۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

چه دوره‌ها و رشته‌هایی را در کانادا آنلاین بخوانیم؟

چه دوره‌ها و رشته‌هایی را در کانادا آنلاین بخوانیم؟

اگر می‌خواهید در کانادا تحصیل کنید، اما نمی‌توانید برای تمام یا بخشی از تحصیلات خود کشورتان را ترک کنید، تحصیل آنلاین در کانادا می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. تعهد کانادا به آموزش نوآورانه در عرصه جهانی این کشور را در زمینه آموزش آنلاین و از راه دور پیش‌رو ساخته است. امروزه دانشجویان گزینه‌های بیشتری نسبت به گذشته برای تحصیل در دوره های آنلاین در کانادا دارند. دانشجویان می‌توانند انواع مختلفی از برنامه‌های کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در صدها کالج و دانشگاه پیدا کنند.

آموزش از راه دور به دانشجویان بین المللی در سراسر دنیا اجازه می‌دهد تا از راه دور به بهتربن دانشگاه‌های کانادا و کالج‌های درجه یک کانادا دسترسی پیدا کنند و در برترین دانشگاههای و کالج‌ های کانادا تحصیل کنند. اگر نمی‌توانید به صورت فیزیکی در کلاس درس حضور داشته باشید، با شرکت در کلاس‌های آنلاین از مزایای تحصیل در موسسات آموزشی کانادایی برخوردار خواهید شد. همچنین فرصت‌هایی برای یادگیری انعطاف پذیر، اغلب در زمان و با سرعت دلخواه به شما ارائه خواهد شد.

برنامه‌‌ی آنلاین مورد نظر خود را در کانادا پیدا کنید!

Canadian Online Degree2

بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا از حضور دانشجویان بین المللی در دوره‌های آموزش آنلاین و از راه دور استقبال می‌کنند. شما ابتدا باید برنامه دانشگاهی خود را پیدا کنید تا بفهمید که آیا می‌توانید بخشی از تحصیلات خود را از طریق آموزش از راه دور انجام دهید یا خیر چرا که در بسیاری از دوره‌های آموزشی مانند پزشکی در کانادا امکان تحصیل به صورت آنلاین وجود ندارد.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: بهترین مدارس جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

هزینه آموزش آنلاین و از راه دور

هزینه تحصیل آنلاین بر اساس اینکه برنامه انتخابی شما در کالج یا دانشگاه باشد، دوره انتخابی شما لیسانس یا تحصیلات تکمیلی باشد متفاوت است. پس هزینه‌های تحصیل در کانادا، بسته به نوع موسسه آموزشی و برنامه‌ای که انتخاب می‌کنید متفاوت خواهد بود و شما باید با بررسی برنامه‌ها در وب سایت های مراکز آموزشی منتخب خود هزینه های تحصیل خود در کانادا را محاسبه کنید.

الزامات زبان و مدارک دانشگاهی

برای شرکت در یک برنامه آنلاین کانادایی، باید مهارت‌های زبان فرانسه یا انگلیسی را داشته باشید. بسته به برنامه و موسسه آموزشی انتخابی شما، نمره زبان می‌تواند تغییر کند. در صفحه پذیرش دانشگاه یا کالج انتخابی شما در مورد الزامات زبان برنامه خود بیشتر مطالعه کنید.

همچنین پیش شرط‌های ورود به هر موسسه آموزشی از لحاظ معدل و مدارک تحصیلی مورد نیاز متفاوت است که شما برای آگاهی از این شرایط باید با مرکز آموزشی مورد نظر خود مکاتبه کنید و یا از طریق وب‌سایت آنها شرایط را بررسی کنید.

نحوه ثبت نام در دوره های آنلاین کانادا

برای ثبت نام، درخواست خود را در دانشگاه یا کالج موردنظر خود به عنوان دانشجوی آنلاین یا از راه دور تکمیل کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال، با واحد پذیرش بین المللی موسسه کانادایی که علاقه‌مند به تحصیل در آن هستید مکاتبه کنید.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: قوانین کار دانشجویی در کانادا

موسسات آموزشی ویژه دوره های آنلاین در کانادا

دوره های آنلاین در کانادا

دانشگاه آتاباسکا (Athabasca University)

دانشگاه آتاباسکا واقع در استان آلبرتا کانادا، دارای سابقه طولانی در آموزش عالی است. این دانشگاه در سال ۱۹۷۳ یک پروژه آزمایشی از راه دور را آغاز کرده و اولین دوره MBA آنلاین جهان را در ۱۹۹۴ ارائه داد.

  • دانشگاه آتاباسکا سه پردیس در آلبرتا دارد که به صورت حضوری فعالیت می‌کنند. این دانشگاه به صورت آنلاین نیز برنامه‌هایی را به دانشجویان ارائه می‌دهد.
  • تعداد دانشجویان در آتاباسکا ۴۰،۰۰۰ نفر است که ۷۳ درصد آنها اعلام کرده‌اند که هنگام تحصیل مشغول به کار هستند.

بیش از ۵۰ برنامه کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه وجود دارد. در زیر بخشی از آنها که به صورت آنلاین نیز برنامه‌های خود را ارائه می‌دهند، آمده است:

  • لیسانس مدیریت بهداشت
  • لیسانس علوم کامپیوتر و سیستم‌های اطلاعاتی
  • کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی
  • کارشناسی ارشد پرستاری
  • دکترای آموزش

برای آشنایی بیشتر با دانشگاه آتاباسکا اینجا را کلیک کنید

دانشگاه لورنتین (Laurentian University)

دانشگاه لورنتین در استان انتاریو توسط Maclean’s برای سال ۲۰۲۰ در بین ۱۲ موسسه برتر کارشناسی قرار گرفت. این دانشگاه در سال ۲۰۱۴، تحت قانون خدمات زبان فرانسوی انتاریو به عنوان یک دانشگاه رسمی دو زبانه انگلیسی/فرانسوی شناخته شد.

دانشگاه لورنتین در درجه اول به عنوان یک دانشگاه به صورت حضوری فعالیت می‌کند، اما برنامه‌های تحصیلی آنلاین با گرایش تجاری نیز به دانشجویان ارائه می‌دهد.

شهریه سالانه مقطع کارشناسی در این دانشگاه حدود ۹ هزار دلار در سال است.

گزینه‌های مدرک آنلاین در این دانشگاه شامل لیسانس بازرگانی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) است.

برای آشنایی بیشتر با دانشگاه لورنتین اینجا را کلیک کنید

دانشگاه مک گیل (McGill University)

مک گیل در سال ۱۸۲۱ تأسیس شد و به طور مداوم نمرات بالایی در رتبه‌بندی برترین دانشگاههای کانادا کسب می‌کند.  دانشگاه مک گیل در شهر مونترال استان کبک قرار گرفته است. تمرکز اصلی این دانشگاه بر روی دوره های حضوری است اگرچه ممکن است دوره‌های آنلاین نیز در دسترس باشد.

این دانشگاه بیش از ۴۰،۰۰۰ دانشجو دارد که تقریباً ۲۸ هزار نفر از آنها را دانشجویان کارشناسی و حدود ۱۲ هزار نفر آنها را دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل می‌دهند.

برای آشنایی بیشتر با دانشگاه مک گیل اینجا را کلیک کنید

دانشگاه رویال رودز (Royal Roads University)

دانشگاه رویال رودز به عنوان یک دانشگاه نظامی در سال ۱۹۴۰ شروع به کار کرد اما بعدها تمرکز خود را بر روی برنامه‌های دیگر به صورت حضوری مدرک آنلاین و ترکیبی تغییر داد. این دانشگاه چند برنامه کارشناسی را نیز به دانشجویان ارائه می‌دهد، اما اکثر برنامه‌ها برای فارغ التحصیلان فوق لیسانس طراحی شده است.

 

در ادامه تعدادی از برنامه‌هایی که به صورت آنلاین توسط دانشگاه رویال رودز ارائه می‌شود را مشاهده می‌کنید:

  • کارشناسی ارشد علوم محیط زیست
  • دیپلم تحصیلات تکمیلی در زمینه یادگیری و فناوری
  • گواهی فارغ التحصیلی طراحی صنعتی
  • لیسانس هنر در مطالعات بین رشته ای
پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: ۱۰ قدم برای نوشتن یک رزومه تحصیلی موفق!

دانشگاه تامسون ریورز (Thompson Rivers University)

دانشگاه تامسون ریورز در سال ۱۹۷۰ تأسیس شد و هدف آن این است که دسترسی به آموزش را برای دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در کانادا آسان‌تر کند. به همین دلیل برنامه‌های تحصیلی مختلفی توسط دانشگاه تامسون ریورز به صورت آنلاین به دانشجویان ارائه می‌شود.

پردیس اصلی دانشگاه تامسون ریورز در کملوپس، استان بریتیش کلمبیا واقع شده است، این پردیس در نزدیکی دریاچه ویلیامز و چندین مرکز آموزشی برای خدمات رسانی به مردم منطقه قرار گرفته است.

در اینجا تعدادی از برنامه‌های تحصیلی آنلاین که توسط دانشگاه تامپسون ریورز ارائه می‌شود، آمده است:

  • لیسانس تجارت در املاک و مستغلات
  • لیسانس طراحی و دیزاین
  • لیسانس علوم کامپیوتر
  • گواهی حمایت از حیوانات
  • گواهی فناوری تصفیه آب

برای آشنایی بیشتر با دانشگاه تامسون ریورز اینجا را کلیک کنید

دانشگاه فردریکتون (University of Fredericton)

دانشگاه فردریکتون که بیشتر با نام UFred شناخته می‌شود، قصد دارد خود را از طریق دوره‌های آنلاین خود با سایر دانشگاههای کانادا متمایز کند. جالب است بدانید که تمام دوره‌ها در دانشگاه فردریکتون به طور کاملا آنلاین نیز ارائه می‌شود.

در اینجا لیستی از برخی از برنامه‌های ارائه شده در دانشگاه فردریکتون به همراه نرخ شهریه حدودی آنها وجود دارد:

  • MBA اجرایی: ۳۰،۳۸۵ دلار کانادا
  • دیپلم ایمنی، بهداشت و مدیریت محیط زیست: ۴،۹۶۰ دلار کانادا
  • گواهینامه مدیریت: ۱۹۰۰ دلار کانادا

برای آشنایی بیشتر با دانشگاه فردریکتون اینجا را کلیک کنید

دانشگاه منیتوبا (University of Manitoba)

محوطه دانشگاه منیتوبا (University of Manitoba)

دانشگاه منیتوبا که نزدیک به ۱۴۰ سال پیش به عنوان اولین دانشگاه در غرب کانادا تأسیس شد، هم اکنون پذیرای دانشجویانی از بیش از ۱۰۰ کشور مختلف جهان است. اکثر دانشجویان دانشگاه منیتوبا به صورت حضوری در کلاس‌های دانشگاه شرکت می‌کنند، اما بیش از ۱۴۰ دوره آنلاین نیز در این دانشگاه ارائه می‌شود.

برخی از برنامه‌های تحصیلی آنلاین ارائه شده در دانشگاه منیتوبا شامل موارد زیر است:

  • لیسانس مددکاری اجتماعی
  • گواهی در مطالعات بین رشته ای: فناوری‌های نوظهور برای یادگیری (ETL)
  • گواهی تجزیه و تحلیل کسب و کار
  • گواهینامه مدیریت منابع انسانی

برای آشنایی بیشتر با دانشگاه منیتوبا اینجا را کلیک کنید

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: سطوح تحصیلی مختلف، از کالج تا دکتری در کانادا

دانشگاه یورک‌ویل (Yorkville University)

ساختمان دانشگاه یورک‌ویل (Yorkville University)

دانشگاه یورکویل در سال ۲۰۰۳ تاسیس شد و سال به سال در حال پیشرفت است. دانشجویان دانشگاه یورکویل تمام کلاسها را بصورت آنلاین می‌گذرانند. نرخ شهریه کلاس‌ها از ۴۵۰ دلار کانادا به ازای هر واحد در مقطع کارشناسی و ۷۴۵ دلار کانادا به ازای هر واحد شروع شد.

دانشگاه یورکویل از سال ۲۰۱۹ این برنامه‌های آنلاین را ارائه می‌دهد:

  • لیسانس مدیریت بازرگانی (با چند تخصص)
  • لیسانس طراحی داخلی
  • کارشناس ارشد روانشناسی مشاوره
  • کارشناسی ارشد آموزش در بزرگسالان
  • کارشناسی ارشد آموزش و پرورش در رهبری آموزشی

برای آشنایی بیشتر با دانشگاه یورک‌ویل اینجا را کلیک کنید

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برخی از فرصت‌های آموزشی موجود در کانادا، حتماً لیست تمام دانشگاهها را هر سال بررسی کنید. لیست برنامه‌ها و دوره‌های مختلفی که توسط هر دانشگاه در کانادا ارائه می‌شود هر سال در حال تغییر و افزایش است و مواردی که در بالا آمده است تنها بخشی از برنامه‌های آنلاین توسط دانشگاههای کانادا است.

سخن پایانی

با توجه به اهمیت آموزش آنلاین در کانادا در این مقاله برخی از دانشگاههایی که دوره‌های آنلاین نیز علاوه بر دوره‌های حضوری به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند، معرفی شد. هر دانشگاه و دوره شرایط مخصوص به خود را دارد که شما برای آگاهی از شرایط آنها می‌توانید با مشاوران ما در بلو اسکای (BlueSky) در ارتباط باشید.

educanada.ca worldwidelearn

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا : 2

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *