۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

آزمون bmat؛ آزمون ورودی رشته پزشکی در انگلستان

توضیح آزمون BMAT در مجله بلو اسکای

اگر قصد تحصیل در یکی از رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و علوم بیومدیکال در دانشگاه‌های انگلستان، سنگاپور، اسپانیا، مالزی، تایلند و هلند را دارید، باید در آزمون bmat، شرکت کنید. با کسب نمره قبولی در این آزمون می‌توانید برای مهاجرت تحصیلی و تحصیل در یکی از رشته‌های نام برده اقدام کنید. اما توضیح کامل در مورد آزمون ورودی پزشکی انگلیس یا همان آزمون bmat، مراحل و شرایط برگزاری، محتوای آزمون و نحوه ثبت نام در چند خط نمی‌گنجد؛ بنابراین اگر قصد شرکت در این آزمون را دارید، مطالعه این مقاله به همه سوالات شما پاسخ خواهد داد.

آزمون bmat چیست؟

آزمون BMAT یا Biomedical Admissions Test یک آزمون استاندارد برای ارزیابی دانش و مهارت‌های داوطلبان برای برخی از رشته‌های علوم پزشکی و بیولوژیکی، از جمله پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی در دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی است. برای تحصیل پزشکی در انگلستان یا کشورهای دیگری مثل سنگاپور، اسپانیا، مالزی، تایلند و هلند، کسب نمره قبولی در این آزمون یکی از شرایط مهم است.

این آزمون برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ در دانشگاه آکسفورد و برای شاخه‌های پزشکی و فیزیولوژی استفاده شد. پس از آن دانشگاه کمبریج برای پزشکی و علوم دامپزشکی و دانشگاه کالج لندن (UCL) برای پزشکی، قبولی در این آزمون را یکی از شرایط پذیرش قرار دادند. امروز نیز Biomedical Admissions Test به‌عنوان یکی از آزمون‌های معتبر در دنیا شناخته شده که توسط سازمان Cambridge Assessment Admissions Testing یا به اختصار (CAT) که بخشی از دانشگاه کمبریج است، برگزار می‌شود.

آزمون bmat؛ آزمون ورودی رشته پزشکی در انگلستان

محتوای آزمون BMAT؛ ارزیابی استعداد، دانش و مهارت‌های نوشتاری

کسب قبولی در این آزمون، یکی از شرایط تحصیل در انگلستان در شاخه‌های پزشکی است. ازآنجایی‌که هر سال تعداد بسیاری درخواست از بهترین دانشجویان سراسر جهان برای ورود به رشته‌های شاخه پزشکی به دانشگاه‌هایی مثل آکسفورد، کمبریج یا کالج لندن ارسال می‌شود. این دانشگاه‌ها با ارزیابی همه داوطلبان در شرایطی برابر، مهارت و دانش افراد را مورد‌بررسی قرار می‌دهد تا مستعدترین دانشجویان برای ادامه تحصیل در این دانشگاه‌ها انتخاب شوند. به‌طور‌کلی، آزمون BMAT یک آزمون کتبی دو ساعته (۱۲۰ دقیقه) متشکل از ۶۲ سوال تستی و ۳ سوال تشریحی در سه بخش است:

  • استعداد و مهارت‌ها (Aptitude and Skills): این بخش با هدف سنجش مهارت‌های عمومی حل مسئله داوطلبان است. سوالات این بخش شامل مسائل ریاضی، استدلال منطقی و تفکر انتقادی می‌شود.
  • دانش علمی و کاربردها (Scientific Knowledge and Applications): این بخش با هدف سنجش دانش علمی و ریاضیات داوطلبان است. سوالات این بخش شامل مسائل علوم زیستی، فیزیکی و شیمیایی می‌شود.
  • مهارت نوشتاری (Writing Task): این بخش با هدف سنجش مهارت‌های ارتباط کتبی داوطلبان است. داوطلبان باید در این بخش در پاسخ به یک سوال محرک، یک مقاله ۲۵۰ کلمه‌ای بنویسند.

سوالات آزمون برای هر شاخه متفاوت است و نمره آزمون شما با نمرات سایر دانش آموزانی که برای همان دوره درخواست داده‌اند، قیاس می‌شود. برای شرکت در این آزمون نیاز به داشتن زبان انگلیسی دارید. اما برای برخی رشته‌ها امکان تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان وجود دارد. برای بررسی این رشته‌ها می‌توانید از موسسات و مشاورین مهاجرتی یا سایت‌های رسمی دانشگاه‌ها استفاده کنید.

آزمون BMAT؛ یک آزمون کتبی دو ساعته

شرایط شرکت در آزمون BMAT

آزمون BMAT معمولاً دو بار در سال یک بار در اوایل پاییز (اکتبر) و بار دیگر در اواخر بهار یا اوایل تابستان برگزار می‌شود. برای شرکت در این آزمون نیز به مدارک و شرایط زیر نیاز دارید:

  • حداقل ۱۶ سال سن داشته باشند.
  • مدرک دیپلم دبیرستان یا معادل آن را داشته باشند.
  • آشنایی کافی با زبان انگلیسی داشته باشند.

هزینه شرکت در آزمون BMAT در سال ۲۰۲۳، ۲۱۶ دلار آمریکا بوده که برای سال آینده امکان افزایش دارد. علاوه‌بر این مبلغ، برای مهاجرت تحصیلی باید بتوانید هزینه تحصیل در انگلیس یا هر کشور دیگری را نیز پرداخت کنید. حتی برخی کشورها از شما مبلغ مشخصی را به‌عنوان هزینه هنگام مهاجرت درخواست می‌کنند.

آشنایی کافی با زبان انگلیسی؛ یکی از شرایط ثبت نام در آزمون بی‌مت

نحوه ثبت نام در آزمون BMAT چگونه است؟

ثبت نام برای آزمون BMAT، که یکی از شرایط تحصیل در انگلستان در شاخه‌های پزشکی به شمار می‌رود، معمولاً از طریق وب‌سایت Cambridge Assessment Admissions Testing یا مراکز آزمون مجاز در کشورهای مختلف انجام می‌شود. داوطلبان باید فرم ثبت‌نام را پر کنند، مدارک لازم را ارائه دهند و هزینه ثبت‌نام را پرداخت کنند. مهلت‌ ثبت‌نام و دستورالعمل‌های مربوط به فرآیند ثبت‌نام، همچنین نیازمندی‌های خاصی که ممکن است برای داوطلبان بین‌المللی وجود داشته باشد، قبل از آزمون در سایت Cambridge Assessment Admissions Testing اعلام می‌شود؛ بنابراین اگر قصد شرکت در آزمون BMAT را دارید، پیشنهاد می‌شود قبل از ثبت‌نام، حتما این سایت را بررسی کنید.

ثبت نام در آزمون بیمت؛ با مراجعه به سایت رسمی یا مراکز آزمون مجاز 

شرکت در آزمون BMAT؛ راهی برای ورود به رشته پزشکی در دانشگاه‌های مطرح

آزمون BMAT یا Biomedical Admissions Test یک آزمون استاندارد برای ارزیابی دانش و مهارت‌های داوطلبان برای برخی از رشته‌های علوم پزشکی و بیولوژیکی، از جمله پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی در دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی است. این آزمون برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ اجرا شد و از آن زمان تاکنون به یکی از آزمون‌های معتبر برای ارزیابی متقاضیان رشته پزشکی تبدیل شده است. اگر همچنان پس از مطالعه این مقاله، سوال یا ابهامی در مورد آزمون BMAT دارید، با استفاده از خدمات مشاوره مجموعه بلو اسکای، به همه سوالات شما پاسخ داده می‌شود. برای دریافت مشاوره، با شماره درج شده در سایت تماس بگیرید.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا : 0

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *