۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

تحصیل در انگلستان بدون نیاز به مدرک زبان

uk

یکی از بهترین راه‌ها برای مهاجرت به انگلستان، از طریق اخذ ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های انگلستان است. این سوال برای بسیاری از افراد به وجود آمده که آیا برای ادامه ی تحصیل در انگلستان به مدرک زبان نیاز است یا خیر.

در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که آیا ادامه تحصیل در انگلستان بدون نیاز به مدرک زبان انگلیسی امکان پذیر است یا خیر؟ اگر امکان پذیر است با چه شرایطی می‌توان ادامه تحصیل داد و یا چه متقاضیانی و با چه سنی می‌توانند در انگلستان بدون مدرک زبان انگلیسی تحصیل کنند. با توجه به این که انگلستان کشوری انگلیسی زبان است بسیاری از افراد علاقه‌مند هستند که در انگلستان تحصیل کنند. کشور انگلستان تلاش دارد تا بهترین خدمات را به افرادی که قصد تحصیل در انگلستان در مقاطع مختلف تحصیلی را دارند در سطح استانداردهای بین المللی ارائه نماید.

اگر تصمیم خود را برای ادامه تحصیل در دانشگاه های انگلیس گرفته‌اید، خوب است که بدانید باید مهارت‌های خوبی در زبان انگلیسی از خود نشان دهید. آزمون‌های مختلفی وجود دارد که مهارت زبان انگلیسی شما را می‌سنجد. یکی از آنها آزمون آیلتس است که رایج‌ترین آزمون در انگلستان است.

UK colleges2

تحصیل در کالج های انگلستان بدون مدرک زبان

اگر سن شما کمتر از ۱۷ سال باشد برای ادامه تحصیل در کالج ها و مدارس انگلستان نیازی به مدرک زبان انگلیسی نیست.
سطح زبان انگلیسی این افراد از طریق آزمونی که از سوی کالج گرفته می شود، سنجیده خواهد شد که این آزمون به صورت اینترنتی برگزار خواهد شد که اصولا به دلیل سطح ساده این آزمون ۹۰% افراد به راحتی و حتی با سطح متوسط زبان انگلیسی در آن موفق خواهند شد .

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید:
آشنایی با ویزای کار پس از تحصیل در انگلستان (post-study work visa)
UK colleges

تحصیل در دانشگاه های انگلستان بدون مدرک زبان

آزمون آیلتس اولین مانعی است که باید هنگام شروع مراحل درخواست برای دانشگاه در انگلستان پشت سر بگذارید. گرفتن آیلتس مهم است که در انگلیس ماندن شما به این موضوع بستگی دارد. مهارت زبان انگلیسی یکی از پیش نیازهای گرفتن پذیرش تحصیلی انگلستان است. اما آیا می دانید برخی از دانشگاه ها هستند که می‌توانید بدون داشتن مدرک زبان در آنجا تحصیل کنید؟

چنانچه شما برای مقاطع لیسانس در انگلستان، فوق لیسانس در انگلستان و دکترا در انگلستان اقدام به ادامه ی تحصیل کنید، داشتن مدرک زبان و مدرک آیلتس الزامی است. معمولا دانشگاه های انگلستان برای مقطع لیسانس آیلتسی در حدود ۶ ، برای فوق لیسانس آیلتس ۶.۵ و برای دوره ی دکترا آیلتس ۷ را نیاز دارند.

در برخی شرایط خاص، برخی از دانشگاه های انگلیس ممکن است مهارت انگلیسی شما را از طریق آزمون‌های زبان استاندارد ارزیابی نکنند اما به روشی متفاوت مهارت زبان شما را بررسی کند.

شما همیشه باید بررسی کنید که آیا مرکز آموزشی‌ای که قصد تحصیل در آن را دارید سطح زبان انگلیسی شما را از طریق روش‌های مختلف بررسی می‌کنند یا خیر ، بنابراین برای شروع می‌توانید در آزمون‌های زبان شرکت نکنید.

اگر در مدرسه ای تحصیل کرده‌اید که زبان تحصیلی آن به زبان انگلیسی بوده است، دانشگاهی که در آن تحصیل می‌کنید برای اینکه به شما پذیرش دهند به مدرک زبان نیازی ندارد.

در ادامه به بررسی سه موقعیت که دانشجویان برای دریافت پذیرش تحصیلی نیاز به ارائه مدرک زبان ندارند آمده است.

  • دانشگاه مورد نظر شما ممکن است نمره انگلیسی شما را در دبیرستان در نظر بگیرند. علاوه بر این، آنها ممکن است فقط بر روی نمرات سال آخر شما تمرکز کنند. اگر نمره شما در زبان انگلیسی در سالهای ۱۰ و ۱۲ بیش از ۶۰٪ کل نمره باشد، برخی از دانشگاههای خاص می توانند درخواست پذیرش شما را بپذیرند.
  • فرصت دوم همان چیزی است که قبلاً به آن اشاره کردیم: تحصیلات قبلی شما به زبان انگلیسی باشد. امروزه مدارس بسیاری در خارج از انگلستان وجود دارد که آموزش توسط آنها به زبان انگلیسی را ارائه می‌شود. اگر تحصیلات دبیرستان خود را در این نوع موسسات به پایان رسانده باشید و نمرات شما عالی باشد، ممکن است دانشگاههای انگلستان از شما مدرک زبان انگلیسی نخواهند.
  • راه دیگری که شما می‌توانید مدرک زبان انگلیسی ارائه ندهید، داشتن یک مصاحبه آنلاین است. بعضی از دانشگاهها ممکن است از شما بخواهند از طریق اسکایپ با شما به صورت آنلاین مصاحبه کنند تا اگر در یک آزمون زبان شرکت نکرده‌اید، سطح زبان انگلیسی شما را ارزیابی کنند.
پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید:
۱۰ مزایای تحصیل در انگلستان ؛ دلایل قانع‌کننده برای انتخاب

اسامی دانشگاههایی که دانشجویان بدون ارائه مدرک زبان می‌توانند در آنها تحصیل کنند:

  1. دانشگاه شفیلد هالام (Sheffield Hallam University)
  2. دانشگاه وارویک (University of Warwick)
  3. دانشگاه بازل (University of Basel)
  4. دانشگاه بیرمنگام سیتی (Birmingham City University)
  5. دانشگاه بریستول (University of Bristol)
  6. دانشگاه ساوت بنکلندن  (London Southbank University)
  7. دانشگاه بولتون (University of Bolton‎)
  8. دانشگاه پلیموث(University of Plymouth)
  9. دانشگاه آستون(Aston University)
پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید:
کم هزینه ترین دانشگاه های انگلستان

در برخی مواقع اگر شما در آزمون زبان نمره ای کمتر از نمره ی درخواستی دانشگاه مود نظر بگیرید، امکان دارد دانشگاه نمره ی شما را قبول کند ولی یک واحد درسی زبان قبل از شروع ترم تحصیلی به شما ارائه دهد. که این مورد هم بستگی به دانشگاه شما دارد که آیا چنین دوره ای برگزار می‌کند یا خیر. در این آزمون نمره ای که شما کسب می کنید بسیار مهم است. همچنین اگر شما در این آزمون نیم نمره کمتر از نمره زبان درخواستی دانشگاه بگیرید دانشگاه نمره ی شما را قبول خواهد کرد و شما برای شروع ترم جدیدتان اقدام میکنید.

توجه داشته باشید که اگر ۱ یا ۲ سال قبل در یک آزمون زبان شرکت کرده‌اید و نمرات شما بالاتر بوده است، ممکن است برخی از دانشگاه ها از شما نخواهند که مهارت انگلیسی خود را ثابت کنید. علاوه بر این، دانشگاه‌هایی وجود دارند که ممکن است به طور خاص درخواست مدرک زبان نکنند ، اما ممکن است از شما بخواهند که سطح زبان انگلیسی خود را از طریق یک آزمون دیگر ثابت کنید.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید:
۷نکته‌ی مثبت تحصیل در دانشگاه‌های انگلستان
visa

رابطه ویزای تحصیلی انگلستان و مدرک زبان

مهارت انگلیسی شما یکی از شرایط لازم برای دریافت ویزای دانشجویی (Tier 4 عمومی) است. بنابراین اگر دانشگاهی را پیدا کردید که از آزمون زبان چشم پوشی می‌کند، باید از آنها بخواهید مدرکی را که اثبات کند شما واجد شرایط گرفتن ویزای تحصیلی هستید را به شما ارائه کنند.

هنگامی که شما برای اخذ ویزای تحصیلی به سفارت انگلستان می‌روید، سفارت مدرک زبان انگلیسی شما را به عنوان یکی از مدارک اصلی از شما درخواست می نماید. اگر شما مدرک زبانتان را ارائه ندهید و حتی اگر دانشگاه موافقت کند که بدون مدرک زبان به شما پذیرش دهد، متاسفانه سفارت این مورد را نخواهد پذیرفت و ویزای شما رد می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله به مواردی که بدون مدرک زبان می‌توانید در انگلستان تحصیل کنید پرداختیم. همانطور که در مقاله نیز ذکر شد، برای تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان هم برای ورود به کالج های انگلستان و هم دانشگاههای آن راههایی وجود دارد که به طور کامل تمامی آنها را بررسی کردیم. شما می‌توانید برای بررسی شرایط خود و پاسخ به سوالات احتمالی با مشاوران ما در بلو اسکای (Blue Sky) در ارتباط باشید.

studying-in-uk

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا : 2

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *