۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

۱۰ قدم برای نوشتن یک رزومه تحصیلی موفق!

Successful Resume!

نوشتن یک رزومه تحصیلی خوب می‌تواند یکی از مهم‌ترین موارد برای دریافت پذیرش تحصیلی باشد. اکثر اساتید فقط چند دقیقه از وقت خود را صرف خواندن یک رزومه می‌کنند و به آن«بله» یا «نه» می‌گویند. در این مقاله ۱۰ نکته مهم برای نوشتن رزومه تحصیلی وجود دارد. اگر شما متقاصی تحصیل در کانادا، تحصیل در انگلستان و سایر کشورهای جهان هستید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

بر اساس واقعیات بنویسید!

معمولاً یک رزومه نباید بیش از دو صفحه  A4باشد. اساتید به طور متوسط در ابتدا ​​فقط ۲ دقیقه از وقت خود را برای مشاهده هر یک از رزومه‌ها صرف می‌کنند بنابراین دقیق و کامل بنویسید و جزئیات بیشتر را برای روز مصاحبه بگذارید.

Write a resume

آن را دقیق و مربوط به رشته مورد نظر خود تهیه کنید!

برای صرفه‌جویی در وقت، همان رزومه خاص که مربوط به رشته مورد نظر شما است را برای اساتید مورد نظر خود ارسال کنید. اگر یک رزومه را برای تمامی اساتید بفرستید این کار خیلی درست نیست. رزومه تحصیلی خود را بر اساس همان کارهایی که در رشته خود انجام داده‌اید و تمایل دارید آنها را ادامه دهید، تنظیم کنید.درباره استاد مورد نظر و رشته تحصیلی خود تحقیق کنید و دقیقاً بدانید چه مهارتهایی را باید به آنها نشان دهید.

یک عبارت شخص از خودتان بنویسید!

اساتید لزوما فقط به دنبال ارتباط تجربه تحصیلی شما با پوزیشن مورد نظرتان نیستند. در عوض، از یک توضیح کوتاه شخصی برای توجیه اینکه چرا شما بهترین فرد برای تحصیل در این رشته هستید استفاده کنید.

جای سوال باقی نگذارید!

گذاشتن شکاف های آشکار در رزومه تحصیلی شما باعث می‌شود کارفرمایان بلافاصله مشکوک شوند  و آنها به نفع شما نیستند. اگر در دوره‌ای پس از فارغ التحصیلی بیکار بوده‌اید و گپ تحصیلی دارید، می‌تواند نگران کننده باشد اما به صورت حرفه‌ای سعی کنید آنرا توجیه کنید و یک رویکرد مثبت به آن نشان دهید. آیا در دوره ای شرکت کرده اید، کار داوطلبانه انجام داده‌اید یا مهارت هایی مثل کار گروهی یا مدیریت پروژه را آموختید در مورد آن فریاد بزنید و اغراق کنید.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: رزومه‌های آکادمیک (علمی)
Updated resume

رزومه خود را به روز نگه دارید!

شما باید رزومه خود را به روز کنید، خواه به دنبال تحصیل یا کار هستید یا نه. هر زمان که اتفاق مهمی در حرفه شما رخ می‌دهد، آن را ثبت کنید تا بعداً چیز مهمی را فراموش نکنید.

از انجام اشتباهات مربوطه بپرهیزید!

اساتید به دنبال کشف اشتباهات در رزومه‌ها هستند. دیوید هیپکین، سرپرست استخدام و تامین منابع در Reed Business Information، هشدار می دهد: «با توجه به اینکه اکثر کارفرمایان در حال حاضر حجم زیادی از درخواست متقاضیان را دریافت می‌کنند، بهتر است به خاطر خطاهای مندرج در رزومه خود بهانه ای برای رد درخواستتان  دستشان ندهید.» حتی املای رزومه کلمات رزومه خودتان را چک کنید و از شخص دیگری بخواهید آنچه را که نوشته‌اید دوباره بررسی کند.

حقیقت را بگو!

دروغ های آشکار در  رزومه تحصیلی شما می‌تواند شما را با مشکلات زیادی روبه‌رو کند، مخصوصا اگر اساتید به بررسی سابقه و مراجع شما بپردازند. مسلما آخرین چیزی که می‌خواهید این است که شروع به کار کنید و سپس موقعیت تحصیلی جدید خود را به دلیل دروغ گویی از دست بدهید. شما همچنین ممکن است در مرحله مصاحبه گرفتار شوید و نتوانید به سوالاتی که قبلا در مورد آنها در رزومه خود ادعاهایی داشته‌اید پاسخ دهید. و این موضوع می‌تواند بسیار ناخوشایند باشد!

از نوشتن تاریخ و اعداد غافل نشوید!

این ممکن است کسل کننده به نظر برسد، اما هنگام نوشتن سوابق تحصیلی خود، فقط نگویید که یک پروژه تحصیلی را انجام داده‌اید. با عدد و رقم و آمار صحبت کنید که مثلا در پروژه خود را در مدت شش ماه ۷۰ درصد بهبود داشته‌اید.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: رزومه آکادمیک برای دوره .Ph.D
Write a good resume

ظاهر آن را خوب جلوه دهید!

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که ظاهر همه چیز است و این در مورد رزومه شما نیز صدق می‌کند. کمی وقت بگذارید و ظاهر آنرا جذاب و زیبا کنید.  نکات مهم را ذکر کنید و جملات را کوتاه نگه دارید. از ترفند طراحی گرافیکی برای گذاشتن فضای مفید در اطراف متن استفاده کنید تا از نطر طراحی به جذابیت متن نوشته شده بیافزایید.

لحن صمیمی متن را حفظ کنید!

اگر رزومه خود را در یک سایت دانشگاه آپلود کرده‌اید تا استخدام کنندگان بتوانند شما را پیدا کنند، بدانید که کلمات کلیدی به کار رفته در آن بسیار مهم هستند. عناوین شغلی، کارهای تحصیلی و کلمات پر معنا به موتور جستجو کمک می‌کند تا رزومه شما را  از بین باقی رزومه ها بهتر بالا آورده و بیشتر نشان دهد. اگر در این زمینه حرفه‌ای نیستید، یک جستجوی آنلاین داشته باشید و ببینید هنگام وارد کردن عنوان شغلی مشابه شما به چه کلماتی اشاره می شود.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: آزمون‌های مختلف زبان برای اخذ پذیرش تحصیلی

 

در پایان امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و به این نکته توجه کنید که اگر قصد تحصیل در مقطع تحصیلی فوق لیسانس در کانادا و دکترا در کانادا و یا فوق لیسانس در  انگلستان و دکتری در انگلستان هستید، حتما رزومه خود را به روز کنید.

سخن پایانی

در این مقاله راههای نوشتن یک رزومه تحصیلی موفق را آوردیم و با توجه به این موارد از اشتباهات رایج در هنگام نوشتن رزومه تحصیلی پرهیز خواهید کرد. اگر پس از خواندن این مقاله سوالی داشتید می‌توانید با کارشناسان ما در بلو اسکای (BlueSky) در ارتباط باشید.

totaljobs

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا : 1

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *