۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

مدارس ابتدایی انگلیس | شرایط تحصیل در مقطع دبستان انگلستان

مدارس ابتدایی انگلیس | شرایط تحصیل در مقطع دبستان انگلستان

انگلستان یکی از بهترین و معتبرترین سیستم‌های آموزشی در سراسر دنیا را دارد. به همین دلیل تحصیل در مدارس ابتدایی انگلیس یکی از گزینه‌هایی است که والدین برای بهبود روند تحصیلی فرزندانشان انتخاب می‌کنند و تصمیم می‌گیرند تا با ثبت نام در این مدارس سطح علمی و گام‌های اولیه برای پیشرفت تحصیلی فرزندانشان را بردارند.

در مجموع، سیستم آموزشی انگلستان شامل چهار مقطع اصلی است که شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. تحصیلات ابتدایی (primary education)
  2. تحصیلات متوسطه (secondary education)
  3. تحصیلات پیشرفته (Further education)
  4. تحصیلات عالی (Higher education)

کودکان در کشورهای عضو پادشاهی متحده، از جمله انگلستان بر اساس سیستم آموزشی این کشور باید تحصیلات ابتدایی و تحصیلات متوسطه را به عنوان بخش‌های ضروری آموزشی بگذرانند. مدارس ابتدایی انگلیس از پنج سالگی برای کودکان آغاز شده و تا پایان مقطع متوسطه، یعنی تا ۱۶ سالگی ادامه پیدا می‌کند.

بهتر است این مطلب را نیز مطالعه کنید: بهترین مدارس لندن

تحصیل کودکان در سطوح ابتدایی تا متوسط که از سن ۵ تا ۱۷ سالگی ادامه پیدا می‌کند اجباری است و پس از آن به مقاطع بعدی راه پیدا خواهند کرد.

مدارس ابتدایی انگلیس | شرایط تحصیل در مقطع دبستان انگلستان

سن ورود به مدارس ابتدایی انگلیس

سیستم آموزشی در انگلستان از لحاظ سنی نیز به چهار مقطع سنی دسته‌بندی می‌شود که شامل این موارد است:

  • مقطع کلیدی اول: از ۵ تا ۷ سالگی افراد
  • مقطع کلیدی دوم: از ۷ تا ۱۱ سالگی افراد
  • مقطع کلیدی سوم: از ۱۱ تا ۱۴ سالگی افراد
  • مقطع کلیدی چهارم: از ۱۴ تا ۱۶ سالگی افراد

مقطع دبستان در انگلستان از ۵ سالگی آغاز و تا ۱۱ سالگی ادامه پیدا می‌کند که شامل مقطع کلیدی اول و دوم است. برخی از مدارس ابتدایی انگلستان با توجه به همین مقاطع کلیدی به دو بخش اصلی شامل سطح کودکان (Infant Level) و سطح جوانان (Junior Level) تقسیم‌بندی می‌شوند.

سال‌های تحصیلی در مدارس ابتدایی انگلستان

سال‌های تحصیلی در مدارس ابتدایی انگلستان شامل ۶ سال است که شامل این موارد هستند:

  • سال R که مشابه با پیش‌دبستانی است و به آن Year R یا (Reception) گفته می‌شود و از سن ۴ تا ۵ سالگی ادامه دارد
  • سال اول که برای کودکان سنین ۵ تا ۶ سال برگزار خواهد شد
  • سال ۲ که برای کودکان ۶ تا ۷ سال برگزار می‌شود و سطح‌بندی‌های ویژ‌ه‌ی آن بر اساس تست‌های سطح ۱ انجام می‌شود
  • سال ۳ که برای کودکان ۷ تا ۸ سال برگزار می‌شود
  • سال ۴ که برای کودکان ۸ تا ۹ سال برگزار می‌شود
  • سال ۵ که برای کودکان ۹ تا ۱۰ سال برگزار می‌شود
  • سال ۶ که برای کودکان ۱۰ تا ۱۱ سال برگزار می‌شود. در این سال سطح‌بندی‌های ویژه‌ بر اساس نتایج تست‌های سطوح ۲ به بعد بررسی می‌شود.

پس از گذراندن موارد فوق، مقاطع متوسطه برگزار می‌شود تا سن ۱۶ تا ۱۷ سالگی ادامه پیدا می‌کند و پس از آن دانش‌آموزان وارد دانشکده‌ها برای تحصیلات پیشرفته‌تر خواهند شد.

مقایسه سیستم آموزشی مدارس انگلستان و ایران

شرایط تحصیل در مدارس ابتدایی انگلیس

مدارس انگلستان موظف هستند تا خدمات آموزشی را به افرادی محل زندگی‌شان در نزدیگی مراکز آموزشی است، رایگان ارائه دهند. با این حال مدرسه اختیار این موضوع را دارد تا از پذیرش افرادی که در نزدیکی مراکز آموزشی نیستند، خودداری کند. در حقیقت شرایط پذیرش برای افرادی که محل زندگی آن‌ها فاصله‌ی زیادی با محل تحصیل دارد، تاحدودی متفاوت خواهد بود. با توجه به این موضوع در صورتی که تمایل دارید تا فرزندانتان به مدارس ابتدایی و دبستان انگلستان مراجعه کرده و در این کشور به تحصیل بپردازند، بهتر است ابتدا مشاوره‌های لازم را با افراد متخصص در این زمینه دریافت کنید.

علاوه بر شرط محل زندگی، باید به یاد داشته باشید که تمامی خدمات مراکز آموزشی در انگلستان به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. البته استثنا‌هایی در این زمینه نیز وجود دارد. به عنوان مثال کشورهای ولز و ایرلند که به عنوان بخشی از کشورهای پادشاهی متحده شناخته می‌شوند باید به صورت اجباری زبان‌های ولزی و ایرلندی را نیز آموزش دهند. در نتیجه‌ی این موضوع، تسلط نسبی کودکان برای تحصیل در دبستان‌های انگلستان از اهمیت زیادی برخوردار است. بهتر است پیش از هر چیز در مورد این موضوع مشاوره‌های لازم را به صورت تخصصی دریافت کنید.

مدارس ابتدایی انگلیس | شرایط تحصیل در مقطع دبستان انگلستان

مدارک مورد نیاز برای اپلای و تحصیل در مقطع دبستان انگلستان

در صورتی که شرایط لازم برای تحصیل در مقطع دبستان انگلیس فراهم باشد، باید مدارک مورد نیاز نیز برای اپلای فراهم شده باشد.

این مدارک شامل چندین موارد هستند:

  • مدارک تولد (شناسنامه) معتبر انگلیسی یا موارد جایگزین آن، نظیر درج نام کودک در پاسپورت والدی که حضانت فرزند شما را تایید کند

این موارد می‌تواند شامل شناسنامه‌ی تایید کننده‌ی تولد فرزند در پادشاهی متحده باشد. گفتنی است که این شناسنامه باید حتما به زبان انگلیسی باشد و زبان‌های دیگر در این زمینه مورد تایید نیست. با این حال می‌تواند شامل درج نام فرزند در پاسپورت شما نیز باشد. البته در این صورت پاسپورت مربوطه باید معتبر و در زمان ثبت نام قابل استفاده باشد. همچنین می‌توان از مدارک مربوط به اقامت یا مهاجرت والدین که توسط سازمان ملی مهاجرت انگلستان تایید شده نیز استفاده کرد.

  • مدارک مربوط به آدرس محل زندگی کودک

مدارک مربوط به آدرس محل زندگی کودک می‌تواند شامل آدرس محل زندگی، قبوض پرداختی برای یک سال مالی زندگی در محل مربوطه، اطلاعات تایید کننده‌ی محل زندگی کودک و والد توسط صاحب خانه، قرارداد اجاره‌ی خانه با صاحب خانه (این قرارداد باید دست‌کم تا اول ژانویه‌ی ۲۰۱۳ به ثبت رسیده باشد و قدیمی‌تر از آن معتبر نیست) یا مدارک معتبر و رسمی اداره‌ی ملی مهاجرت انگلستان باشد.

  • رسید پرداخت قبوض محل زندگی

رسید پرداخت قبوض تاییدکننده‌ی آن است که والد فرزند در مدت زمان اقامت خود در انگلستان هزینه‌های ابتدایی زندگی و هزینه‌های مربوط به خدمات اولیه را پرداخت کرده است. این قبوض شامل آب، گاز، برق، تلفن و تلفن همراه هستند.

  • اطلاعات سلامت پزشکی فرزند

اطلاعات سلامت پزشکی فرزند شامل آدرس و تلفن دست‌کم یکی از پزشکانی باشد که فرزند را مورد معاینه یا معالجه قرار داده است.

  • اطلاعات مربوط به تماس‌های ضروری فرزندان

این اطلاعات شامل نام کامل، آدرس، زبان‌های قابل تکلم، نسبت فرزند با فرد دارای حضانت، شماره تلفن محل زندگی و شماره موبایل می‌شود.

  • تایید حضانت فرزند و مدارک مربوط به آن توسط والدین

این اطلاعات تایید می‌کند که دست‌کم یکی از والدین حضانت فرزند را در اختیار دارد و مسئولیت نگه‌داری از فرزند را برعهده دارد.

تحصیل در دبستان انگلستان یکی از راه‌های ابتدایی و البته کلیدی برای دریافت خدمات آموزشی باکیفیت و بهبود سطح آموزشی فرزندان است. در صورتی که تمایل به ثبت نام در مدارس انگلستان را دارید، بهتر است پیش از هر چیز ابتدا اقدامات لازم جهت دریافت مشاوره و جمع آوری مدارک لازم برای ثبت نام فرزند در مقطع مذکورد را بردارید.

brightworldguardianships newham.gov.uk

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا : 0

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *