حوزه علوم انسانی به تعلیم علاقه‌مندان می‌پردازد. استان های اونتاریو، کبک و آلبرتا نیز هر کدام دانشگاههای مطرحی دارند که برای تحصیل در این حوزه مورد توجه دانشجویان داخلی و خارجی زیادی قرار می‌گیرند.

 

کلام آخر

تحصیل در بهترین رشته های علوم انسانی در کانادا آروزی افرادی است که به حوزه‌های انسانی و تعامل با آدم‌ها علاقه دارند. همچنین تحقیق و پژوهش درعلوم گذشته و امروز چیزی است که تاریخ‌دوستان و عاشقان علوم انسانی به آن اهمیت زیادی می‌دهند. اگر شیفته این هستید که در این علم انسانی جذاب و دوست‌داشتنی به مطالعه بپردازید و تحلیل‌های خود را به دنیا عرضه کنید، کانادا جایی عالی برای تحصیل در این حوزه است. برای این کار تنها کافیست از بلو اسکای – Bluesky مشاوره بگیرید و یکی از مهم‌ترین تصمیم‌های زندگیتان را با کمک ما بگیرید.

easyuni canadian-universities timeshighereducation

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 2.8 / 5. تعداد آرا : 4

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *