۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

تحصیلات آکادمیک و آموزش فوتبال در کالج ابی منچستر انگلیس

تحصیلات آکادمیک و آموزش فوتبال در کالج ابی منچستر انگلیس

دوره تحصیلات آکادمیک و آموزش فوتبال در کالج ابی منچستر انگلیس یک دوره آموزشی فوق العاده و هیجان انگیز برای دانش آموزان دختر و پسری است که ۱۴ سال یا بیشتر داشته و میل و اشتیاق زیادی به فوتبال دارند. این دوره می‌تواند ضمن گذراندن دوره  GCSE، A-LEVEL، آموزش‌های ترکیبی و یا برنامه بنیاد بین‌المللی در صبح‌ها و همچنین برگزاری جلسات آموزشی فوتبال توسط مربیان حرفه‌ای در بعد از ظهرهاست.

شرکت در دوره فوتبال آکادمی‌ ابی منچستر می‌تواند فرصتی منحصر به فرد برای دانش آموزان باشد چون  در کنار کسب صلاحیت و شرایط لازم برای ورود به دانشگاه می‌توانند در یک سری آموزش‌ها و تمرینات فشرده و منظم فوتبال شرکت کرده و در  در فوتبال حرفه‌ای یا نیمه حرفه‌ای حضور داشته باشند.

آموزش و تمرینات فوتبال هیچ تاثیری بر روی سرفصل‌های آموزشی نخواهند داشت و فقط برنامه‌ای مازاد است.

همچنین در مورد مدرسه فوتبال منچستر سیتی نیز مطالعه کنید.

معرفی دوره‌های فوتبال منچستر ابی

شما می‌توانید در این دوره دو مسیر را انتخاب کنید که در ادامه معرفی کرده ایم.

1.    دوره فوتبال نخبگان

این دوره برای دانش آموزشی که در فوتبالیست شدن جدی هستند، مناسب خواهد بود. چراکه باید انگیزه و تعهد لازم برای ۵ روز تمرین عصرگاهی در طی هفته را داشته باشد. همچنین دانش اموز باید استعداد واقعی فوتبال خود را نشان داده و آرزو داشته باشد در حرفه‌ای مرتبط با فوتبال پیشرفت کند.

2.    دوره رشد فوتبال

این دوره برای کسانی مناسب است که عاشق فوتبال هستند و مایلند بازی خود را بهبود بخشند. افرادی که فوتبال را به عنوان ورزشی فوق‌العاده دنبال می‌کنند اما پیشرفت در یک دوره دانشگاهی با رشته‌ای متفاوت را نیز مد نظر دارند می‌توانند این دوره را انتخاب کنند. دانش آموزان در این دوره حداکثر ۳ روز تمرین عصرگاهی خواهند داشت.

انواع دوره‌های آکادمیک فوتبال در کالج ابی منچستر

دانشجویان می‌توانند بسته به سطح زبان انگلیسی خود، یکی از مسیرهای آموزشی زیر را دنبال کنند. همچنین در صورت شرکت در دوره فوتبال نخبگان، دوره شما محدودتر خواهد بود.

سطح A (2 یا ۳ سال)

  • زیست شناسی، شیمی، ریاضیات و فیزیک (۳ مورد از این ۴ مورد قابل انتخاب است)
  • مطالعات بازرگانی، اقتصاد و ریاضیات

بسته به دروس ممکن است  دانش آموزانی که قبلا سال اول خود را در جایی دیگر گذرانده‌اند، در سال دوم سطح A پذیرفته شوند.

برنامه بنیاد بین المللی (۱ یا ۲ سال یا ۱۸ ماه)

  • مسیر کسب و کار
  • مسیر علم
  • مسیر مهندسی
  • مسیر ورزش

دانشجویانی که تمایل به شرکت در برنامه یک ساله بنیاد بین المللی دارند، بایستی قبلا سابقه تحصیل در سال اول سطح ۳ و همچنین کسب نمره حداقلی ۶ در آ زمون IELTS UKVI ( آزمونی مورد نیاز برای اخذ ویزای کشور انگلستان) را در پرونده خود داشته باشند.

GCSES (1 یا ۲ سال یا ۱۸ ماه)

اکثر موضوعات آموزشی در این دوره گنجانده شده است. این مسیر دانشجویان را قادر می‌سازد تا در طیف وسیعی از دانشکده‌ها برای ادامه تحصیل درخواست دهند؛ البته که می‌توانند برای دوره‌های غیر ورزشی نیز درخواست دهند.

تنوع موضوعات و مدارک ارائه شده به دانشجویان، انعطاف پذیری بالایی را به آنها در مسیر آموزش ارائه می‌دهد. به آنها در قالب کلاس‌های کوچک (نهایتا ۱۲ نفر در هر کلاس) آموزش داده شده و این آموزش‌ها همگی از روال برنامه‌های کالج اَبی منچستر پیروی می‌کنند.

برنامه‌های یک یا دو ترمی

دانشجویانی که مایلند صرفا برای مدت زمان کوتاهی در یک دوره آموزشی شرکت کنند، می‌بایست با کالج تماس گرفته تا از موضوعاتی که می‌توانند در آن ثبت نام کنند، مطلع شوند.

برنامه روتین روزمره آکادمی فوتبال‌ ابی منچستر چگونه است؟‌

  • دانشجویان در برنامه تحصیلی انتخابی خود، هر روز هفته از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۳:۰۵ بعد از ظهر در پردیس یا محوطه دانشگاه اَبی منچستر، کلاس‌های آکادمیک خواهند داشت.
  • هر روز بعد از ظهر دو ساعت تمرین فوتبال توسط مربیان حرفه‌ای و با تجربه برگزار می‌شود.
  • دانشجویان می‌توانند برنامه‌های تناسب اندام خود را برای هنگام غروب برنامه ریزی کرده و همچنین می‌توانند در برنامه‌ها و کلاس‌های آموزشی و تقویتی دانشکده شرکت کنند.

یک روز معمولی برای یک فوتبالیست حرفه‌ای و زبده به این شکل است :

۷.۳۰ الی ۸.۰۰ صبحانه

۸.۴۰ – ۹.۲۰ مطالعه اولیه

۹.۳۰ – ۱۳.۰۵ مرور دروس

۱۳.۰۵ – ۱۳.۳۰ ناهار و حرکت به سوی محل آموزش

۱۴:۰۰ الی ۱۶:۰۰ جلسه تمرین فوتبال

۱۶.۳۰ بازگشت به مهمانخانه شبانه روزی / خانواده میزبان *

۱۸:۰۰ عصرانه

* خانواده میزبان ، خانواده‌ای است که فردی غریبه را که عموما اهل کشوری دیگری است و دارای فرهنگ متفاوتی نیز است به منزل خود دعوت کرده و ب از وی پذیرایی می‌کنند.

سرفصل‌های دوره آموزشی فوتبال

موضوعات آموزشی

موارد زیر در جلسات آموزشی تیم ارائه خواهد شد :

  • تکنیک‌های پایه : دریبل زدن، دویدن با توپ، پاس و دریافت، تصمیم گیری، یافتن فضا، افزایش مالکیت، کار انفرادی و بازی ترکیبی، بازی حمایتی و برگشت
  • دفاع : با تعداد مناسب و ریکاوری
  • حمله : انتقال به ضد حمله و حمله در زمانی که تعداد آنها بیشتر باشد
  • پایان : تکرار شوت، سانتر و تمام کنندگی، تمام کنندگی انفرادی و ترکیبی و تمام کنندگی تک به تک
  • شکل و ترکیب تیم

موضوعات زیر در جلسات آموزش فردی ارائه خواهد شد :

  • قدرت، سرعت و انعطاف پذیری
  • استقامت هوازی – پیوسته و با فاصله
  • استقامت عضلانی

آنالیز ویدئویی

هر مسابقه و رقابت توسط سیستم ویدیوئی تصویر چندگانه کنترل از راه دور ضبط می‌شود. این ویژگی به سرمربی این امکان را می‌دهد تا آنالیز ویدئویی بازی را پس از بازی با تیم انجام دهد. همچنین، لینک‌هایی به تمام فیلم‌ها، نکات برجسته مسابقه و داده‌های فردی برای هر بازیکن در دسترس است.

رژیم غذایی و تغذیه

توصیه‌های رژیم غذایی و تغذیه با زندگی روزمره در این آکادمی همراه شده است. اهمیت یک رژیم غذایی مناسب و نحوه مدیریت تغذیه همیشه مورد تاکید است و در برنامه‌های روزانه به صورت دقیق مورد توجه قرار گیرد.

آشنایی با مربیان فوتبال آکادمی ابی منچستر

دیوید ریون – سرمربی آکادمی فوتبال

دیوید ریون ، ۱۴ سال به عنوان یک فوتبالیست حرفه‌ای در باشگاه‌های انگلستان و اسکاتلند فعالیت داشته است. دیوید علاوه بر بازی در لیگ برتر انگلیس، لیگ برتر اسکاتلند، لیگ ۱ و لیگ ۲، در اروپا و در فینال جام حذفی شرکت کرده است و در سال ۲۰۱۵ با تیم اینورنس کالدونین تیستل در فینال جام اسکاتلند به پیروزی دست یافته است.

او به عنوان یک مدافع میانی با بازی در تیم فوتبال جوانان برای ترانمر روورز شروع کرد، درست قبل از اینکه در سال ۲۰۰۴ به لیورپول نقل مکان کند. جایی که به توصیه مربیان تیم اصلی، ابتدا بازی در پست دفاع کناری را آغاز کرد. این همان موقعیت ایده‌آلی بود که در سال ۲۰۰۶ با رفتن به کارلایل در لیگ یک برای خودش پیدا کرد. او پس از حضور در شروزبری تاون و ترانمر، با تری بوچر در اینورنس قرارداد امضا کرد.

دیوید در سال ۲۰۱۴ به همراه تیم کیلی در جام اتحادیه اسکاتلند نایب قهرمان شد و سپس در سال ۲۰۱۵ به مدال نقره رسید، همان سالی که آنها در لیگ برتر اسکاتلند نیز سوم شدند. در زمان حضور در این باشگاه، او مسیر مربیگری خود را آغاز کرد و در سال ۲۰۱۵ مدرک B یوفا و در سال ۲۰۱۷ مدرک A خود را دریافت کرد و تیم‌های جوانان باشگاه را آموزش داد. با حرکت به سمت جنوب در سال ۲۰۱۷ ، دیوید در تیم‌های راکسام، وارینگتون تاون و مارین بازی کرد.

دیوید اکنون به عنوان دستیار مدیر و همچنین کوچینگ با IHM ، به باشگاه وارینگتون تاون بازگشته است. او در رکهام و اورتون نیز مربیگری کرده است. دیوید به عنوان یک مربی تلاش می‌کند تا اطمینان حاصل کند که بازیکنان اعتقاد، تمایل به پیروزی و نظم و انضباط لازم برای نشان دادن خود و تیمشان را داشته باشند.

Sam Launey – مربی اصلی و مدرس IFP

سم لونی ، سفر فوتبالی خود را از پرتغال و با حرفه دروازه بانی آغاز کرد و در بدو ورود به بریتانیا، درخواست او برای بازی در برنتفورد FC مورد بررسی قرار گرفت. سم به مدت ۵ سال در این آکادمی بازی کرد. او سپس قبل از رفتن به دانشگاه برای تحصیل در رشته مربیگری ورزشی، برای آلدرشات تاون بازی کرد. وی سپس شروع به بازی فوتبال در سطح نیمه حرفه‌ای کرد و چندین بار در باشگاه‌های اطراف میدلندز و لندن مانند کامبرلی تاون، لیتلتون، چشونت و اخیراً لندن کولنی بازی کرد.

سم علاوه بر بازی، مربیگری فوتبال را در سن ۱۴ سالگی در مجموعه‌ای به نام لیتل کیکرز آغاز کرد و به بچه‌های ۲ تا ۵ ساله آموزش می‌داد و این اتفاق زمینه ساز عشق او به مربیگری شد. سم سپس مدال‌های سطح ۲ FA خود را در حوزه دروازه‌بانی دریافت کرد. وی در حالی که در دانشگاه تحصیل می‌کرد، در وست برومویچ آلبیون شروع به کار کرد و در این باشگاه به مدت ۳ سال مربیگری نمود.

سم علاقه شدیدی به پیشرفت دارد و به بازیکنان/دانشجویان کمک می‌کند تا نه تنها بازیکنان بهتری شوند، بلکه بتوانند به افراد بهتری در خارج از زمین نیز تبدیل شوند. او از مربیگری، آموزش عناصر فنی و تاکتیکی فوتبال و آموزش به بازیکنان جهت درک بهتر بازی و در نتیجه افزایش عملکرد تیمی و فردی لذت می‌برد. سم همچنین مشتاق لذت بردن بازیکنان از فوتبال و همچنین آزادی در ارائه خلاقیت و توانایی‌های فردی آنها می‌باشد.

امکانات آموزشی

تمرینات فوتبال در مراکز آموزشی مدرن و پیشرفته در مکانی که فاصله کوتاهی تا کالج دارد، برگزار می‌شود. به طوری که رفت و آمد به محل برگزاری تمرین، بدون هزینه اضافی انجام می‌پذیرد.

امکانات زمین تمرینی عبارتند از :

  • زمین فوتبال مدرن ۳G با بازی‌های ۵، ۷، ۹ و ۱۱ نفره
  • سالن ورزشی چند منظوره
  • رختکن
  • سالن بدنسازی

VEO

تجزیه و تحلیل کلیه مسابقات که از طریق ضبط‌کننده‌های کنترل از راه دور ویدئویی چند نمایشی ضبط می‌گردد. این ویژگی به سرمربی این امکان را می‌دهد تا پس از هر بازی، به همراه تیم تجزیه و تحلیل کامل بازی را انجام دهد. همچنین پیوندهای آنلاین به تمام فیلم‌ها ، نکات برجسته مسابقه و تحرکات فردی برای هر بازیکن در دسترس است.

امکانات سالن بدنسازی

فوتبالیست‌های حاضر در دوره نخبگان، عضویت رایگان سالن بدنسازی مرکز شهر منچستر که در فاصله کوتاهی از خوابگاه شبانه روزی قرار دارد را دریافت می‌کنند. این امکانات عبارتند از یک فضای باز بزرگ، تجهیزات کاردیو و مقاومتی، تمرینات کاربردی، استودیو تمرین گروهی و استودیو اسپین.

دانش آموزان دوره نخبگان از سالن ورزشی The Gym به عنوان بخشی از برنامه ورزشی خود استفاده می‌کنند، البته که می‌توانند در اوقات فراغت خود نیز از آن استفاده کنند.

برنامه پیشرفت یا توسعه ، شامل عضویت در ورزشگاه نمی‌شود، با این حال توصیه می‌شود دانشجویانی که در برنامه پیشرفت عضو هستند، به باشگاه بدنسازی بپیوندند تا در زمان‌های خارج از تمرین، روی قدرت و تناسب اندام خود کار کنند.

شرایط ورود به دوره فوتبال کالج ابی منچستر

تحصیلات آکادمیک و آموزش فوتبال در کالج ابی منچستر انگلیس

برنامه فوتبال نخبگان

برای قبولی در برنامه فوتبال نخبگان، باید شواهد و مدارکی را ارائه کنید که نشان دهد شما فوتبال بازی کرده اید و به این ورزش تعهد دارید.

در زمان درخواست باید مدارک زیر را ارسال کنید:

  • یک نامه از مربی فعلی شما – از باشگاه یا مدرسه تان
  • هر مدرک دیگری که دال بر نشان دادن تجربه فوتبالی شما باشد

اینکه مناسب شما برای پذیرش در این دوره مناسب هستید یا خیر، در مصاحبه مشخص خواهد شد.

سطح A

این برنامه به طور معمول یک برنامه دو ساله است، اگرچه در شرایط خاص ممکن است به صورت سه ساله نیز انجام پذیرد.

برای قرار گرفتن در گروه دانشجویان سطح A بایستی :

  • مدرک گذراندن موفق دوره GCSE یا IGCSE یا مدرک معادل آن در کشور خود (اگر اهل بریتانیا نیستید) را داشته باشید و نمرات قبولی خوبی در حداقل پنج موضوع کسب کرده باشید، از جمله مواردی که باید در سطح A آموزش داده شوند.
  • تا شروع سال تحصیلی یعنی اول شهریور، حداقل ۱۶ سال سن داشته باشید.
  • در صورتی که نمره GCSE یا IGCSE در زبان انگلیسی کسب نکرده باشید، حداقل نمره IELTS یعنی ۵.۵ را برای UKVI کسب کرده باشید.

برنامه بنیاد بین المللی (IFP)

این برنامه فقط برای دانش آموزان که پاسپورت بریتانیایی ندارند، طراحی شده است که می‌تواند یک یا دو سال به طول انجامد.

شرایط ورود دانشجویان IFP یک ساله عبارت است از:

  • GCSE یا IGCSE یا مدرک معادل آن را در کشور خود با موفقیت به پایان رسانده باشند و حداقل در پنج موضوع نمرات قبولی خوبی کسب کرده باشند.
  • همچنین یک سال تحصیل در سطح A یا معادل آن را در کشور خود گذرانده باشند
  • تا شروع سال تحصیلی آکادمی، یعنی اول شهریور، حداقل ۱۷ سال سن داشته باشند
  • در صورتی که نمره GCSE یا IGCSE در زبان انگلیسی کسب نکرده باشند، حداقل نمره IELTS یعنی ۶.۰ را برای UKVI در مسیرهای تجاری یا علمی کسب کرده باشند.

شرایط ورود دانشجویان IFP دو ساله عبارت است از :

  • GCSE یا IGCSE یا مدرک معادل آن را در کشور خود با موفقیت به پایان رسانده باشند و نمرات قبولی خوبی را کسب کرده باشند.
  • تا شروع سال تحصیلی آکادمی، یعنی اول شهریور، حداقل ۱۶ سال سن داشته باشند
  • در صورتی که نمره GCSE یا IGCSE در زبان انگلیسی کسب نکرده باشید، حداقل نمره IELTS یعنی ۴.۵ را برای UKVI در مسیرهای تجاری یا علمی کسب کرده باشند.

GCSES

بسته به سن دانشجو و سطح زبان انگلیسی، این دوره می‌تواند بیش از ۱ یا ۲ سال طول بکشد.

برای تایید شدن به عنوان دانشجو باید :

  • تا شروع سال تحصیلی آکادمی، یعنی اول شهریور، حداقل ۱۴ سال سن داشته باشید
  • سطح زبان انگلیسی بالاتر از سطح مبتدی داشته باشید که البته این گزینه از طریق آزمون آنلاین ارزیابی می‌شود.

برنامه‌های یک یا دو ترمی

دانشجویانی که مایلند برای مدت زمان کوتاه تری به یک دوره دسترسی داشته باشند، با شرکت بلو اسکای تماس بگیرند.

چگونه برای دوره فوتبال کالج ابی منچستر درخواست بدهم؟

تحصیلات آکادمیک و آموزش فوتبال در کالج ابی منچستر انگلیس

شرکت بلو اسکای نماینده رسمی کالج ابی است و شما را از درخواست پذیرش تا رسیدن به منچستر همراهی خواهد کرد.

هزینه تحصیل در آکادمی فوتبال در ابی منچستر  ۲۰۲۳

تحصیلات آکادمیک به همراه تمرینات فوتبالیک ساله نخبگانیک ساله رشد
برای دانشجویان حوزه اتحادیه اروپا بدون احتساب محل اقامت *£۱۹,۰۰۰£۱۶,۴۱۵
دانشجویان بین المللی شامل یک اتاق استاندارد خوابگاه **£۳۸,۵۰۰£۳۵,۰۰۰

توجه :

*امکان پرداخت هزینه برای برای دانشجویان حوزه اتحادیه اروپا که نیاز به خوابگاه داشته باشند، در صورت درخواست از دانشکده فراهم است.

** محل اسکان دانش آموزان ۱۶ سال به بالا در در خانه کلایدسدیل (Clydesdale) است. دانش آموزان زیر ۱۶ سال با خانواده میزبان زندگی خواهند کرد. (خانواده میزبان ، خانواده‌ای است که فردی غریبه را که عموما اهل کشوری دیگری است و دارای فرهنگ متفاوتی نیز می‌باشد، به منزل خود دعوت کرده و  از وی پذیرایی می‌کنند.)

پیشرفت دانش آموزان در آکادمی فوتبال کالج ابی

تابستان ۲۰۲۰ اولین سالی بود که این آکادمی فارغ التحصیل تحصیلات آکادمیک فوتبال داشت. در طول سه سال گذشته فوتبالیست‌های آن پیشرفت‌های خوبی داشته و به دانشگاه‌های بزرگی پا گذاشته اند :

  • دانشگاه منچستر – مهندسی شیمی
  • دانشگاه ناتینگهام – مهندسی عمران
  • دانشگاه ناتینگهام – سیاست و روابط بین الملل
  • دانشگاه شفیلد هالام – حسابداری و امور مالی
  • دانشگاه لافبورو  – اقتصاد
  • دانشگاه متروپولیتن منچستر – مدیریت بازرگانی بین المللی
  • دانشگاه لنکشایر مرکزی – مدیریت کسب و کار ورزشی
  • دانشگاه متروپولیتن منچستر – محاسبات کاربردی
  • دانشگاه شفیلد – علوم کامپیوتر (مهندسی نرم افزار)
  • دانشگاه کوئین مری لندن – مدیریت بازرگانی
  • دانشگاه اسکس – ورزش درمانی
  • دانشگاه لیدز – تجارت بین المللی
  • دانشگاه متروپولیتن منچستر – حقوق
  • دانشگاه لیدز بکت – روزنامه نگاری ورزشی
  • دانشگاه هارتپوری – تربیت بدنی و علوم ورزش

علاوه بر این، این آکادمی، دانش آموزانی داشته است که به موفقیت‌های بزرگی در باشگاه‌های فوتبال حرفه‌ای رسیده‌اند:

  • Andrew Kenya با Marine FC تمرین می‌کند
  • Aykhan Azerbaijan با Blackburn Rovers FC کار می‌کند
  • Kieran UK با St Helens کار می‌کند
  • Julian Netherlands با باشگاه ایتالیایی سری D یعنی Sancataldese Calcio قرارداد امضا کرده است
  • Said Uzbekistan با Oldham Athletic FC کار می‌کند
  • Saidkhon Uzbekistan با Oldham Athletic FC کار می‌کند.

 

اگر شما نیز عاشق فوتبال هستید و می‌خواهید در انگلیس آن را دنبال نکنید، می‌توانید با مشاورین ما در بلواسکای در تماس باشید. ما مسیر را برای شما مشخص کرده و در طول آن در کنار شما خواهیم بود تا بتوانید به آرزوی خود دست یابید. پس همین حالا با شماره‌های سایت تماس گرفته یا فرم مشاوره را پر کنید. مشاورین ما در کوتاه ترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا : 0

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

  1. سلام بعد از گذرندان دورههای فوق امکان اشتغال در باشگاههای ورزشی هست؟



    0



    • سلام
      پس از گذراندن دوره های آموزشی امکان دریافت ویزای کار هست. برای اطلاع از شرایط این نوع ویزا میتوانید با کارشناسان بلواسکای تماس بگیرید.



      0



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *