۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

رشته کسب و کار از پرطرفدارترین رشته‌‌های تحصیلی در انگلستان

رشته کسب و کار پرطرفدارترین رشته‌ تحصیلی در انگلستان

رشته کسب و کار یا تجارت و رشته‌های مرتبط با آن شامل امور مالی، حسابداری، مدیریت، اقتصاد و … از پرطرفدارترین رشته‌های دانشگاهی در سراسر دنیا هستند؛ به ویژه در مقطع بالاتر از لیسانس و به عنوان رشته تحصیلی در دوره فوق لیسانس در انگلستان و دکترا در انگلستان. واقعیت این است که زندگی هیچ کدام از ما فارغ از دغدغه‌های کسب و کار، تلاش برای رسیدن به موقعیت کاری خوب، راه اندازی کسب وکار فردی، دست یابی به پیشرفت‌های حرفه‌ای و… نیست. هر کسب و کاری، کوچک و بزرگ، به راهنمایی، دانش و مهارت یک کارشناس تحصیل کرده در رشته کسب و کار نیازمند است. به همین دلیل است که فرصت‌های شغلی فراوانی در حوزه‌های مختلف برای فارغ التحصیلان رشته کسب و کار وجود دارد. این افراد اغلب مبالغ بالایی برای حقوق دریافت می‌کنند و درآمدهای رضایت بخشی دارند که انگیزه تحصیل در این رشته و تبدیل شدن به کارشناس کسب و کاری متخصص و حرفه‌ای را بیشتر می‌کند.

یکی از مقاصد رویایی برای کسانی که قصد تحصیل یا ادامه تحصیل در این رشته را دارند، انگلستان است. در درجه اول چون اعتبار علمی بالایی در این رشته در سراسر جهان دارد؛ تنوع دوره‌های کسب و کار ارائه شده از سوی دانشگاه‌های انگلستان از لیسانس تا دوره‌های کوتاه مدت، باعث می‌شود تا هر کسی در هر مقطع تحصیلی، بودجه و زمان بتواند دوره مناسبی برای خودش پیدا کند. ۱۲۰ دانشگاه در کشور انگلستان ارائه دهنده دوره‌های کسب و کار هستند و سالانه ۵۰ هزار دانشجو برای تحصیل در این رشته وارد این دانشگاه‌‌ها می‌شوند.

رشته کسب و کار در کشور انگلستان

رشته کسب و کار چه کاربردهایی دارد؟

رشته تحصیلی تجارت یا همان کسب و کار تمرکز روی یاددهی مهارت‌ها و دانش لازم برای برنامه ریزی، اجرا و پیشبرد یک پروژه یا کسب و کار دارد. دانشجویان این رشته، پس از گذراندن دوره در کلیه امور مربوط به اداره یک کسب و کار مانند امور مالی، بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، هماهنگی درون و بیرون سازمانی درس‌هایی را به صورت تئوری می‌گذرانند. بعد پایان دوره یا همزمان، با گذراندن دوره‌های کاراموزی و اجرای پروژه‌های دانشجویی به مهارت‌های لازم هم دست پیدا می‌کنند.
برای تحصیل در رشته کسب و کار، فرصت‌های تحصیلی بسیاری در قالب دوره‌های مختلف وجود دارد. بعضی‌ها خیلی تخصصی و مربوط به کسب و کار خاصی هستند و برخی دیگر مباحث عمومی را آموزش می‌دهند که در کلیه مشاغل قابل استفاده و استناد باشد. بعضی از این دوره‌ها بر سطح دانش علمی و تئوری دانشجویان تاکید دارند و برخی دیگر بیشتر یک دوره عملی هستند که با تعیین پروژه و در مسیر پیشبرد پروژه آموزش‌های لازم را می‌دهند.

این دوره‌ها به طور عمده در ۲ سطح تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس برگزار می‌شوند. برای کسانی که به دنبال آموزش‌های تخصصی در رشته خاصی هستند، فوق لیسانس انتخاب بهتری است. از سوی دیگر، دوره‌های MBA برای کسانی طراحی شده است که در حوزه‌های کاری خود تجربه و دانش لازم را دارند ولی به جهت رشد و ارتقاء شغل خود نیازمند مهارت‌های مدیریتی هستند. رشته کسب و کار را در هر سطحی به صورت عمومی یا تخصصی که بخوانید به مهارت‌های زیر دست خواهید یافت:

  •  مهارت‌های پایه تحلیل مالی
  • مهارت‌های عمومی IT
  •  دانش آمار
  • مهارت‌های تحقیق
  •  مدیریت شخصی و یادگیری مستقل
  •  مهارت‌های ارتباطی
  • ایده پردازی
  •  کار گروهی
  •  رهبری
  •  حل مسئله و کنترل بحران
  •  تحلیل اطلاعات
  •  هدف گذاری
پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: ۵ توصیه برای افرادی که قصد تحصیل در انگلستان را دارند!
رشته کسب و کار در انگلستان - جستجو شغل مورد نظر

چه موقعیت‌های شغلی با تحصیل در این رشته در دسترس است؟

ترکیب دانش تئوری و تمرین‌های عملی باعث می‌شود تا دانش اموختگان این رشته افراد حاذقی در کار شوند که از سوی صاحبان مشاغل قابل اعتماد هستند؛ به وِیژه اگر در دانشگاهی معتبر این رشته را خوانده باشند. در واقع، اولین پاسخ به سوال معروف که چرا باید تجارت خواند؟ این است: ” فرصت‌های شغلی متعددی پیش روی دانش آموختگان این رشته وجود دارد”.
فارغ التحصیلان رشته کسب و کار که بخواهند در رشته‌های مرتبط با تجارت کار کنند می‌توانند سراغ مشاغل مرتبط با بازاریابی، تبلیغات، خرید و فروش، مدیریت منابع انسانی، بیمه، بانکداری، امور مالی و… بروند. شرکت‌ها با فعالیت بین‌المللی هم همیشه نیازمند نیروهای تحصیل کرده در این رشته هستند.
اگر کسی حتی قصد راه اندازی کسب و کار خودش در حوزه‌ای بسیار متفاوت مانند هنر هم داشته باشد، آموخته‌های این رشته، پیمودن راه را تسهیل می‌کنند.

میانگین هزینه تحصیل در رشته کسب و کار در انگلستان چه قدر است؟

هزینه تحصیل در این رشته با توجه به دانشگاه، سطح تحصیل و نوع دوره متفاوت است امابه طور کلی برای مقطع لیسانس سالانه حدود ۱۴ هزار دلار و در مقاطع بالاتر سالانه حدود ۱۶ هزار دلار معادل ۱۲ هزار پوند خواهد بود.

بهترین دانشگاه‌های انگلستان در رشته کسب و کار کدام هستند؟

در این جدول به ۱۰ دانشگاه برتر انگستان در رشته کسب و کار و تجارت اشاره شده است. هر کدام از این دانشگاه‌های برگزار کننده دوره‌های متعددی از کوتاه مدت تا لیسانس و فوق لیسانس هستند.

نام دانشگاهName Universityنمره کلی از ۱۰۰سطح رضایت دانشجویان از ۵
دانشگاه آکسفوردUniversity of Oxford۱۰۰۴٫۴۵
دانشگاه سنت اندروUniversity of St Andrews۹۴٫۶۴٫۲۸
دانشگاه کالج لندنUCL (University College London)۹۴٫۲۴٫۳۴
مدرسه اقتصاد و سیاست لندنLondon School of Economics and Politics۹۲٫۷۳٫۹۷
دانشگاه استرافکلایدUniversity of Strathclyde۹۲٫۱۳٫۹۹
دانشگاه بتUniversity of Bath۹۲۴٫۱۴
دانشگاه وارویکUniversity of Warwick۹۱٫۱۴٫۱۷
دانشگاه دورهامDurham University۹۰٫۴۴٫۰۷
دانشگاه لندنUniversity of London۸۹٫۱۳٫۸۵
دانشگاه لوف بروLoughborough University۸۸٫۸۴٫۲۱

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: تحصیل در انگلستان بدون نیاز به مدرک زبان
بهترین دانشگاه‌های انگلستان در رشته کسب و کار

میانگین درآمد مشاغل مرتبط با رشته کسب و کار چه قدر است؟

حقوق مورد انتظار یکی از اصلی‌ترین انگیزه‌های هر فردی در انتخاب رشته تحصیلی و در ادامه ان انتخاب شغل است. بلافاصله بعد از پایان تحصیل و با شروع کار نباید انتظار درآمد بالا داشت بلکه با گذشت زمان، کسب تجربه، نشان دادن استعدادها و توانایی‌ها، می‌توان به درآمدهای بالاتر دست یافت. در جدول زیر به درآمد سالانه برخی از شغل‌های مرتبط با رشته کسب و کار اشاره شده است. ارقام گفته شده، درامد در سال‌های اولیه شروع به کار به دلار است:

تجارت بین المللی۶۰۰۰۰
امور مالی۵۵۰۰۰
اقتصاد و تجارت۵۳۰۰۰
حسابداری۵۲۰۰۰
مدیریت منابع انسانی۴۲۰۰۰
مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی۵۸۰۰۰
بازاریابی۴۶۰۰۰
مدیریت کسب و کار۵۱۰۰۰

میانگین درآمد مشاغل مرتبط با این رشته کسب و کار

برای تحصیل در رشته کسب و کار چه پیش نیازهای علمی باید داشت؟

اگر قصد ادامه در تحصیل در رشته کسب و کار را بعد از پایان دوره دبیرستان و در مقطع لیسانس دارید باید دیپلم IB یا ALevel با نمره مورد قبول دانشگاه مورد نظر خود داشته باشید. برای مقاطع فوق لیسانس، داشتن لیسانس با نمره مطلوب دانشگاه لازم و ضروری است. برای ادامه تحصیل در این رشته در هر مقطعی داشتن مدرک آیلس آکادمیک ۷ که هیچ نمره‌ای کمتر از ۶٫۵ هم نباشد، ضروری است. اینها شرایط کلی و عمومی اغلب دانشگاه‌ها هستند اما هر دانشگاهی شروط خاص خودش را هم دارد مثلا برخی دانشگاه‌ها برای مقطع فوق لیسانس، سابقه کاری فرد را هم درخواست می‌کنند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: شرایط سنی تحصیل در انگلستان

 

در این مقاله، مرور کوتاهی بر رشته کسب و کار، دانشگاه‌های معتبر انگلیس در این رشته و بقیه موارد داشتیم اما هم چنان نکات و جزئیات بسیاری ناگفته مانده است که در بررسی دقیق و جزیی نگر قابل گفتن است مثلا واحدهای درسی هر دانشگاه، شرایط دریافت بورسیه یا کمک هزینه تحصیلی، شرایط اقامتی مثل امکان دریافت خوابگاه و… که در فرصت این مقاله نمی‌گنجد اما کارشناسان بلواسکای صبورانه آماده پاسخگویی به تمام سوالات شما برای ادامه تحصیل در این رشته یا سایر رشته‌ها در کشور انگلستان هستند.

complete university guide top universities british council

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا : 2

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *