۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

آشنایی با رشته پرستاری در کانادا

تحصیل رشته پرستاری در کانادا

چگونه در کانادا یک پرستار شوم؟

آیا آماده اید قدم بعدی را در مسیر علاقه خود بردارید؟ برای تحصیل در کانادا و شروع حرفه پرستاری چطور؟ احتمالا این سوال «چگونه می‌توانم در کانادا پرستار شوم؟» در ذهن شما وجود داشته است که به سراغ این مقاله آمده اید. پس تا آخر با ما باشید؛ چرا که در این مقاله پاسخ بسیاری از سوالات شما در زمینه پذیرش پرستاری در کانادا، هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا به عنوان دانشجوی پرستاری ، برترین دانشگاههای پرستاری کاناد، آینده شغلی و هر آنچه نیاز است درباره این موضوع بدانید پاسخ داده خواهد شد. ورود به مسیر تحصیل رشته پرستاری اصلا آسان نیست ولی غیر ممکن هم نیست.

بسیاری از دانش آموزان در سراسر دنیا دوست دارند در رشته پرستاری کانادا تحصیل کنند. تحصیل در کشور کانادا همواره مورد توجه افراد زیادی در کشورمان قرار دارد و با توجه به محبوبیت رشته پرستاری سوال های زیادی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که برای پاسخ به سوال های خود پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: راهنمای جامع رشته های علوم پزشکی در کانادا [۲۰۲۱]

 

ورود به رشته پرستاری در کانادا

رشته پرستاری معمولا روی پیشگیری و درمان بیماری تمرکز می‌کند و تمرینات بالینی یکی از بخش های مهم نظام آموزشی دانشگاههای کانادایی ای است که لیسانس پرستاری را ارائه می‌دهند.

شرایط پذیرش وپرستاری در کانادا با توجه به دانشگاه متفاوت است. برای اینکه از شرایط دانشکده های پرستاری دانشگاههای مختلف آشنا شوید باید به سایت آنها مراجعه کنید.

نمره مورد قبول زبان انگلیسی و ریاضیات دوران متوسطه یکی از موارد مورد نیاز برای اخذ پذیرش از اکثر دانشگاههای کانادا است. دانشگاههای تورنتو و بریتیش کلمبیا فقط به دانشجویانی که تحصیلات مرتبط با رشته پرستاری دارند و سایر شرایط این دانشگاهها را برآورده می‌کنند پذیرش می‌دهد.

درس ‌هایی که برای ورود به پرستاری باید گذراند

دانشجویان رشته پرستاری در کانادا در دوره تحصیلی خود لازم است درس هایی از قبیل روانشناسی انسان، علوم مربوط به موجودات زنده (مانند زیست شناسی، میکروبیولوژی، بیوشیمی)، فیزیولوژی، علوم اجتماعی، علوم انسانی، آمار و شرح حال نویسی را بگذرانند. یک دانشجو بعد از گذراندن این دروس و اتمام دوره می‌تواند در مقاطع بالاتر تحصیل کند و یا در دوره های اینترنشیپ یا کارآموزی شرکت کند و پس از گرفتن حداقل نمره در آزمون ملی پرستاران کانادا مجوز دریافت کند و در کلینک ها، بیمارستان ها و … کار کند.

پرستاری در کانادا

هزینه های تحصیل پرستاری و زندگی در کانادا

به طور متوسط هزینه یک دوره ۴ ساله لیسانس پرستاری برای دانشجویان بین المللی، از ۵۲  هزار تا ۱۷۰ هزار دلار کانادا متفاوت است این هزینه معمولا شامل هزینه های تحصیل است. هزینه متوسط برای یک دوره دو ساله از ۱۱۳ تا ۱۲۰ هزار دلار و برای یک دوره سه ساله از ۷۰ تا ۱۰۰ هزار دلار متفاوت است. هزینه زندگی معمولا سالی ۱۲ تا ۱۶ هزار دلار کانادا است و این هزینه در هر شهر کانادا متفاوت است. به طور مثال زندگی در ونکوور پرهزینه تر از زندگی در شهر مونترال است و به طور حدودی هزینه زندگی در شهر ونکوور استان بریتیش کلمبیا از ۱۲۰۰ تا دو هزار دلار متفاوت است.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: هزینه تحصیل و زندگی در کانادا

 

بهترین دانشگاه‌های کانادا برای رشته پرستاری

در زیر اسامی دانشگاه های کانادا که رشته پرستاری را ارائه می‌دهند آمده است. همانطور که در قسمت قبل نیز اشاره شد، شرایط ورود به دانشکده پرستاری هر دانشگاه متفاوت است و شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات به سایت اصلی هر دانشگاه مراجعه کنید و اطلاعات تکمیلی را در صفحه دانشکده پرستاری هر دانشگاه مطالعه کنید.

  1. دانشگاه تورنتو
  2. دانشگاه بریتیش کلمبیا
  3. دانشگاه مونترال
  4. دانشگاه مک گیل
  5. دانشگاه اتاوا
  6. دانشگاه آلبرتا
  7. دانشگاه مک مستر
  8. دانشگاه کلگری
  9. دانشگاه وسترن انتاریو
  10. دانشگاه کوئینز

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: برترین دانشگاه های کانادا در سال ۲۰۲۱
شرایط تحصیل در پرستاری کانادا

طول و انواع دوره پرستاری در کانادا

دوره تحصیلی لیسانس پرستاری در کشور کانادا چهار سال است. در برخی از دانشگاهها دوره های دو ساله و سه ساله پرستاری نیز ارائه می‌شود که در پایان این دوره ها گواهی گذراندن این دوره به دانشجو اعطا می‌شود. دانشجویان پس از دوره لیسانس وارد دوره تحصیلات تکمیلی، فوق لیسانس یا دکتری پرستاری می‌شوند. همچنین امکان گذراندن دوره پرستاری در کالج های کانادا نیز وجود دارد. این دوره ها به نسبت دوره های دانشگاهی کوتاه تر است و بین ۲ تا سه سال است. برخی از کالج ها دوره های یک ساله نیز ارائه می‌دهند اما این دوره های برای دانشجویان بین المللی توصیه نمی‌شود.

دوره های مختلف پرستاری را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

  • پرستار با مدرک رسمی پرستاری (Registered Nurse -RN): دوره چهار ساله پرستاری را می‌گذراند
  • دستیار پرستار با مدرک کار رسمی (RPN- Registered Practical Nurse): در انتاریو و کبک، دارای سرتیفیکیت دو یا ساله در رشته ی کمک پرستاری
  • کمک پرستار دارای مجوز کار (LPN- Licensed Practical Nurse): در سایر استان های کانادا
  • پرستار روانشناسی با مجوز کار (RPN): فقط برای فعالیت در بریتیش کلمبیا، آلبرتا، ساسکاچوان، منیتوبا
  • پرستار بهداشت روان (MHRN): فقط برای فعالیت در انتاریو و کبک
  • پزشک پرستار: یک پرستار با مدرک رسمی پرستاری (RN) که  دارای مدرک آموزش و گواهی تایید شده است و می تواند وظایف بیشتری از جمله نوشتن آزمایش و تفسیر آنها و همچنین تجویز دارو را انجام دهد. این پرستاران را پرستاران ارشد می نامند.

گرایش‌های رشته پرستاری در کانادا و شرح وظایف پرستاران هر رشته

پرستار رسمی (Registered Nurse) یا RN

پرستار رسمی یا ثبت‌شده در سراسر کانادا وجود دارد. این نوع پرستارها دانش زیادی در زمینه مراقبت‌های بالینی، تفکر انتقادی و استفاده از پژوهش و تحقیقات دارند. این پرستارها وظایف مراقبتی و اداری مختلفی دارند که شامل کمک به پزشکان، ثبت سوابق پزشکی، بررسی علائم، تجویز دارو و تشخیص است.

این نوع پرستارها از بیمارانی که مشکلات پیچیده‌تری دارند و در شرایط غیرقابل‌پیش‌بینی هستند در حوزه‌های گوناگون مراقبت می‌کنند. این نوع پرستارها نوعی متخصص عمومی هستند و مهارت و دانش لازم برای کمک به بیماران با هر نوع بیماری را دارند. پرستار رسمی می‌تواند بعدا در حوزه‌های دیگر متخصص شود.

شرایط زیر برای تبدیل‌شدن به پرستار رسمی ضروری است:

  • مدرک کارشناسی چهارساله پرستاری از کانادا یا معادل بین‌المللی آن که در واقع همان لیسانس پرستاری محسوب می‌شود.
  • شایستگی‌های موردنیاز استان یا ایالت موردنظر را برآورده کنید. برای مثال صلاحیت کارشناس پرستاری شامل مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی حرفه‌ای، نظم، عملکرد علمی، ارائه خدمات مشتری‌محور و عملکرد اخلاقی است.
  • قبولی در آزمون ورودی
  • نداشتن سابقه محکومیت کیفری

در حال حاضر انجمن پرستاری کانادا به داوطلبان، گواهی پرستاری RN در ۲۰ حوزه مختلف ارائه می‌کند. این نوع گواهی به پرستارها کمک می‌کند در کار خود تخصص و کیفیت بالا داشته باشند. همچنین در حوزه‌هایی که کارفرما شناسایی کرده و برای آن ارزش قائل است تمرکز کنند. هزاران پرستار رسمی در سراسر کانادا در حوزه‌های مختلف مرتبط به سن بیمار، مشکل، تشخیص، تنظیم رویکرد نوع مراقبت و یا ترکیبی از این موارد برای گرفتن این گواهی اقدام می‌کنند.

حوزه‌های تخصص به‌صورت زیر است:

  • قلب و عروق
  • بهداشت جامعه
  • مراقبت‌های ویژه
  • مراقب ویژه کودکان
  • اورژانس
  • انتروستومال تراپی (جراحی داخلی)
  • گوارش
  • سالمندان
  • مراقبت‌های آسایشگاه
  • پزشکی – جراحی
  • نفرولوژی
  • اعصاب
  • بهداشت حرفه‌ای
  • انکولوژی (غده شناسی)
  • ارتوپدی
  • بیهوشی
  • پری ناتال (پیرزایشی)
  • پرستاری قبل از عمل
  • سلامت روان
  • توان‌بخشی
شرایط تحصیل پرستاری در کانادا

پرستار متخصص (Nurse Practitioner)

پرستار متخصص یا NP مراقبت‌های تخصصی برای بیماران برای شرایط خاص ارائه می‌کند. تمرکز این نوع پرستار بر آموزش، مشاوره و در نهایت حمایت از بیمار بر اساس تشخیص خودشان است. این نوع پرستار شرایط بیمار را به‌صورت جامع بررسی می‌کند که شامل تشخیص بیماری، اختلالات و شرایط بیمار است. درمان پرستار متخصص مانند مدیریت مراقبت‌های بهداشتی است و در فرایند درمان مداخله کرده و دارو تجویز می‌کند.

پرستاران متخصص در موارد دیگری مانند پیشگیری از بیماری و مدیریت سلامت نیز حضور دارند. وظیفه این نوع پرستار شامل تشخیص و درمان، تجویز دارو، سفارش  یا تفسیر نتایج آزمایش است. این پرستارها با افراد متنوعی کار می‌کنند و روی یک حوزه خاص تمرکز دارند.

اگرچه پرستار متخصص جایگزین پزشک نمی‌شود اما نقش آن‌ها مکمل است و به بیمار کمک می‌کنند به مراقبت‌های بهتری دسترسی داشته باشند. با این روش، وقت پزشکان آزاد شده و می‌توانند روی تشخیص موارد پیچیده‌تر و درمان آن کار کنند.

پرستار متخصص کار خودش را مانند پرستار رسمی آغاز می‌کند اما مدرک دانشگاهی بالاتری در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا دارد و در نهادهای نظارتی نیز ثبت شده هستند. برای سلامت عمومی و حمایت از طرح مراقبت‌های بهداشتی پایدار، همه استان‌ها و مناطق کانادا موظف به ثبت اطلاعات این نوع پرستارها هستند.

همه پرستارها برای تبدیل‌شدن به NP باید شرایط ویژه‌ای داشته باشند. برای این منظور، یا باید مدرک کارشناسی ارشد  یا دکترا داشته باشید. پرستار متخصص در شرایط مختلف و یک سیستم نظارتی منعطف کار می‌کند که آماده ارائه آموزش مناسب است و همچنین اطلاعات را به‌صورت دقیق و با نظارت عملی ثبت می‌کند.

استان‌ها و مناطق مختلف کار این نوع پرستار را در حوزه‌های تخصصی مختلفی ثبت می‌کنند. برای مثال،  تخصص پرستار NP در انتاریو شامل مراقب‌های بهداشتی اولیه، بزرگسالان، مراقبت کودکان و بیهوشی است. در دوره کارشناسی، سه تخصص برای این نوع پرستارها وجود دارد:

  • خانواده (کودکان و بزرگسالان مسن)
  • بزرگسالان (بزرگسالان و بزرگسالان مسن)
  • اطفال (کودکان و نوجوانان)

مهم‌ترین تفاوت پرستار RN و NP در نقش مراقبتی آن‌ها، نوع آموزش (پرستار متخصص به مدرک کارشناسی ارشد نیاز دارد) و وظایف آن‌ها است. پرستار RN روی وظایف و نقش‌هایی که با پرستار ارتباط نزدیک دارد تمرکز می‌کند. برای مثال درمان، رویکرد درمان، داروهایی که توسط فرد دیگری تجویز شده (مانند پزشک، دستیار پزشک یا پرستار متخصص) نمونه‌هایی از این موارد هستند. پرستار متخصص یا NP می‌تواند دارو تجویز کند، تشخیص دهد، معاینه کرده و درمان کند.

پرستار دارای پروانه کار (Licensed Practical Nurse) یا LPN و کمک پرستار رسمی (RPN)

این نوع پرستار با اعضای دیگر تیم درمان کار می‌کند. بیشتر آن‌ها در خط مقدم کار می‌کنند و بیماران آن‌ها طیف وسیعی از افراد در سنین مختلف است.

بر اساس منطقه‌ای که در آن سکونت دارید بین پرستار LPN و RPN تفاوت وجود دارد. این دو نوع پرستار در اصل یک نوع پرستار اما با نام متفاوت هستند. در سراسر کانادا به جز انتاریو از نام LPN استفاده می‌شود و به این نوع پرستار در انتاریو RPN گفته می‌شود. با وجود این، شغل، وظایف و شرایط موردنیاز هر دو پرستار مشابه یکدیگر است.

هر دو نوع پرستار LPN و RPN خدمات مختلفی ارائه می‌کنند که شامل ارتقای سلامت، مراقبت‌های حاد، طولانی‌مدت یا تسکینی است. وظایف مشخصی مانند اطلاع‌رسانی برنامه‌های مراقبتی بیماران و خانواده آن‌ها، گرفتن فشارخون، تعویض بانداژ و مانند آن نیز برای این نوع پرستارها وجود دارد. درصورتی‌که شرایط بیمار پایدار و قابل پیش‌بینی باشد این نوع پرستارها مناسب هستند.

قبل از شروع فعالیت حرفه‌ای به‌عنوان یک LPN یا RPN لازم است آزمون ملی مجوز کانادا را بگذرانید. برای این که به یکی از این پرستارها تبدیل شوید باید یک دیپلم دوساله پرستاری عملی از یک کالج معتبر داشته باشید. آموزش و رویکرد این نوع پرستاری بر روی شایستگی‌های عمومی و اساسی در محدوده عملکرد و استاندارهای LPN و RPN تمرکز می‌کند.

بعد از اینکه به‌عنوان یکی از این سه نوع پرستار (RN یا NP یا LPN/RPN) ثبت شدید، می‌توانید بر اساس منطقه یا استانی که در آن سکونت دارید، در ادامه در یک یا چند مورد از موارد زیر متخصص شوید.

پرستار مطالعات بالینی (Clinical Studies Nurse)

در این نقش منحصربه‌فرد، پرستار باید با بیماران مصاحبه کنند. این کار به‌عنوان بخشی از مطالعات بالینی برای تجویز داروهای جدید یا روش‌های مراقبتی بهداشتی جدید است.

پرستار مربی

این نوع پرستارها در بیمارستان‌ها، مدارس راهنمایی دوره دوم و جوامع کوچک در همه بخش‌های کانادا کار می‌کنند. این نقش باعث می‌شود تکنیک‌ها و روش‌های جدید مراقبت بهداشتی را به دیگران آموزش دهید.

پرستار سالمندان و بازنشستگان

این نوع پرستارها به‌صورت تخصصی برای مواجهه با مشکلات احساسی بیماران مسن که  به مراقبت بیشتری نیاز دارند آموزش‌دیده‌اند.

پرستار مراقبت‌های ویژه

این پرستارها از افرادی که به‌شدت آسیب‌دیده و مجروح شده‌اند و در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند مراقبت می‌کنند. این نوع پرستار از بیمارانی با همه سنین و شرایط مراقبت می‌کنند و یا می‌توانند به انتخاب خود در بیمارستان‌ها یا واحدهای تخصصی (مانند ICU) کار کنند. توجه کنید که این افراد به دلیل تخصص خود ممکن است شیفت شبانه یا آخر هفته داشته باشند.

پرستار سلامت روان، روانپزشکی و اعتیاد (دیگر RPNها)

بپرستارانی که در این حوزه آموزش‌دیده و متخصص شده‌اند، مهارت زیادی در ارزیابی سلامت روانی و مداخله و کمک در کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها و مدارس در سراسر کشور کانادا دارند. این پرستارها در مسائل روانی – اجتماعی، روانی، یا احساسی بیماران در همه گروه‌های سنی تمرکز دارند.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که در برخی مناطق کانادا مانند بریتیش کلمبیا، آلبرتا، ساسکاچوان و مانیتوبا، نام RPN هم برای کمک پرستار رسمی و هم کمک پرستار روانی رسمی استفاده می‌شود (مخفف هر دو مورد یکی است).

پرستار مامایی یا ماما

این پرستارها با مادرانی کار می‌کنند که فرزند خود را در خانه به دنیا می‌آورند. اگر مادر یا نوزاد قبل، بعد یا در زمان زایمان نیاز به مراقبت‌های بهداشتی داشته باشند با تخصص خود در زمینه بارداری، زایمان و موارد پس از زایمان به آن‌ها کمک می‌کنند.

این نوع پرستارها مراقبت‌های بهداشتی مربوط به بارداری ارائه می‌کنند، قبل از زایمان به مادران مشاوره می‌دهند، نوزادان را به دنیا می‌آورند، آزمایش‌های قبل و بعد از زایمان انجام می‌دهند، به مادران برای شیردهی کمک می‌کنند و یا به افرادی که به‌تازگی پدر و مادر شده‌اند درباره فرزند داری آموزش می‌دهند.

پرستار بهداشت حرفه‌ای

این نوع پرستار مراقبت‌های بهداشتی قبل از استخدام انجام می‌دهند  که ممکن است بعدا برای درخواست شغل پرستاری به آن‌ها نیاز داشته باشید. این افراد مراقبت‌های بهداشتی در محل کار را هم اجرا می‌کنند و همچنین در صورت نیاز به درمان فوری در محل کار یا مطب می‌پردازند.

پرستار انکولوژی (سرطان)

این نوع پرستار به بیماران در همه مراحل تشخیص تا درمان سرطان کمک می‌کند. این نوع پرستار وظیفه دارد شرایط بیمار نظارت کند، در درمان‌های مختلف مانند شیمی‌درمانی کمک حضور داشته باشد و در طول مراحل تشخیص تا درمان سرطان به بیمار و خانواده او کمک کند.

پرستار مراقبت‌های تسکینی

این نوع پرستار به افرادی کمک می‌کند که در آخرین مراحل زندگی خود هستند. این پرستار به بیمار کمک می‌کند درد کمتری داشته باشد و کیفیت زندگی بهتری در آخرین روزهای زندگی خود داشته باشد.

پرستار مسافرتی

این پرستار وظایف موقتی مختلف در مکان‌های مختلف داخل یا بیرون از کانادا دارد. بسیاری از وظایف معمولی پرستار RN در این حوزه وجود دارد و معمولا در یک آژانس استخدام می‌شوند تا به کارکنان خود در مسائل بهداشتی و درمانی کمک کند.

ارائه‌دهنده مراقبت شخصی

ممکن است هنوز هم ندانید که باید دنبال چه نوع تخصصی باشید. در این شرایط اگر می‌خواهید یک کار برای شروع داشته باشید می‌توانید مراقبت‌های شخصی را دنبال کنید. این افراد مراقبت را در یک سازمان مانند خانه سالمندان یا بیمارستان و یا در یک خانه خصوصی ارائه می‌کنند.

در کانادا برای توصیف یا تعریف این حوزه از نام‌های زیادی استفاده می‌شود. در ادامه این اسامی به همراه استان یا منطقه آن‌ها ذکر شده است:

  • دستیار مراقبت مداوم (CCA) – نوا اسکوشیا، ساسکاچوان
  • کمک یار مراقبت‌های بهداشتی – آلبرتا، مانیبوتا
  • دستیار مراقبت‌های بهداشتی (HCA) – بریتیش کلمبیا، یوکان
  • دستیار مراقبت در منزل – کبک
  • کارمند مراقبت در خانه (HSW) – نوا اسکوشیا، نیوفاندلند و لابرادور، PEI
  • متصدی مراقبت شخصی (PCA) – نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور
  • کارمند مراقبت شخصی (PCW) – نوا اسکوشیا
  • کارمند مراقبت شخصی (PSW) – نیوبرانزویک، انتاریو، قلمروهای شمال غرب، نوناووت
  • کارمند مراقبت‌های مسکونی (RCW) – PEI
  • کمک پرستار
  • کمک یار پرستاری

ارائه‌دهنده خدمات مراقبت شخصی به افراد در خانه‌های خود یا در یک مرکز مراقبت طولانی‌مدت با برآوردن نیازهای حمایتی، فیزیکی و روانی – اجتماعی کمک می‌کنند. این متخصص‌ها در مسائل روزمره به افرادی که نیاز دارند کمک می‌کنند که شامل وظایفی مانند مراقبت شخصی، خانه‌داری، مراقبت از کودک، تهیه غذا، اجتماعی کردن بیمار یا همراهی با او است. در همه این موارد، هدف بهبود کیفیت زندگی مشتری و کمک به آن‌ها برای داشتن زندگی مستقل و عملکرد بهتر در جامعه است.

همان‌طور که نام این شغل در سراسر کانادا متفاوت است، حوزه کاری و الزامات آموزشی نیز متفاوت خواهد بود. ارائه‌دهنده خدمات شخصی مانند RN یا سایر پرستاران تحت نظارت نیستند و به همین دلیل هر استان یا منطقه سیاست‌ها، رویکردها و الزامات آموزشی خاص خودش را دارد.

هیچ گواهینامه یا اعتبار رسمی برای این افراد وجود ندارد. با وجود این، مدارس مختلف در سراسر کانادا دوره و گواهینامه‌های مختلفی برای این تخصص ارائه می‌کنند. برای کار در کانادا در زمینه مراقبت‌های شخصی باید بدون سابقه کیفری و در برابر بیماری‌های واگیردار واکسینه شده باشید. همچنین لازم است در طرح غربالگری بیماری سل شرکت کنید.

 

شرایط تحصیل در رشته پرستاری کانادا

درآمد یک پرستار در کانادا

پرستاری در کانادا یکی از شغل های پردرآمد و پرطرفدار محسوب می‌شود. به طور متوسط درآمد یک پرستار ساعتی ۴۵.۸۳ دلار کانادا است. حداقل درآمد ساعتی ۴۰.۲۸ دلار و حداکثر ۷۸.۵۴۶ دلار است. این درآمد معمولا با توجه به سابقه یک پرستار است و هر چه یک پرستار با تجربه تر باشد این عدد بیشتر خواهد شد. میزان درآمد سالیانه یک پرستار بر اساس آمار سایت nurseavenue از ۴۱.۳۹۶ هزار دلار کانادا تا ۱۰۳.۴۶۷ هزار دلار در هر استان متفاوت است. اگر شما یک پرستار بدون سابقه کار باشید درآمدتان از ۴۱.۳۹۶ هزار دلار کانادا شروع می‌شود.

بورسیه تحصیلی رشته پرستاری

تحصیل در رشته پرستاری در کانادا برای شهروندان کانادا نیز پر هزینه محسوب می‌شود چه برسد به دانشجویان بین المللی. اما ما این امید را به شما می‌دهیم که در صورتیکه دانشجوی خوبی باشید می‌توانید برای دریافت بورسیه تحصیلی اقدام کنید. معمولا شرایط اخذ بورسیه در هر دانشگاه متفاوت است و شما باید برای دریافت اطلاعات تکمیلی در خصوص بورسیه های تحصیلی رشته پرستاری در کانادا به وب سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید.

مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت پرستاران به کانادا

در هر مقطع تحصیلی که بخواهید به کانادا وارد شوید و پذیرش پرستاری در کانادا بگیرید، باید مدرک زبان آیلس یا تافل داشته باشبد که نمره مورد نیاز با توجه به دانشگاه، مقطع تحصیلی متفاوت است. اگر مدرک پرستاری دارید و قصد دریافت ویزای کاری در رشته پرستاری دارید هم بی نیاز از مدرک زبان نیستید و باید در زمان اقدام، نمره مورد نیاز خود را بررسی کنید.

 

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کانادا

 

 

سخن پایانی

دانشجویان بین المللی برای تحصیل در رشته پرستاری در کانادا باید مراحلی را با موفقیت بگذرانند. شرایط تحصیل در رشته پرستاری در هر دانشگاه که این رشته را ارائه می‌دهد متفاوت است و دانشجویان لازم است برای بررسی شرایط هر مرکز آموزشی به سایت آن مراجعه کنند و شرایط لازم را بررسی کنند. پرستاری در کانادا یکی از شغل های پردرآمد محسوب می‌شود و ورود به این شغل با سخت گیری‌های فراوانی همراه است. پس چنانچه شما متقاضی تحصیل در این رشته در کانادا هستید مطئن باشید که پی از پایان این دوره به آسانی وارد بازار کار می‌شوید و از حقوق و مزایای بالایی در این کشور برخوردار خواهید شد.

nnas.ca ameritech.edu universitystudy.ca

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 1.5 / 5. تعداد آرا : 2

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *