۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

هر آنچه نیاز است برا اخذ پذیرش از دانشگاههای کانادا بدانید

Admission to Canadian universities

پس از انتخاب یک موسسه آموزشی و برنامه تحصیلی در کانادا، دانشجویان بین‌المللی باید برای موسسه انتخابی خود پذیرش تحصیلی دریافت کنند.

آماده کردن یک برنامه منظم برای اخذ پذیرش تحصیلی یک مرحله مهم برای تحصیل یک دانشجوی بین‌المللی در کانادا است. این در حالی است که شرایط و مراحل دقیق پذیرش از موسسه‌ای به موسسه‌ای دیگر متفاوت است . توجه به این نکته مهم است که دانشجویانی که مایل به تحصیل در کانادا هستند، ابتدا باید در یک برنامه تحصیلی برای یک موسسه مورد تایید دولت کانادا یا به اختصار موسسات تایید شده آموزشی (DLI) درخواست پذیرش خود را ارسال کنند.

Language courses

نمره زبان مورد نیاز برای اخذ پذیرش از مراکز آموزشی کانادا

زبان های رسمی کانادا انگلیسی و فرانسه است. برای واجد شرایط بودن پذیرش در یک برنامه دانشگاهی، از اکثر متقاضیان درخواست می‌شود که در یک آزمون امتحان انگلیسی شرکت کرده و نمره مورد نظر را کسب کنند.  این آزمون ها عبارتند از: آزمون بین المللی زبان انگلیسی مانند آزمون آیلتس یا آزمون تافل یا آزمون زبان انگلیسی دانشگاهی آکادمیک کانادا (CAEL). همچنین متقاضیان می‌توانند در دوره زبان ESL در یک موسسه آموزشی ثبت نام کنند. موسسات فرانسوی زبان ممکن است نتیجه آزمون فرانسه را بپذیرند یا روشهای ارزیابی زبان خود را داشته باشد.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: پاسخ به ۷ سوال متداول درباره اجازه کار پس از تحصیل در کانادا!

 

شرایط ورود به دانشگاههای کانادا

برای برنامه های تحصیلات تکمیلی هیچ آزمون ورودی در کل کانادا وجود ندارد. هردانشگاه استانداردهای پذیرش خود را دارد و صلاحیت های هر متقاضی را به صورت جداگانه ارزیابی می‌کند. متقاضی بهتر است قبل از اقدام به اخذ پذیرش موسسه خاص از توامندی خود برای برآمدن از پس شرایط الزامی آن دانشگاه آگاه باشد. داوطلبان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه مد نظر خود جداگانه مکاتبه کند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: بهترین شهرهای دانشجویی کانادا
Admissions Deadline

ددلاین پذیرش دانشگاههای کانادا

مهلت ثبت درخواست پذیرش از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است و بعضی از آنها فقط در مقاطع خاصی از سال درخواست شما را می پذیرند. پس از ارسال درخواست، ممکن است چهار تا شش ماه طول بکشد تا نتیجه نهایی اعلام گردد. برای اطمینان از اینکه فرد متقاضی زمان کافی برای اخذ مجوز تحصیل و سفر به کانادا را قبل از شروع برنامه تحصیلی دارد، بسیار مهم است که زودتر از تاریخ ارسال درخواست اقدام به شروع پروسه پذیرش کرده باشد. این روند ممکن است بین ۸ تا ۱۵ هفته طول بکشد. توصیه می‌شود که از حدود یک سال قبل جمع آوری مدارک و اطلاعات لازم را شروع کنند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: راهنمای اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا (آپدیت ۲۰۲۱)

 

سال تحصیلی دانشگاههای کانادا

سال تحصیلی در کانادا معمولاً از سپتامبر(اواسط شهریور) شروع می‌شود و در ماه می (اواسط اردیبهشت) پایان می‌یابد. بعضی از دانشگاههای کانادا سیستم ترمیک یک یا سه ماهه دارند و حتی در تابستان نیز درس ارائه می‌دهند. برخی از دانشگاهها ممکن است در ماه های تابستان انتخاب دوره و جدول زمانی محدودتری را ارائه دهند و اغلب ثبت نام در دوره های تابستانی اختیاری است. بعضی از رشته‌ها پذیرش ژانویه هم دارند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: نکاتی برای زندگی دانشجویی در کانادا

 

تحصیل زبان انگلیسی یا فرانسه به عنوان زبان دوم

دانشجویان بین‌المللی که زبان دوم فرانسه یا انگلیسی را در یک موسسه خصوصی کانادا می‌خوانند، می‌توانند کیفیت این برنامه را در وب سایت Languages ​​Canada بررسی کنند. این سازمان ارزیابی کیفیت موسسات زبان در سراسر کانادا را بررسی می‌کند و لیستی از برنامه‌ها و اعضای تایید شده آن را نیز در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان
Admission to Canada

شناخت دانشگاه و برنامه تحصیلی در کانادا

در کانادا دولت استانی مسئول سیستم آموزش و پرورش منطقه است و هر استان کانادا ممکن است سیستم آموزشی متفاوتی داشته باشد. از طریق قوانین استانی، نظام آموزشی کالج ها تنظیم و تعیین می شوند و به دانشگاه ها حق اعطای مدرک داده می شود. قبل از مراجعه به یک موسسه ، دانشجویان بین المللی باید از مورد تایید بودن آن  از لحاظ قوانین استانی و اینکه در لیست مجاز  DLI است اطمینان حاصل کنند. لیست این موسسات در سایت اداره مهاجرت به کانادا در دسترس است.

قابل ذکر است اگر هیچ رتبه بندی دولتی از دانشگاه‌ها و کالج های کانادا وجود نداشته باشد، بسیاری از نشریات آموزش و پرورش و منابع رسانه‌ای، موسسات کانادایی را در لیست ممتاز موسسات آموزش عالی در سراسر جهان قرار می‌دهند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: ارزیابی دارایی جهت مهاجرت به کانادا

 

آموزش از راه دور در موسسات آموزشی کانادا

افرادی که نمی‌توانند برای تحصیل در یک موسسه تحصیلات تکمیلی به کانادا بیایند ممکن است بخواهند انتخابی از بین برنامه های آموزش آنلاین ارائه شده توسط دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا داشته باشند. این برنامه‌ها می‌توانند به صورت آنلاین قبل از ورود به کانادا  برای دوره های کارشناسی، دیپلم یا گواهینامه کانادایی در نظر گرفته شوند. با اتمام این دوره ها  دانشجو می‌تواند برای حضور در موسسه  انتخابی برای سال دوم یا سوم برنامه تحصیلی، وارد کانادا شود.

 

کمک هزینه مالی برای تحصیل در کانادا

اگر شما برای تأمین هزینه‌های تحصیل در کانادا به کمک نیاز دارید‌، در اولین قدم می‌توانید با دولت کشور خود تماس بگیرید. ممکن است بورسیه تحصیلی، وام‌های کم بهره یا موارد دیگری باشند که به کمک شما بیایند. علاوه بر این، دفتر کمک مالی دانشگاه یا کالجی که می‌خواهید در آن تحصیل کنید هم می‌تواند منبع خوبی برای کمک هزینه تحصیلی شما باشد. برخی از این موسسات و دانشگاه‌ها کمک هزینه‌های مالی به دانشجویان بین المللی ارائه می‌کنند.

اینکه آیا اعتبارات مالی از یک موسسه به دیگری قابل انتقال است باید طی تماس یا مراجعه دانشجو به دانشگاه یا کالج کانادایی که قصد انتقال اعتبار مالی خود به آن را دارد مشخص گردد،  چرا که هر موسسه سیاست‌ها و قوانین خاص خود را در مورد این نوع انتقالات دارد.

university canada

ارسال درخواست پذیرش به دانشگاههای کانادا

هنگامی که یک دانشجو دانشگاه یا کالج مورد نظر خود در کانادا را انتخاب کرد، می‌تواند برای کسب اطلاعات بیشتر برای ارائه درخواست تحصیل به وب سایت آن موسسه مراجعه کرده و یا  با دفتر پذیرش تماس بگیرد.

پروسه درخواست در بسیاری از موسسات به صورت آنلاین و به صورت الکترونیکی می‌باشد. به طور کلی، یک متقاضی ممکن است ظرف چهار تا شش ماه پس از پایان مهلت درخواست، نتیجه درخواست خود را دریافت کند. در صورت مثبت بودن نتیجه درخواست، آنها موفق به دریافت نامه پذیرش می‌شوند که در جریان اخذ ویزای تحصیلی کانادا استفاده خواهد شد.

 

 

سخن پایانی

برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا باید به مواردی توجه کنید که ما در این مقاله سعی کردیم به طور مختصر هر کدام از آنها را برای شما توضیح دهیم. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات تکمیلی و جزئیات هر مورد با مشاوران ما در بلو اسکای (BlueSky) در ارتباط باشید.

canadavisa

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا : 0

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *