۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

معرفی ۵ محله مناسب برای زندگی دانشجویی در تورنتو کانادا

Student life in Toronto, Canada

پس از طی مراحل پذیرش دانشجویی کانادا و گرفتن ویزا تحصیلی در کانادا، نوبت به بررسی ابعاد زندگی در شهر محل تحصیل دانشجو می‌رسد. یادگیری سبک و سیاق زندگی در هر شهر تازه‌ای با چالش‌های بزرگی همراه است و داشتن اطلاعات بیشتر می‌تواند از میزان اشتباهات و هزینه‌های ناشی از آن کم کند. انتخاب محل سکونت، یکی از همین مسائل است. تا این مرحله، گرفتن پذیرش دانشجویی کانادا کاری سخت و دلهره آور محسوب می‌شد و پس از دریافت ویزا، یافتن محل سکونت مناسب با بودجه دانشجویی تبدیل به دغدغه بزرگ هر دانشجوی تازه وارد در هر کدام از دانشگاه‌های تورنتو می‌شود. برای شروع زندگی دانشجویی در کانادا لازم است سطح اطلاعات شهری خود را زیاد کنید؛ از جمله بدانید با توجه به محل تحصیل خود در میان دانشگاه‌های تورنتو کدام محله مناسب اقامت شماست. در هر شهری، برخی از محله‌های سکونت به دلایلی چون پایین بودن نرخ جرم و جنایت، دسترسی آسان به وسایل حمل و نقل عمومی و… شهرت جهانی دارند اما نیازهای افراد در طول مدت زندگی دانشجویی در کانادا متفاوت است. واقعیت این است که دانشجویان دانشگاه‌های تورنتو شاید مجبور باشند از برخی ایده‌آل‌های خودشان بگذرند؛ به خصوص وقتی بودجه محدودی در اختیار دارند.

با تمام تلاش‌هایتان برای پیدا کردن محل اقامت مناسب در تورنتو، شاید به مکان ایده‌آل دست پیدا نکنید و مجبور باشید بین خواسته‌هایتان اولویت گذاری کنید. مثلا اگر در محله‌ای غیر از مرکز شهر خانه بگیرید، شاید مراکز فرهنگی، تفریحی و برنامه‌های شهری در نزدیکی شما نباشد ولی اجاره پایین‌تری می‌پردازید و پول بیشتری می‌توانید پس انداز کنید. پس از دریافت پذیرش دانشجویی کانادا و مشخص شدن دانشگاه شما از میان دانشگاه‌های تورنتو، این مطلب به شما کمک می‌کند تا در انتخاب محله سکونت خود دقیق‌تر و حساب شده‌تر عمل کنید.

محله سنت لورنس

نزدیک به: کالج جورج براون واحد سنت جیمز، دانشگاه ریرسون

محله سنت لورن در جنوب شرقی مرکز شهر تورنتو قرار دارد و منطقه خاصی نسبت به سایر مناطق شهری محسوب می‌شود. روزگاری این محله مملو از کارخانه و انبار بود ولی حالا، همان کارخانه‌ها و انبارها برای فضاهای کاری جدید بازسازی شده‌اند. سنت لورنس محل قرار گرفتن کالج جورج براون واحد سنت جیمز است. اگر پذیرش دانشجویی کانادا از این کالج را گرفته باشید می‌دانید از ۳ بخش سنت جمیز، کازا لوما و واتر فرانت تشکیل شده است. دانشکده‌های خدمات مالی، هنرهای خلاق، مدیریت و تجارت در واحد سنت جمیز واقع شده است. با کمی پیاده روی به دانشگاه رایرسون یکی از دانشگاه‌های تورنتو می‌رسید. ایستگاه مترو کینگ اند کوئین هم در این محله قرار دارد که از طریق آن می‌توانید به دانشگاه اکاد (Ontario college of art & desig) دسترسی پیدا کنید. محله سنت لورنس به دلیل داشتن تعداد زیادی بار و رستوران، زندگی شبانه جذابی دارد که اگر از خواسته‌های شما در طول زندگی دانشجویی درکاناداست، این محله به یادتان بماند. از امتیازاتی که می‌توان برای این محله برشمرد وجود بازار روز مواد غذایی است که دسترسی به مواد غذایی تازه و ارزان را برای دانشجویان میسر می‌کند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: تحصیل در ۱۰ کالج برتر تورنتو

 

the anex

محله آنکس

نزدیک به: دانشگاه تورنتو، کالج جورج براون واحد کاسا لوما

اولین نکته این که محله آنکس در مقایسه با سایر محله‌های پیشنهادی، محله گرانی است و البته در مقابل مزایایی برای زندگی دانشجویی در کانادا دارد که پرداخت اجاره بهای بالا را توجیه کند. این محله در مسیر خط مترویی واقع شده که بیشتر دانشگاه‌های تورنتو یعنی دانشگاه رایرسون، دانشگاه اکاد، دانشگاه تورنتو و کالج جورج براون واحد کاسا لوما را به هم وصل می‌کند. دانشکده‌های مهندسی، کامپیوتر، طراحی مد و… در بخش کاسالوما واقع شده است. در سال‌های اخیر گسترش خط یک مترو تورنتو باعث شده تا دانشگاه یورک هم از این محله قابل دسترسی باشد. محله آنکس، پر از کافه‌هایی با سبک‌های مختلف است که تحصیل در کانادا را دلچسب می‌کند. در میان این کافه‌ها می‌توانید کافه‌ای برای ساعت‌ها نشستن و انجام کارهای دانشجویی خود پیدا کنید. در این محله، خانه قدیمی، آپارتمان و حتی اتاقی از یک خانه برای اجاره موجود است.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: قوانین کار دانشجویی در کانادا

 

محله وان متروپولیتن سنتر (VMC)

نزدیک به: دانشگاه یورک

اینجا یکی از محله‌های جدید و رو به رشد تورنتوست که به خریداران ملک در این شهر به عنوان فرصت سرمایه گذاری پیشنهاد می‌شود اما دلیل پیشنهاد این محله برای زندگی دانشجویی در کانادا، قرار گرفتن در مجاورت دانشگاه یورک، یکی از بزرگ ترین دانشگاه‌های تورنتو است. از سوی دیگر، چون بیشتر نهادهای آموزشی تورنتو در قسمت غربی شهر واقع شده‌اند، دسترسی به همه آنها از طریق خط مترو یک میسر است یعنی حتی در صورت اقامت در محله VMC با چند دقیقه مترو سواری می‌توانید خودتان را به دانشگاه اکاد و کالج جورج براون برسانید. کافه‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز تفریحی و فرهنگی در این محله، رشد روز به روزی دارند و در حال تبدیل شدن به محله‌ای پر جنب و جوش و زنده است.

 

st lawrence

محله لارنس هایتز

نزدیک به: دانشگاه یورک، دانشگاه تورنتو

اگر زندگی در مرکز شهر هدف شما نیست و پذیرش دانشجویی کانادا از دانشگاه یورک یا تورنتو گرفتید، می‌توانید تپه‌های لارنس را برای سکونت خودتان انتخاب کنید. گسترش خط یک مترو تورنتو، دسترسی این محله به دانشگاه یورک و تورنتو را بسیار آسان کرده است. با استفاده از ایستگاه مترو لارنس غربی در عرض چند دقیقه به دانشگاه یورک می‌رسید و از همان مسیر بعد از ۲۰ دقیقه به دانشگاه تورنتو خواهید رسید. آپارتمان در این محله بسیار ارزانتر از محله‌های مرکز شهر است و هم چنین امکان اجاره اتاق هم در خانه‌های این محله وجود دارد. اشکال وارد به محله لارنس هایتز این است که از محله‌های خیلی امن محسوب نمی‌شود و در مقایسه با سایر محله‌های گفته شده امنیت پایین‌تری دارد.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: بایدها و نبایدهای زندگی در کانادا

 

garden district

محله گاردن

نزدیک به: دانشگاه رایرسون، دانشگاه تورنتو، دانشگاه اکاد

محله گاردن یکی از محله‌های مرکز شهر و مناسب زندگی دانشجویی در کاناداست. دانشگاه رایرسون در واقع بخشی از این محله است و دانشجویان ساکن در این محله می‌توانند با قدم زدن خودشان را به دانشگاه برسانند. ۲ دانشگاه دیگر از دانشگاه‌های تورنتو یعنی دانشگاه اکاد و تورنتو هم با پیاده‌روی در این محله قابل دسترسی هستند که این موضوع، امتیاز مهمی برای دانشجویان محسوب می‌شود. نام این محله به معنی باغ، به دلیل وجود باغ گیاه شناسی در شمال شرقی محله است. این پارک رایگان علاوه بر این که گل‌های زیبایی را از سراسر جهان جمع کرده، مکانی آرام برای مطالعه و درس خواندن است. هر زمان هم که از سرمای هوای تورنتو خسته شدید می‌توانید به هوای معتدل داخل پارک پناه ببرید. در محله گاردن، سوئیت‌های کوچک یک خوابه زیاد است. خانه و آپارتمان ۲ خوابه هم می‌توان پیدا کرد. ساختمان‌های نوساز با امکانات بیشتر هم هستند که قیمت بالاتری دارند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: نکاتی ضروری که برای تحصیل و زندگی در کانادا باید بدانید!

سخن پایانی

اگر قرار است زندگی دانشجویی در کانادا را در کلان‌شهری چون تورنتو تجربه کنید، باید دنبال خانه‌ای با اجاره بهای مناسب، دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی و نزدیکی به دانشگاه خود باشید. هم چنین قبل از انتخاب محل سکونت خود باید درباره این نکته تصمیم بگیرید که می‌خواهید تنها زندگی کنید یا با افراد دیگری هم خانه شوید. اجاره اتاق از یک خانه و زندگی در میان یک خانواده هم می‌تواند از انتخاب‌های شما باشد که البته در تمام محله‌ها امکان‌پذیر نیست. در این مقاله به معرفی ۵ محله مناسب برای زندگی یک دانشجو در شهر تورنتو پرداختیم که اگر شما دانشجو دانشگاههای کانادا و یا کالج‌های کانادا باشید بهتر است برای اینکه زمان کوتاه‌تری را به رفت و آمد خود اختصاص دهید در این مناطق زندگی کنید. چنانچه پس از خواندن این مقاله سوالی داشتید می‌توانید با کارشناسان ما در بلو اسکای (BlueSky) در ارتباط باشید.

gta-homes thearmstrongteam

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا : 1

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *