۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

راهنمای دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه آکسفورد

شرایط بورسیه در اکسفورد

دانشگاه آکسفورد یکی از قدیمی‌ترین و بهترین دانشگاه‌های انگلستان با اعتباری در سطح جهان است که در شهر آکسفورد واقع شده. به دلیل شهرت جهانی، رقابت برای تحصیل در این دانشگاه بخصوص در مقطع کارشناسی بسیار بالا است. این دانشگاه آنقدر باستانی‌است که تاریخ دقیق تاسیس آن مشخص نیست اما اسناد باقی‌مانده نشان‌می‌دهد که از سال ۱۰۹۶(اوایل قرن یازدهم) تدریس در آنجا جریان داشته‌است. دانشگاه آکسفورد از دانشکده‌ها و دپارتمان‌های مختلفی تشکیل شده‌است و به طور کلی به چهار بخش تقسیم می‌شود که هریک زیر مجموعه‌ی مربوط به خود را دارند: بخش علوم اجتماعی، بخش ریاضی، بخش فیزیک و علوم زندگی و بخش پزشکی که رتبه یک را در جهان دارد. این دانشگاه همچنین بزرگترین سیستم کتابخانه را در انگلستان دارد.

 

 

چهره‌هایی که در دانشگاه آکسفورد درس خواندند

در دانشگاه آکسفورد مشاهیر زیادی تحصیل نموده اند که شامل ۲۸ نخست وزیر بریتانیا، حداقل ۳۰ رهبر بین المللی، ۵۵ برنده جایزه نوبل و ۱۲۰ برنده مدال المپیک است. دیوید کامرون، نماینده مجلس و نخست وزیر سابق بریتانیا- بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق ایالات متحده،هلن فیلدینگ، نویسنده، امیلیا فاکس، بازیگر، ایندیرا گاندی، نخست وزیر سابق هند، پروفسور استیون هاوکینگ، فیزیکدان و کن لوچ، فیلمساز از جمله این مشاهیر هستند.

طبق آمار بدست آمده در سال ۲۰۲۲، دانشگاه آکسفورد رتبه ۵ ام در سطح جهانی و رتبه دوم در کشور انگلستان است. در این دانشگاه بیش از ۲۵،۰۰۰ دانشجو وجود دارد ( شامل۱۲،۵۱۰ دانشجوی کارشناسی و ۱۳،۰۴۴ دانشجوی کارشناسی ارشد) که ۴۵ درصد آن را (حدود ۱۱،۵۰۰ دانشجو) دانشجوهای بین المللی از ۱۶۰ کشور مختلف تشکیل می‌دهند. بیشترین دانشجوهای خارجی از کشور آمریکا با ۱۶۰۶ دانشجو و بعد از آن چین با ۱،۵۵۶ دانشجو است. تعداد دانشجویان از ایران ۱۸ نفر است که بیشتر آن از دانشجوهای دوره کارشناسی ارشد است. جالب است بدانید که این دانشگاه در حدود ۱۵.۷ بیلیون پوند، مشارکت در اقتصاد انگلستان دارد و بیش از ۲۸،۰۰۰ کار تمام وقت را حمایت می‌کند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: شرایط و هزینه های تحصیل آنلاین در انگلستان
تعدادی از دانش آموختگان دانشگاه اکسفورد

شرایط بورسیه تحصیلی دانشگاه آکسفورد

در کنار تمام امتیازات دانشگاه آکسفورد، تحصیل در ای دانشگاه گران و پرهزینه است اما نکته مهم اینجاست که این دانشگاه بورسیه و کمک هزینه‌های بسیاری را به دانشجویان مستعد خود عرضه می‌کند. با بررسی شرایط بورسیه تحصیلی دانشگاه آکسفورد می توانید شانس خود برای تحصیل این دانشگاه با پرداخت هزینه پایین تر را تجربه کنید. دانشجویان باید توجه داشته‌باشند که قبل از پذیرش بورس تحصیلی Reach Oxford، باید برای ورود به دانشگاه و گرفتن پذیرش از دانشگاه اقدام‌کنند. دانشگاه قادر به پذیرش هرگونه درخواست بورسیه‌ از طرف دانشجویانی که در آکسفورد قبول نشده‌اند یا پذیرش دریافت نکرده‌اند نیست. همچنین دانشگاه مسئولیتی در قبال محتویاتی که توسط سایت‌های دیگر برای تبلیغ این طرح تولید‌ می‌شود ندارد و متقاضیان را به خواندن جزئیات مطرح‌شده از سوی مراجع رسمی دانشگاه دعوت می‌کند.

تعدادی از بورسیه‌های Reach Oxford ( بورسیه‌های دانشجویی آکسفورد سابق) به دانشجویان کشورهای کم‌درآمد ارائه‌می‌شود که به دلایل سیاسی و مالی یا به‌ دلیل عدم برخورداری از امکانات آموزشی مناسب، قادر به تحصیل برای گرفتن مدرک تحصیلی در کشور خود نیستند.

آیا من واجد شرایط‌ دریافت بورسیه دانشگاه آکسفورد هستم؟

 

ملیت\ تابعیتمتقاضیان باید از ملیت کشورهایی باشند که حمایت توسعه رسمی (ODA) را از طرف کمیته کمک به توسعه (DAC) در سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) دریافت کرده‌اند. ایران از جمله این کشورها در لیست مشخص‌شده است.
وضعیت هزینه\پرداخت شهریهوضعیت هزینه\پرداخت شهریه
خارج از کشور

مقطع تحصیلی

کارشناسی

سال تحصیلی

دانشجوی سال جاری یا جدید

رشته تحصیلی

تمام رشته‌های ارائه‌شده در لیست رشته‌های تحصیلی به غیر از رشته‌های پزشکی

کالج

تمام کالج‌ها امکان ارائه‌ی بورس Reach Oxford هرساله را ندارند. اگر توسط کالجی پذیرفته‌شده‌اید که در این طرح شرکت‌نمی‌کند، این شما را از درخواست و دریافت این بورس تحصیلی منع نمی‌کند. اگر درخواست شما پذیرفته شود، ترتیباتی برای انتقال شما بین کالج‌ها داده‌ خواهد شد.

دیگر معیارها\ ضوابط

این نوع بورسیه برای کاندیداهایی مناسب است که پذیرش دریافت‌کرده‌اند و دارای توانمندی آکادمیک بالایی هستند.علاوه بر آن، نیاز مالی و تعهد اجتماعی از معیارهای مهم در انتخاب و گزینش هستند. متقاضیان باید قصد به بازگشت به کشور اقامت بعد از اتمام تحصیل داشته‌باشند. اولویت به دانشجویانی داده‌می‌شود که قبلا در مقطع کارشناسی تحصیل نکرده‌اند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: ۵ توصیه برای افرادی که قصد تحصیل در انگلستان را دارند!

 

چه مواردی را تحت پوشش قرار‌می‌دهد؟

 

مدت زمان

۳ یا ۴ سال بسته به طول دوره تحصیلی

ارزش‌

پرداخت شهریه تحصیلی، کمک هزینه تحصیلی برای مخارج زندگی و سالانه یک بلیط هواپیما به کشور مبدا

تعداد

در حدود ۲ تا ۳ جایزه و فاند دانشجویی در سال

دانشگاه آکسفورد

نحوه درخواست برای بورسیه دانشگاه آکسفورد

  • شما در ابتدا باید ا برای اخذ پذیرش از دانشگاه آکسفورد در مقطع کارشناسی تا تاریخ ۱۵ اکتبر ۲۰۲۱ اقدام نمایید و موفق به گرفتن پذیرش شوید. برای تحصیل در انگلیس آن هم در دانشگاهی مانند آکسفورد بهتر است از مشاوران و متخصصان کمک بگیرید.
  •  اگر موفق به گرفتن پذیرش از دانشگاه آکسفورد برای دوره‌ی کارشناسی شدید، باید به موقع برای دریافت بورسیه اقدام کنید. برای موفقیت در دریافت بورسیه، مدارک ارسالی که مستعد و فعال بودن شما را اثبات کند، مهم است. از راهنمایی مشاوران متخصص کمک بگیرید تا در این مسیر بهتر و دقیق‌تر عمل کنید.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: رشته کسب و کار از پرطرفدارترین رشته‌‌های تحصیلی در انگلستان

 

۳ نکته اساسی

  • اگر به عنوان محقق و پژوهشگر بورسیه دریافت کردید، از شما انتظار می رود سالانه گزارشی در رابطه با فعالیت‌های آکادمیک، اجتماعی و دستاوردهایتان در دانشگاه ارائه‌دهند.
  • دریافت جایزه یا فاند تحصیلی در سال‌های بعدی بسته به رضایت از پیشرفت آکادمیک و تحصیلی فرد دارد.
  • درخواست‌کنندگان باید آگاه باشند که رقابت در این طرح بسیار بالا است.

 

بورسیه تحصیلی در انگلستان، یکی از گزینه‌های پیش رو برای تمام دانشجویان در انگلستان است. این کشور سعی می‌کند با تسهیل شرایط بورسیه تحصیلی در انگلستان راه را برای پیشرفت علمی کلیه افراد فراهم کند که البته به پیشرفت علمی و توسعه کشور منجر خواهد شد. فرصت دریافت بورسیه دانشگاه آکسفورد، برای کلیه دانشجویان مستعد وجود دارد؛ به خصوص اگر این مسیر را در کنار مشاوران با تجربه شرکت بلو اسکای طی کنید.

miemohajerat Oxford wikipedia

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 3.2 / 5. تعداد آرا : 10

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *