۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

تحصیل در رشته جامعه شناسی در انگلستان

تحصیل رشته جامعه شناسی در انگلستان

جامعه شناسی‌‌ یک شاخه از علوم اجتماعی است و ریشه‌های جامعه، توسعه آن و سازمان‌ها و نهاد‌ها را بررسی ‌می‌کند. جامعه شناسی از روش‌های تحقیق تجربی و تحلیل انتقادی برای توسعه مجموعه‌ای از دانش در مورد فعالیت‌های اجتماعی انسان‌ها، ساختار‌ها و عملکرد‌ها استفاده ‌می‌کند. رشته جامعه شناسی در انگلستان با تمرکز بر طبقه اجتماعی، فرهنگ، نژاد و قومیت، جنسیت، تحرک اجتماعی، دین و قانون ساخته شده و همینطور ممکن است با حسابداری، اقتصاد، دارایی و بازاریابی ترکیب شود.

جامعه شناسی از سال ۱۹۰۴ در انگلستان تدریس ‌می‌شود و در طول این دوره آموزشی مهارت‌های تفکر منطقی، ارزیابی انتقادی، سواد و بیان، مذاکره و حل مسئله به دانشجویان آموخته ‌می‌شوند. درس‌های جامعه شناسی آثار کارل مارکس، ماکس وبر، امیل دورکیم و همچنین تغییرات اجتماعی، سیاست‌های اجتماعی و جرم و جامعه را پوشش ‌می‌دهند. همین موارد باعث شده افرادی که قصد تحصیل در انگلستان را  دارند به این رشته توجه ویژه ای داشته باشند.

جامعه شناسی چیست؟

جامعه شناسی مطالعه علمی رفتار افراد در جامعه‌ای است که در آن زندگی ‌می‌کنند و بررسی می کند که این جامعه چگونه به وجود آمده است، چگونه سازمان ‌‌یافته و توسعه ‌‌یافته است و در آینده چگونه خواهد بود.

جامعه شناسی‌‌ یکی از زیر شاخه‌های علوم اجتماعی است. رشته جامعه شناسی از روش‌های تجربی و تجزیه و تحلیل انتقادی استفاده ‌می‌کند که به شما امکان ‌می‌دهد رفتار افراد را در هنگام سازگاری و تغییر در برابر نظم و بی نظ‌می ‌را درک کنید.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: آنچه قبل از تحصیل و مهاجرت به انگلستان باید بدانید

 

امروزه جامعه شناسی به‌‌ یکی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی برای دانشجویان تبدیل شده است. بسیاری از ایده‌های جامعه شناسی، مانند ” وحشت اخلاقی” و کاریزما حالا هر روزه استفاده ‌می‌شوند. اما سوالاتی که جامعه شناسی ‌می‌پرسد هنوز هم چالش و هیجان خود را از دست نداده‌اند. بسیاری از این سوالات بسیار مهم هستند و محققان هنوز هم در تلاش برای پاسخ دادن به آن‌ها هستند.

این جامعه شناسی انحراف بود که این ایده حیرت انگیز را ارئه داد که بعضی از انواع مجازات‌ها احتمال ارتکاب جرائم را برای افراد بیشتر ‌می‌کنند. آن‌ها استدلال کردند که برای فردی که‌‌ یک بار به عنوان مجرم شناخته شده است،  بازسازی‌‌ یک زندگی موفق در چارچوب قانون دشوار است. این دقیقا همان نکته‌ای است که مخالفان قوانین رفتار ضد اجتماع به آن اشاره دارند.

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید چه چیزی باعث توجه زیاد ما به افراد مشهور ‌می‌شود؟ آیا این به دلیل علاقه ما به شایعات به نحوی مدرن است؟ آیا این به دلیل دسترسی زیاد به محتوای تولید شده در کانال‌های تلویزیونی، صفحات روزنامه‌ها و مجلات است؟ آیا به دلیل هر دوی این‌هاست؟‌‌یا حتی چیزی فراتر از آن‌ها در مورد سیستم طبقات اجتماعی فعلی در انگلیس وجود دارد؟ چرا تعداد سال‌هایی که ‌می‌توانید انتظار داشته باشید به آن میزان عمر کنید هنوز هم به شغل شما بستگی دارد؟ جنسیت، دین و نژاد شما چه تاثیری بر فرصت‌هایی که در زندگی خواهید داشت دارند؟ مردم انگلیس امروزه چه نوع ایمان ماورایی دارند؟ رسانه تا چه حد بر سبک زندگی شخصی و انتخاب‌های ما تاثیر گذار است؟ تحصیل در رشته جامعه شناسی در انگلستان  به شما کمک ‌می‌کند تا به این پرسش‌ها پاسخ دهید.

 

جامعه شناسی چیست

اما جامعه شناسی تنها در مورد انگلیس نیست. این رشته همینطور به مباحث جهانی مانند محیط زیست، مهاجرت و جهانی‌سازی ‌می‌پردازد. این تغییرات اجتماعی چگونه در هر سطح از زندگی اجتماعی افراد تاثیر ‌می‌گذارند؟ چه روش‌هایی برای بررسی هویت افراد وجود دارند؟ شغلی که برای احساس و آینده خود انجام ‌می‌دهید چقدر مهم است؟ آیا دولت‌ها ‌می‌توانند از وجود شغل برای همه مردم و همینطور براورده شدن نیاز‌های بهداشتی و اجتماعی مردم خود پشتیبانی کنند؟ آیا بیشتر سیاست‌های دولت با توجه به خواسته‌های شرکت‌های بزرگ بین المللی ساخته ‌می‌شوند؟ این پرسش‌ها حیاتی هستند.

اگر‌‌ یک دانشجوی جامعه شناسی شوید، پاسخ این سوالات به طور مستقیم به شما داده نمی‌شود، بلکه‌‌ یاد ‌می‌گیرید که چگونه در مورد این مسائل فکر کنید. دانشجویان جامعه شناسی ‌‌یاد ‌می‌گیرند که به جهان پیرامون خود از زاویه جدیدی نگاه کنند.

 

چرا باید تحصیل در رشته جامعه شناسی در انگلستان را انتخاب کنید؟

جامعه شناسی به شما ‌می‌آموزد که چگونه از صاحبان قدرت بازخواست کنید. چرا دولت‌ها این گونه عمل ‌می‌کنند؟ چرا باید هنجار‌های جامعه را بپذیریم؟ با مطالعه رفتار‌های اجتماعی ‌می‌توان مقایسه کرد، برای حل مسائل تلاش کرد و درک عقلانی از برخی عادت‌های ناامید کننده جامعه به دست آورد.
مهارت‌های توسعه ‌‌یافته در طول دوره جامعه شناسی در دانشگاه در بسیاری از زمینه‌های کاری قابل استفاده هستند. دانشکده‌های پیشرفته مهارت تصمیم گیری منطقی و سنجیده را به دانشجویان خود آموزش ‌می‌دهند و با استفاده از ترکیبی از کارهای گروهی و مستقل، مهارت‌های کار گروهی، اتکا به خود و خود مختاری را در دانشجویان خود تقویت ‌می‌کنند. به علاوه، دانشجویان بین المللی مشغول به تحصیل در رشته جامعه شناسی در انگلستان ‌می‌توانند زندگی در‌‌ یک محیط و فرهنگ جدید را نیز تجربه کنند.

جامعه همیشه در جریان است. تحصیل در رشته جامعه شناسی در انگلستان به شما کمک ‌می‌کند تا علاوه بر درک آنچه اتفاق ‌می‌افتد، بتوانید روش سازگاری و کنار آمدن با تغییرات اجتماعی را نیز‌‌یاد بگیرید.

در دانشگاه‌های انگلستان شما ‌می‌توانید رشته جامعه شناسی را با رشته‌های دیگر مانند ریاضیات، موسیقی‌‌ یا‌‌ یک زبان مدرن ترکیب کنید. تنوع در دوره‌های تحصیلی ‌می‌تواند شما را فعال‌تر کند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: چگونه پس از تحصیل در انگلستان اقامت این کشور را بگیریم؟

شرایط ورود به رشته جامعه شناسی در انگلستان

دانشجویانی که قصد تحصل در رشته جامعه شناسی در مقطع لیسانس در انگلیس را دارند باید دارای ۲۳ امتیاز باشند. این دانشجویان باید دارای معدل سطح A داشته باشند و دارای مدرک آیلتس با نمره ۶.۵ به بالا باشند (و در هیچ کدام از چهار مهارت آیلتس نمره کمتر از ۵.۵ کسب نکرده باشند).

زیرشاخه‌های رشته جامعه شناسی در انگلستان

  • لیسانس انسان شناسی اجتماعی
  • لیسانس خط مشی اجتماعی و جامعه شناسی
  • لیسانس جامعه شناسی و مطالعات آسیای جنوبی
  • لیسانس ارتباطات، رسانه و جامعه شناسی
زیرشاخه‌های جامعه شناسی در انگلستان

روش تدریس و ارزیابی در رشته جامعه شناسی

در رشته جامعه شناسی ارزیابی‌های کلاسی به روش‌های مختلفی انجام ‌می‌شوند. این روش‌ها شامل امتحانات کتبی (هم کتاب باز و هم کتاب بسته)، ارائه کلاسی، مطالعه مروری، پوستر، خلاصه برداری و مقاله نویسی هستند. در سال پایانی دانشجویان باید‌‌ یک پایان نامه آماده کنند، بعضی از دوره‌ها همینطور ممکن است نیاز به کارآموزی داشته باشند.

فرصت‌های تحصیل در مقطع فوق لیسانس در رشته جامعه شناسی در انگلستان

مثال‌هایی از تحصیل در مقطع فوق لیسانس در انگلیس، تحصیل در مقطع فوق لیسانس در رشته جامعه شناسی و همینطور رشته فرهنگ بصری و مادی باستان، تحقیقات مردم شناسی، جامعه شناسی مدنی، منازعات و توسعه اجتماعی و هویت معاصر هستند.

۱۰ دانشگاه برتر در رشته جامعه شناسی انگلستان

۱۰ دانشگاه برتر در رشته جامعه شناسی در انگلستان از نظر راهنمای دانشگاه‌های Guardian در سال ۲۰۲۱ عبارت اند از:

  1. University of Cambridge
  2. University of Bristol
  3. University of Manchester
  4. University of Bath
  5. University of Warwick
  6. University of Surrey
  7. University of Edinburgh
  8. Loughborough University
  9. London School of Economics
  10. University of Aberdeen

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: ۷نکته‌ی مثبت تحصیل در دانشگاه‌های انگلستان

 

شغل‌های موجود برای رشته جامعه شناسی‌ انگلستان و حقوق سالانه

رشته جامعه شناسی مهارت‌های مفید زیادی مانند روش ارائه، تحقیق و ارتباطات و همچنین تولید سریع و دقیق متن‌های پیچیده در موضوعات دشوار فکری را به شما آموزش ‌می‌دهد.

فارغ التحصیلان رشته جامعه شناسی ‌می‌توانند بازه‌‌ی متنوعی از شغل‌ها را انتخاب کنند. آن‌ها در طول دوران تحصیل خود مهارت‌های بسیار با ارزشی را ‌می‌آموزند. آن‌ها‌‌ یاد ‌می‌گیرند که چگونه به طور مستقل کار کنند، اطلاعات را جست و جو کنند، اطلاعات مهم را از درون آن‌ها استخراج کنند و آن را به‌‌ یک مباحثه تبدیل کنند. بیشتر دوره‌های آموزشی در رشته جامعه شناسی دارای پروژه‌های گروهی هستند و به دانشجویان‌‌ یاد ‌می‌دهند که چطور با همکاری دیگران و تحت سرپرستی استاد راهنمای خود کار کنند. همه دوره‌های جامعه شناسی روش تحقیق را به دانشجویان آموزش ‌می‌دهند. و دانشجویان ‌‌یاد ‌می‌گیرند که چگونه با استفاده از ابزار‌های مختلف برگرفته از تحقیقات اجتماعی بزرگ و آمار دانش و اطلاعات را استخراج کنند، مصاحبه‌های عمیق انجام دهند و زبان رسانه و متن‌ها را تحلیل کنند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: هزینه تحصیل و زندگی در انگلیس

 
شغل‌های موجود برای رشته جامعه شناسی‌ انگلستان

همه این مهارت‌ها آن‌ها را برای کار کردن در شغل‌های زیادی که به‌‌ یک متخصص جامعه شناس نیاز دارند آماده ‌می‌کنند. علاوه بر این، بسیاری از افراد امروزه جامعه شناسی را به دلیل پیشرفت فکری شخصی انتخاب ‌می‌کنند و سعی ‌می‌کنند فکر خود را بازتر کرده و دنیا را از روشی نو و جالب‌تر ببینند.

فارغ التحصیلان رشته جامعه شناسی در انگلستان ‌می‌توانند در رسانه‌ها، دولت محلی، بخش تحقیقاتی، مدیریت، مسکن و آموزش استخدام شوند. زمینه‌های شغلی دیگر برای جامعه شناسان شامل مددکار اجتماعی، معلم و مدرس دانشگاه، مددکار جوانان، موسس خیریه، مدیر منابع انسانی و روابط عمو‌می ‌هستند.

میانگین حقوق سالانه‌‌ یک جامعه شناس حرفه‌ای ۲۰ هزار پوند بوده و میانگین حقوق برای تازه‌کار‌های غیر حرفه‌ای حدود ۱۶ هزار پوند در سال است.

سخن پایانی

پیش از تحصیل در رشته جامعه شناسی در انگلستان، باید با فرصت‌های شغلی و دانشگاه‌های برتر در این زمینه به طور کامل آشنا شوید. در این مطلب به تمامی این موارد و نکات مهم دیگری اشاره کردیم که می‌توانند در این زمینه بسیار مفید باشند. لطفا شما نیز نظر و تجربه خود را در این‌باره بیان کنید.

studyin-uk thecompleteuniversityguide britsoc.co.uk

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا : 1

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *