۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

همه چیز درباره شهر تورنتو در کانادا

Toronto

وقتی به دنبال شهری یا دانشگاهی برای ادامه تحصیل می‌گردید، دانشگاه و اعتبار علمی آن در رشته مورد نظر شما حرف اول را می‌زند اما واقعیت این است که شما باید چند سال در شهر انتخابی خود، میان مردم و با فرهنگشان زندگی کنید. به همین دلیل، در کنار دانشگاه، شهر و مردمانش هم مهم هستند. باید جایی باشد که فرصت شادی کردن در کنار درس خواندن، دوست پیدا کردن و دست یافتن به تجربه‌های جدید برای یک تازه وارد مهیا باشد. تورنتو به عنوان بزرگ‌ترین شهر کانادا و البته پرانرژی‌ترین شهر این کشور، شهر دانشجویی جذابی است. در این مطلب به معرفی تورنتو از منظر یک شهر دانشجویی پرداخته شده تا بدانید چرا دانشجو بودن در تورنتو، از سال‌های خاطره انگیز و پربار زندگی هر فردی می‌شود.

درباره تورنتو

تورنتو مساحتی حدود ۶۳۰ کیلومتر مربع دارد و حدود ۳ میلیون جمعیت را در خود جای داده است. این شهر از شمال به جنوب ۲۱ کیلومتر و از شرق به غرب ۴۳ کیلومتر است و ۴۶ کیلومتر خط ساحلی دارد . از سوی دیگر به پارک‌های جنگلی زیبا منتهی می‌شود. طبیعت زیبا و بکر در نزدیکی تورنتو، از ویژگی‌های طبیعی این شهر است اما تورنتو در کنار زیبایی‌های طبیعی‌اش توسعه شهری چشمگیری داشته است. تورنتو، رتبه چهارم در شهرهای اقتصادی جهان را دارد. هشتمین شهر سبز جهان است و در لیست ۱۰ شهر دنیا با تکنولوژی بالا به چشم می‌خورد. براساس اطلاعات سایت رسمی شهر تورنتو و با استناد به  گزارشی که واحد اطلاعات اکونومیست در سال ۲۰۲۱ منتشر کرد، تورنتو دومین شهر امن جهان از میان ۶۰ شهر در دنیاست.

شهرداری تورنتو توسط شورای شهر اداره  و شخص شهردار به عنوان مدیر اجرایی این تیم با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شود. به جز شورای شهر، ۴ شورای محلی، موضوعات محلی را بررسی می‌کنند. حدود ۴۰ کمیته فرعی  و مشورتی هم از سوی شورای شهر تعیین می‌شوند که اغلب اعضای آن شهروندان داوطلب هستند.

چرا تحصیل در تورنتو

بی‌شک اعتبار علمی و عملکرد موفق دانشگاه‌ها و کالج‌هایی که در شهر تورنتو هستند و ویژگی‌های شهری تورنتو مثل امنیتی که در بالا گفته شد، دلایل اصلی ترغیب یک نفر برای ادامه تحصیل در تورنتو است اما تورنتو امتیازات دیگری هم دارد که می‌تواند بر تصمیم هر فردی برای  ادامه تحصیل در تورنتو مهر تایید بزند.

  • در تورنتو فرصت پیگیری علاقه‌مندی‌های شخصی و فردی وجود دارد. اهل موسیقی، سینما، برنامه‌های ورزشی، ادبیات و برنامه‌های فرهنگی، تئاتر یا هر موضوع دیگری که باشید، تورنتو با برگزاری پی در پی فستیوال‌ها، امکان دنبال کردن و لذت بردن از علاقه‌مندی‌ها را در کنار تحصیل برای شما فراهم می‌کند. اگر می‌خواهید در روزهای دانشجویی، تفریح‌های جذابی هم داشته باشید، تورنتو گزینه مناسبی است.
  •  براساس اطلاعاتی که بخش مطالعات سایت شغل یابی appjobs منتشر می‌کند، تورنتو از نظر داشتن شغل‌های نیمه وقت برای دانشجویان، چهارمین شهر دنیا محسوب می‌شود چون تورنتو، قلب اقتصادی کاناداست و همیشه فرصت‌های شغلی جذابی برای دانشجویان به صورت نیمه وقت دارد. دانشجویان مجاز به ۲۰ ساعت کاردر طول هفته هستند که در زمان تعطیلات تابستانی به ۳۰ ساعت کار در هفته قابل افزایش است.
  •  سیستم حمل و نقل عمومی گسترده در تورنتو شامل مترو، تراموا و اتوبوس، جابه جایی و رفت و آمد را با وجود گستردگی شهر آسان می‌کند. سیستم حمل و نقل کانادا (TTC)، سومین سیستم حمل ونقل بزرگ در شمال آمریکاست. در تورنتو، هم چنین یک سیستم دوچرخه اشتراکی و عمومی وجود دارد که می‌توانید از آن هم بهره ببرید.
  •  در تورنتو، ضمن زندگی در هیاهوی شهری بزرگ، با فاصله کمی می‌توانید به طبیعتی بکر برسید. جزیره تورنتو یا پارک‌های تفریحی حومه این شهر، فرصت کمپ و قایق رانی را ایجاد می‌کنند. در واقع با هزینه کم می‌توانید از تفریحات به سبک کانادایی برخوردار شوید.
toronto

زبان، فرهنگ و بافت اجتماعی تورنتو

تورنتو پایتخت ایالت انتاریو کانادا، پرجمعیت‌ترین شهر این کشور و چهارمین شهر پرجمعیت در امریکای شمالی است اما آنچه تورنتو را متمایز می‌کند، حضور آدم‌ها از ملیت‌های مختلف و درواقع چند فرهنگی بودن این شهر است. اگر به شکل تاریخی به تحولات فرهنگی کانادا نگاهی بیندازیم، ابتدا فرهنگ بومی این کشور، تحت تاثیر فرهنگ کشورهای اروپایی به خصوص فرانسه و انگلیس قرار می‌گیرد و به مرور با ورود مهاجران و فرهنگ‌های مختلف، هر کدام چیزی به فرهنگ کانادایی اضافه می‌کنند و در کنار هم پازل فرهنگی کانادا را می‌سازند.

در نگاه کلی، کانادا و تورنتو به عنوان کلانشهر این کشور، سرزمینی مترقی با تنوع فرهنگی شناخته می‌شوند. دولت فدرال کانادا، در تمام سیاست گذاری‌های خود، چه فرهنگی و چه سایر حوزه‌ها، تاکید چندانی بر اهمیت اجتماعی مهاجران به عنوان محرک ایدئولوژی چند فرهنگی دارد. این دولت در تعریف هویت یا ملیت کانادایی، شکیبایی را جایگزین وفاداری کرده است.

پیر ترودو، پانزدهمین نخست وزیر کانادا در یکی از سخنرانی‌هایش گفت :” در کشوری به وسعت کانادا، یکنواختی و یکدستی، نه مطلوب است ونه ممکن؛ حتی نباید درباره مدل کانادایی به عنوان الگو به توافق برسیم و مردم کشورمان را ترغیب کنیم که این الگو را بپذیرند. سیاستی از این فجیع‌تر برای کانادا وجود ندارد که به همه کانادایی‌ها بگویند شبیه هم باشند. جامعه‌ای که روی یکدستی تاکید می‌کند یعنی عدم تحمل و نفرت در آن وجود دارد”.

در تورنتو بیشتر مردم به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و زبان رسمی این شهر است  اما ۱۶۰ زبان دیگر هم در این شهر صحبت می‌شود که دلیل دیگری از چند فرهنگی بودن و همزیستی مسالمت آمیز ملت‌ها در این کشور است. البته چون انگلیسی و فرانسه، زبان رسمی کشور کاندا هستند، در سطح شهر تورنتو، اغلب راهنماهای شهری به ۲ زبان انگلیسی و فرانسه تنظیم شده‌اند.

تورنتو مرکز فعالیت‌های هنری چون موسیقی، تئاتر، فیلم سازی و حتی ساخت برنامه‌های تلویزیونی محسوب می‌شود. مراکز فرهنگی، موزه‌ها و گالری‌ها، در کنار فستیوال‌های فرهنگی و هنری، حضور در این شهر را جذاب می‌کنند و سالانه ۴۳ میلیون توریست برای  حضور در این برنامه‌ها روانه تورنتو می‌شوند.

تورنتو به عنوان شهر آسمانخراش‌ها و ساختمان‌های بلند هم شناخته می‌شود؛ ساختمانی مانند    CNTOWER که یکی از بلندترین ساختمان‌هایی است که فرصت ایستادن در آسمان را به شما می‌دهد. حضور  ۲ ارکست سمفونیک، ۶ موسسه اپرا، تعداد زیادی تئاتر، موسسه ملی باله کانادا، کتابخانه ملی کانادا و.. در تورنتو، این شهر را در کنار فعالیت‌های اقتصادی به قطب فرهنگی تبدیل کرده است.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: برترین دانشگاه‌ها و کالج‌ های ونکوور کانادا
richard-lautens-torontostar

حمل و نقل عمومی

مترو تورنتو، اصلی‌ترین سیستم حمل ونقل عمومی در این شهر است. خط یک به شکل U، مناطق اصلی شهری را طی می‌کند. خط ۲، شرقی به غربی است و خط ۳ در قسمت شرقی تورنتو واقع شده است. راه اندازی خط ۵ در سال ۲۰۲۲ و خط ۶ در سال ۲۰۲۳ به پایان می‌رسد. ایستگاه صد ساله   UNION در قلب شهر تورنتو، نوسازی شده و ارتقاء پیدا کرده که می‌تواند ترددهای بیشتری را مدیریت کند. در کنار مترو، خطوط گسترده تراموا و اتوبوس، دسترسی به مکان‌هایی را فراهم می‌کنند که از طریق مترو میسر نیست.

تراموا، اتوبوس و متروی تورنتو ، سیستم پرداخت مشترک دارند و در بسیاری از ایستگاه‌های مترو، وسایل حمل و نقل وجابه جایی رایگان برای مسافران بین ایستگاه مترو تا تراموا و اتوبوس پیش بینی شده است. از سوی دیگر، سیستم حمل و نقل عمومی تورنتو به سیستم حمل و نقل حومه تورنتو متصل شده تا برای ساکنان حومه هم رفت و آمد آسان باشد. مسئولان شهری تورنتو برای قسمت‌های تازه گسترش یافته و مناطق جدید شهری، سیستم حمل و نقل ریلی و اتوبوسی به نام GO TRANSIT   طراحی و اجرا کرده‌اند که روزانه مسافران را از مناطق جدید و دور از مرکز تورنتو به ایستگاه UNION، مرکزی‌ترین ایستگاه این شهرمی‌رساند.

فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو، بزرگ‌ترین فرودگاه این کشور است که در غرب تورنتو قرار دارد. قطار سریع السیر پیرسون، مسافران را به ایستگاه UNION می‌رساند. ترمینال COACH  در مرکز شهر تورنتو هم امکان سفر زمینی به سایر شهرهای کانادا را فراهم کرده است.

معرفی مدارس تورنتو

در تورنتو مدارس در ۳ قالب، عمومی، خصوصی و بین المللی فعال هستند. استاندارد آموزشی در تمام این مدارس با هر نظام آموزشی از نظام آموزشی خود کانادا تا نظام آموزشی IB بسیار بالاست.( IB یک نظام آموزشی بین المللی است که بر تجربه شخصی و یادگیری عملی بچه‌ها تاکید دارد). در مدارس بین المللی به دلیل حضور بیشتر بچه‌ها از سایر ملیت‌ها غیر از کانادا، برنامه‌هایی با نگاه جهانی پررنگ‌تر هستند. در این جدول به شناخته شده‌ترین مدارس بین المللی تورنتو اشاره شده است.

حدود هزینه در سال به دلار کاناداسن پذیرش زبان آموزشینظام آموزشینام مدرسه
۳۵۰۰۰-۳۹۰۰۰۴-۱۸انگلیسیIBBranksome Hall
۹۰۰۰-۱۴۰۰۰۴-۱۴انگلیسی – آلمانیکانادایی – آلمانیGerman International School Toronto
۱۶۰۰۰-۱۹۰۰۰ ۳-۱۴انگلیسیIBWalden International School
۲۶۰۰۰۱۴-۱۸انگلیسیکانادایی – بین المللیTAIE International Institute
۱۸۰۰۰ ۱۴-۱۸انگلیسیکاناداییKeystone International Secondary School

 

معروف‌ترین کالج‌های تورنتو

  • کالج جورج براون (George Brown College)

این کالج، ۱۶۰ برنامه آموزشی را سالانه اجرا می‌کند و از نظر تنوع رشته تحصیلی، بزرگ‌ترین کالج تورنتو محسوب می‌شود. در کالج جورج براون، کلیه برنامه‌های آموزشی به گونه‌های طراحی شده‌اند که با واحدهای عملی همراه باشند و دانشجویان بتوانند ضمن کسب دانش، مهارت آموزی کنند. این کالج، برنامه‌های حمایتی متعددی هم برای دانشجویان خارجی دارد.

  • کالج سنکا  (Seneca College)

کالج سنکا به عنوان یک موسه آموزشی بر این اعتقاد است که آموزش چیزی فراتر از کلاس است. این کالج با ارائه ۵۰۰ موقعیت کاری در کنار ۱۸۰ برنامه درسی سعی می‌کند این فرصت را برای دانشجویان فراهم کند که در کنار دریافت مدرک، یادگیری گسترده‌ای داشته باشند.

  • کالج هامبر  (Humber College)

کالج هامبر  یکی از موفق‌ترین کالج‌های تورنتو در جذب دانشجویان خارجی بوده که این موفقیت به دلیل کیفیت بالای خدمات، سطح علمی و ارائه مدارک مختلف تحصیلی است.

  • کالج سنتنیال (Centennial College)

کالج سنتنیال با داشتن ۵ مجموعه آموزشی در سطح شهر تورنتو، بزرگ‌ترین کالج این شهر از نظر ساختمانی است و سالانه ۹۰۰۰ دانشجوی خارجی را جذب می‌کند.

  • کالج آلگونکویین  (Algonquin College)

این کالج هم با ارائه ۲۰۰ برنامه درسی یکی از بزرگ‌ترین کالج‌های تورنتوست اما بیشتر شهرتش به دلیل ارائه امکانات مدرن آموزشی است.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: تحصیل در ۱۰ کالج برتر تورنتو

 

معروف‌ترین دانشگاه‌های تورنتو

تورنتو دارای ۵ دانشگاه است که ۴ تا از این دانشگاه‌ها در مرکز شهر تورنتو قرا گرفته‌اند:

  • دانشگاه هنر و طراحی انتاریو (Ontario College of Art & Design University) که با نام مخفف OCAD شناخته می‌شود.
  • دانشگاه رایرسون  (Ryerson University)
  • دانشگاه فرانسه زبان انتاریو (Université de l’Ontario français)
  • دانشگاه تورنتو (University of Toronto)

و دانشگاه یورک (York University)  که تنها دانشگاه خارج از مرکز شهر تورنتو است.

 

canada

محله‌های دانشجویی در تورنتو

از محله‌هایی چون سنت لورنس (saint Lawrence) ، آنکس(ANEX)، وان متروپولیتن سنتر (Vaughan Metropolitan Centre )و لارنس هایتز( Lawrence Heights) می‌توان به عنوان محله‌هایی دانشجویی در تورنتو نام برد که بستگی دارد در کدام دانشگاه یا کالج تحصیل می‌کنید. نزدیکی به دانشگاه، دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی، وجود آپارتمان‌های مناسب دانشجویان، وجود اتاق‌های کرایه‌ی و… این محله‌ها را تبدیل به مناطقی مناسب دانشجویان کرده است.

نکات کاربردی برای زندگی دانشجویی در تورنتو

حالا که قرار است چند سالی در کانادا زندگی کنید، استفاده از تجربیاتی به شما کمک می‌کند تا این دوران را راحت‌تر پشت سر بگذارید و اقامت شیرین‌تری داشته باشید.

  • پذیرش سایر فرهنگ‌ها و ملیت‌ها در کانادا، بسیار بالاست؛ پس در محله خود گوشه گیر نباشید. در محله قدم بزنید، با مردم محلی صحبت کنید تا هم مهارت‌های زبان شما با سرعت بیشتری پیشرفت کند و هم حس غربت زودتر از بین برود.
  • وقت شناسی نکته بسیار مهمی در میان کانادایی‌هاست. هیچ وقت دیر نکنید؛ زمانی بیشتر از معمول برای رسیدن به قرارهایی خود در نظر بگیرید تا با دیررسیدن آنها را نرنجانید.
  • “لطفا ” و ” متشکرم”، ۲ کلمه کلیدی در میان کانادایی‌هاست. از میزان استفاده آن تعجب نکنید و تا می‌توانید به کار ببرید.
  • از جمله تفاوت‌های آموزشی در کانادا نسبت به سایر کشورها، طولانی بودن سخنرانی‌های آموزشی و پژوهشی است. خودتان را برای سخنرانی‌های ۳ ساعته آماده کنید.
  • یکی از بزرگ‌ترین امتیازات کانادا برای دانشجویان، انجام کار پاره وقت است؛ نه فقط با نگاه مالی، بلکه برای یک تجربه و مفید، کار پاره وقت را امتحان کنید.
  • خودتان را برای زمستان‌های طولانی آماده کنید و مجهز باشید. روزهای طولانی در تورنتو دما بین ۰ تا ۱۰ خواهد بود، در نتیجه نیاز به لباس‌های مخصوصی دارید که بهتر است در خود کانادا تهیه کنید.
  • در کل تورنتو شهر گرانی است و جدا از هزینه تحصیل، هزینه زندگی در این شهر بین ۷۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار کانادا خواهد بود. بهتر است برنامه ریزی‌های اقتصادی مناسب با هزینه‌های این شهر داشته باشید.
  • وقتی به عنوان دانشجو در کانادا هستید، هزینه بیماری و درمان بسیار بالاست ولی اغلب دانشگاه‌ها برنامه‌های پزشکی برای دانشجویان در نظر می‌گیرند. بهتر است با ورود به دانشگاه، از این برنامه‌ها مطلع شوید.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: معرفی ۵ محله مناسب برای زندگی دانشجویی در تورنتو کانادا

 

سخن پایانی

تورنتو می‌تواند همان شهر دوست داشتنی برای گذراندن ‌دوران دانشجویی، ثبت خاطرات خوش، کسب دانش روز و مهارت های لازم برای ورود به دنیای کار حرفه ای باشد ولی مثل هر کار دیگری بی گدار به آب نزنید و در کنار اطلاعات کاربردی، از متخصصین مشاوره بگیرید. ما، با داشتن پرونده‌های پذیرش دانشجویی در رشته های مختلف در تورنتو، می توانیم دقیق ترین مشاوره ها را در اختیار شما بگذاریم. برای هماهنگی و گرفتن اطلاعات بیشتر در زمینه پذیرش دانشگاهی و ویزای دانشجویی با مشاوران ما در بلو اسکای (BlueSky) در ارتباط باشید.

uniacco toronto.ca appjobs

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا : 2

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *