۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

نکاتی برای زندگی دانشجویی در کانادا

Canada

تحصیل در خارج از کشور نه تنها یک فرصت برای کسب مهارت و تجربه بیشتر در مکانی در خارج از کشور محل تولد دانشجویان است، بلکه شامل تجربیات روزانه یک دانشجو از زندگی با مردم یک کشور دیگر که فرهنگ و شیوه زندگی آنها متفاوت است، خواهد بود. زندگی با افراد مختلف با ملیت‌های متفاوت برای یک دانشجو بسیار مفید است زیرا می‌توانید نحوه رفتار افراد با فرهنگ‌های مختلف در شرایط متفاوت را بیاموزید.

از نظر فرهنگی، این تجربه بسیار شگفت آور است. زیرا دانشجویان بین المللی در کانادا وقتی با سبک‌های متفاوت زندگی افراد آشنا می‌شوند با شگفتی‌های متعددی روبرو می‌شوند. نیازی به گفتن نیست که ورود به کانادا ممکن است در ابتدا عجیب باشد، اما در آینده برای شما بسیار مفید خواهد بود. به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی طبیعی است که در چند هفته اول پس از ورود به کانادا با مشکلاتی روبه‌‌رو شوید.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید:
هزینه تحصیل و زندگی برای یک دانشجو در کانادا

 

نکاتی که برای زندگی در کانادا خوب است بدانید

برای اکثر افرادی که قبلاً به کانادا سفر نکرده‌اند، طبیعت زیبای کانادا محسور کننده خواهد بود. معمولاً چشم اندازهای زیبا طبیعت کانادا، کوه های سربه فلک کشیده استان‌های بریتیش کلمبیا و آلبرتا، جنگل‌های جذاب این کشور برای افراد تازه وارد خیره کننده خواهد بود. از سوی دیگر با وجود زمین‌های خالی در این کشور، متوجه خواهید شد که در کانادا زندگی جاری است و به دلیل ورود مهاجران بسیار از اقصی نقاط دنیا سبک‌های زندگی زیادی در کانادا وجود دارد. کانادایی‌ها به نسبت مهاجران جسورتر، روشن فکرتر و رک‌تر هستند.

زندگی در کانادا با سایر کشورهای غربی مهاجرپذیر تفاوت زیادی ندارد. با این حال، شیوه زندگی به شدت با عوامل محیطی که از کنترل انسان خارج است مانند سرما و جمعیت کم کانادا به نسبت مساحت آن سازگار است.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید:
مزایا و تسهیلات ویژه ی خانواده ها در کانادا

 

Universities of Canada

ورود به دانشگاههای کانادا

تنها هدف دانشگاه های کانادا در هفته اول شروع به تحصیل دانشجویان این است که به آنها کمک کنند تا به آرامی با محیط دانشگاه ارتباط برقرار کنند و به آسانی در کانادا مستقر شوند. دانستن موارد زیر برای شما مهم است:

  • نکات مهم برای دریافت ویزای تحصیلی و مجوز تحصیل در کانادا
  • درس‌ها و کلاسهایی که در ترم اول تحصیل خود خواهید گذراند
  • آشنایی با آزمون‌های مختلف زبان برای اخذ پذیرش
  • قوانین و مقررات دانشگاه
  • محل دانشگاه
  • خرید کتاب و لوازم لازم برای تحصیل
  • نحوه افتتاح حساب بانکی در کانادا
  • راه اندازی ایمیل و دسترسی به کامپیوتر

قوانین یک کلاس درس کانادایی

به عنوان یک دانشجو از شما خواسته می‌شود که در حین کلاس هوشیار باشید. کلاس‌ها تعاملی هستند و می‌توانید سوالات خود را در حین تدریس از اساتید خود بپرسید. شما باید به عنوان یک دانشجو در کانادا سخت‌کوش باشید، در تمام کلاس‌های خود به موقع شرکت کنید و تکالیف را به موقع انجام دهید. برای اینکه مهارت های تفکر انتقادی خود را توسعه دهید، باید در زمان کلاس‌ها فعال باشید و ارائه‌هایی را به صورت عملی در دروس خود داشته باشید.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید:
تحصیل در ارزان ترین کالج های کانادا

 

Student Life in Canada

دوره‌های عملی و تئوری در کانادا

سیستم آموزشی کانادا دارای چندین سیستم ارزیابی است که همگی شفاف هستند. همانطور که برخی از دانشجویان در امتحانات خوب عمل می کنند، برخی دیگر در مهارت‌های عملی و کارورزی بهتر هستند. بنابراین شما می‌توانید آنچه را که مناسب مهارت‌های شما است انتخاب کنید و در آینده به عنوان یک متخصص در کانادا کار کنید. با تمرین مهارت های ارائه، مهارت‌های کار گروهی و مهارت‌های تحقیقاتی و پژوهشی، از نظر تحصیلی قوی‌تر می‌شوید و برای محیط کار آماده خواهید شد. علاوه بر تحصیل در دوره های کارآموزی کالج‌های کانادا شما با ورود به دوره پست بک در کانادا نیز می‌توانید به صورت عملی در رشته مورد نظر خود تحصیل کنید.

مشارکت در کلاس درس

برای اساتید شما در کانادا مهم است که در فعالیت‌های کلاسی شرکت کنید. در صورتی که می‌خواهید یک نمره عالی کسب کنید بحث گروهی و یا حل مشکلات درسی خود به صورت گروهی به شما توصیه می‌شود. شرکت در کلاس‌های فوق برنامه نیز برای شما بسیار ارزشمند است، زیرا راهی عالی برای تمرین زبان انگلیسی و یا فرانسوی برای دانشجویان بین المللی محسوب می‌شود.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید:
آموزش آنلاین در کانادا برای دانشجویان بین المللی از راه دور
Classroom in Canada

ارتباطات اجتماعی دانشجویان در کانادا

پیدا کردن دوستان جدید در داخل و یا خارج از دانشگاه محل تحصیل دانشجو در کانادا، یکی از تجربیات منحصر به فرد تحصیل در کانادا محسوب می‌شود. به یاد داشته باشید که خجالتی نباشید و درگیر ماجراهای مختلف اجتماعی نشوید که این موارد در خاطرات شما حک می شود. با رفتار دوستانه و مودب بودن، نه تنها پیدا کردن دوستان کانادایی برای شما آسان خواهد بود، بلکه برای سایر مهاجران نیز ایجاد ارتباط با شما بسیار جالب به نظر می رسد. به فعالیت‌ها و جلسات دانشجویی بپیوندید و یک آلبوم عکس از خانه بیاورید تا به دوستان جدید خود، مناطق دیدنی کشورتان و آداب و رسوم آن را نشان دهید. همیشه با گفتن کلمه «لطفا» و «متشکرم» قدردانی، ادب و مهربانی خود را به سایرین نشان دهید زیرا کانادایی‌ها از تواضع خیلی خوششان می‌آید.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید:
بهترین شهرهای دانشجویی کانادا

 

امنیت شخصی در کانادا

بنابر آمارهای رسمی متفاوت، به نظر می‌رسد کانادا امنیت و آرامش بسیار بالایی را برای افرادی که در آنجا زندگی می‌کنند فراهم کرده‌است. با این حال، معیارهای متفاوت و خاصی وجود دارد که هر دانشجوی بین المللی هنگام مهاجرت به یک کشور جدید باید در نظر بگیرد، حتی اگرآن کشور کانادا باشد!

 

در مواقع اضطراری به موارد زیر توجه کنید:

 

  • اگر شاهد جنایتی هستید یا خودتان به مشکل برخورده اید بلافاصله با ۹۱۱ تماس بگیرید.
  • در صورت مشاهده سرقت یا تعرض با ۹۱۱ تماس بکیرید.
  • اگر در پیدا کردن راه خود به مقصد مشکل دارید با ۹۱۱ تماس بگیرید.

 

در جامعه موارد زیر را در نظر داشته‌باشید:

  • مراقب غریبه ها باشید
  • از وضعیت مشکوک خارج شوید.
  • هنگام پیاده روی ایمن‌ترین مسیرهای ممکن را انتخاب کنید.
  • سعی کنید شب ها از خیابان‌های شلوغ تردد کنید.

 

در محوطه دانشگاه به موارد زیر توجه کنید:

دانشگاهها معمولاً تحت نظارت امنیت خصوصی از جمله خودروهای گشت زنی قرار دارند، بنابراین در شب در داخل دانشگاه شما بسیار ایمن هستند. همچنین، آنتن دهی خطوط موبایل در سراسر منطقه وجود دارد.

 

برخی از کالج ها و دانشگاه ها خدمات پس از تاریکی «پیاده روی تا خانه» را ارائه می‌دهند که بلافاصله پس از تماس با ۹۱۱، آن دانش آموزان واجد شرایط همسالان خود را به خانه یا مکان دیگری می‌برند.

قوانین الکل در کانادا

سن نوشیدن در مناطق مختلف کانادا، متفاوت است اما سن مجاز معمولا بین ۱۸ تا ۱۹ سال متغیر است.

اگر قصد دارید هنگام بیرون رفتن مشروب بخورید، به هیچ وجه رانندگی نکنید چرا که کانادا قوانین سخت گیرانه‌ای برای نوشیدن مشروب در حین رانندگی دارد.

افراد بی خانمان در کانادا

اگر واقعاً می خواهید به مردم در خیابان کمک کنید، به آنها پول ندهید. بهتر است به سازمان‌هایی که با دادن غذا، پوشاک و … به  این افراد بی سرپناه  کمک می‌کنند در ارتباط باشید تا آنها با برنامه‌ریزی به این افراد کمک کنند.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم به مواردی بپردازیم که دانستن آن ممکن است برای یک دانشجو بین‌المللی که قصد تحصیل در کانادا را دارد مفید باشد. چنانچه هر سوالی برایتان به وجود آمد می‌توانید با کارشناسان ما در بلو اسکای (BlueSky) در ارتباط باشید.

studying-in-canada

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا : 2

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *