۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱
موقعیت مکانی: تورنتو، کانادا
محدوده سنی: ندارد
نوع مرکز: عمومی
تعداد دانش‌آموزان: ۴۹۰۰

درباره دانشگاه هنر و طراحی انتاریو (Ontario College of Art & Design University)

دانشگاه هنر و طراحی انتاریو – OCAD

کالج هنر و طراحی انتاریو که با نام دانشگاه OCAD هم شناخته می‌شود از چند پردیس تشکیل شده که پردیس اصلی آن در مرکز شهر تورنتو قرار دارد. دانشگاه OCAD در سال ۱۸۷۶ تاسیس شده و تمرکز آن بر روی رشته‌های هنر و طراحی است و قدیمی‌ترین دانشگاه هنر کانادا محسوب می‌شود. این دانشگاه از زمان تاسیس تغییرات زیادی داشته و چند بار با نام‌های مختلف شناخته شده است. در حال حاضر نزدیک به ۵۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و یکی از دانشگاه‌های خوب کانادا در زمینه هنر و طراحی است.

دانشگاه هنر و طراحی انتاریو (Ontario College of Art & Design University)

نگاهی کلی به دانشگاه هنر و طراحی انتاریو – OCAD

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های دانشگاه OCAD به‌صورت زیر است:

نوع دانشگاه

دولتی

شعار دانشگاه

مشخص نیست

تعداد دانشجویان

۴۹۹۰

مکان دانشگاه

تورنتو، کانادا

بودجه آموزشی

مشخص نیست

مطالعه کنید: راهنمای جامع اپلای تحصیلی از دانشگاه کانادا

امکانات و محیط‌های آموزشی

امکانات و محیط‌های آموزشی

اولین موضوع مهم درباره هر دانشگاه امکانات آن است که در ادامه به مهم‌ترین موارد در دانشگاه OCAD اشاره شده است.

خوابگاه

دانشگاه OCAD به صورت مستقل خوابگاه دانشجویی ندارد اما چندین همکار و شریک برای اقامت دانشجویان وجود دارد. دانشجویان زیادی وجود دارند که دنبال محل مناسبی برای اقامت در شهر تورنتو هستند به همین دلیل دانشگاه OCAD چند محل برای اقامت معرفی کرده تا دانشجویان بتوانند گزینه موردنظر خود را برای اقامت پیدا کنند.

دقت کنید که دانشگاه OCAD ذکر کرده که مسئولیتی درباره این اقامتگاه‌ها ندارد زیرا مالک آن نیست اما جای نگرانی ندارد. در هر سال افراد زیادی در شهر تورنتو تحصیل می‌کنند و به همین دلیل خانه و خوابگاه‌های دانشجویی مختلفی وجود دارد. در حال حاضر حدود 77 درصد دانشجویان کارشناسی این دانشگاه خارجی هستند و همین موضوع نشان می‌دهد برای همه این افراد مکان مناسب برای اقامت وجود دارد.

اولین مورد اقامتگاه دانشجویی است که مشابه خوابگاه است و بیشتر جمعیت آن از دانشجویان تشکیل شده است. در این نوع اقامتگاه وعده غذایی و حمایت مناسبی از دانشجویان وجود دارد و به همین دلیل است که محبوب‌ترین گزینه برای اقامت دانشجویان است. چهار نوع اقامتگاه از این نوع وجود دارد که در آن‌ها امکاناتی مانند نگهبانی 24ساعته، میز و صندلی، خشکشویی و امکانات مناسب دیگری در نظر گرفته شده است.

گزینه بعد مسکن تعاونی است که مشابه خانه‌های معمولی است و معمولا شامل آپارتمان‌های کوچک و متوسط است. هزینه این اقامتگاه‌ها مقرون‌به‌صرفه است و امکانات مناسبی هم دارند.

گزینه دیگر خانه‌های اشتراکی است که قیمت خوبی دارند و در کنار افراد دیگر که معمولا مسن هستند زندگی می‌کنید. این سبک زندگی در اروپا، کانادا و آمریکا محبوب است و افرادی زیادی از آن برای کاهش هزینه‌ها و افزایش تجربه زندگی در کنار افراد دیگر استفاده می‌کنند.

این مطلب را مطالعه کنید: هزینه زندگی در کانادا

دیگر امکانات دانشگاه OCAD

کتابخانه دانشگاه OCAD بیش از 65 هزار جلد کتاب و 76 هزار کتاب الکترونیک دارد. در این کتابخانه منابع دیگری مانند فیلم و ویدئو، فایل صوتی، تصاویر گرافیکی و … نیز وجود دارد. کتابخانه دانشگاه عضوی از انجمن کتابخانه‌های هنری آمریکای شمالی است و امکانات مناسبی برای مطالعه و تحقیقات دارد.

مرکز ورزشی دانشگاه نیز امکاناتی مانند سالن ورزشی، محل دوچرخه‌سواری و … دارد.

دانشگاه OCAD برنامه‌های زیادی برای مشاوره و نظارت بر عملکرد دانشجویان دارد و در زمان تحصیل می‌توانید از دانش اساتید استفاده کنید.

دانشگاه هنر و طراحی انتاریو  7 نمایشگاه دارد که دانشجویان و اعضای هیئت علمی می‌توانند از آن برای نمایش آثار خود استفاده کنند.

دلایل انتخاب دانشگاه OCAD

کالج هنر و طراحی انتاریو بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین دانشگاه کانادا در نوع خودش است. در این دانشگاه برنامه‌های آموزشی باکیفیت وجود دارد و در زمان تحصیل خلاقیت و تحقیقات نقش مهمی در برنامه‌های آموزشی دارد. درصد بالایی از دانشجویان این دانشگاه خارجی هستند و یک محیط چندفرهنگی و پویا در آن وجود دارد. دانشگاه OCAD یکی از دانشگاه‌های برتر جهان در رشته‌های هنر است.

جایگاه دانشگاه OCAD از نظر بین‌المللی

دانشگاه OCAD بر اساس رتبه‌بندی معتبر QS در جایگاه 101 تا 150 جهان و در میان بهترین مراکز آموزش عالی قرار دارد. آموزش، تمرین و تحقیقات در این دانشگاه کیفیت بسیار خوبی دارد و دانشجویان و برنامه‌های آموزشی دانشگاه به صورت مداوم بهبود پیدا می‌کنند.

هزینه‌های تحصیل و شهریه‌ها

هزینه تحصیل برای دانسجویان داخلی و خارجی متفاوت است. شهریه داخلی برای شهروندان کانادا، افرادی که اقامت دائم دارند، افراد تحت تکفل آن‌ها و دانشجویان خارجی معاف از شهریه بین‌المللی است. سایر دانشجویان باید با نرخ بین‌المللی شهریه خود را پرداخت کنند.

این هزینه برای دانشجویان داخلی حدود 7200 دلار کانادا در سال و برای دانشجویان خارجی حدود 27500 دلار کانادا در سال است. هزینه بر اساس تعداد کل واحدهای درسی محاسبه می‌شود و دانشجویان باید در هر ترم 4 یا 5 درس بگذرانند. هزینه‌های جانبی مانند حمل‌ونقل، اقامت و … نیز برای هر دانشجو در هر سال حدود 10 هزار دلار کانادا است.

کمک‌هزینه زندگی

به صورت کلی 3 روش برای دریافت کمک‌هزینه وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • بورسیه ورودی
  • کمک‌هزینه
  • وام و کمک‌هزینه دانشجویی

بورسیه ورودی به صورت خودکار برای همه دانشجویان سال اول در نظر گرفته می‌شود و نیاز به کار اضافی نیست. دقت کنید که این بورسیه تنها برای دانشجویان تمام‌وقت است و افرادی که به صورت پاره‌وقت تحصیل می‌کنند نمی‌توانند از بورسیه ورودی استفاده کنند.

حدود 10 نوع کمک‌هزینه وجود دارد که شرایط دریافت متفاوتی دارند. برخی از این کمک‌هزینه‌ها برای دانشجویان رشته‌های خاص درنظر گرفته شده و برخی دیگر عمومی هستند. برخی کمک‌هزینه‌ها از 500 تا 3500 دلار کانادا در هر ترم ارزش دارند و برخی دیگر به صورت یکباره و با مبلغ زیاد پرداخت می‌شوند و ارزش آن‌ها به 10 هزار دلار کانادا نیز می‌رسد.

حدود 20 میلیون دلار کانادا نیز برای صندوق وام دانشگاه هنر و طراحی انتاریو در نظر گرفته و بر اساس نیاز مالی، شایستگی، اشتغال در زمان کار و … به دانشجویان ارائه می‌شود.

بورسیه و کمک هزینه‌های تحصیلی

بورسیه یکی از بهترین روش‌ها برای تامین هزینه‌های تحصیل و زندگی است. بیشتر بورسیه‌ها در دانشگاه OCAD به صورت کمک‌هزینه در هر ترم ارائه می‌شوند. منبع تامین این بورسیه‌ها متفاوت است و گزینه‌های مختلفی در اختیار دانشجویان قرار دارد. معیار ارائه بورسیه معمولا نیاز مالی و شایستگی تحصیلی دانشجویان است.

بورسیه‌هایی نیز برای دانشجویان در نظر گرفته شده که شامل مبالغ زیادی هستند. این بورسیه‌ها به صورت یکباره به دانشجویان ارائه می‌شوند و دانشجو می‌تواند بخش زیادی از هزینه‌های تحصیل خود را در یک سال با استفاده از آن‌ها تامین کند.

رشته‌ها

دانشکده‌های دانشگاه OCAD به صورت زیر است:

  • دانشکده هنر
  • دانشکده طراحی
  • دانشکده هنر و علوم

 

در این دانشگاه رشته‌های متنوعی ارائه می‌شود که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر است:

  • طراحی و نقاشی
  • رسانه
  • عکاسی
  • مجسمه‌سازی
  • انیمیشن
  • تبلیغات
  • گرافیک
  • طراحی صنعتی
  • علوم اجتماعی
  • انگلیسی
  • کارآفرینی
  • تاریخ هنر

چگونگی پذیرش و ثبت‌نام برای دانش‌آموزان خارجی

برای ورود به کالج هنر و طراحی تورنتو به 4 چهار نوع مدرک نیاز است:

  • پورتفولیو: شامل مدرک یا مدرک‌های تحصیلی مقاطع قبلی و نمونه نوشته دانشجو
  • ترجمه رسمی مدارک
  • مدرک زبان انگلیسی (در صورت نیاز)
  • سایر مدارک

پذیرش در این دانشگاه بر اساس مدارک انجام می‌شود که نشان می‌دهد متقاضی برای ورود به این دانشگاه صلاحیت دارد. پذیرش در دانشگاه OCAD رقابتی است و اگر حداقل مدارک و نمرات لازم را داشته باشید الزاما به معنی پذیرش نیست.

برای ورود به مقطع کارشناسی از شما مدرک فارغ‌التحصیلی خواسته می‌شود که همان مدرک دیپلم است. در صورتی که سال آخر باشید نیز می‌توانید برای ورود به دانشگاه OCAD درخواست دهید. معمولا اگر در دوره دبیرستان آموزش به زبانی غیر از انگلیسی باشد و در دوران دبیرستان نیز درس زبان نداشته باشید از شما خواسته می‌شود تا در یک آزمون شرکت کنید.

درصورتی که دیپلم بین‌المللی، دیپلم مدارس انگلستان و … هم داشته باشید می‌توانید برای ورود به دانشگاه OCAD اقدام کنید. به صورت کلی شرط اصلی برای ورود به این دانشگاه پایان دوره دبیرستان (برای مقطع کارشناسی) است.

برای مقطع کارشناسی ارشد نیز باید علاوه بر مدارک بالا، مدرک دوره کارشناسی خود را هم ارائه دهید.

دانشگاه هنر و طراحی انتاریو (Ontario College of Art & Design University)

موقعیت جغرافیایی و دسترسی محیطی

نیاز به مشاوره دارید ؟

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات و دریافت مشاوره رایگان برای پذیرش تحصیلی در کشورهای گوناگون جهان، با مشاوران بلواسکای در ارتباط باشید.

درخواست مشاوره